Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 apr 2024 13:05



Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Snelheidsovertreding in Luxemburg 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Den Haag
Bericht Snelheidsovertreding in Luxemburg
Ik heb kennelijk m'n best gedaan tijdens een tripje Luxemburg: 158 km/u gecorrigeerd waar je 90 km/u mag.
Moet een bekentenis invullen wat wel zal resulteren in voorkomen. Maar iemand een idee wat voor bedragen ze daarvoor hanteren? Los van een jaartje omrijden :roll: Kan online niet echt iets vinden.


05 jun 2019 18:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Snelheidsovertreding in Luxemburg
https://www.anwb.nl/vakantie/luxemburg/ ... eersboetes
:salut:
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


05 jun 2019 19:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Den Haag
Bericht Re: Snelheidsovertreding in Luxemburg
Overschrijding vanaf 20 km/h: € 145.

Maar dat geldt dus helaas niet. Anderen met dezelfde rit hebben deze wel gehad.


05 jun 2019 19:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Bericht Re: Snelheidsovertreding in Luxemburg
Snel je auto verkopen... :|
_________________________________________
Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag


05 jun 2019 19:41
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Den Haag
Bericht Re: Snelheidsovertreding in Luxemburg
de Fiscalist schreef:
Snel je auto verkopen... :|


:mrgreen:
Hij wordt nu duurder, moet deze betalen.


05 jun 2019 19:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Snelheidsovertreding in Luxemburg
Ze hanteren verschillende staffels. Op 70 weg Tussen 74 en 93 vast bedrag van 49€. Op 90 weg tussen 94 en ik dacht 109, 145€. Alles daarboven en te hard op 110 weg komt voor de rechter die over de boete beslist en of je je rijbewijs mag houden.

Maatje van mij heeft zelfde gehad, stuk minder hard en kreeg toch echt een brief. En nog een...


05 jun 2019 19:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Den Haag
Bericht Re: Snelheidsovertreding in Luxemburg
Zeepjes rapen dus :scratch:


05 jun 2019 19:59
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Snelheidsovertreding in Luxemburg
giulia schreef:
... de rechter die over de boete beslist en of je je rijbewijs mag houden.


Volgens mij kan een buitenlandse rechter niet je NL rijbewijs afnemen. Een rij-ontzegging voor z’n eigen land kan hij je wel opleggen.

Je kan ook aangeven dat je de auto uitgeleend hebt en dat je niet weet wie er gereden heeft. Dat heeft z’n voordelen, maar ook het nadeel dat de boete fix hoger uit kan vallen ....


05 jun 2019 20:34
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Snelheidsovertreding in Luxemburg
Sid86 schreef:
Moet een bekentenis invullen ....


De papieren die je ontvangen hebt, zijn die in de Nederlandse opgesteld? Zo nee, dan niet invullen en afwachten wat er gebeurd.
Ik ben een aantal jaar geleden (dacht 5-6jaar) in Belgie geflits (reed paar km te snel); kreeg per post document in het Frans (die taal spreek ik aardig) wat ik in moest vullen als ik het NIET eens was met de overtreding. Ik wist dat ik te hard gereden had en heb het document dus niet ingevuld. Nooit meer iets van gehoord, maar ja, dat is Belgie :D
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


05 jun 2019 20:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Den Haag
Bericht Re: Snelheidsovertreding in Luxemburg
Ja papieren zijn in het Nederlands. Ben op zich redelijk reëel erover, heb veel te had gereden en daar hoort een boete bij. Mijn fout, achteraf super stom, maar is al gebeurd.


05 jun 2019 21:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Snelheidsovertreding in Luxemburg
Zo is het, op de blaren zitten, klaar en weer door...


05 jun 2019 21:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Onder Nijmegen, bij de Autobahn
Bericht Re: Snelheidsovertreding in Luxemburg
Olaf schreef:
giulia schreef:
... de rechter die over de boete beslist en of je je rijbewijs mag houden.


Volgens mij kan een buitenlandse rechter niet je NL rijbewijs afnemen. Een rij-ontzegging voor z’n eigen land kan hij je wel opleggen.



dat is pertinent niet juist. De buitenlander kan je rijbewijs innemen, ter plekke zelfs, en dan gaat die via de RDW naar je gemeente. O wee als je je rijbewijs als vermist opgeeft (omdat het bijvoorbeeld drie maanden geleden was en men toen zei dat het met twee weken wel in NL zou zijn) en een andere krijgt, bij binnenkomst van je originele blijkt dan dat je niet eerlijk was en mag je opnieuw examen gaan doen.

examinator vond het wel grappig, kon na de uitrit een ommetje maken en we zaten weer aan de koffie. Ook weer klaar.


