Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 25 apr 2024 3:02



Antwoord op onderwerp  [ 504 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 21  Volgende
Maximum snelheid naar 100 km ?? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 S Coupé, ex 996 MKII
Bericht Re: Max. 100 km/u met je Porsche?
Ik vind het toch wel een ding. Voor het normale woon-werk verkeer heb ik er geen problemen mee. Voor de plezierritjes met de P wel. Het verschil met een ‘normale’ auto komt in de P toch het best naar voren bij een sportieve rijstijl. Een ritje in de P tijdens de Max 100km/h tijdzone zal voor mij dan weinig toevoegen tov de dialyse driver. Gelukkig woon ik dicht bij Duitsland... :drive:

Ik hou mijn hart vast wat ze nog meer van plan zijn tegen de young/oldtimers... :bang:
_________________________________________
De precisie 911


12 nov 2019 21:49
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Ander woord voor VVD
=
D66


12 nov 2019 22:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
WillemB schreef:
...Ik ben bang dat "anders" stemmen weinig helpt......

Ik denk dat anders stemmen juist een groot verschil maakt.
Overigens neemt nog geen één partij de overbevolking in de mond als milieuprobleem: alles in dit land (en de rest van de wereld) wordt vernacheld door een sterk groeiende bevolking.
Wegen, woningen/woningnood, bedrijfspanden, zorg die uit zijn voegen groeit, toenemend fileprobleem (probleem van 'gaan-en-staan'), toenemende scheepvaart, toenemend aantal vluchten, onderwijs, niet te vergeten de veiligheid van burgers, gemanipuleerd voedsel (ook jij eet dat nu!), grote problemen met afvalverwerking, drinkwatervoorziening, en ga zo maar door.
De hele wereld wordt 'op-geconsumeerd' door de mens, die zich vermenigvuldigt als mieren, of eigenlijk kakkerlakken......het tegendeel lijkt te gebeuren, hoe meer mensen, hoe meer regeringen en multinationals daar van profiteren. Niets mis mee, zou je denken, maar het houdt een keer op. Dit heeft niets met olie te maken, maar met winstbejag, zonder ook maar enige verantwoording te nemen over de gevolgen.
Nog nooit was er sprake van voedselbanken, nu stampen die dingen de grond uit, niets anders dan leugens van politici, alles bedekken met de mantel der liefde of verzwijgen voor de grote massa.....triest, in-en-in triest...is dit nu mijn land?

Windmolens, zonnepanelen, EV's.....het maakt niets uit als we in aantal verdubbelen....de energie moet ergens vandaan komen, ook een zonnepaneel moet van aardse grondstoffen gemaakt worden, en de rotzooi die overblijft, daar kan je niets mee...erfgoed???? Ook de groene gekkies hebben vaatwassers en wasmachines, en voor die ene hete dag moet men ineens een airco in huis......
We stikken straks in één grote stronthoop! Ik zie het als een piramidespel, maar dan erger.

Ik ga wel 100 rijden, heb ik ook weer een goed gevoel, maar accelereren van 0 tot 100 is nog niet in wet beschreven(beperkt).....komt ook nog wel.
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


12 nov 2019 22:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Max. 100 km/u met je Porsche?
Alfred996MKII schreef:
Ik vind het toch wel een ding. Voor het normale woon-werk verkeer heb ik er geen problemen mee. Voor de plezierritjes met de P wel. Het verschil met een ‘normale’ auto komt in de P toch het best naar voren bij een sportieve rijstijl. Een ritje in de P tijdens de Max 100km/h tijdzone zal voor mij dan weinig toevoegen tov de dialyse driver. Gelukkig woon ik dicht bij Duitsland... :drive:

Ik hou mijn hart vast wat ze nog meer van plan zijn tegen de young/oldtimers... :bang:


Zit er precies anders in. Grootste impact voor mij heeft het juist op de ritjes (zakelijk en privé) die ik niet met de Porsche rij. Dat is sowieso het overgrote deel vd (snelweg) kilometers die ik maak. En het grootste deel van m’n plezierritjes met de Porsche probeer ik juist al zo min mogelijk over snelwegen te rijden. Als ze ook op alle binnenwegen en dijken trajectcontroles gaan invoeren tja dan wordt het een ander verhaal. Sowieso maar wat vaker richting de Eifel, Sauerland etc.

