Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 14:49



Antwoord op onderwerp  [ 504 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 21  Volgende
Maximum snelheid naar 100 km ?? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
AWW schreef:
https://www.nrc.nl/nieuws/2019/11/15/wat-voor-leven-heb-je-als-snel-rijden-zo-belangrijk-voor-je-is-a3980415
Tja NRC wat moet je daarmee


Tja, dat linkse gehuil klinkt als een trompetter door dit land....wat een eikel die van Roosmalen. De linksheid druipt van zijn verlepte ban-de-bom-kop. Hij mag zijn haar wel eens wassen, de viezerik. En dan ook nog de vrije mens terecht wijzen, een aanval op de vrijheid van meningsuiting, maar daar is links nooit vies van!
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


16 nov 2019 0:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Tsja, al 40 jaar geen linkse regering meer in dit land. En kijk eens wat ons dat gebracht heeft. Denk daar maar eens over na... :wink:
_________________________________________
rouge et noir


16 nov 2019 3:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Links zit al 40 jaar als een luis in de pels in onze samenleving.....die maken meer kapot dan ons lief is.
Wat te denken van alle belastingen, milieuheffingen (waar dat dan ook voor gebruikt wordt...), BPM, bijtelling, accijnzen, een bizarre stroom vluchtelingen, woningnood, politieke moorden plegen, milieugroep zuilen (je weet wel, de club van Volkert), linkse rechters, linkse burgemeesters.....die zijn niet door rechts verkozen, niet door democratie....alles druipt van links in dit land.
Alleen maar rechten voor fietsers en werknemers, maar geen enkele plicht.....alles door links geënsceneerd.
Als je buiten jouw schuld zo’n imbeciele wielrenners raakt, is het altijd de schuld van de automobilist?? Echt een bizarre linkse maatregel. Waar is rechts die 40 jaar geweest met tegengas geven? We zitten nu in één van de zwaarste belastingklimaten ter wereld, we krijgen er bijna niets meer voor terug (denk aan zorg, ouderen, betaalbare huisvesting, onderwijs en veiligheid!). Het gekke is dat je daar links bijna nooit over hoort. Ze zijn immers altijd op het geld van de burger uit. De overheid komt al 5000 jaar geld tekort, dat moet ze toch eens te denken geven dat ze anno 2020 eens Een keer aan hun eigen falen moeten gaan denken....
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


16 nov 2019 8:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Tja, het kan allemaal nog veel erger hoor. Nederland staat op nummer 11 op de lijst van de beste democratieën ter wereld (bron: Economist), slechts een plek onder het vaak zo opgehemelde Zwitserland. Amerika staat op 25.
En als je vindt dat je niks terug krijgt voor je belastinggeld (waar ik het deels best met je eens ben), ga dan eens kijken in Frankrijk of Italië.


16 nov 2019 9:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Mooi voor elkaar hier, op 100 meter van de grens....en klaag niet.

Ik had gisteren niks in de planning staan, dat heb je hè... :mrgreen: ......en het was droog dus erop uit voor waarschijnlijk de laatste keer vh jaar. Toch 150km gereden in het achterland getoerd. Op de buitenwegen 100-120 km/h kunnen rijden, de bochtige wegen in omgeving Billerbeck kwam ik niet boven de 60 uit... :salut:

Wederom afgetank en terug in het mandje.....en aan de druppellader.


75972
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


16 nov 2019 10:01
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
MickRS schreef:
Tsja, al 40 jaar geen linkse regering meer in dit land. En kijk eens wat ons dat gebracht heeft. Denk daar maar eens over na... :wink:

Is dit nu een positieve comment of niet?
Want in België is het vooral links en wij doen het beduidend veel slechter dan Nederland.
Zelfs het veel linksere gedeelte van ons land (Wallonië) doet het ongelofelijk veel slechter dan het rechtsere gedeelte (Vlaanderen).


16 nov 2019 11:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Dan is het toch knap van links dat ze zonder in de regering te zitten, het land weten te besturen en het ‘tegengas’ van de regeringspartijen ongedaan weten te maken. En dat al bijna een halve eeuw lang, dat moet je ze toch nageven... :lol:
_________________________________________
rouge et noir


16 nov 2019 11:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Dial_888 schreef:
Mooi voor elkaar hier, op 100 meter van de grens....en klaag niet.

Ik had gisteren niks in de planning staan, dat heb je hè... :mrgreen: ......en het was droog dus erop uit voor waarschijnlijk de laatste keer vh jaar. Toch 150km gereden in het achterland getoerd. Op de buitenwegen 100-120 km/h kunnen rijden, de bochtige wegen in omgeving Billerbeck kwam ik niet boven de 60 uit... :salut:

Wederom afgetank en terug in het mandje.....en aan de druppellader.


