Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 18:00



Antwoord op onderwerp  [ 106 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
massaal nu CV ketels vervangen ? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: massaal nu CV ketels vervangen ?
DennisvdB schreef:
Ik ga een nieuw huis bouwen, Zonnepanelen wil ik niet, afschuwelijk lelijk.


Dan zet je het verkeerde huis :mrgreen:
Hier liggen er 48 op...

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


28 maart 2018 15:00
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: massaal nu CV ketels vervangen ?
Nouuuuu, het wordt een heel klassiek huis. Daar past het niet zo bij.. :wink:


28 maart 2018 15:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: massaal nu CV ketels vervangen ?
Kijk, daar ligt je probleem! ;)
Maar idd, op de meest klassieke huizen is het lelijk.
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


28 maart 2018 15:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: massaal nu CV ketels vervangen ?
@tilt, liggen jou panelen niet te vlak. Beste hellingshoek (Max opbrengst) ligt rond de 35 grdn.
_________________________________________
speed costs money, how fast do you want to go ?

Alpine 310 gr 4, Bmw E91, Merc 171, een Campert en een grasmaaiert.


28 maart 2018 15:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: massaal nu CV ketels vervangen ?
Kweenie.
Kwamen met het huis. We zijn met 3 personen dus de meter draait achteruit en GSC's zijn een klucht geworden. Momenteel liggen ze dus goed :thumleft:
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


28 maart 2018 16:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Bericht Re: massaal nu CV ketels vervangen ?
bedankt voor jullie reactie :thumleft:

Maar wat is nu wijsheid, nu alvast maar een nieuwe traditionele CK ketel aanschaffen dan kun je weer een jaar of 10-12 vooruit of behoorlijk investeren en je huis helemaal verbouwen voor een hybride of warmwaterpomp aan te schaffen. Dit kost je als ik goed lees (en begrijp) , zomaar 7-8 K extra voor de ketel en 10 /15 K voor een boring om bij een warmwater put te komen?

Ik denk toch niet dat de meeste mensen in Nederland zoveel in hun bestaande huis voor een beetje warmte gaan investeren, afgezien van het feit of ze het überhaupt kunnen betalen.
_________________________________________
don't drive faster than your guardian angel can fly


28 maart 2018 16:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: massaal nu CV ketels vervangen ?
Die wetenschappers van de TU bekijken het ook maar weer eens heel sec en empirisch. Vind het een beetje rare redenering verder.

Met een goede lage temperatuursverwarming en een warmtepomp met evt. hulpelement voor als het echt koud is en de warmtepomp niet echt goed werk tem moet het prima kunnen om een huis warm te houden. Feit is wel dat als het echt koud is iedereen dus een extra energievraag heeft. Dat wordt dus een enorme vraag piek.


28 maart 2018 16:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987.2 Cayman S
Roosendaal
Bericht Re: massaal nu CV ketels vervangen ?
Voor wat ik er van lees in de media is e.e.a. een voorstel van milieuclubs en de installatiebranche. Nog lang geen wet dus. En dat de installatiebranche bij dat advies betrokken is verbaast me niks.
Zou zelf op dit moment die berichtgeving geen argument laten zijn om over te gaan op uitgebreide installaties.
_________________________________________
"...indrukwekkend, collega...maar werkt het ook in theorie?..."


28 maart 2018 16:41
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: massaal nu CV ketels vervangen ?
Voorstel dat zal best maar dit soort onzin wordt vast massaal ondersteund in de de 2e kamer.
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


28 maart 2018 17:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S, VTX1800N Twente
Bericht Re: massaal nu CV ketels vervangen ?
Mijn huidige ketel is momenteel 21 jaar oud. Dus die zal binnenkort vervangen moeten worden.
Heb onlangs onafhankelijk van elkaar 2 installateurs/loodgieters gesproken en beide geven aan dat ik gewoon nog voor een CV ketel zou moeten gaan in mijn bestaande woning. Aardwarmte is in een bestaande woning niet te doen, en de hybride CV ketels functioneren nog niet optimaal.
Ik wacht nog wel even om wat anders te laten installeren.
_________________________________________
Don't drive faster than your angel can fly
- Twentse Arretjes Rit -
http://www.instagram.com/twentsearretjesrit


28 maart 2018 17:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: massaal nu CV ketels vervangen ?
Kheldar schreef:
Die wetenschappers van de TU bekijken het ook maar weer eens heel sec en empirisch. Vind het een beetje rare redenering verder.