Verder is het natuurlijk weer een k maatregel erbij. Als je al op de VVD stemde, die hebben de laatste jaren wel meer voor hun (achterban) heilige huisjes afgebroken. Op andere partijen stemmen ... levert ook niks op ... want dat zijn of verloren stemmen (want tot nu toe geen samenwerking en dus meerderheid mogelijk) of komen dan direct of indirect aan de linker/groene kant terecht.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


12 nov 2019 23:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 MKII C2 coupe
Limburg
Bericht Re: Max. 100 km/u met je Porsche?
Idem. De impact zit m bij mij ook op de zakelijke en privé ritjes die ik niet met de Porsche rij. Baal er wel van hoor! Vraag me steeds vaker af of het stemmen nog wel zin heeft en waar we met z'n allen naar toe gaan in deze maatschappij met deze bestuurders van NL....
Enfin, wordt waarschijnlijk een kwartier eerder op staan in de ochtend als ik weer een ritje voor de boeg heb...


13 nov 2019 8:39
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
steef schreef:
alles in dit land (en de rest van de wereld) wordt vernacheld door een sterk groeiende bevolking..


Hoeveel kinderen hebben jullie allemaal samen?
_________________________________________
There are those who love 912’s... and those who have never driven one...


13 nov 2019 8:52
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Max. 100 km/u met je Porsche?
MarkS schreef:
Als je al op de VVD stemde, die hebben de laatste jaren wel meer voor hun (achterban) heilige huisjes afgebroken. Op andere partijen stemmen ... levert ook niks op ... want dat zijn of verloren stemmen (want tot nu toe geen samenwerking en dus meerderheid mogelijk) of komen dan direct of indirect aan de linker/groene kant terecht.


Er zijn meer kanten hoor.
En dan heb ik het niet alleen over sommige rechtse vrienden, maar ook stromingen die ook nog gewoon opgericht kunnen worden.
_________________________________________
There are those who love 912’s... and those who have never driven one...


13 nov 2019 8:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Ook in Duitsland zijn de dingen aan het veranderen hoor. Toen ik er nog woonde (eind jaren 90) mocht je vrijwel overal nog onbeperkt hard rijden op de Autobahn. Nu komen er elke keer weer nieuwe stukken bij waar een snelheidslimiet geldt.
Het verlagen/instellen van de (maximum) snelheid ligt daar bij een deel van de achterban ook gevoelig. Vandaar dat het gefaseerd gebeurt.
Duitsers houden van grote snelle auto's. Bij ons in de kliniek was ik de enige met een Mazda, zelfs de huismeesters reden BMW. :drive:
Van onbeperkt hard rijden naar 100 km/h is daar gewoon een te grote stap.
Ik voorspel dat het binnen 20 jaar helemaal over is met hardrijden in Duitsland. Dat maakt voor veel forumleden overigens toch niet meer uit want tegen die tijd rijden ze allemaal elektrisch (in hun scootmobiel) :mrgreen:


13 nov 2019 9:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Olaf schreef:
Daar heb ik gelukkig niet vaak last van .... of ik moet dat takke eind naar Noord Nederland rijden :)

Maar het is toch té gek voor woorden, als NL dit door drukt terwijl Duitsland juist zegt niet de snelheid om laag te brengen omdat het geen zak uitmaakt :?


