Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 apr 2024 12:53



Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Van Porsches, BMW's en Volkswagens... 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Van Porsches, BMW's en Volkswagens...
Het is toch interessant wat tijd met je doet. Precies vier jaar geleden vertrok ik met gezin en al naar SIngapore voor een periode van 3-4 jaar, zoals afgesproken met mijn werkgever. Een geweldig avontuur en een mooie uitdaging, maar voor autoliefhebbers dè plek waar je dus niet wil zijn. Met veel pijn in mijn hart gaf ik de sleutels van mijn 3.2 Targa, mijn E30 M3 en mijn Golf 1 GTI (door CCR Van Leuven tot in de puntjes gerestaureerd) aan Ruedi, de bevriende eigenaar van een van de in duitssprekend Zwitserland meest gerenommeerde classic car garages. Ruedi beloofde me er goed voor te zorgen….

Ik herinner me nog de laatste rit met de 3.2, op een mooie dag in augustus 2013. Hij liep zo lekker…. dat onmiskenbare gevoel van een 911 uit die tijd dat je alle vier de wielen onafhankelijk van elkaar kan voelen in het stuurwiel… perfecte controle, ongefliterde feedback. Die sound… 4000tpm, 5000 tpm, 6000 tpm… ook onmiskenbaar: dat de motor steeds harder gaat trekken naarmate de toeren stijgen… Ja, op dat moment wilde ik helemaal niet naar Singapore.

Maar we gingen toch.

En al die tijd dat ik daar rondreed in verschillend onbetaalbaar spul (schrik niet maar een gewone Golf kost daar al meer dan 100'000 SG$), ondermeer een Toyota MR-2 (rijdt zoveel gaver dan die eruit ziet, maar dat kan ook bijna niet anders), een wrakke BMW 525i waar ik op leegliep, een VW Scirocco (wat een goed chassis zeg!) dacht ik aan mijn verzamelingetje in Zurich. En miste ze, allemaal. Ernstig.

Toen het moment in zicht kwam dat we zouden terugkeren gaan Zurich veerde mijn hart dan ook op als ik aan de auto's dacht. Ruedi zou ze alle drie perfect in orde maken, nieuwe keuring en het nodige onderhoud, en op 1 juli, de dag van onze aankomst in Zwitserland, klaarzetten. Zo gezegd, zo gedaan. Maar door al het gedoe rondom de verhuizing (intercontinentaal, gezin met drie kinderen, een verbouwing aan ons huis…) kwan het er allemaal niet zo snel van. En… gek genoeg, had ik ook niet echt veel haast. Natuurlijk hielp het dat ik me kon vermaken met mijn nieuwe DD, en met de ook recent aangeschafte 205 GTI. Maar toch…

Toen ik eindelijk tijd vond, liep ik als eerste naar de Porsche. Pyjama eraf, acculader eraf, instappen, meteen vertrouwd. Heb die auto dan ook al net zolang als mijn eerste kind: sinds 2003. Past als een handschoen, als lekker ingelopen jeans. Sleutel erin, draaien, lopen. Zoals altijd. Nog nooit heeft hij me in de steek gelaten. Zelfs geen beruchte DME relais weigering – niks, nooit. Ook nu niet. Samen met mijn zoon (ik zie hem nog zitten als baby in zijn maxi-cosi naast me in de P, maar nu zit hij naast me met schoenmaat 42) rijd ik 60 km om hem eens flink te laten rennen. Alles is zoals het moet zijn. Alsof de tijd heeft stilgestaan. Dit is geen verliefdheid. Nee. Dit is liefde. En liefde overwint alles.

En die M3? Die stond daar wel mooi zo, onder zijn deken, zo gezellig naast de GTI. Lekker stel. Maar geen tijd.

Ik vroeg Ruedi of hij misschien iemand in mijn netwerk had die geinteresseerd zou zijn in de M3 en de GTI. Hij bekende meteen dat hij zelf al jaren verliefd was op de GTI. Nou lekker dan. Nooit geweten. Geef haar in goed vertrouwen af, blijkt daar een relatie te zijn ontstaan. Ik noem een bedrag. Hij zegt ja. Hij weet wat hij doet. Hij kent de auto al jaren en weet dat het een van de beste GTI's van Zwitserland is. Voor ik het weet is het gebeurd. Ik krijg er een bedrag voor dat de aanschaf + restauratie + onderhoud van de afgelopen jaren dekt. Een belachelijk bedrag. Rijk word ik er niet van. Dat niet. Maar toch, echt idioot. Maar hij weet wat hij doet.