Met een goede lage temperatuursverwarming en een warmtepomp met evt. hulpelement voor als het echt koud is en de warmtepomp niet echt goed werk tem moet het prima kunnen om een huis warm te houden. Feit is wel dat als het echt koud is iedereen dus een extra energievraag heeft. Dat wordt dus een enorme vraag piek.


Je bedoelt toch niet dat stukje van de speld hè. Dat lag er toch wel erg dik bovenop.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


28 maart 2018 17:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: massaal nu CV ketels vervangen ?
Ach het is soms zo fijn om lekker naief te zijn... het is bijna 1 april zeker?


28 maart 2018 17:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: massaal nu CV ketels vervangen ?
Als wij over 2-3 jaar ons nieuwe huis gaan bouwen komt er zeker een warmtepomp icm zonnepanelen en een stevige houtkachel.
Extra kosten zijn op de totale bouwkosten peanuts.
Los daarvan denk ik dat gas de komende 10 jaar fors duurder wordt, oa om de schade in Groningen te kunnen betalen.
En als dat niet zo is doe ik de investering toch, een beter milieu begint inderdaad bij jezelf. :salut:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


28 maart 2018 18:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: massaal nu CV ketels vervangen ?
Kheldar schreef:
Ach het is soms zo fijn om lekker naief te zijn... het is bijna 1 april zeker?


Voor de speld is het iedere dag 1 april. :wink:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


28 maart 2018 18:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: massaal nu CV ketels vervangen ?
Cazzo Super Veloce schreef:
Als wij over 2-3 jaar ons nieuwe huis gaan bouwen komt er zeker een warmtepomp icm zonnepanelen en een stevige houtkachel.
Extra kosten zijn op de totale bouwkosten peanuts.
Los daarvan denk ik dat gas de komende 10 jaar fors duurder wordt, oa om de schade in Groningen te kunnen betalen.
En als dat niet zo is doe ik de investering toch, een beter milieu begint inderdaad bij jezelf. :salut:


Mooi voornemen, behalve die houtkachel dan ...
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


28 maart 2018 18:14
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
944 1987 #Pitchblack944 Ex: 996 TURBO 2001 488PK/727NM arena metallic 996 C2 1999 ex: witte 944 type 1 uit 1984 ex: 996 violet 1999 ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI. ex 944S2 1991 zwart ex 928 1980 grijs Oost-Souburg
Bericht Re: massaal nu CV ketels vervangen ?
afgelopen winter 10 panelen laten leggen van 360 p/stuk .
vette winst soms wel 2 cent per dag :) was met de sneeuw erop.
Afbeelding
Afbeelding


28 maart 2018 18:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: massaal nu CV ketels vervangen ?
MarkS schreef:

Mooi voornemen, behalve die houtkachel dan ...

Haha, wist dattie kwam.
Houtkachel brandt natuurlijk niet zo vaak (week-ends, in de koude maanden) en is wel lekker op de hele koude dagen, als de warmtepomp het wellicht niet trekt.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


28 maart 2018 18:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: massaal nu CV ketels vervangen ?
Dan is het goed. ;-)

Ik wacht nog even met al die mooie moderne milieuvriendelijke aanpassingen.
Vind een nieuw huis bouwen wat ver gaan om het voor mezelf nu financieel te kunnen verantwoorden. :mrgreen:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


28 maart 2018 18:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: massaal nu CV ketels vervangen ?
Snap ik, in mijn huidige huis, (1980, slecht geisoleerd) zou ik het ook niet doen.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


28 maart 2018 18:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C2 MK1, DD Pajero 3.2 DiD SWB + Mini R59 ex Jag E-Type OTS 1963, ex Jag MK2 1961. Lieshout
Bericht Re: massaal nu CV ketels vervangen ?
Ignore the problem and it will go away... Gewoon niets doen: je CV-ketel is 8 jaar oud en zal dus een HR ketel zijn. Die kan zeker 25 jaar mee met een goed rendement en met het vervangen van onderdelen (die vast en zeker beschikbaar blijven) zal hij je overleven.

Het wordt pas een probleem als de gasprijs richting de 2 euro per kuub gaat.
_________________________________________
Do I look like I give a damn?


