Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 9:59



Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ] 
Nieuwe Privacyregels en Microsoft 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Nieuwe Privacyregels en Microsoft
Zoonlief kan niet meer bij zijn hotmail omdat Microsoft de nieuwe privacyregels naleeft. Nix mis mee. Nu heeft hij mijn toestemming nodig voor gebruik van Microsoft. Kan ik nog inkomen. Maar nu wil MS 50 ct van mijn creditcard afschrijven om te verifiëren dat ik wél meerderjarig ben. En als ik dat niet wil, mag ik in plaats daarvan een kopie van m’n paspoort opsturen. Zijn ze daar helemaal van lotje getikt :shock:
MS wil inbreuk maken op MIJN privacy om die van mijn zoon te beschermen :bang:
Lekker verdienmodel ook. Iemand een suggestie om dit te doorbreken?
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


25 mei 2018 19:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Nieuwe Privacyregels en Microsoft
Microsoft blokkeert accounts van kinderen en ontgrendelt ze alleen via een ouder.

Microsoft is begonnen met het blokkeren van Microsoft-accounts van kinderen, waardoor het voor kinderen niet mogelijk is gebruik te maken van bijvoorbeeld OneDrive of Outlook, tenzij een ouder officieel bevestigt dat de kinderen toestemming hebben.

Op het forum van Tweakers klaagt een gebruiker over het feit dat zijn kinderen geen toegang meer hebben tot hun OneDrive-account of zelfs een Steam-account, waarbij er bij Steam moet worden ingelogd met een Outlook-e-mailadres. Een andere gebruiker meldt dat zijn kind niet meer op zijn Outlook-account kan inloggen. Dit betekent dat de kinderen en ouders bijvoorbeeld niet meer bij huiswerk of opgeslagen foto's kunnen.

Ouders kunnen de blokkering ongedaan maken door 50 cent te betalen met een creditcard, die volgens Microsoft niet zal worden gekoppeld aan het account van het kind. Een andere manier is om een foto van het paspoort, identiteitskaart of geboortebewijs naar Microsoft te sturen.

Microsoft heeft eerder aangekondigd dat het eventueel nodig is dat kinderen bij het gebruik van Microsoft-accounts toestemming hebben van een ouder of voogd. Het bedrijf uit Redmond lijkt hiermee de praktijk van de Amerikaanse COPPA-wetgeving ook toe te passen in de EU, waarschijnlijk in de aanloop naar de invoering van de algemene verordening gegevensbescherming. Microsoft was onbereikbaar voor commentaar.

Volgens de Amerikaanse wet moet een bedrijf eerst verifieerbare toestemming hebben van een ouder, voordat er persoonlijke informatie kan worden verzameld van kinderen onder de 13 jaar. In de AVG staat dat een kind minimaal 16 jaar of ouder moet zijn om zelf rechtsgeldig toestemming te geven voor het gebruik van diensten van de informatiemaatschappij. Dat betekent dat accounts van kinderen die 15 jaar of jonger zijn, te maken kunnen krijgen met een blokkade.

De AVG geeft EU-lidstaten overigens de mogelijkheid om de minimumleeftijd niet op 16 jaar maar op minimaal 13 jaar te zetten, iets waar bijvoorbeeld België toe heeft besloten. In Nederland is vergelijkbaar wetsvoorstel om de leeftijd naar dertien jaar te verlagen, verworpen.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


25 mei 2018 21:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: Nieuwe Privacyregels en Microsoft
Ik snap je principe (herken ‘m :wink: ), maar ik zou gewoon snel die 50c laten afschrijven en weer lekker op de bank gevoelige IMS Lager. :salut:
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


25 mei 2018 21:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Bericht Re: Nieuwe Privacyregels en Microsoft
Het gaat blijkbaar slecht met de verkoop van software, en bij Microsoft weten ze dat veel kleintjes een grote maken... creatief bedacht, zo maak je geld uit het privacy-gebeuren.
_________________________________________
Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...


25 mei 2018 22:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Nieuwe Privacyregels en Microsoft
Die 50ct wordt toch mooi terug gestort?

Als we zo een transactieverificatie moeten maken om gebruik te maken van een of andere betaalservice dan is het wel ok.

Anyway als het vanwege privacy doeleinden 50ct kost om je kind te laten mailen of one-drive-en waar het voorheen gratis was vind ik het nog altijd binnen alle redelijkheid. Men heeft hier duidelijk naar een praktische opposing gezocht, misschien niet de perfecte.


26 mei 2018 0:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Nieuwe Privacyregels en Microsoft
Gaat mij erom dat ik mijn creditcard gegevens moet doorgeven (wat ik niet wil) of mijn ID-bewijs (wat ik nog minder wil). Als elke provider van e-diensten dit gaat doen (de Apples, EA’s en dergelijke) dit zo gaat doen voor minderjarigen, liggen straks MIJN gegevens op straat omdat de privacy van mijn kind moet worden beschermd. Dat kan niet kloppen.
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


26 mei 2018 12:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Nieuwe Privacyregels en Microsoft
+1!