05 jun 2019 21:30
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Snelheidsovertreding in Luxemburg
Volgens mij zeggen jullie hetzelfde ...
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


05 jun 2019 22:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Snelheidsovertreding in Luxemburg
Sid86 schreef:
Ja papieren zijn in het Nederlands. Ben op zich redelijk reëel erover, heb veel te had gereden en daar hoort een boete bij. Mijn fout, achteraf super stom, maar is al gebeurd.


Hier staat ook nog wat informatie. Omdat de brief al in het Nederlands is zal het niet goedkoop worden. Maar dat wist je al.
https://www.anwb.nl/juridisch-advies/op ... -ontvangen
_________________________________________
Mvg,

René


05 jun 2019 22:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Snelheidsovertreding in Luxemburg
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ngevorderd
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


05 jun 2019 22:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Snelheidsovertreding in Luxemburg
Maar dat is bij staandehouding, niet bij een latere vervolging door een buitenlandse rechter. Ik lees nergens dat een buitenlandse rechter bij een veroordeling alsnog het NL rijbewijs in mag nemen, los van een rijontzegging


05 jun 2019 22:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Snelheidsovertreding in Luxemburg
Waar zou je dat dan willen lezen? Op een pagina van de Nederlandse overheid? Dat zal toch echt afhankelijk zijn van het (buiten)land waar je de overtreding maakt en de wetgeving daar (en de uitvoering daarvan). Dat kunnen we niet allemaal vanuit Nederland regelen lijkt me. Daarover zijn principe afspraken gemaakt in EU verband maar ook dat is natuurlijk geen garantie. Daar zijn ook best wel wat vervelende situaties van bekend (Google is your friend). Opsturen als ik weer in Nederland zat zou ik idd niet snel doen. Wel met het rijbewijs terug voor een aantekening of sticker. Als het bijvoorbeeld gaat om een buurland als Duitsland.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


05 jun 2019 22:45
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Snelheidsovertreding in Luxemburg
MarkS schreef:
Volgens mij zeggen jullie hetzelfde ...


Jij snapt 't :thumleft:

Ze sturen het Rijbewijs niet voor niets terug naar NL :idea:

Toen er nog papieren rijbewijzen waren kreeg je er bij zo'n soort overtreding en een stempeltje in (van het betreffende land) maar ook je rijbewijs terug …. even in de wasmachine en met het vodje een nieuw halen bij het gemeentehuis :popcorn:


06 jun 2019 10:42
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Curaçao
Bericht Re: Snelheidsovertreding in Luxemburg
Let ook even op het volgende.
Als een buitenlandse rechter jouw rijbewijs (tijdelijk) heeft ingenomen en je wordt daarna in Nederland door de politie staande gehouden, dan is er geen sprake van art. 107 Wegenverkeerswet (rijden zonder rijbewijs / rijden zonder geldig rijbewijs) maar van overtreding van art. 160 Wegenverkeerswet (het op eerste vordering moeten tonen van het rijbewijs).
Is een belangrijk verschil met duidelijk andere (juridische) consequenties!


06 jun 2019 14:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Snelheidsovertreding in Luxemburg
Juridisch gezien lijkt het me minder spannend dan hoe het in de praktijk uitpakt.

Ook al is je rijbewijs (tijdelijk) in het buitenland. Je staat hier nog steeds in de systemen als in bezit van een geldig rijbewijs. Het niet kunnen tonen van dat rijbewijs bij eerste vordering is tot daaraan toe. Maar wat doe je als je het op het bureau langs mag brengen. Bijvoorbeeld omdat je hier meer dan 50 te hard hebt gereden. Dan willen ze hem hier toch ook wel graag (en snel) hebben ...
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


06 jun 2019 14:57
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Curaçao
Bericht Re: Snelheidsovertreding in Luxemburg
Dan nog is er slechts sprake van het niet kunnen tonen. Formeel ben je nog steeds in het bezit van een geldig rijbewijs.
Als je in de auto aangehouden wordt krijg je een boete voor het niet kunnen tonen, als ze in het bureau om je rijbewijs vragen dan hebben ze pech (even simpel gezegd) want hij ligt nog in Luxemburg.
Als je het rijbewijs niet fysiek in je bezit hebt kunnen ze het ook niet invorderen (kun je dus ook geen boete voor krijgen).