Stikstof is een lokaal (Nederlands) probleem, CO2 is een mondiaal probleem.
In D is het stikstofprobleem veel kleiner, want dunner bevolkt en minder intensieve veeteelt.
Ik vraag me overigens wel af of die paar plantjes in de minuscule natuurgebieden in NL zo goed beschermd moeten worden. Wegen de nadelen wel op tegen de voordelen? Denk het niet. Maar de regering heeft geen keus, ze kunnen de RvS niet negeren.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


13 nov 2019 10:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
De normen voor stikstof zijn wel echt krankzinnig laag. Niet helemaal mijn ding maar ik las ergens iets over minder dan 1 zakje Pokon per hectare. Dat gezegd hebbende: minder intensieve veeteelt lijkt me op zich een prima idee.
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


13 nov 2019 12:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Even “geleend” van een dame / boerin, die het imho aardig verwoorde op social media ...

“De maximale stikstofuitstoot is in bepaalde gebieden van Nederland vastgesteld op 0,05 mol per hectare. Dit is een hele strenge eis die onlangs bekrachtigd is door de Raad van State. De Raad van State vindt dat we volgens de Europese normen niet af mogen wijken van de door ons zelf opgestelde strenge normen. Daardoor dreigen boerenbedrijven te verdwijnen of in te krimpen. Daardoor liggen 18.000 bouwprojecten stil.

Stoten we in Nederland dan echt heel veel strikstof uit? NEE. De stikstofuitstoot is sinds het begin van de metingen nog nooit zo laag geweest. Dat is duidelijk te lezen in de cijfers van het RIVM. Het halen van 0,05 mol is echter schier onmogelijk.

Wijken we dan bijvoorbeeld af van Duitsland? JA. De stikstofuitstoot in Duitsland is vastgesteld op 20 mol per hectare. Dat is 400 keer zoveel als in Nederland. We hebben dus geen stikstof probleem, maar een administratief probleem.

Hoe lossen we de hele problematiek dan in één keer op?
Simpel. We volgen de uitstekende richtlijnen die de ons omringende landen Belgie en Duitsland hanteren en het is klaar.

Is de stikstof uitstoot een probleem? Nee, zoals gezegd is de stikstof uitstoot nog nooit zo laag geweest sinds het begin van de metingen.

Wat is dan eigenlijk het probleem? Dat is er niet. Ja, het probleem is dat er in Nederland een grote groep is die in milieu, stikstof, co2, een middel zien om kiezers te winnen en deze filosofie als het nieuwe geloof uit te rollen. Wij moeten van het gas af en in Duitsland krijg je subsidie voor een gasaansluiting. Soms hemelsbreed 500 meter van elkaar af. Nederlandse boeren aan de grens mogen niet uitbreiden en in Duitsland krijgen boeren subsidie om uit te breiden. Soms hemelsbreed 500 meter van elkaar af.

Wat is er toch in hemelsnaam aan de hand in Nederland. Ik krijg steeds meer het idee dat ik in een gesticht woon vol mensen met waanideeën. Voor de duidelijkheid. Ik vind het ook belachelijk dat een komkommer verpakt wordt in plastic, maar ik begrijp dan weer niet dat ik 15 cent moet betalen voor een plastic tasje, terwijl alle boodschappen verpakt zijn in plastic.

I rest my case.”
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


13 nov 2019 16:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Ja geheel met je eens, maar het ziet er wel naar uit dat dit er allemaal doorheen gejast gaat worden.
En waarom heeft die Raad van State zoveel macht?


13 nov 2019 17:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
“Wat een gezeur zeg, over dat je overal nog maar 100 mag rijden.
Ok, op de snelweg is het hamlappen, maar binnen de bebouwde kom win je er veel op. #100km”


13 nov 2019 18:02
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
944 1987 #Pitchblack944 Ex: 996 TURBO 2001 488PK/727NM arena metallic 996 C2 1999 ex: witte 944 type 1 uit 1984 ex: 996 violet 1999 ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI. ex 944S2 1991 zwart ex 928 1980 grijs Oost-Souburg
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Voordeel van #100km is dat het veiliger whatsappen is.


