Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 12:20



Antwoord op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Help! Wat moet ik kopen? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Help! Wat moet ik kopen?
Nieuwe wending, via via zou ik zeer voordelig een 520i touring uit 2012 met klein distributie probleempje op de kop knn tikken. Is simpel te fixen normaliter, althans dat is mij verteld. Blok is er al uit. Eventueel drijfstanglagers of andere aandachtspunten aanpakken is zo gepiept. Dan het blok er weer even tegen. Auto is wel zuinig in de opties maar we zouden hierbij wel eens onder aan de lijn onder de 15k knn blijven.


16 jul 2019 15:20
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 993 '93, ex. 968 '92. Nu 996 C4
Bericht Re: Help! Wat moet ik kopen?
Hé vriend, als het makkelijk te fiksen is, waarom doet de verkoper het dan niet zelf? (Laten) repareren en verkopen van complete auto met goed lopend blok is toch veel gunstiger dan verkopen in huidige staat met alle onzekerheden?
Sturen wel fijn de BMW's.. :-)
_________________________________________
"Racing cars are neither beautiful, nor ugly. They become beautiful when they win" Enzo Ferrari


16 jul 2019 16:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Help! Wat moet ik kopen?
Hier ook een 5 serie F11 touring. Een zeer goed rijdende auto.
Het is een 530D dus bij inruil levert hij gegarandeerd niets meer op ivm de dieselmotor :mrgreen:
Ik blijf hem lekker rijden, High executive, panodak, comfortstoelen etc, etc dus oprijden is geen straf. :drive:


16 jul 2019 17:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Help! Wat moet ik kopen?
Haha ... deze vriend heeft geen timing gereedschap voor dit zuid-duitse merk. Heeft de auto als inruil ingenomen voor een 996 4S en de dag bij ruilen ging het motorstoringslampje aan. Diagnose:kapotte kettinggeleider waardoor de ketting een tandje versprongen is. Geen vervolgschade.

@Ewout: ik hik tegen de toch redelijk Spartaanse uitvoering aan. Geen leder geen niks nada. Ziet er verder optisch piekfijn uit. 180.000km op de teller en met een verfriste motor. Geen idee hoe zoiets het gaat doen als ik weer verkoop ooit. Of misschien op redelijk korte termijn inruilen op iets anders leuks.


16 jul 2019 18:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C2, 1998
Bericht Re: Help! Wat moet ik kopen?
drijfstanglangers? als die al nodig zijn is er niet al te best mee omgesprongen.
Zou daar nooit aan beginnen. Ook inwendig kunnen er losse metaaldeeltjes zijn die later gewoon doorvreten in het blok.
Voor onder de 15 kun je er ook wel kopen die nu wel goed zijn.
En dan met de gewenste uitrusting.
Je kunt de 8 bakautomaat niet eens testen als het blok er nu al uit ligt.


17 jul 2019 0:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Help! Wat moet ik kopen?
Ik zei niet dat drijfstanlagers versleten waren. Ik heb het over (eventueel) preventief vervangen ervan. Die zijn nu toch binnen handbereik. En zijn de kosten niet.

Maar daarvoor dus even een goeie BMW garage consulteren. Ik ken de motoren en hun specifieke aandachtspunten niet. Nuja die distributie is wel een zwak punt als ik het zo lees.

Vind 180.000km sowieso wel alweer een hoge km stand voor zo een motorblokje en wat grotere auto.

In deze vertrouw ik het oordeel van degene die deze auto aanbiedt dat de auto verder helemaal goed rijdt en schakelt. Verder van 1e eigenaar geheel dealer onderhouden. Wat dat waard is.

Klopt verder wat je zegt. Voor 2000eur meer begint het aanbod van rijker uitgeruste auto’s toe te nemen.

We puzzelen verder.


17 jul 2019 0:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Help! Wat moet ik kopen?
Haha ... uiteindelijk beslist maar een kwart van het budget te besteden. Het is een Kia Rio geworden. Leuk stadsautootje. Rijdt verder vrij gevoelloos. De oma proppen we er wel bij op één of andere manier.

