Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 14:44



Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Lonen omhoog? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Lonen omhoog?
Afgelopen dagen veel in de pers: het bedrijfsleven draait als een tierelier, maar de lonen groeien niet mee.
Ik snap de redenering, maar gaan de lonen dan ook weer naar beneden bij de eerstvolgende crisis?
Het stoort me dat er geen tegengeluid is dat dit aankaart.

Ik wil mijn medewerkers met alle liefde laten meeprofiteren als het goed gaat, maar als het minder gaat kom je dan vanzelf in de problemen...
Salarissen zijn voor ons verreweg de grootste kostenpost.
In het verleden werkten we wel met bonussen, maar dat levert vaak meer nadelen dan voordelen op.
Wat vinden jullie?
_________________________________________
GREEN IS GOOD


17 aug 2017 13:27
Profiel
PorscheForum Rakker
991 Carrera S - 2013 zwart/zwart 911 3.2 Carrera Cabrio 1989 Diverse alfa (incl. resto’s) een lancia en een bmw
Bussum
Bericht Re: Lonen omhoog?
Loon gelijk houden en winstdeling. evt. in de vorm van certificaten zodat de betaling ook echt afhankelijk is van het resultaat en de eigenlijke winst uitkeringen (dividenden).


17 aug 2017 13:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
Bericht Re: Lonen omhoog?
ik heb ze voorgesteld "vrijwillig te komen werken" maar dat deden ze thuis al :mrgreen: :popcorn:
_________________________________________
Picasa album


17 aug 2017 14:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Lonen omhoog?
Omdat jullie als gehele team een prestatie neerzetten zou ik gaan voor winstuitkering.... :thumleft:
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


17 aug 2017 15:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
Bericht Re: Lonen omhoog?
dan stel ik voor om ook gezamenlijk het verlies te delen 8)
_________________________________________
Picasa album


17 aug 2017 15:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Bericht Re: Lonen omhoog?
Ik denk dat openheid over het financiele wel en wee een heel stuk helpt. Daar hoort dan ook bij dat als het goed gaat en meer ruimte is voor beloning en als het slecht gaat je meer mag vragen van de medewerkers.

Certificaten is achterhaald, met soortaandelen kun je betere resultaten behalen. Dit is beter in te regelen.
_________________________________________
Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag


17 aug 2017 16:21
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
991 Carrera S - 2013 zwart/zwart 911 3.2 Carrera Cabrio 1989 Diverse alfa (incl. resto’s) een lancia en een bmw
Bussum
Bericht Re: Lonen omhoog?
Ik zou niet weten wat er met soort aandelen beter is in te regelen is ten opzichte van certificaten. Ik zie ze voor bij komen bij verschillende van onze investeringen en op de een of andere manier leveren de soort aandelen altijd meer gedoe op :twisted: . Wss de perceptie van mensen.... Als je een certificaat hebt is het logisch dat je niet bij de aandeelhoudersvergadering bent, je hebt immers een certificaat en geen aandeel. Dus ben je bij een certificaathouders vergadering (if any). Terwijl het oneerlijk is dat je niet bij een aandeelhoudersvergadering bent omdat jij toevallig een andere klasse aandelen hebt..... leg dat maar eens uit.... (niet aan mij :mrgreen: )


17 aug 2017 16:33
Profiel
PorscheForum Rakker
911 -996 2004
Bericht Re: Lonen omhoog?
Voor het uitbetalen van dividend op de aandelen of certificaten zit er geen enkel verschil in.
Weet niet wat er achterhaald is ? , maar de meeste bedrijven hebben alleen certifiicaten van aandelen en geen aandelen direct. Vaak geeft aandelen alleen maar gezeur , immers ze krijgen hier ook direct medezeggenschap in het bedrijf door . En hoe ga je om bij vertrek van een medewerker? levert hij dan zijn aandelen in ? koop het bedrijf ze terug ? is nogal gecompliceerd. Wie bepaalt de waarde ? boekwaarde? of vrijemarktwaarde?

Zou de beloning op een andere manier doen : een gedeelte uitbetalen . en een gedeelte reserveren , zodat in slechtere tijden hier een speciale pot voor is. tis maar een idee :D
_________________________________________
http://www.tr6.nl (sold) en ook tr3a.nl


17 aug 2017 17:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Bericht Re: Lonen omhoog?
Gewoon communiceren...

Je kunt sinds een aantal jaren aandelen maken met allerlei voorwaarden er aan. Wel stemrecht geen winst, wel winst geen stem, kwalificatie-eisen, tijdsbepalingen, etc.

Meeste mensen weten dat niet en denken alleen aan certificaten.


Ik zou er sowieso terughoudend mee zijn, alleen voor de mensen die je echt wilt binden.