75972

Beste bijdrage so far! :drive: :mrgreen: Ik stop gelijk met lezen van dit topic.
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


16 nov 2019 11:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Ik rij sinds maart van Etten-Leur naar Alphen a/d Rijn heen en weer voor mijn werk. In de vakantieperiode ging het wel redelijk goed, reistijd circa 55 minuten en tot aan de Moerdijk 130 km/h en ook het laatste stukje A20/A12 weer 120/130. Verder mag je overal 100 km/h. Echter bij de eerste druppels en nu het donker is is het alleen mogelijk om 130 km/h te rijden het stukje van de Moerdijk richting Breda. Verder is het vooral aanschuiven in de file en het moet nog winter worden.... :bang: Kanttekening is dat ik in de ochtend na 09:00 uur wegrijd en s’avond pas tussen half zeven en zeven uur terug. De ergste files zijn dan al voorbij, maar zeker nu het donker is staat er zelfs dan eigenlijk altijd wel file en kun je nauwelijks doorrijden. Die 100 km/h zal de gemiddelde reistijd dus nauwelijks beïnvloeden behalve als dit in minder files zou relateren (wordt het dus beter van). Echter is het rijgedrag van velen onder ons zo slecht dat ongelukken gewoon zullen blijven gebeuren. Kijk maar eens op de dashcam filmpjes uit Nederland op YTube........man oh man. Ik denk dus dat het zo wie zo een goede maatregel is om de maximum snelheid te verlagen.

1. Minder files al blijft dat moeilijk te meten en ook zeer afhankelijk van de economie
2. Beter voor het milieu door de afgenomen files en lager brandstofverbruik (is per definitie beter toch?)
3. Minder persoonlijke ongelukken al is dat ook nog maar een veronderstelling, maar dat is ook een goede reden lijkt mij.

Handhaving is natuurlijk het grootste probleem. Ik rij ook met het flitsnieuws aan met een reden. Als er niet meer wordt gecontroleerd rijden we in Nederland per definitie
vaak te hard. Maar dan klagen we als goed Nederlander natuurlijk weer over teveel bonnen en “ik reed maar 5 km/h te hard”.

Gisteren overdag vanuit Rotterdam de cruisecontrol op 103 km/h gezet.(ook waar je harder mag).....heerlijk relaxed en scheelde misschien maximaal 5 minuten in reistijd.

Verder vind ik het schelden op de politiek gewoon een lachertje. Kijk eens naar jezelf? Klagen zit in ons bloed. We zijn allemaal voor het milieu, behalve als het onszelf raakt in de portemonnee of welvaart. Ons landje is overbevolkt dat wel, de economie draait momenteel goed, de welvaart is significant hoger dan in de meeste landen (heb heel veel voor mijn werk gereisd, dus weet echt wel hoe de rest van de wereld er voor staat)...maar het is nooit goed.......waardeer eens meer wat er is zou een goed motto zijn.

Er moet iets gebeuren en ik vind dit zelfs al een surrogaat oplossing. Waarom mag je snachts wel harder. Is de productie van Stikstofoxide door de maanstand anders of zo :pale:
We zijn er nog lang niet en dit is nog maar een eerste stap. Moet B.V. Nederland als klein kikkerlandje de halve wereld van vlees voorzien? Oh ja, omdat er geld te verdienen valt natuurlijk.

Verder zijn we natuurlijk aan het proberen om een olie economie die we in 100 jaar hebben opgebouwd nu opeens in 20 jaar om te bouwen in een veel duurzamere. Dat gaat natuurlijk niet. De techniek is nog niet zo ver, al wordt daar hard aan gewerkt, niemand wil inleveren op de welvaart en er zijn veel te veel economische belangen bij de grote spelers. Waarom denk je dat er steeds meer elektrische auto’s bijkomen? Juist omdat daar in de toekomst geld mee te verdienen valt en niet meer met dieselkarren.

Ook zijn er natuurlijk meningen die als waarheid worden geponeerd zoals de discussie over biomassa, of moeten we nu juist over op Waterstof, of toch maar elektrisch (al is dat in de basis hetzelfde).....de ene geleerde rolt over de andere geleerde heen om zijn of haar gelijk te halen i.p.v. na te denken en te accepteren dat alle kleine oplossingen samen tot een duurzame economie kunnen leiden....en dat heeft tijd nodig en zal hoogstwaarschijnlijk tot niet altijd als positief ervaren maatregelen leiden.....en ja het zal ons allemaal raken, ook in de portemonnee ben ik bang, maar hopelijk wel een beetje verdeeld naar draagkrach, toch?