Had nog een andere mooie F11 lci touring op het oog 5jr oud maar ook weer met redelijk wat kms. Wel veel snelwegkms.

Over een jaar ofzo evalueren we wel weer hoe dat is zo een downsize en of er dan een upgrade komt!

Interessante input gekregen hier. Leuk om zo mee te denken. Dank daarvoor!


20 jul 2019 20:59
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 993 '93, ex. 968 '92. Nu 996 C4
Bericht Re: Help! Wat moet ik kopen?
Hey Eric, superactie! Geld over om de 996C2 in te ruilen op een 996Turbo. Mods niet nodig. Maak jij ff een topic aan, gaan wij alvast zoeken! ;-)
_________________________________________
"Racing cars are neither beautiful, nor ugly. They become beautiful when they win" Enzo Ferrari


20 jul 2019 22:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Help! Wat moet ik kopen?
Dat van die 996/997TT (of E46 M3 of R8) een gevalletje crowd-funding misschien?

Nog wel veel dilemma’s:
Weet nog niet of ik nu 95 of 98 moet tanken?
Of toch maar eens de Autobahn op voor die Italian tune?
Glascoating of wrappen?


20 jul 2019 23:21
Profiel
PorscheForum Rakker
987 Cayman S Cup
Bericht Re: Help! Wat moet ik kopen?
Kheldar schreef:
De X5 gaat binnenkort de deur uit want er wordt te weinig mee gereden.

Maar wat moet er dan in de plaats komen? Ben voor de rest geen echte auto-kenner. Iemand wel inspiratie of een idee? Laat jullie wildste fantasie eens los. Wie weet zit er iets leuks tussen dat past.

Er moeten twee kids (3jr &5jr) achter in passen. Over het algemeen worden er korte plaatselijke ritjes gereden. Budget niet boven 20k.


De fun-auto heb je al, dus je wil enkel functie en efficiëntie. Dan wordt het makkelijk: een Toyota Prius occasion. Kan niet stuk, is ruim en zeer zuinig op die korte ritjes. Onderhoudskosten minimaal. En dan lachen om de mensen die naar je lachen omdat je in zo’n lelijk ding rijdt. Ze moesten eens weten.

Als ‘t je toch teveel dwars zit doe je er een “my other car is a porsche” sticker op.


21 jul 2019 8:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Help! Wat moet ik kopen?
Te laat! :mrgreen:
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


21 jul 2019 8:44
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 993 '93, ex. 968 '92. Nu 996 C4
Bericht Re: Help! Wat moet ik kopen?
Eric zoekt nog wel een dakkoffer.

Hoe was de zoektocht? Toch wel een AKK gedaan? Interessante opties (sper etc?) :-)

Crowdfunding op dit forum voor een beamer of een Audi is kansloos I guess...
_________________________________________
"Racing cars are neither beautiful, nor ugly. They become beautiful when they win" Enzo Ferrari


21 jul 2019 10:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Help! Wat moet ik kopen?
never say never ... indien de oma niet in de dakkoffer past ...

@Tom: zonder dollen, heb echt alweer overwogen om die afgetrapte 996 van me weg te doen, maar ik krijg er waarschijnlijk niks meer voor.


21 jul 2019 10:26
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 993 '93, ex. 968 '92. Nu 996 C4
Bericht Re: Help! Wat moet ik kopen?
WRONG! Heb hem bij VCM gezien, geweldig onderstel, goede wielen, handbak en prima kleur. De meeste mods van NL :-).
Maakt zeker geen afgetrapte indruk.
De meeste 996-en met een kloppende historie hebben inmiddels allemaal rond de 175-225k kms gelopen.
_________________________________________
"Racing cars are neither beautiful, nor ugly. They become beautiful when they win" Enzo Ferrari


21 jul 2019 19:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Help! Wat moet ik kopen?
Ach, die gedachten blaas ik ook nog steeds weer weg wannerr ik in zijn drie volgas tot 6500rpm en er voor bij ga. Ik heb er nu wel een stalling voor geregeld bij kantoor waar hij doordeweeks kan blijven staan. Meer fun-auto van maken dan dagelijks gebakje!


21 jul 2019 21:01
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.