06 jun 2019 15:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Snelheidsovertreding in Luxemburg
Dat snap ik. Maar dat is allemaal juridisch.

En de regel hier in NL is ook dat je altijd je originele rijbewijs moet kunnen tonen.

Dat noemen ze dan een hiaat in de wetgeving ... (als hij in het buitenland zou liggen en je kunt hem daardoor hier niet tonen) en daar kunnen we het hier nog pagina`s lang over hebben.

En wat je zegt over niet kunnen invorderen en geen boetes, als ik justitie in NL was dan kwam het voor (of wordt beoordeeld door de OvJ) en werd dat rijbewijs ingetrokken (in het systeem, dus administratief) als dat op grond van de overtreding noodzakelijk eventueel aangevuld met een (of meerdere) boetes voor het niet kunnen tonen. Als het rijbewijs dan terug komt uit het buitenland mag je hem direct inleveren. Ik geloof niet dat je de dans daardoor ontspringt. Als je bedoelt dat je geen boete kan krijgen voor het rijden zonder rijbewijs, dat klopt, je hebt ook gewoon een geldig NL rijbewijs, alleen niet bij je / in je bezit. Maar die boete kan wel eens de minste van je zorgen zijn.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


06 jun 2019 16:09
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Curaçao
Bericht Re: Snelheidsovertreding in Luxemburg
MarkS schreef:
.... Ik geloof niet dat je de dans daardoor ontspringt....

Ik zeg ook niet dat je de dans kunt ontspringen, ik zeg alleen maar dat je gewoon in Nederland kan en mag rijden, ook als je rijbewijs op het politiebureau in Luxemburg ligt.
Het ergste wat je dan hier kan overkomen is de boetes voor het niet kunnen tonen van je rijbewijs als je aangehouden wordt.

MarkS schreef:
En wat je zegt over niet kunnen invorderen en geen boetes, .....

Wat ik zeg is dat je geen gevolg kunt geven aan een invordering van je rijbewijs als je die niet in je bezit hebt en dat ze je daar ook geen boete voor kunnen geven.
Denk er aan, invorderen van je rijbewijs is iets anders dan je de rijbevoegdheid ontnemen. Invorderen is het fysieke rijbewijs innemen. Of daar wel of niet het (tijdelijk) ontnemen van de rijbevoegdheid / rijverbod aan verbonden is hangt van andere dingen af.
Het formeel ontnemen van de rijbevoegdheid kan natuurlijk altijd, of je nou je rijbewijs in je bezit hebt of niet.
Ook kunnen ze je natuurlijk altijd (verkeers)boetes geven, of je nou je rijbewijs in je bezit hebt of niet.


06 jun 2019 18:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Snelheidsovertreding in Luxemburg
Mooi, dus we zeggen of bedoelen eigenlijk hetzelfde ... :mrgreen:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


06 jun 2019 18:59
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: Snelheidsovertreding in Luxemburg
MarkS schreef:
Dat snap ik. Maar dat is allemaal juridisch.

En de regel hier in NL is ook dat je altijd je originele rijbewijs moet kunnen tonen.

Dat noemen ze dan een hiaat in de wetgeving ... (als hij in het buitenland zou liggen en je kunt hem daardoor hier niet tonen) en daar kunnen we het hier nog pagina`s lang over hebben.

En wat je zegt over niet kunnen invorderen en geen boetes, als ik justitie in NL was dan kwam het voor (of wordt beoordeeld door de OvJ) en werd dat rijbewijs ingetrokken (in het systeem, dus administratief) als dat op grond van de overtreding noodzakelijk eventueel aangevuld met een (of meerdere) boetes voor het niet kunnen tonen. Als het rijbewijs dan terug komt uit het buitenland mag je hem direct inleveren. Ik geloof niet dat je de dans daardoor ontspringt. Als je bedoelt dat je geen boete kan krijgen voor het rijden zonder rijbewijs, dat klopt, je hebt ook gewoon een geldig NL rijbewijs, alleen niet bij je / in je bezit. Maar die boete kan wel eens de minste van je zorgen zijn.

De Nederlandse rechtbank heeft toch niets te zeggen over overtredingen die je begaan hebt in het buitenland?
En als ze echt zo moeilijk zouden doen over het niet kunnen tonen van rijbewijs, vraag je toch gewoon een nieuw exemplaar aan?
Hij is in principe kwijt/gestolen in dat geval, door een buitenlandse politiemacht weliswaar maar dan nog.


07 jun 2019 13:35
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: degeus, Stiruam, Subdriver


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.