Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 4:23



Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Ode aan de Autobahn: een kort verhaaltje uit 2002 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Ode aan de Autobahn: een kort verhaaltje uit 2002
Oooohhhh.......
Mooie herinneringen aan de 156 2.5 24v.
Ook aan de 33 1.7 ie.
Waren geen oldtimers, dus destijds jonge Patricia’s...


08 jan 2019 23:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
3.2 - '88. Schieffergrau met grijsgroen interieur. Schuifdak, geen airco en geen kat
Bericht Re: Ode aan de Autobahn: een kort verhaaltje uit 2002
Nu we toch Italiaans gaan...mijn rit der ritten ook door Duitsland was in een Lancia Delta HPE.

Kerstmis, 1999, Bloemenriviera Italië nabij Alassio. Telefoontje van het thuisfront, pa was onwel geworden. Komen jullie eerder naar huis? Besloten om tweede kerstdag in alle vroegte te vertrekken. Rondom 4:00 uur de sleutel in het contactslot omgedraaid. Rustig warm rijden tot de Autostrada del Fiori, bij Albenga de oprit genomen. En meteen het gas erop, want er moest doorgereden worden. De Lancia brulde het weer van genot uit in zijn thuisland. Tunnel in, tunnel uit, in de remmen voor de bocht en vol gas daarna weer. Was een heerlijke auto, sport uitlaat eronder. Bij de tolhokjes werd dan ook regelmatig een duim opgestoken "bella macchina"; racing green met cool blauw interieur. Voorbij Genua kwam de Po vlakte, een synoniem voor 'pedal to the metal and keep it there". Toen echter niet, mist met zicht tot minder dan 100 meter speelde parten. Toch proberen tussen de 120-140 te rijden... :scratch:
Heelhuids Zwitserland bereikt, ook toen stond dit land bekend als groteske sponsor van Gatsonides flitskasten. Rustig aan was het devies. De mist was weliswaar weg maar sneeuw kwam in de plaats. De weg naar de Gotthard was een uitdaging. De Lancia, met het vermogen op de voorwielen, voorzien van karig profiel zomerbanden, brulde zichzelf naar de tunnel toe. De opluchting was groot toen we de tunnel inreden, het laatste stuk hangend achter een vrachtwagen die de sporen voor ons maakte. En op de tunnelradio hoorde we: "de toegangsweg in noordelijke richting tot de Gotthard is afgesloten". Bij het uitkomen van de tunnel gelukkig geen sneeuw meer.
Het viel ons wel op dat richting Basel het steeds harder begon te waaien. Bleek dat Orkan Lothar (weihnachtssturm 1999) ons pad ging kruisen. Over de radio hoorde we steeds meer berichten over omgewaaide bomen en afgesloten wegen in Frankrijk en dat de storm snel richting Duitsland bewoog. We besloten om toch maar gas te geven. In Duitsland aangekomen nam de storm in kracht toe en over de weg vlogen allerlei voorwerpen (takken, strips van auto's, delen van benzine stations) die ons -gelukkig- niet raakten. Over de radio hoorden we steeds meer berichten over afgesloten afslagen ("he, daar reden we net langs") waardoor het gas weer dieper naar beneden ging. Pas bij Frankfurt werd het minder met de storm, toen vol doorgetrokken naar Nederland. Bij aankomst in Brabant, twee uur 's-middags, bleek dat we een recordtijd hadden neergezet; 1.200 kilometer in 10 uur. Met Pa ging het gelukkig al weer beter.

De Delta, leuke maar slechte auto. Wel super garage. Ander verhaal, andere keer.
_________________________________________
“ If you always do what you did; you will always get what you got – and even less” - Albert Einstein


08 jan 2019 23:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Ode aan de Autobahn: een kort verhaaltje uit 2002
Leuk lezen deze verhalen ... zelf weinig autobahn ervaring ... maar als kind vaak in de zomer naar Oostenrijk op vakantie.

Herinner me nog goed in 1985 als 7-jarige op de achterbank van de E30 325i. Ergens voorbij Frankfurt rijdend, gaan we een keer de 200km/h aantikken?