De eerste geinteresseerde voor de M3 laat niet lang op zich wachten. Ik noem een belachelijk bedrag. Hij twijfelt. Weet hij veel. Waar vind je nog een E30 M3, uit tweede hand, met 78'000 km en in echt perfecte, originele staat? Hij noemt ook een bedrag. Ik zeg nee. Hij wil het verschil delen. Ik zeg nee. Hij kruipt wat omhoog. Ik zeg nee, hij blijft bij mij. Het wordt een paar dagen stil. Dan: een SMS. Hij noemt mijn bedrag. Ik zeg ja. En het is gebeurd. Mensen: een E30 M3 is echt onbetaalbaar geworden, ik zeg het je. Ik kocht de auto in 2010 voor destijds een hoop geld. Ik noem geen bedragen, maar ik heb hem voor 160% van die hoge aanschafprijs verkocht. Ja, dat dekt onderhoud en gebruik en dan kan er nog een leuke vakantie vanaf. En een mooi horloge. Beleggen kan ik niet. Auto's kopen wel. Blijkt nu.

De moraal van dit verhaal? Ik heb echt geen idee. Hoe kan je vier jaar hevig naar iets naar iets verlangen, en dan als je het hebt, er meteen afscheid van nemen? Ik weet het niet. We zijn uit elkaar gegroeid. Het is goed zo, het leven gaat door. Je moet vooruit kijken.

Nou misschien is er toch iets. Die Porsche hè. Dat is echte liefde. Vandaag is hij getaxeerd. CHF 80,000. 'Tuurlijk, is maar taxatie. Maar als zelfs als iemand het biedt, krijgt hij hem niet. En voor een ton ook niet. En trouwens, toen ik vorige week eens langs ging bij een andere bekende classic car garage in de buurt, stond daar een 944S uit 1988… Met 55'000 km, uit eerste hand…

Ik heb een bedrag genoemd. Hij zei nog geen ja, maar ook geen nee….

Wordt vervolgd, hoop ik.


28 aug 2017 8:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
Bericht Re: Van Porsches, BMW's en Volkswagens...
Mooi geschreven en top dat je dit deelt!
_________________________________________
ruimte zit je nooit in de weg


28 aug 2017 8:46
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Van Porsches, BMW's en Volkswagens...
Goed verhaal. Lekker vakantie boeken. Klokje uitzoeken. En in je 911 rijden. Zoals mijn vrouw altijd zegt 'wat moet je nou met meer dan één auto?!' :^: :mrgreen:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


28 aug 2017 9:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Van Porsches, BMW's en Volkswagens...
Leuk verhaal en herkenbaar :thumleft:
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


28 aug 2017 9:30
Profiel
PorscheForum Rakker
986 S
040
Bericht Re: Van Porsches, BMW's en Volkswagens...
leuk om te lezen. Benieuwd of je je "ex-en" binnenkort te koop ziet in de exclusievere handel. En succes met het de 944S.


28 aug 2017 10:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Van Porsches, BMW's en Volkswagens...
Mooi verhaal, maar hoe kan je nou die mooie GTI wegdoen? :shock:
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


28 aug 2017 12:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
PF #911
België
Bericht Re: Van Porsches, BMW's en Volkswagens...
Schitterend geschreven en erg herkenbaar, met sommige auto's heb je een band en anderen mogen voor de juiste prijs de deur uit. Zou als ik jou was wel voor de 944 S2 gaan. Die 3-liter vind ik een héérlijke krachtbron...
_________________________________________
968 ClubSport
GT86
MX-5 NA
Ex: Elise S1 111S


28 aug 2017 13:35
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: Van Porsches, BMW's en Volkswagens...
+1.... je zou schrijver moeten worden (of misschien ben je dat wel)

Wel herkenbaar overigens.
Ik heb iets soortgelijks ervaren met mijn Cadillac. Toen ik haar net had was het één en al fantastisch en was het iedere keer weer plezier om ermee te rijden.
Maar toen ze op een gegeven moment helemaal klaar was en ik haar terug kreeg stond ze maar in de garage en was het na een tijdje "gewoon autorijden".
Zonder pijn en moeite heb ik deze toen verkocht.
Dat was bij mijn 205 Gti en Audi S8 wel anders, deze moesten door omstandigheden worden verkocht en dat raakte me echt.
Misschien heeft het er inderdaad wel mee te maken dat je soort van uit elkaar groeit, de 205 en S8 reed ik gewoon mee en daar genoot ik nog iedere keer van en
de Caddy was mijn eerste auto en had ik al volop plezier aan beleefd.

