Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 apr 2024 6:39



Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Even geen Porsche (VW-busjes adepten onder elkaar) 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Even geen Porsche (VW-busjes adepten onder elkaar)
Eigenlijk zoek ik naafkappen voor de velgen onder mijn busje, maar daarover straks meer.

Het valt me dikwijls op dat een Porsche op de oprit, samen met een T5 (oid), een veelvoorkomende combo is bij diverse Porschisten, vandaar deze thread.

De liefde begon bij mij midden jaren '90 op de Motorshow beurs in Essen. Daar vond ik die (toenmalige) T4's al dikwijls retevet. Eerder was ik in Escala (ES) ook al eens deze Belg tegengekomen en ik was toen al om. Een heuse "Doka"

Afbeelding

Fast forward naar 2008, toenmalige firma waar ik als werknemer werkte ging failliet en ik ging na bijna 20 jaar Opel Astra als zelfstandige aan de slag, alleen al om dan mijn zin te kunnen kopen qua auto. Een 5-cyl T5 werd mijn deel, niet veel later werd een bijpassende 996 4S gescoord.

Afbeelding

Met de T5 werd al snel niet meer gereden na de aanschaf van de 4S en hij werd na 2 jaar verkocht. Toch bleef ook hier de zin borrelen voor terug een T5, exemplaar 2 werd aangeschaft...

Afbeelding

Gezeik met een sociopatische zakenpartner zorgde ervoor dat deze niet lang in mijn bezit bleef (ik wacht nog altijd op de uitbetaling van oa deze T5), hij is dus ook nooit verlaagd geraakt. Wel werden toen de 20" RIAL Daytona velgen aangeschaft. De zin in een T5 ging niet over en werd bevredigd met dit NL-exemplaar.

Afbeelding

Bovenstaande staat momenteel te koop wegens naderende levering van een nieuwe T6.
De Rial velgen gaan dus ook op de T6 gezet worden en... daarom zoek ik nieuwe naafkappen.
Ik zie door het bos de bomen niet meer.
De naafkappen van mijn 996 4S passen erop qua "vastklikken". Qua buitenmaat echter niet. Ze steken zo rondom ongeveer een halve cm uit.
Ik moet ook geen concave naafkappen hebben maar die "gebolde".

Afbeelding

Dat mag met VW-logo zijn, maar ik heb tegelijkertijd ook graag een verwijzing naar Porsche op mijn bus. Mooie Porsche-logo's in kleur zijn dus nog meer welkom, vooral omdat de nieuwe bus bruin metallic is en daar dat goud en rood van de Porsche kleuren netjes zullen bij passen. Weet iemand waar ik zo'n naafkappen kan kopen, of naar welke afmetingen ik eigenlijk op zoek ben? Het "effe meten" doe ik niet meer. De vorige met VW-logo erop pasten niet ook al had ik het netjes gemeten.
Thx!!
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


21 apr 2019 14:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Even geen Porsche (VW-busjes adepten onder elkaar)
Gaaf topic! Ik had voor de gein 3 jaar geleden een T4 2.5 gekocht, maar het blijkt dat het hele gezin helemaal gek is van dit ding. Ik ook. Hier en daar een plekje, maar wel met het bulletproof motorblok. Technisch top onderhouden, en nu op het punt van inruilen of opknappen. Inmiddels voor hobby(‘s) en werk onmisbaar....en 100000 zorgeloze kilometers verder!
Ik heb een set lichtmetaal liggen (Viper by Rial), en mis daar 1 naafkapje van. Nog niet gezocht, maar alternatieven met ons logo is natuurlijk best gaaf!
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


02 mei 2019 16:24
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Even geen Porsche (VW-busjes adepten onder elkaar)
Hier ook een T5 bus gehad, maar daar betaal je als particulier rijder net zoveel wegenbelasting voor als een ruime personen wagen met meer luxe, grotere motor etc :|

Daar is dan wel weer het Hefdak-Trukje voor uitgevonden :)

Succes met de verkoop van de Porsche-Service-Bus :!:

En laat ons zeker foto’s zien als de nieuwe aanwinst binnen is ;)


02 mei 2019 16:36
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C4 1990
utrecht
Bericht Re: Even geen Porsche (VW-busjes adepten onder elkaar)
Leuk! Hier een T 3 camper :drive:
_________________________________________
Make the most of now!


03 mei 2019 16:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Even geen Porsche (VW-busjes adepten onder elkaar)
Afbeelding

Zo.
De nieuwe is er al een tijdje, alleen liet de KW V3 vier maand op zich wachten, maar eerder deze week was het eindelijk zo ver.
Bus is ingeschreven als LV (Lichte Vracht) en kost dus in BE peanuts om mee rond te rijden. Ik denk 48 Euro verkeersbelasting ofzo, een welkome afwisseling tov de 996 4S die jaarlijks 2300 Euro kost.

Nadeel van LV is dat je er NIETS mag aan veranderen. Dat is dan weer geen probleem in NL.
Hij staat nu +/- 12 cm lager dan origineel en de hele zwik moet er dus elk jaar terug vanonder om dan met de originele vering en banden, high as verrek, naar de keuring te gaan, om dan weer de hele verlaagde zwik te monteren.

Me = happy :drive:
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


07 sep 2019 17:15
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Even geen Porsche (VW-busjes adepten onder elkaar)
Tilt! schreef:
een Porsche op de oprit, samen met een T5 (oid)
Dat klopt wel ongeveer, hier staat nog een VW LT, de grote zus van de T-serie 8)
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


08 sep 2019 0:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 356 Speedster Intermeccanica 1972 1.6
Bericht Re: Even geen Porsche (VW-busjes adepten onder elkaar)
Hier ook een LT, wel een oprijwagen :drive:


08 sep 2019 9:34
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.