13 nov 2019 19:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Oh ja, we heffen ook gewoon enkele natuurgebieden op, dat lost ook het ’probleem’ wel op...

Dat en een lagere max snelheid om mee in de file te staan. De perfecte papieren oplossing voor een papieren probleem.


Hopelijk hebben we er in de echte wereld niet te veel last van.
_________________________________________
Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag


13 nov 2019 19:43
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Onder Nijmegen, bij de Autobahn
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Komt er nou niemand met de vraag over de relatie tussen 100kmh en hoeveelheid uitstoot? Het is net zo stompzinnig als een bouwjaar kiezen als grens voor de hoeveelheid ongewenste uitstoot.

Als het echt om de lucht gaat, dan ga je toch per uitstoter (auto/boot/koe) meten en daar iets aan doen? Dus bijvoorbeeld een klassieke 12liter diesel die maar 1 x per jaar een kwartier aan staat vervuild de lucht anders dan een electrisch vehikel die elke dag de randstadfile vult (ah, ja, lokatie van de vervuiling doet er ook toe) en een truttenschudder die 2000km per jaar tussen dorp en boerderij aflegt weer anders dan een.... nou ja, zo dus.

Ergo: het gaat daar niet over. Waar het wel over gaat:
- elke beroepspoliticus zit daar voor z'n eigen carriere en niet voor het algemeen belang
- elke overheid heeft inkomsten nodig en de uitgaven dalen nooit

Dat de stok nu stikstof heet, voorheen co2, zure regen, ozonlaag of fijnstof. Doet er niet toe. Punt is dat er te plotseling veranderingen afgedwongen worden die onverwacht grote gevolgen hebben. Iets te grote stok gepakt ipv de duimschroeven dus. En daarmee is het gewoon dom werk van de overheid.
Gebrek aan visie, lange termijn bouwen, etc is van vele jaren en inherent aan het 4-jarige systeem van roulerende beroeps politici. Net zoals de wijze waarop de beurzen tegenwoordig werken in snelheid en hoeveelheid kapitaal, is het erg ver afgedwaald van de oorsprong van het systeem en de redenen waarom het georganiseerd is zoals het is.

Ik zet de auto's wel aan de dijk en koop een uitgeleasde PHEV: vind ik handiger bij mijn mobiliteit. De voordelen van de EV vs de nadelen van de BV (benzine vehikel) zijn aan het schuiven gegaan door het beleid (accijnzen, belastingen op arbeid en onderdelen, maar ook drempels, files, gebrek aan alternatieven) dus comfort, bochtenwerk, rijgedrag buiten cruisen, technisch niveau, allemaal niet meer zo relevant als voorheen. De EV is gewoon een Eenvoudig Vervoermiddel en meer niet. Ik zoek wel een andere hobby.


14 nov 2019 0:23
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
In België denken ze al dat Nederland naar de 100km/u gaat (alsof het al een vaststaand feit is) en de discussie willen ze hier nu ook op gang brengen :?

Als reactie zag ik al een facebook evenement passeren "100km/u rijden in 3e voor extra uitstoot" :ba:


14 nov 2019 7:56
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
dobbelsteen schreef:
In België denken ze al dat Nederland naar de 100km/u gaat

Dat denk ik ook. En dan hoor je geluiden dat ‘diesels de laatste jaren steeds schoner worden. Over een paar jaar is het niet meer nodig en dan draaien ze de maatregel terug. Tuurlijk. :roll: :evil:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


14 nov 2019 8:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Het is gewoon weer ouderwets autotje pesten

Afbeelding
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


14 nov 2019 8:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Dit is toch een onderwerp wat ons niet koud laat, en de geruchten gaan al dat zijn mijn ouder dan 15 jaar autos op gaan kopen voor 1000 euro per stuk, dat wordt wel binnenlopen denk ik. De import van oude diesels is al op gang gekomen, vrees ik. Alles dan maar weer terug halen uit Polen, zou je zeggen.

