Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 23:45



Antwoord op onderwerp  [ 504 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 21  Volgende
Maximum snelheid naar 100 km ?? 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
sandernl schreef:
ik maak met mijn DD diesel met 120 km/u in 6e versnelling minder toeren dan 100 km/u en 5e versnelling.
Oke maar dat zegt niks over het verbruik. Je moet het verbruik meten.
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


19 nov 2019 0:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Er zijn best wat voorstanders op het forum voor 100km/h.......dan ben ik ook benieuwd wat de gemiddelde leeftijd hier op het forum is.... :roll: :mrgreen:

Beetje ouwenelen over verbruik en hoe zuinig een auto wel niet is in zijn 6e versnelling....er komen ook weinig jongeren bij :!:
De tijden veranderen mij iets te snel....er wordt téveel opgedrongen...het mag best wat geleidelijker gaan.
BAM: 100km/h
BAM!: warmtepomp
BAM!: overal camera’s
BAM! WAB
BAM!: weg zwarte piet!
BAAM!: Gij zult in het openbaar luisteren naar moslimgebeden!
BAM!: boeren weg!
BAM!: gezondheidszorg naar de kloten!
BAM!: uw benzine-/dieselauto wordt vernietigd....


Maar een aantal hebben gelijk, we hebben mooi asfalt (al kan je er straks niets meer mee), ons afval wordt door 5 melkert-baners opgehaald (waar we fors voor betalen, dus mag het even!), en....en....verder kan ik niet veel meer bedenken.
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


19 nov 2019 9:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
De jeugd is sowieso veel meer bezig met het klimaat en sustainability dan “de ouderen”. En hoeven ook geen auto’s te bezitten, als ze maar toegang hebben tot vervoer. Dus jongeren gaan je niet helpen op dit onderwerp....


19 nov 2019 9:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Stuiptrekkingen vd industriële revolutie.....en in de komende jaren gaat er in autoland best wat veranderingen komen.
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


19 nov 2019 10:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Enguess schreef:
De jeugd is sowieso veel meer bezig met het klimaat en sustainability dan “de ouderen”. En hoeven ook geen auto’s te bezitten, als ze maar toegang hebben tot vervoer. Dus jongeren gaan je niet helpen op dit onderwerp....


Ze kunnen nog geen eens een band plakken....dus wat daar aan de hand is, laat ik nu maar in het midden.... :roll:
De jeugd is reeds voorgeprogrammeerd om aan het overheidsideaal te voldoen....die hebben geen flauw benul.
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


19 nov 2019 10:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Jeugd beschikt over voldoende geld; lekke band laat je plakken en afspraak met de fietsenmaker maken middels je mobiel. Betalen doen ze met de pinpas.

En oa daar zit de kern van de veranderingen........
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


19 nov 2019 10:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
steef schreef:
Ze kunnen nog geen eens een band plakken....dus wat daar aan de hand is, laat ik nu maar in het midden.... :roll:
De jeugd is reeds voorgeprogrammeerd om aan het overheidsideaal te voldoen....die hebben geen flauw benul.


Voorgeprogrammeerd :roll: slecht opgevoed bedoel je.
Niet overal de overheid de schuld van geven, komt een beetje paranoïde over.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


19 nov 2019 12:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Nou, dat opvoeden gebeurd via hun mobiel, voor elke probleem wordt Google geraadpleegd en dat als norm gehanteerd. Zelf nadenken is er niet bij...en dan het wordt vanzelf een nog grotere probleem.

Vandaar dat we hier een beetje veel doorslaan met de maatregelen......
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


19 nov 2019 14:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
En generaliseren. Ook op dat gebied wordt volop doorgeslagen hier.


19 nov 2019 16:30
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
944 1987 #Pitchblack944 Ex: 996 TURBO 2001 488PK/727NM arena metallic 996 C2 1999 ex: witte 944 type 1 uit 1984 ex: 996 violet 1999 ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI. ex 944S2 1991 zwart ex 928 1980 grijs Oost-Souburg
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Mijn collega had vanmorgen op de radio gehoord dat het misschien niet doorgaat,


19 nov 2019 17:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Ik heb net google geraadpleegd via mijn mobiel maar daar staat dat het gewoon doorgaat :mrgreen:


19 nov 2019 18:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Ja maar Thierry zegt dat hij het terug gaat draaien :mrgreen:

Jammer dat hij zo laag staat in de peilingen :lol:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


19 nov 2019 18:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Ik denk dat hij de protest actie van boze automobilisten die naar het Malieveld gaan wat niet doorgaat bedoelt.
_________________________________________
don't drive faster than your guardian angel can fly


19 nov 2019 18:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Cazzo Super Veloce schreef:
Jammer dat hij zo laag staat in de peilingen :lol:


ik denk dat je je daar nog wel eens in kan vergissen...!
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


19 nov 2019 19:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Enguess schreef:
De jeugd is sowieso veel meer bezig met het klimaat en sustainability dan “de ouderen”. En hoeven ook geen auto’s te bezitten, als ze maar toegang hebben tot vervoer. Dus jongeren gaan je niet helpen op dit onderwerp....

Mwahhhh...... 'De jeugd' waar je het nu over hebt, woont in de randstad. Woont in de 'grote stad', dus heeft alles onder fietsbereik... Die jeugd geeft 6 Euro uit voor een koffie-frappacino-mocca-geitenmelk-met-drie-pufjes-blabla... :bang:

Laten we vooral (en zeker hier) even beseffen dat Nederland echt wel ietsje groter is dan de randstad, ondanks dat politiek Den-Haag en de media lijken te denken dat dat niet zo is....