28 maart 2018 19:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: massaal nu CV ketels vervangen ?
Onze ketel is binnen enkele jaren aan vervanging toe en dat gaat dus idd ook gebeuren. Voor 2021 als deze plannen doorgaan.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


28 maart 2018 19:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: massaal nu CV ketels vervangen ?
renetrzes schreef:
Nu alvast een nieuwe CV ketel kopen(mijn huige CV is pas 8 jaar oud) die weer een jaar of 10 meegaat of ....Wat is wijsheid?


Lekker wachten. Onze vorige CV-ketel was bijna 19 jaar; de huidige is 15jaar en zolang die nog werkt prima. Ik doe er niets aan (behalve periodiek onderhoud).

Waar ik mij meer zorgen over maak is dat we in de toekomst steeds meer afhankelijk worden van elektra: voor de verlichting, auto-opladen en dan dus waarschijnlijk ook voor verwarming. En als je nu al leest hoe vaak er tegenwoordig stroomstoringen zijn.....dan staat ons wat te wachten.
En als we later voor een groot deel afhankelijk zijn van zonnen-energie dan staat ons nog wat te wachten: op de momenten dat iedereen veel energie verbruikt (winter) leveren de panelen minder energie (dagen korter en minder krachtig zonlicht). Maar gelukkig staat de techniek en innovatie niet stil, dus wie weet lachen we over enige jaren over het bovenstaande stukje :mrgreen:
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


28 maart 2018 20:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: massaal nu CV ketels vervangen ?
Is het al 1 april.


28 maart 2018 20:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996mk2 cabrio en 944 Cup racer
Apeldoorn Oost
Bericht Re: massaal nu CV ketels vervangen ?
Brulaap schreef:
En als je nu al leest hoe vaak er tegenwoordig stroomstoringen zijn.....dan staat ons wat te wachten.

Ongeveer hetzelfde als een jaar of 10 terug. gemiddelde verliesminuten per aansluiting is iets tussen 25 en 30 minuten voor NL (en veeeeeel beter dan in landen om ons heen, waar voor laagspanning veelal een bovengrondse infra aanwezig is die gevoelig is voor bliksem) :wink:
_________________________________________
996 mkII cabrio tiptronic, 944 Cup racer und noch etwas


28 maart 2018 20:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Cayenne S
ZO-Brabant
Bericht Re: massaal nu CV ketels vervangen ?
Ons recent aangeschafte huis (uit 2007 en dus goed geïsoleerd) is er in ieder geval al klaar voor: aardwarmtepomp met twee flinke boilers erbij en in het hele huis (boven, beneden en garage ;)) vloerverwarming dus ook niet van die "onhandige" radiatoren aan de muur en overal gelijkmatige wamte. Alles in huis is elektrisch dus ook geen gasaansluiting. Bijkomend voordeel dat het ook als koeling kan functioneren in de warme dagen waardoor het in de zomer altijd maximaal 21 grd in huis is. Het syteem werkt perfect en het is erg comfortabel doordat je overal gelijkmatige warmte hebt en je huis altijd dezelfde temperatuur heeft (thermostaat staat altijd op dezelfde temperatuur). De koelfunctie is ook heerlijk. Afgelopen zomer had je komende vanuit buiten met 25+ grd soms wel het idee dat je een koelkast in stapte dus de koelfunctie zo nu en dan maar uitgezet omdat het wel erg fris aanvoelde :). Installatie zal destijds dik over de 10k zijn gegaan, maar die kosten hebben de vorige bewoners voor hun rekening genomen.

Energiezuinig is het in ieder geval wel: door de warmtepomp is het stroomverbruik natuurlijk wel hoger, maar da's natuurlijk tzt eventueel op te vangen met wat zonnepanelen. Huis is 1400m3 en energiekosten liggen op 150€/mnd dus vindt het voorlopig wel prima zo :). Momenteel nog niet echt de behoefte om voor >10k zo'n 40 zonnepanelen neer te leggen. Als ze er komen dan zeker niet op het dak van ons huis of vrijstaande garage want da's bij ons geen gezicht. Dan eventueel maar op een frame achter de vrijstaande garage waar ze volledig uit het zicht staan.

In mijn ogen een ideaal, maar wel kostbaar, systeem. Hieronder een plaatje van het systeem. En nee, het is geen bedrijfspand ook al zou je dat denken met die enorme dingen aan de muur :). Het is gewoon een woonhuis.

Afbeelding


28 maart 2018 21:06
Profiel WWW Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 106 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.