Iig sccs met de 944....start van een nieuwe liefde wellicht! :wink: :thumleft:
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


28 aug 2017 15:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Van Porsches, BMW's en Volkswagens...
Erg mooi verwoord. Zoals met elke relatie kun je uit elkaar groeien, maar de liefde voor sommigen zit onder je huid en die blijft er altijd. Een bijzondere ervaring vind ik dit je aan iets materieels zo gehecht kunt raken en dat het bij je hoort zodanig dat het een deel van je wordt. Erg herkenbaar, daarom weet ik dat bij mij de Cayman ook nooit meer weggaat. Heerlijk gevoel

Mss heb je het met de 944 zo meteen ook wel weer, zo niet dan verkoop je hem over een paar jaar en heb je wrs weer goede zaken gedaan. Hoe dan ook, slechter wordt je er nooit van al heb je er maar 1x met een brede glimlach in gereden.
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


28 aug 2017 19:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Van Porsches, BMW's en Volkswagens...
Ontzettend leuk om te lezen, geniet ervan! :thumleft:


28 aug 2017 20:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Van Porsches, BMW's en Volkswagens...
Erg leuk verhaal. Ben plaatsvervangend blij voor je. De scharreltjes de deur uit en de liefde blijft.

Opnieuw heel veel plezier met de 911 :cheers:
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


28 aug 2017 20:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: Van Porsches, BMW's en Volkswagens...
Je hebt echt je roeping als schrijver gemist :!:

Ik zoek het verhaal van de terugreis met VW Golf GTi zo af en toe nog weer eens op :thumleft: :wink:


28 aug 2017 21:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: Van Porsches, BMW's en Volkswagens...
horn schreef:
Goed verhaal. Lekker vakantie boeken. Klokje uitzoeken. En in je 911 rijden. Zoals mijn vrouw altijd zegt 'wat moet je nou met meer dan één auto?!' :^: :mrgreen:


Of zoals Uncle Phil tegen Will zei, die zei dat ie later 9 auto's zou willen hebben; "what do you need 9 cars for, you've only got one butt".
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


28 aug 2017 21:19
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
993 4s 96 993 C2T 95 FIAT 500 69
Bericht Re: Van Porsches, BMW's en Volkswagens...
Foto's van alles!!
_________________________________________
Always be yourself, unless you can be a pirate, then always be a pirate


28 aug 2017 21:21
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Van Porsches, BMW's en Volkswagens...
Kijk eens in zijn album :idea: Oja, en een zilveren Vaillant Rush 8) Jummie.

Oke, mats ik je :salut: :

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


28 aug 2017 22:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Van Porsches, BMW's en Volkswagens...
Dank je Horn en dank jullie allen voor de leuke reacties! 8)


29 aug 2017 7:49
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
993 4s 96 993 C2T 95 FIAT 500 69
Bericht Re: Van Porsches, BMW's en Volkswagens...
Grrrrr wat een lekkers
Die M3......wat een lekker hapje is dat toch
Mooi verhaal TS
Thanks Horn!
_________________________________________
Always be yourself, unless you can be a pirate, then always be a pirate


29 aug 2017 8:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Van Porsches, BMW's en Volkswagens...
Mooi verhaal! Bezit van de zaak etc maar het waren wel snoepjes. Benieuwd of je spijt gaat krijgen :wink:
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


29 aug 2017 9:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht Re: Van Porsches, BMW's en Volkswagens...
Bedragen willen we horen! :mrgreen:

Leuk verhaal :thumleft:
_________________________________________
what is understood
need not be discussed.


29 aug 2017 21:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Van Porsches, BMW's en Volkswagens...
Mooi verhaal, Enguess :thumleft:
(maar wordt het niet weer eens tijd voor een Alfa :wink: )

70097
_________________________________________
GREEN IS GOOD


30 aug 2017 16:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht Re: Van Porsches, BMW's en Volkswagens...
Oh, een E30 M3... Onbetaalbaar, zou op zich wel graag een 'originele' E30 (6-cilinder) hier in de garage hebben... Iemand eentje te ruil tegen een leuke 924? ;)

Maar on-topic, wat een keuzes he. Gaaf dat je ze weggedaan hebt, zoals een wijze chinees hier altijd zegt: je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan van de dingen die je NIET hebt gedaan ;)


30 aug 2017 19:49
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Van Porsches, BMW's en Volkswagens...
De 944S is in de pocket.... nog geen 50k km en van eerste eigenaar. Foto's volgen nog, ik haal hem over een weekje if twee op.

Nogmaals dank voor de leuke reacties! En CSV, die Alfa.... die komt er ook nog wel eens!


02 sep 2017 18:08
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Van Porsches, BMW's en Volkswagens...
Nu pas? Ouwe twijfelaar! :thumleft: :cheesy:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


02 sep 2017 18:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2008 987 Cayman S
Veluwe
Bericht Re: Van Porsches, BMW's en Volkswagens...
Mooi verhaal, top geschreven. Gefeliciteerd met de 944!
_________________________________________
Happiness isn't around the corner - IT IS THE CORNER


02 sep 2017 20:28
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
718 Spyder
Bericht Re: Van Porsches, BMW's en Volkswagens...
Mooi verhaal en het kan verkeren blijkbaar.. Benieuwd naar het vervolg :thumleft:
_________________________________________
Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!


03 sep 2017 0:02
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Stiruam


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.