Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 apr 2024 5:36



Antwoord op onderwerp  [ 504 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 21  Volgende
Maximum snelheid naar 100 km ?? 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Kwam vanmorgen onderstaand filmpje tegen op een Duits 993 forum. Da's wat anders dan 100 km/u!!

https://youtu.be/D2-DttNlalk


29 maart 2020 11:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Gelukkig legt hij z’n iPhone nog even neer


29 maart 2020 11:53
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Cazzo Super Veloce schreef:
Voor de duidelijkheid; na 19.00 uur mag je gewoon weer 130.:


Dat is het, ze willen gewoon dat we langer gaan werken :!:

Voor 06:00 op je werk aankomen en na 19:00 vertrekken :drive:

Er is inderdaad niet heel veel veranderd. Een uurtje verschil met voorheen voor veel trajecten - en daar waar de spitsstrook overdag gesloten is mag je (helaas) nog maar 100.

Ik heb wel een beetje het vrachwagen gevoel als personen-auto's elkaar nu in gaan halen ... want zelf ben ik nog niet echt aan deze nieuwe regel gewent :drive:


29 maart 2020 12:01
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Die paar dagen afgelopen weken dat ik de weg op moest, zelfs met het huidige verkeer (of gebrek daaraan), het is dramatisch imho. Iedereen gaat andere dingen zitten doen. En het valt me op hoeveel brave Hendrikjes er rond rijden die met precies 100kmu op de teller een rijtje vrachtwagens gaan inhalen, die ook bijna die snelheid rijden. Ik haalde gister iemand in op de A73, en die vond het ook nodig om nog even te seinen. Denk ook dat er nu meer piloten op de weg zitten die normaal gesproken thuis zitten of minder opvallen tussen het “normale” verkeer.

Ik hoop dat we met de Corona maatregelen zo veel uitstoot besparen dat als die Corona ellende straks is afgelopen we die 100kmu ellende ook direct weer kunnen afschaffen maar zal wel wishful thinking zijn.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


29 maart 2020 12:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
bjft schreef:
Kwam vanmorgen onderstaand filmpje tegen op een Duits 993 forum. Da's wat anders dan 100 km/u!!

https://youtu.be/D2-DttNlalk

Ongelofelijk hoe dat accellereert. Niet helemaal standaard meer vermoed ik


29 maart 2020 12:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S, VTX1800N Twente
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Dat accelereren viel mij ook al gelijk op.
Het is geen normale 993, het is een turbo. Maar dan nog, onvoorstelbaar was accelereren.
_________________________________________
Don't drive faster than your angel can fly
- Twentse Arretjes Rit -
http://www.instagram.com/twentsearretjesrit


29 maart 2020 13:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Kuch, ik ben al weken niet meer met de auto op de snelweg geweest.... :salut:

Wel met de motor even een gedeelte op A35 gereden maar mij viell op dat er toen heel netjes rond de 100 gereden werd, saai dus.....

Enige spannende was een Golf GTI die naast me met gierend banden vertrok. Maarja, zoals gewoonlijk verderop kon ik met de motor langs de file wurmen tot vooraan de verkeerslichten terwijl hij achteraan moest aansluiten.
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


29 maart 2020 13:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
MarkS schreef:
Die paar dagen afgelopen weken dat ik de weg op moest, zelfs met het huidige verkeer (of gebrek daaraan), het is dramatisch imho. Iedereen gaat andere dingen zitten doen. En het valt me op hoeveel brave Hendrikjes er rond rijden die met precies 100kmu op de teller een rijtje vrachtwagens gaan inhalen, die ook bijna die snelheid rijden. Ik haalde gister iemand in op de A73, en die vond het ook nodig om nog even te seinen. Denk ook dat er nu meer piloten op de weg zitten die normaal gesproken thuis zitten of minder opvallen tussen het “normale” verkeer.

Ik hoop dat we met de Corona maatregelen zo veel uitstoot besparen dat als die Corona ellende straks is afgelopen we die 100kmu ellende ook direct weer kunnen afschaffen maar zal wel wishful thinking zijn.


Een nieuwe ergernis (nog maar een) waar we waarschijnlijk aan zullen moeten wennen. De moraalridders (precies 100 met de cruise control) waar je kilometers lang achter mag hangen. Meestal zijn dat heren van middelbare leeftijd (ben ik trouwens ook) en hier en daar ook echte mutsen. :scratch:
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


29 maart 2020 13:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Moraalridders ??
Beetje bijzonder dit.
Als iemand ervoor kiest om geen boete te krijgen door de max snelheid aan te houden ben je voor mij geen moraalridder.
Als je anderen daarentegen weerhoudt harder te gaan wel.
_________________________________________
speed costs money, how fast do you want to go ?

Alpine 310 gr 4, Bmw E91, Merc 171, een Campert en een grasmaaiert.


29 maart 2020 13:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
J́ij snapt het Rens.