:popcorn:
_________________________________________
Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!!
https://manfredmilatoertocht.nl


16 nov 2019 12:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
+1

Ik denk het, jij zegt het... :thumleft:
_________________________________________
rouge et noir


16 nov 2019 13:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Eens Jan A.

Het mag ook van mij best een beetje positiever allemaal. En een ieder die kinderen heeft, of om een andere reden interesse heeft aan een schonere wereld, zal toch in moeten zien dat we ons gedrag moeten veranderen. Voor ons autoliefhebbers is dat misschien niet leuk. Maar hoe erg is het verlagen van de maximum snelheid nou helemaal? Natuurlijk kan je zeggen dat er elders meer te halen valt (landbouw/veeteelt) maar daar zijn idd economische belangen mee gemoeid. Het wegverkeer draagt voor meer dan 6% bij aan de stikstofuitstoot. En wegverkeer is nou eenmaal eenvoudig te reguleren: verlagen van de max snelheid doet geen pijn. Dus ik snap wel dat eer eerst aan die knop wordt gedraaid.

Het begrip "Petrolhead" is betrekkelijk nieuw. 150 jaar geleden waren er geen auto's. Over enkele tientallen jaren zal er wsch. geen benzinemotor meer te vinden zijn. Jammer? Ach: je kan het ook zo zien: in ieder geval hebben wij het meegemaakt. Er plezier aan beleefd. Dat kunnen onze voorouders niet zeggen, en onze kleinkinderen wsch ook niet. Dus wij zijn de lucky ones!


16 nov 2019 13:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Ik wil wel een Taycan hoor.....
_________________________________________
Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!!
https://manfredmilatoertocht.nl


16 nov 2019 13:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Van de rijksoverheid site:

VN-Klimaatakkoord van Parijs:
In 2016 heeft staatssecretaris Dijksma het Klimaatakkoord ondertekend namens de 28 lidstaten van de Europese Unie. Het akkoord gaat per 2020 in. Om dit doel te halen hebben EU-lidstaten met elkaar afgesproken dat de EU in 2030 minimaal 40% minder moet uitstoten. De Europese Commissie toetst de klimaatplannen van de EU-lidstaten aan de gestelde doelen.

Nederland werkt nu dus nationaal aan 49% minder uitstoot. Nederland wil, als andere landen meedoen, de Europese doelstelling verhogen. Niet 40% minder uitstoot van broeikasgassen in 2030, maar 55 %.


Met het verlagen van de maximum snelheid naar honderd hebben we de eerste 0,07% al gehaald :cheers:

Nu alleen nog ff kijken waar we de andere 54,93% gaan besparen.


16 nov 2019 14:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Die besparing is simpel. Blijkbaar moeten er een aantal boeren inleveren op de veestapel. Dit gaat een hoop geld kosten, die mensen moeten uitgekocht worden, om de (gedwongen) investeringen af te kopen.

Waar komt dat geld vandaan? Simpel: elk vliegticket 50€ belasting. Dat werkt twee kanten op: 1. Er komt geld binnen. Veel geld. 2. Er worden minder ‘shoptrips’ geboekt, beter voor het milieu (want minder vraag = minder aanbod, dus er zullen minder vliegbewegingen komen)...

Pak het nu eens aan daar waar het er toe doet. Gerommel in de marge is zo kansloos en geeft alleen maar ‘onrust’.

Al die mooie media en politiek, die allemaal in de randstad wonen en werken volgens mij, willen maar niet begrijpen dat Nederland groter is dan de randstad. Hoe verzorg je een tweedeling in je land ;)

Qua belastingen, ik heb als een van de uitzonderingen op de zaak dit jaar een benzine auto besteld (waarschijnlijk de laatste keer dat ik (voor mij!) iets gaafs mag rijden!). De rest rijdt elektrisch. Buiten dat ik mijn CO2 uitstoot qua milieu wel compenseer (iets met groen in de tuin enzo), ben ik (dus) een van de weinigen die ook zorgt voor belasting inkomsten. Zowel via de bijtelling, als via de accijns, als via BPM en wegenbelasting. Want dat ‘gemiste’ geld moet ergens vandaan komen, en dan zijn we weer terug bij die 50€ op elk vliegticket. ;)


16 nov 2019 14:45
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Pascal schreef:
Simpel: elk vliegticket 50€ belasting.


