Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 21:49



Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Dashcam in Duitsland verboden 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996mk2 cabrio en 944 Cup racer
Apeldoorn Oost
Bericht Dashcam in Duitsland verboden
Het lijkt de omgekeerde wereld maar de discussie loopt voor zover ik mij herinner al enkele jaren (Datenschutz, strenge wet ivm opslag persoonsgegevens door verleden WO2 en Stasi in de DDR)

https://www.autoblog.nl/nieuws/duitslan ... cam-102777

Dus op de Nurburgring ook niet meer vermoed ik
_________________________________________
996 mkII cabrio tiptronic, 944 Cup racer und noch etwas


Laatst bijgewerkt door Johndc op 02 okt 2017 23:21, in totaal 1 keer bewerkt.



02 okt 2017 20:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Dashcam in Duitsland verboden
Vanaf mei volgend jaar wordt de privacy wetgeving voor alle EU landen in ieder geval gelijk getrokken.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


02 okt 2017 21:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
981 S 2013 911T Coupe 1973
Bericht Re: Dashcam in Duitsland verboden
toch nog wel wat verschillen op landniveau. En dan hebben we natuurlijk nog de handhaving (waar NL niet echt mee voorop loopt)


02 okt 2017 21:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Dashcam in Duitsland verboden
Met de nieuwe (lees substantieel hogere) boetes zal ook Nederland er wel wat aan gelegen zijn de handhaving beter op te tuigen. Alhoewel bovenstaand voorbeeld over privé personen gaat.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


02 okt 2017 21:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Dashcam in Duitsland verboden
Dashcam als bewijs/hulpmiddel voor bij ongevallen/verzekeringszaken: OK
Dashcam om "rijgedrag" van anderen vast te leggen en openbaar te maken: NOK :bang:

Oh ja, aan de filmbeelden van mijn rijgedrag zullen ze niet veel hebben
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


03 okt 2017 10:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70
Zeist
Bericht Re: Dashcam in Duitsland verboden
Mag ik nu ook niet meer fotograferen of een video-opname maken als ik in een mooi Duits stadje loop? Of moet ik dan eerst vragen of iedereen even uit beeld wil lopen?
_________________________________________
I read a report that said the typical symptoms of stress were eating too much, drinking too much, impulse buying, and driving too fast. Who are they kidding? That's my idea of a perfect day.


03 okt 2017 10:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Dashcam in Duitsland verboden
Geen appels met peren vergelijken he. Ik begrijp dat je het extreem wilt stellen maar jouw kiekje is natuurlijk helemaal niet hetzelfde als een camera die 24/7 alles vastlegt. Dat is de nuance die de rechter in zijn achterhoofd heeft.

Ik vind het in ieder geval wel eens goed dat in tenminste 1 land de rechtspraak eens een stevig signaal geeft de andere kant op.

Privacy is een hoog goed. In NL beseft men dat te weinig. En er wordt op gegeven moment toch misbruik van gemaakt ... kijk maar naar de kentekens die werden bijgehouden en daarna toch voor wat anders werden gebruikt.


03 okt 2017 12:47
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Dashcam in Duitsland verboden
Privacy........... Niet te hypocriet doen. We betalen overal met onze bankpas. Halen het liefste een batch voor de Franse Autoroute om maar wat sneller door de tol te komen. Onze moderne auto laat vrijwel voortdurend zien waar we rijden (navigatie/wifi). We laten tegenwoordig overal en nagenoeg altijd "privacy-sporen" na.

@ Traveler69. Daar zat ik ook aan te denken. We filmen en fotograferen alles wat in onze buurt komt met de smartphone. Dus nu film ik voortdurend met een gsm de vakantieroute die ik rijd? Mag dat ook niet?

Of zou de achterliggende redenering van die rechter zijn geweest dat de opnamen op één specifiek persoon waren gericht. Ik zou zomaar kunnen denken dat het dat is geweest. Anders houdt dit verbod vermoedelijk niet lang stand. Althans zou ik zo denken.


03 okt 2017 13:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Dashcam in Duitsland verboden
Juist daarom dat er meer awareness nodig is maar je hebt gelijk. Eigenlijk is het al te laat. Big brother is there! Google corp, Apple Corp, Samsung Corp... zelfs in je smart TV zit een microfoon die ze vanop afstand aan kunnen zetten. 'Slimme' thermostaat en energiemeter etc...


03 okt 2017 13:56
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110 ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4
Koekhapper PBVH
Bericht Re: Dashcam in Duitsland verboden
In Oostenrijk, Luxemburg en Portugal is de dashcam ook verboden.


03 okt 2017 14:10
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 10 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ticcie


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.