De moraalridders doen het niet om boetes te ontlopen want dan zet je gewoon FM aan en er wordt al sporadisch gecontroleerd en zeker niet extra. De moraalridders is de categorie automobilst, al dan niet ingegeven door milieu overwegingen, “ik rij toch de max snelheid dus waarom zou jij harder of er voorbij mogen”. Die had je ook al met max 120-130kmu maar is nu alleen nog maar veel irritanter want heb jij wel eens met 5kmu snelheidsverschil een rij vrachtwagens voorbij gereden? Die rijden gewoon bijna 95kmu echte kilometers.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


29 maart 2020 13:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
rens914 schreef:
Moraalridders ??
Beetje bijzonder dit.
Als iemand ervoor kiest om geen boete te krijgen door de max snelheid aan te houden ben je voor mij geen moraalridder.
Als je anderen daarentegen weerhoudt harder te gaan wel.


Je bent wel een moraalridder als je iemand die (op eigen verantwoordelijkheid) sneller wil (om bijvoorbeeld een vrachtwagen voorbij te steken zonder dat dit een halve dag moet duren) opzettelijk achter je houdt omdat je net 100km/u op de teller rijdt, en het nadien ook nodig vindt om met de lichten te seinen. DAT is de categorie waar ik het over heb.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


29 maart 2020 14:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Metoo ... ;-)
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


29 maart 2020 14:56
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
MarkS schreef:
al dan niet ingegeven door milieu overwegingen
Waarom haal je het milieu er bij? Zijn de rode wouwen het soms schuld?
Je had ook kunnen schrijven "al dan niet ingegeven door financiële overwegingen", of beter helemaal niks.
Ik erger me aan mensen die met 160 links rijden en menen dat ze niet aan de kant hoeven omdat ze zo hard gaan. Maar die haal ik dan gewoon rechts in.
<nag_mode> off
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


29 maart 2020 16:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Held .


29 maart 2020 17:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
NordRack2 schreef:
MarkS schreef:
al dan niet ingegeven door milieu overwegingen
Waarom haal je het milieu er bij? Zijn de rode wouwen het soms schuld?
Je had ook kunnen schrijven "al dan niet ingegeven door financiële overwegingen", of beter helemaal niks.
Ik erger me aan mensen die met 160 links rijden en menen dat ze niet aan de kant hoeven omdat ze zo hard gaan. Maar die haal ik dan gewoon rechts in.
<nag_mode> off


Ik hoop dat je je eigen berichten wel kunt volgen want ik moet helaas afhaken ...
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


29 maart 2020 18:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Ik erger me aan elk ander op de weg maar zoek het allereerst bij mezelf.
_________________________________________
speed costs money, how fast do you want to go ?

Alpine 310 gr 4, Bmw E91, Merc 171, een Campert en een grasmaaiert.


29 maart 2020 18:45
Profiel
PorscheForum Rakker
200D automaat bj 77, van Jasser Klavet gekocht.
Immer volle pulle
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
MarkS schreef:
J́ij snapt het Rens.

De moraalridders doen het niet om boetes te ontlopen want dan zet je gewoon FM aan en er wordt al sporadisch gecontroleerd en zeker niet extra. De moraalridders is de categorie automobilst, al dan niet ingegeven door milieu overwegingen, “ik rij toch de max snelheid dus waarom zou jij harder of er voorbij mogen”. Die had je ook al met max 120-130kmu maar is nu alleen nog maar veel irritanter want heb jij wel eens met 5kmu snelheidsverschil een rij vrachtwagens voorbij gereden? Die rijden gewoon bijna 95kmu echte kilometers.




Een vrachtwagen is begrenst op 89kmh word elke 2 jaar geeikt
Bij een personen auto wijkt de teller af .... 100 is maar 92 echte kmh . Dus de moraal ridders kunnen makkelijk tegen 110 aan rijden op hun tellertje dan rijden nog steeds niet te hard .....en haal je een vrachtwagen iets vlotter in !
_________________________________________
Geen andere keus dan een ster op de neus.
200D rules, Immer volle pulle.


29 maart 2020 19:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Wat je zegt over wat je kunt rijden op de teller zonder risico te lopen klopt natuurlijk maar het probleem is dat de meesten dat kennelijk niet (willen) snappen. Mbt het begrensd zijn en de tachograaf van vrachtwagens, dat was ook al zo toen ik in mijn schoolvakanties met die jongens (vrachtwagenchauffeurs) mee naar Duitsland ging (mijn vader werkte in de AGF export). En die wisten precies welke gasten / transporteurs het hardst gingen en dat hield niet op bij de begrenzer. Die vrachtwagen die ik laatst voorbij ging terwijl ik 100kmu (GPS) ging ook niet trouwens. Wat dat betreft is er niet zo heel veel veranderd misschien. Maar we gaan het allemaal wel weer meemaken over een tijdje hoor ... :wink:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


29 maart 2020 20:10
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
MarkS schreef:
Die paar dagen afgelopen weken dat ik de weg op moest, zelfs met het huidige verkeer (of gebrek daaraan), het is dramatisch imho. Iedereen gaat andere dingen zitten doen. En het valt me op hoeveel brave Hendrikjes er rond rijden die met precies 100kmu op de teller een rijtje vrachtwagens gaan inhalen, die ook bijna die snelheid rijden. Ik haalde gister iemand in op de A73, en die vond het ook nodig om nog even te seinen. Denk ook dat er nu meer piloten op de weg zitten die normaal gesproken thuis zitten of minder opvallen tussen het “normale” verkeer.