Helaas stappen de meeste dan in hun EV en rijden ze naar BE of een ander buurland om daar goedkoop het vliegtuig te nemen.
Zoiets moet op grotere schaal afgedwongen worden (Europees), maar ja...
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


16 nov 2019 17:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Maar in de buurlanden is het probleem niet zo groot als in Nederland. Probleem dan toch opgelost?
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


16 nov 2019 17:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Enguess schreef:
Tja, het kan allemaal nog veel erger hoor. Nederland staat op nummer 11 op de lijst van de beste democratieën ter wereld (bron: Economist), slechts een plek onder het vaak zo opgehemelde Zwitserland. Amerika staat op 25.
En als je vindt dat je niks terug krijgt voor je belastinggeld (waar ik het deels best met je eens ben), ga dan eens kijken in Frankrijk of Italië.


en de Noordpool staat stipt op 1, helaas daar wonen geen groenen het is te koud daar ondanks dat daar nauwelijks verkeer is, alleen maar gezonde lucht, geen vervuilende fabrieken en geen mens in de omgeving die kan protesteren, demonstreren, of een andere mening kan of wil hebben dan de groenen. maar ja het is te koud daar dus nestelen en pesten ze ons maar hier.
en Italie daar kom ik momenteel wekelijks, geweldig land, iedereen heeft sch....... aan alles, men vervuilt er lustig op los, als men geen zin heeft om te werken lassen ze een extra pauze in, als men het er niet mee eens is laten ze de tegenpartij gewoon verdwijnen en men heeft de hele dag de grootste lol om die rare "Ollanders" die zorgen voor hun schone lucht.
_________________________________________
Picasa album


17 nov 2019 0:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Tilt! schreef:
Pascal schreef:
Simpel: elk vliegticket 50€ belasting.


Helaas stappen de meeste dan in hun EV en rijden ze naar BE of een ander buurland om daar goedkoop het vliegtuig te nemen.
Zoiets moet op grotere schaal afgedwongen worden (Europees), maar ja...


trek alle subsidies van die elektrische rijdende telefoonopladers af en dan rijdt er volgend jaar nauwelijks zo`n hok nog op de weg. ben dagelijks in Europa op de weg en over onze grens kom ik nauwelijks zo`n mobiele telefoonoplader tegen. Nederland het land van de Efteling, vol van sprookjes.
_________________________________________
Picasa album


17 nov 2019 0:11
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Dial_888 schreef:
het was droog dus erop uit voor waarschijnlijk de laatste keer vh jaar.
Zeer goed!
Hier hetzelfde.
Vanmiddag/avond de laatste rit dit jaar, 165 km voor de lol. Van Moers naar Boxmeer heb ik stukken 190 getoerd, bijna niemand op de weg, heerlijk :drive:
Zojuist het gebakje geschorst, op naar het voorjaar van 2020! 8)
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


17 nov 2019 1:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Toch nog ff jongens, wat een goed diepgaand artikel trouwens van het NRc, hoe heette het ook alweer:
"Wat-voor-leven-heb-je-als-je-als-paardenl.l-geboren-bent?"

ps. Hij houdt ook van hard rijden, op zijn bakfiets zeker, proleet?
_________________________________________
'Life is what you make it!'


17 nov 2019 8:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
op zijn Koekenbakker fiets ...
_________________________________________
'Life is what you make it!'


17 nov 2019 8:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
of op zijn Pannenkoekfiets .. :mrgreen:
_________________________________________
'Life is what you make it!'


17 nov 2019 8:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
De Eikel denkt nog steeds dat het om een maximumsnelheid limiet gaat, terwijl er vergenoegdzame dwazen in de Kamer lopen te gillen 'Dit is nog maar het begin''. Het begin van het einde als je de Good Book erover open slaat en mag Geloven, zul je bedoelen. Goed lezen Christenen, ipv Prediken zonder kennis van zaken

O ja, maar ik zit hier dus als waarschijnlijk laatste generatie Petrolheads met ca een ton aan 6-cilinders die ik dalijk omniet naar de schroothoop mag rijden als we die gasten hun gang laten gaan. Dan moet ik een op kolen gemaakte en gestookte E-car kopen, voor de hoofdprijs natuurlijk, een stuk auto gemaakt uit plasti en kolen. Hoe adsurd moet het worden? En dat zou dan per saldo minder vervuilend zijn. Wie heeft de Wiskunde les gemist hier? Waar liggen die eieren waar die mafkezen allemaal uit kruipen?

Oooow, daar ging het over? Precies!!!
_________________________________________
'Life is what you make it!'


17 nov 2019 9:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Ga maar even liggen :mrgreen:


17 nov 2019 9:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Adem in, adem uit... :lol:
_________________________________________
rouge et noir


17 nov 2019 10:34
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 504 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 21  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Hans44


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.