Voor een winstdeling heb je het niet nodig iig
_________________________________________
Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag


17 aug 2017 17:55
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Lonen omhoog?
Tja: als de belastingen nou eens omlaag gingen. Of is dat weer Calimero?
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


17 aug 2017 19:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Lonen omhoog?
Valt mij op dat in sommige belastingvriendelijke landen (VAE, Monaco) er veel rijkdom is. Toeval?
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


17 aug 2017 19:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex: 3.2 Targa ex 964 c2 coupe ex 993 Targa BMW 02 1975
Bericht Re: Lonen omhoog?
Maak het werken leuker als het goed gaat voor de werknemer.. in onderzoeken wordt vaak aangegeven dat waardering een grote factor is waarom iemand blijft of gelukkig is op zijn werk. Dit kan zijn,de wat dikkere lease auto voor de een.Of wat vaker gebak rond laten gaan. Juiste of nieuwer gereedschap etc etc.
_________________________________________
Nie janken.


17 aug 2017 20:46
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Lonen omhoog?
Geef ze meer verlofdagen boven op de standaard hoeveelheid die ze normaal krijgen. De hoeveelheid extra verlofdagen kan je dan per jaar naar boven of beneden bijstellen.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


17 aug 2017 21:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Lonen omhoog?
Maarten schreef:
Tja: als de belastingen nou eens omlaag gingen. Of is dat weer Calimero?

Nee, wishfull thinking :lol:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


17 aug 2017 21:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Lonen omhoog?
Johann schreef:
Geef ze meer verlofdagen boven op de standaard hoeveelheid die ze normaal krijgen. De hoeveelheid extra verlofdagen kan je dan per jaar naar boven of beneden bijstellen.

Vind ik eigenlijk wel een goed idee :thumleft:
Nadeel van bonussen/winstdeling e.d. is dat de bedrijfswinst makkelijk te beinvloeden is door hoogte fee, activeren of niet, waarderen voorraden etc. en dat wil ik graag zo houden. 8)

Overigens bedoelde ik dit topic meer in zn algemeenheid; nu wordt er door bijv. vakbonden geroepen dat de lonen omhoog moeten, maar als er straks weer een recessie is geven ze niet thuis.
Graag meer tegengeluid van de werkgeversorganisaties dus :thumleft:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


17 aug 2017 21:30
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
997 Carrera S Cabriolet tiptronic 2005, Ex 996 Carrera 4S Cabriolet tiptronic 2003, Ex 356 Speedster Carrera GS de Luxe 1958 Replica
Lelystad
Bericht Re: Lonen omhoog?
Edit, bericht 2 keer geplaatst.. :scratch:
_________________________________________
Bij nieuwe uitdagingen is een beetje buikpijn prima; betekent dat ik uit mijn comfortzone moet!


Laatst bijgewerkt door Michiel911 op 17 aug 2017 21:56, in totaal 1 keer bewerkt.



17 aug 2017 21:41
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991.2 GT3 997 GTS 964 C2 930 ex 997 S ex 996 4S
Rotterdam
Bericht Re: Lonen omhoog?
Wat dacht je van eerst belastingen omlaag, soepeler ontlagrecht en goudgerande doorbetaling bij ziekte afschaffen? Daarna kunnen we eens praten over de hoogte van de salarissen. Je kosten verhogen is erg eenvoudig maar je kosten verlagen als het noodzakelijk is, is veel moeilijker.


17 aug 2017 21:41
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
997 Carrera S Cabriolet tiptronic 2005, Ex 996 Carrera 4S Cabriolet tiptronic 2003, Ex 356 Speedster Carrera GS de Luxe 1958 Replica
Lelystad
Bericht Re: Lonen omhoog?
Dit vind ik een heel mooi vraagstuk.....

Wat ik mij afvraag is of de reden dat het bedrijfsleven weer als een tierelier draait, de verhoogde productiviteit/hogere toegevoegde waarde creatie van de medewerkers is? :?:

Zo nee, waarom zouden ze dan überhaupt een hoger loon moeten krijgen? Of heb je ze voorheen onder de reeële waarde betaald en moet je dat nu corrigeren?

Mijn beeld; Inflatiecorrectie prima want dat houdt de koopkracht op peil maar pas als je echt ander werk (moeilijker/complexer) gaat doen, je huidige werk daadwerkelijk beter doet, of je vaardigheden en competenties dusdanig hebt ontwikkeld dat je daardoor een hogere toegevoegde waarde levert, zou een reële verhoging passend zijn.

O ja, voordat iedereen aannames gaat doen; ik ben ook in loondienst.

@Cazzo, het feit dat jij hier over nadenkt geeft mij ook wel een beeld (aanname) wat voor werkgever jij bent :thumleft: :res: :salut:
_________________________________________
Bij nieuwe uitdagingen is een beetje buikpijn prima; betekent dat ik uit mijn comfortzone moet!


17 aug 2017 21:55
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: Lonen omhoog?
Driver4S schreef:
Wat dacht je van eerst belastingen omlaag, soepeler ontlagrecht en goudgerande doorbetaling bij ziekte afschaffen? Daarna kunnen we eens praten over de hoogte van de salarissen. Je kosten verhogen is erg eenvoudig maar je kosten verlagen als het noodzakelijk is, is veel moeilijker.