Juist op dat moment dan voorbijgereden worden door een Fiat Uno die dik over de 200km/h reed :scratch: :mrgreen:


09 jan 2019 1:40
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Ode aan de Autobahn: een kort verhaaltje uit 2002
Wind mee :?:

Fiat Uno Turbo - 120 Pk - max. snelheid 200 km/uur ;)

Afbeelding

Wellicht een Abarth :drive:


09 jan 2019 3:02
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Ode aan de Autobahn: een kort verhaaltje uit 2002
Citaat:
Fiat Uno Turbo - 120 Pk - max. snelheid 200 km/uur ;)


op de teller :wink:
_________________________________________
footers zuigen! :D


09 jan 2019 9:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: Ode aan de Autobahn: een kort verhaaltje uit 2002
Niet op zn rijbewijs :mrgreen:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


09 jan 2019 10:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Dongen
Bericht Re: Ode aan de Autobahn: een kort verhaaltje uit 2002
molen934 schreef:
Zeker een leuk verhaal :res:

16128
De man links op de foto en vriend (helaas overleden) had een flat in Leysin in CH.
Dit was vanaf Spaarndam op de kop af 1000 km, en het record werd steeds weer verbroken :drive:
Steeds sterkere verhalen en dito tijden en praat over de vroege jaren 80 toen je hele stukken kon doorblazen.
Ben er met de Porsche geweest en later met het gezin in vele bmw’s.
Mijn vriend Jan was een echte bmw liefhebber en had vele type’s, de 7, 5 en ook de 3 serie.
Waren altijd mooie ritten maar een keertje niet, hij had een keer een grote Alfa gekocht, ken de type’s niet goed maar dacht een 164 en ja hoor deze ging stuk en moest verder met een leenauto :scratch:
Andere vriend Jaap ging ook met een Alfa dacht een 75 en ja hoor ver in Dld motor opgeblazen en moest verder met een huurauto.
Dus jullie voelen wel aan waar de gesprekken over gingen met een borreltje op :wink:
Oja ik sta rechts van hem, slank nog!!!
Foto in Stuttgart, weet niet wat we er deden :mrgreen:


De witte targa met kenteken 19-SL-88 heb ik nog een tijdje in bezit gehad. Het is een rijkspolitie targa welke ik weer terug heb gebouwd naar origineel, deze staat nu bij PCG
Afbeelding


09 jan 2019 13:50
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Ode aan de Autobahn: een kort verhaaltje uit 2002
Toevallig dat je die dan zo op de foto van Hans voorbij ziet komen :lol: Mooi verhaal ook.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


09 jan 2019 14:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: Ode aan de Autobahn: een kort verhaaltje uit 2002
Kweethet, heb de Targa nog opgehaald begin 1983 uit Nieuwegein.

John heeft hem nog heel lang in bezit gehad en eigenlijk weinig mee gereden, auto reed ondanks zijn verleden verschrikkelijk goed :drive:
Jan, de man links gaf zijn toen gele 911 aan mij een weekend mee en ging ook langs John en we werden beide besmet, John bezit nu mijn oude SC en ook daar rijdt hij nauwelijks in :scratch:


15382
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


09 jan 2019 14:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Ode aan de Autobahn: een kort verhaaltje uit 2002
Olaf schreef:
Wind mee :?:

Fiat Uno Turbo - 120 Pk - max. snelheid 200 km/uur ;)


Ik vermoed blok beetje gekieteld of idd plankgas bergaf en wind mee ...


10 jan 2019 11:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: Ode aan de Autobahn: een kort verhaaltje uit 2002
Heb zelf een Golf gti 8 klepper gehad, enorm koppel en vloog naar zn topsnelheid, net geen 200 :oops:
Had iets van 115 pk, kon je toen best meekomen en mn 911 had 165 pk.
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


10 jan 2019 13:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Ode aan de Autobahn: een kort verhaaltje uit 2002
Zat vermogen toch...toentertijd en nu met alle drukte op de wegen....... :drive:
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


10 jan 2019 15:07
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
718 Spyder
Bericht Re: Ode aan de Autobahn: een kort verhaaltje uit 2002
Geweldige openingspost :thumleft:

Die soms magische autobahn :drive:
_________________________________________
Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!


13 jan 2019 21:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 2.7 2001
Bericht Re: Ode aan de Autobahn: een kort verhaaltje uit 2002
Grappig dat er zoveel reacties zijn op dit topic. Ik begon daardoor ook te denken wat mijn herinneringen zijn. Glibberend met een achterwiel aangedreven Opel Kadett op zomerbanden door de sneeuw naar Oostenrijk was echt superspannend, maar heeft niks met snelheid te maken.
In 2001 moest ik vanuit Berlijn naar Utrecht. Dat zou binnen 5 uur moeten kunnen. Het was belangrijk dat ik snel terug zou zijn, dus ik heb het er maar op gewaagd. En ja hoor, dat kan dus. Met een sportieve.............................Nou nee. Met een huisje op wielen: Een Renault Espace II :)


13 jan 2019 22:15
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.