Overigens een belachelijk gedoe dat hele AVG……kost belachelijk veel (onbetaalde) tijd! En het brengt veel kosten met zich mee.
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


26 mei 2018 12:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Nieuwe Privacyregels en Microsoft
Vooral Nederlanders vinden AVG niets, maar in andere landen kijkt men daar toch anders tegenaan.

Consultants staan overigens te trappelen om betaald te worden voor oplossingen.


26 mei 2018 16:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Nieuwe Privacyregels en Microsoft
helemaal eens maarrrrr, hotmail zou allang uit de lucht zijn en vervangen zijn door live of gmail.
Er wordt iig al een hele tijd geen onderhoud meer gedaan aan het programma.
Laat hem meteen overstappen naar gmail dan omzeil je dit geneuzel en sta je niet ineens over een tijdje met een mailserver die het niet meer doet.
_________________________________________
speed costs money, how fast do you want to go ?

Alpine 310 gr 4, Bmw E91, Merc 171, een Campert en een grasmaaiert.


27 mei 2018 14:05
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
993 4s 96 993 C2T 95 FIAT 500 69
Bericht Re: Nieuwe Privacyregels en Microsoft
steef schreef:
+1!

Overigens een belachelijk gedoe dat hele AVG……kost belachelijk veel (onbetaalde) tijd! En het brengt veel kosten met zich mee.

+1
_________________________________________
Always be yourself, unless you can be a pirate, then always be a pirate


27 mei 2018 22:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Nieuwe Privacyregels en Microsoft
Hotmail en outlook is hetzelfde.


28 mei 2018 0:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70
Zeist
Bericht Re: Nieuwe Privacyregels en Microsoft
50 ct voor een verder gratis dienst is niet zo veel.

Of op zoek naar een volledig gratis dienst, of erop vertrouwen dat je creditcard-gegevens veilig zijn bij MS.
_________________________________________
I read a report that said the typical symptoms of stress were eating too much, drinking too much, impulse buying, and driving too fast. Who are they kidding? That's my idea of a perfect day.


28 mei 2018 10:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Nieuwe Privacyregels en Microsoft
Ja ... maar ik zou ook niet hee happig zijn om al die data zomaar achter te laten. Het is vervelend allemaal. Balanceren tussen wat dat praktisch is en werkelijk nodig.

Als ik digitale kopieën van mijn ID toch ergens moet achterlaten dan schrijf ik er meestal eerst groot met stift dwars overheen waarvoor deze kopie dient.


28 mei 2018 10:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Nieuwe Privacyregels en Microsoft
Ze geven in elk geval geen optie om met Ideal te betalen :wink:
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


28 mei 2018 11:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70
Zeist
Bericht Re: Nieuwe Privacyregels en Microsoft
Kheldar schreef:
Ja ... maar ik zou ook niet hee happig zijn om al die data zomaar achter te laten. Het is vervelend allemaal. Balanceren tussen wat dat praktisch is en werkelijk nodig.

Als ik digitale kopieën van mijn ID toch ergens moet achterlaten dan schrijf ik er meestal eerst groot met stift dwars overheen waarvoor deze kopie dient.

50 cent OF digitale kopieën van je ID. Die ze volgens mij niet eens mogen vragen volgens de overheid.

Ik zou zeggen, betaal 50 cent, en maak het probleem vooral niet groter dan het is.
_________________________________________
I read a report that said the typical symptoms of stress were eating too much, drinking too much, impulse buying, and driving too fast. Who are they kidding? That's my idea of a perfect day.


01 jun 2018 11:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Nieuwe Privacyregels en Microsoft
Het gaat me niet om die 50 ct (al hadden ze ook de gebruikelijke 1 ct verificatie kunnen doen), maar om t feit dat ik daarvoor privacygevoelige info (CC-card) gegevens moet afstaan. Dat gaat er bij mij niet in. Maar is misschien beroepsdeformatie...
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


01 jun 2018 14:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
914 1.7 1973
Ermelo, NL
Bericht Re: Nieuwe Privacyregels en Microsoft
Targa Floriaan schreef:
Het gaat me niet om die 50 ct (al hadden ze ook de gebruikelijke 1 ct verificatie kunnen doen), maar om t feit dat ik daarvoor privacygevoelige info (CC-card) gegevens moet afstaan. Dat gaat er bij mij niet in. Maar is misschien beroepsdeformatie...