Sprak vandaag een collega... Woont in Venlo, kantoor/klanten in Amsterdam. "Nee, het scheelt maar 5 minuutjes reistijd hoor, die 100km/uur".... We zaten te kijken of hij niet beter over Duitsland kan rijden... Scheelt 20km, maar waarschijnlijk wel ietsje boven de 100km/u daar... ;)...

Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet tegen die verlaging van de max snelheid (baal er wel van, maar dat terzijde), op voorwaarde dat het ook echt iets zou bijdragen aan "het milieu". Echter, als ik naar die vervuilingskaarten kijk, dan zit de grootste vervuiling rond de randstad (joh), enne, daar mag je nergens harder dan 100... Dus waar zit die winst dan?

Mooie URL trouwens, dat terzijde ;)
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel ... merig-rivm

Afbeelding


19 nov 2019 20:45
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Citaat:
Ze kunnen nog geen eens een band plakken....dus wat daar aan de hand is, laat ik nu maar in het midden.... :roll:
De jeugd is reeds voorgeprogrammeerd om aan het overheidsideaal te voldoen....die hebben geen flauw benul.


Ben ik niet helemaal met je eens..., mijn zoon 17 jaar Havo 5 Natuur en Techniek, heeft een grenzeloze interesse in alles wat wielen heeft en daar horen tegenwoordig ook EV's bij.... De heer Musk en z'n producten worden nauwlettend gevolgd en door hem en z'n maten en bediscussieerd hoe zij het beter zouden kunnen doen :mrgreen: en ik sta er echt niet van te kijken als een van hun over een 5-10 jaar met een baanbrekende accu op de proppen komen.......

Tot die tijd sleutelen ze hier in de garage maar aan hun twee-takt brommertjes.... :res: en een band plakken is al routinewerk voor ze Steef.....er is dus nog hoop :!:


19 nov 2019 21:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
@Pascal....Wat een rare professor....weet vast alles van 2-takt enzo....
https://www.ad.nl/den-haag/puchtuffers- ... ~aeb3275b/

@Willem: maar dat is een uitstervende groep jongeren, én die krijgen het natuurlijk van huis uit mee... :mrgreen:
In onze klantenkring weten ze echt het verschil niet meer tussen 2- en 4-takt....op school krijgen ze die onderwerpen al niet meer :!:
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


19 nov 2019 22:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Je gaat je nu toch afvragen wie die Johan Vollenbroek dan wel is, die de hele overheid terecht wijst en daarmee het land op slot zet....:-(


19 nov 2019 22:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Citaat:
@Willem: maar dat is een uitstervende groep jongeren


Daar heb je wel gelijk in, in zijn groep, in totaal een man/vrouw of 15 hebben er maar 5
een brommert en sleutelen daar ook zelf aan. Van die 5 zit er een (bloedmooie :D ) meid tussen
met een prachtige Honda SS50 :cheers:

Verder merk ik het ook in mijn werk (autoschadeherstel) er is bijna geen aanwas, werkplaatsen zijn aan het
vergrijzen, terwijl juist EV's percentueel gezien veel meer schade rijden :bang:


19 nov 2019 22:21
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Pascal schreef:
Woont in Venlo ... We zaten te kijken of hij niet beter over Duitsland kan rijden... Scheelt 20km
Waatbleef?
Ik woeën zellef in Venlo en kin dich zegge det euver Pruuses rieje minstes viefenzestig kilomaeter um is.
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


Laatst bijgewerkt door NordRack2 op 19 nov 2019 22:46, in totaal 1 keer bewerkt.



19 nov 2019 22:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Huh :mrgreen: ff. Onvervalst limbos
_________________________________________
don't drive faster than your guardian angel can fly


19 nov 2019 22:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
WillemB schreef:
Citaat:
@Willem: maar dat is een uitstervende groep jongeren

Verder merk ik het ook in mijn werk (autoschadeherstel) er is bijna geen aanwas, werkplaatsen zijn aan het
vergrijzen, terwijl juist EV's percentueel gezien veel meer schade rijden :bang:


Is al jaren een imago probleem....techniek, etc...men gaat liever studeren voor een beroep waar je geen vieze handen krijgt en meer geld te verdienen valt.

Mijn beide kinderen zijn heel goed terecht gekomen, en niet in de techniek werkzaam. Daarom mag ik af en toe opdraven bij technische problemen, houdt me ook vd straat..... :mrgreen:
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


19 nov 2019 23:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Vooralsnog lukt het ons prima om jonge techneuten aan te trekken.
Meestal boerenzonen. Technisch en niet te beroerd om hard te werken. Ik mag niet klagen.

@ Steef; ergens hoop ik dat Baudet en zn seniele hulpje de volgende verkiezingen winnen. Krijgen we weer zon LPF spektakel van volledig incompetente schertsfiguren die denken dat ze het wel even gaan regelen in NL. Zeer vermakelijk en dan zijn we van die twee clowns ook weer verlost. :thumleft:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


20 nov 2019 10:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Nee dat zooitje dat er nu zit regelt het allemaal lekker
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


20 nov 2019 15:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Naar omstandigheden wel ja.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


20 nov 2019 18:07
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 504 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 21  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Boxster60


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.