Ik hoop dat we met de Corona maatregelen zo veel uitstoot besparen dat als die Corona ellende straks is afgelopen we die 100kmu ellende ook direct weer kunnen afschaffen maar zal wel wishful thinking zijn.


Net als het kwartje van Kok .........


30 maart 2020 6:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Al ruim twee weken niet op de weg geweest, maar ik heb geen moeite met die 100 km/u. Met de familyhurse rij ik doorgaans de toegestane snelheid (op GPS) op CC en het verbruik van mijn dieseltje is fors gedaald. Net als anders probeer ik een beetje op te gaan in het verkeer. Komt iemand achterop? Dan probeer ik mijn snelheid zo aan te passen dat we zo weinig mogelijk last hebben van elkaar. Rij ik iemand achterop? Dan probeer ik die persoon niet 'op te sluiten' als ik hem/haar inhaal. Is ook een beetje sport.

Erger ik mij nooit? Jazeker. Als je op CC iemand inhaalt, en ze gaan een beetje harder rijden. Dat is een soort automatische reactie. Als er niemand achterop komt blijf ik lekker 'hangen'. Na een tijdje zakt de snelheid wel weer en kun je er voorbij.

Als de 2.7 weer op de weg is zal ik, net zoals vóór de 100 km/u, waarschijnlijk net iets sneller rijden dan de rest van het verkeer. Hoort toch een beetje bij een Porsche. (koooooooom maar, kom maar, kom maar.... ). :mrgreen:
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


30 maart 2020 8:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Ik had een week geleden voor het eerst sinds lange tijd weer fanmail van het CJIB.
300 euro bijdrage aan de staatskas. :wink:
Heb de keer daarna braaf 100 gereden op de gps :drive: :mrgreen:


30 maart 2020 9:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Ik had er ook 2. Je leert het snel af op deze wijze.
Met m'n Jeep is het al heel snel lekker voor m'n saldo.
Ik heb er wel grotere banden op liggen waardoor 100 op de teller op GPS 101 blijkt.
Je rijdt dan op de CC net even de meute voorbij.
_________________________________________
speed costs money, how fast do you want to go ?

Alpine 310 gr 4, Bmw E91, Merc 171, een Campert en een grasmaaiert.


30 maart 2020 9:49
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Anne 2.7 schreef:
Al ruim twee weken niet op de weg geweest, maar ik heb geen moeite met die 100 km/u. Met de familyhurse rij ik doorgaans de toegestane snelheid (op GPS) op CC en het verbruik van mijn dieseltje is fors gedaald. Net als anders probeer ik een beetje op te gaan in het verkeer. Komt iemand achterop? Dan probeer ik mijn snelheid zo aan te passen dat we zo weinig mogelijk last hebben van elkaar. Rij ik iemand achterop? Dan probeer ik die persoon niet 'op te sluiten' als ik hem/haar inhaal. Is ook een beetje sport.

Erger ik mij nooit? Jazeker. Als je op CC iemand inhaalt, en ze gaan een beetje harder rijden. Dat is een soort automatische reactie. Als er niemand achterop komt blijf ik lekker 'hangen'. Na een tijdje zakt de snelheid wel weer en kun je er voorbij.

Als de 2.7 weer op de weg is zal ik, net zoals vóór de 100 km/u, waarschijnlijk net iets sneller rijden dan de rest van het verkeer. Hoort toch een beetje bij een Porsche. (koooooooom maar, kom maar, kom maar.... ). :mrgreen:


Helemaal men eens Anne. Zeker het eerste deel van je verhaal. Verkeer is afgeleid van verkeren en dat doe je met elkaar. Ik merk dat ik me steeds meer begin te irriteren aan de weggebruiker die op begrensde trajecten schijt heeft aan de maximum snelheid en gewoon blijft door knallen. Ja, eigen verantwoordelijkheid, maar toch zegt het in mijn ogen wel iets over diens mentaliteit.


30 maart 2020 10:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Ik vind 100 kmh echt super slaapverwekkend.
Als het ff kan rijd ik 120-130, pakkans is toch minimaal.
Sowieso zou deze regel niet moeten gelden voor EVs.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


30 maart 2020 11:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Juist wel, die milieuridders zouden ze gelijk dubbel moeten bekeuren.
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


30 maart 2020 11:47
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 504 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 21  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.