Niet zo benauwd zeg, je credit card is een betaalmiddel met als enige doel die gegevens overdragen aan de partij die je wilt betalen. Als je dat al beschouwt als het afgeven van privacygevoelige informatie dan wordt het lastig functioneren in deze maatschappij. :)

Ik vind de discussie sowieso een beetje onzinnig. Microsoft moet voldoen aan Europese wetgeving en voor die goedkeuring moeten ze zeker weten dat degene die de goedkeuring geeft ook degene is die hij zegt wie hij is. Ik begrijp ook niet zo goed waar die angst vandaan komt dat je gegevens op straat komen te liggen.
_________________________________________
1973/3 914 1.7 Olympic Blue


01 jun 2018 20:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Nieuwe Privacyregels en Microsoft
Call me old fashioned, maar ik ben er niet zo happig op om allerlei info zomaar op t net te zetten. Weet jij wat er allemaal met je gegevens gebeurt? Ik zie in mijn werk al hoe gegevens - zonder dat de ‘eigenaar’ t weet - aan derden verstrekt MOETEN worden. Ik weet niet wat MS met mijn CC-gegevens doet, ben erg argwanend tav de big-techs. Ze zullen ongetwijfeld al van alles van me weten, maar ik maak ze niet vrijwillig nog wijzer.
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


02 jun 2018 9:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
914 1.7 1973
Ermelo, NL
Bericht Re: Nieuwe Privacyregels en Microsoft
Als ik je goed hoor zou je een groot voorstander zijn van vergaande wetgeving (en boetes) die bepaalt dat er zorgvuldig met jouw persoonsgegevens om wordt gegaan. 8)
_________________________________________
1973/3 914 1.7 Olympic Blue


02 jun 2018 13:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Nieuwe Privacyregels en Microsoft
Yep, vooral voor tech-reuzen en overheid :mrgreen:
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


02 jun 2018 17:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Meppel
Bericht Re: Nieuwe Privacyregels en Microsoft
Om je ID te kopiëren is er een handige app van de overheid https://itunes.apple.com/nl/app/kopieid ... 70330?mt=8

Let ook op straks op vakantie waar ze in de hotels en op campings je paspoorten innemen! dit mag helemaal niet! stel er wordt daar ingebroken en alle paspoorten zijn weg en worden verhandeld on ID fraude mee te plegen!!!

check dit stukje video eens

https://youtu.be/sQVLI1ZeycY?t=7m10s


02 jun 2018 21:47
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Nieuwe Privacyregels en Microsoft
Natuurlijk, alles is mogelijk, maar...IK heb een Microsoft account. MS vraagt MIJ niet om te bewijzen dat IK meerderjarig ben voor het gebruik van MIJN account. Ik heb blijkbaar ooit een geboortedatum opgegeven waarmee IK nu volgens MS meerderjarig ben. Dus mijn account staat ‘op groen’. Waarom moet ik me dan wel identificeren als IK, dus een vertrouwde MS klant, via MIJN account, verklaar dat mijn zoon gebruik mag maken van zijn MS account? Dat is toch niet logisch?
Of je vertrouwt mij, en laat me zonder identificatie mijn account gebruiken, ook tbv akkoord voor mijn zoon, of je vraagt me om mezelf voor mijn eigen account te identificeren als je mij niet vertrouwt. Maar MS is hierin dus niet consequent.
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


03 jun 2018 7:30
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: Nieuwe Privacyregels en Microsoft
Kan je niet een nieuw account aanmaken en bij de leeftijd van je zoon op 21 jaar zetten?
Stuur alleszins nooit (tenzij het absoluut niet anders kan) je ID gegevens naar een Amerikaans bedrijf.
Want dat betekent dat de FBI ginder dan ook gewoon jouw gegevens heeft. Niet dat ze er ooit iets mee gaan doen, maar persoonlijk vind ik dat ze daar nul zaken mee hebben.
Ik zou gewoon die 50ct betalen als het echt nodig is dan. Met je credit card zijn ze toch niet zo heel veel. En het gaat ook om Microsoft, niet een of ander louche bedrijf.


03 jun 2018 16:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht Re: Nieuwe Privacyregels en Microsoft
Oplossing: Schaf voor een paar euro per jaar een eigen domeinnaam aan met een mail pakketje bij een lokale hoster. Dan hoef je niet gebruik te maken van de GRATIS dienst die een tech-gigant je levert en ben je niet overgeleverd aan hun grillen. Ohja, en die van de overheden die dit soort bedrijven regels opleggen, waardoor ze jou dit vragen. Want je denkt toch niet dat Microsoft dit zelf bedacht heeft?

Begrijp me niet verkeerd, ik snap wat je aversie is, maar er is een hele eenvoudige oplossing voor, die kost echter geld.

(Ohja, en alsnog moet je waarschijnlijk Microsoft betalen, immers, je zoon moet alles omzetten van mail adres, maar dat terzijde.)


04 jun 2018 22:44
Profiel Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 24 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.