Daarom mag je niet vergeten het onderscheid te maken tussen werknemer en ondernemer.
De ondernemer neemt het risico, dan mogen de voordelen ook bij hem terecht komen. Want als het slecht gaat, komt het ook bij hem terecht.
Enkel met iets variabels, die makkelijk terug weg te nemen is bij slechte tijden, zou ik iets overwegen om aan de werknemers te geven.


18 aug 2017 8:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
PF #911
België
Bericht Re: Lonen omhoog?
Cazzo Super Veloce schreef:
Johann schreef:
Geef ze meer verlofdagen boven op de standaard hoeveelheid die ze normaal krijgen. De hoeveelheid extra verlofdagen kan je dan per jaar naar boven of beneden bijstellen.

Vind ik eigenlijk wel een goed idee :thumleft:


Is dit niet wat onlogisch? Als het voor de wind gaat zit je tot over je oren in het werk en zouden net dan ook je personeelsleden vaker afwezig zijn...

Ik zou gaan voor een investering die werksfeer gaat verbeteren. Ik zeg maar iets, een pooltafel of voetbaltafel na een goed jaar. Of een kartnamiddag op een vrije zaterdag na een schitterend kwartaal. Is een cadeau voor het gehele team, de sfeer en teamgeest gaat omhoog en ze gaan zich goed op de werkvloer voelen. Bonussen of loonsverhogingen zijn mooi maar het effect ebt snel weg, men wordt er te snel aan gewoon...
_________________________________________
968 ClubSport
GT86
MX-5 NA
Ex: Elise S1 111S


18 aug 2017 9:26
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911sc targa '82
Drenthe
Bericht Re: Lonen omhoog?
Ik zou winstdeling doen op bruto winst, veel bedrijven gebruiken dat. Is je bruto resultaat te laag, dan geen winstdeling. Maximum kan je zelf bepalen uiteraard. Wil je de staffel die bij ons geldt wel eens mailen. Vind ik zelf een 'eerlijke' manier van meeprofiteren.


18 aug 2017 9:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Lonen omhoog?
Als je Steven Covey mag geloven dan is een beoordeling of financiële bonus maar een kortstondige en onbevredigende motivator. Na 2 maanden is men er alweer aan gewend en is dezelfde vrede/onvrede weer terug.
Creëer waar mogelijk zelfsturende teams met een aantal eventueel zelfbenoemde targets. Deze targets moeten door het jaar heen lopen en te vieren zijn met het hele team.
Werkgevers zouden er ook eens aan kunnen denken juist de partner van de werkgever eens per jaar in het zonnetje te zetten. Niets werkt zo goed door dan een partner die positief staat tegenover de werkgever.
Zo, nu ga ik weer van mn pensioen genieten.
_________________________________________
speed costs money, how fast do you want to go ?

Alpine 310 gr 4, Bmw E91, Merc 171, een Campert en een grasmaaiert.


18 aug 2017 11:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Lonen omhoog?
Nog even dan, kijk naar blunders in de horeca. Daar waar men de stimulus (lees fooi) opgenomen heeft of een bestanddeel van het salaris heeft gemaakt is demotivatie en ziekteverzuim toegenomen en klanttevredenheid afgenomen.
Leer hiervan, zorg dus voor een competitieve maandelijkse beloning met een aantal targets waarmee de gevraagde extra binnengehaald kan worden.
Je creëert hiermee een win win situatie waarbij bonussen in slechtere tijden geen vast salaris bestanddeel zijn.
_________________________________________
speed costs money, how fast do you want to go ?

Alpine 310 gr 4, Bmw E91, Merc 171, een Campert en een grasmaaiert.


18 aug 2017 11:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Lonen omhoog?
Michiel911 schreef:
Dit vind ik een heel mooi vraagstuk.....

Wat ik mij afvraag is of de reden dat het bedrijfsleven weer als een tierelier draait, de verhoogde productiviteit/hogere toegevoegde waarde creatie van de medewerkers is? :?:

Zo nee, waarom zouden ze dan überhaupt een hoger loon moeten krijgen? Of heb je ze voorheen onder de reeële waarde betaald en moet je dat nu corrigeren?

Mijn beeld; Inflatiecorrectie prima want dat houdt de koopkracht op peil maar pas als je echt ander werk (moeilijker/complexer) gaat doen, je huidige werk daadwerkelijk beter doet, of je vaardigheden en competenties dusdanig hebt ontwikkeld dat je daardoor een hogere toegevoegde waarde levert, zou een reële verhoging passend zijn.

O ja, voordat iedereen aannames gaat doen; ik ben ook in loondienst.

@Cazzo, het feit dat jij hier over nadenkt geeft mij ook wel een beeld (aanname) wat voor werkgever jij bent :thumleft: :res: :salut:


Voorheen wellicht niet onder de reeële waarde maar met grotere vraag en beperkt aanbod van goede mensen stijgt de reële waarde van deze werknemers. Een variabele component om mensen te behouden of andere doelstellingen is dan praktischer, omdat deze in recessie kunnen meebewegen.


18 aug 2017 11:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Lonen omhoog?
werknemers ja
werkgevers nee :popcorn:


18 aug 2017 11:47
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.