Dat even terzijde. 912. NUL om precies te zijn, bewust kinderloos om precies die reden. Steef, een waarheid als een koe, onbespreekbaar als een koe ook. Want de leiders zijn er niet om problemen op te lossen, die hebben hele andere belangen, eigen belangen vooral. Who de fok is de Raad van Staten dan wel? Wie zitten daarin dan eigenlijk, al die groene gasten zonder condooms met 20 kinderen, die geen woning zonder subsidie kunnen vinden zekers? Of zijn het juist die beleggers die al die huizen van de gewone man opkopen en vervolgens tegen woekerprijzen verhuren? Of zijn het huisvrouwen, die elke dag het gemanipuleerde journaal zitten te kijken?

Dat gezegd hebbende, het absurdisme wat de kroon al een tijdje spant, we hebben heel de animale wereld al uitgeroeid zo'n beetje, en nu kan er nix meer omdat er nog ergens een bijzondere kikker waar niemand van wist, schijnt rond te springen in het bosje waar je als normale burger nooit mag komen. Alleen de boswachter mag daar nog rond struinen met z'n grote voeten laarzen. Of was het nou een heideroosje?

Maar goed, dit dus!!!

Quote:
“Wat is er toch in hemelsnaam aan de hand in Nederland. Ik krijg steeds meer het idee dat ik in een gesticht woon vol mensen met waanideeën.”

Ik krijg daarmee ook steeds minder de neiging om nog de moeite te doen om te nuanceren. Er wordt zoveel onzin verteld tegenwoordig. En de meeste burgers geloven het allemaal nog ook, stelletje schapen, wat een bullshit, de macht van indoctrinatie. Groene stroom my ass, gooi er nog maar een paar kolen op.

O ja, hypokriet? For the record, als ik 10.000 km op een jaar rij (met 3 ouwe auto's in totaal), dan is het al heel wat. En de verwarming staat hier nauwelijks aan want ik heb geen kraamkamer thuis, ik hoef geen groenten uit plastic en de airco doe ik niet aan. En soms vaar ik elektrisch, lekker rustig onder brug door, waarop ze met z'n allen in de file staan. Ze mochten willen dat ze de 100 haalden doorgaans ...

Zo kan ik nog wel een paar pagina's doorgaan hoor, maar is weer mooi wist, lucht lekker op.
_________________________________________
'Life is what you make it!'


14 nov 2019 9:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Tis momenteel ‘talk of the day’, net als het weer.......hopelijk blijft het droog dan ik mijn katloze 3.2 uitlaten voordat de verplichte winterstop ingaat.... :drive:

Ik vraag me af of andere (betere en duurzame) oplossingen zijn, gezien de tijdsdruk ... :?:

Lijkt erop dat door internet alles in een stroomversnelling komt....l
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


14 nov 2019 10:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Mart WTL schreef:

Quote:
“Wat is er toch in hemelsnaam aan de hand in Nederland. Ik krijg steeds meer het idee dat ik in een gesticht woon vol mensen met waanideeën.”


Ik heb het idee dat ik in een land woon wat wordt bestuurd door zwakzinnigen.
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


14 nov 2019 13:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Helemaal met je je eens


14 nov 2019 13:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
@Maarten: eens, er is werkelijk geen één actie die het tegendeel bewijst! Maar het begint aardig door te dringen tot het volk, en de weerstand neemt ook toe!
Overigens moeten ze oppassen wat ze aanrichten bij de boeren: de meesten van die jongens zou je graag in je leger willen hebben :!:
Zojuist de WAB die doorgedrukt is, gedachteloos, want daar komen heel veel ondernemingen mee in de problemen, mensen met een bijbaantje idem, om maar niet van de papieren rompslomp te spreken...
Maar het is een wereldwijd probleem:
Afbeelding
En deze is ook aardig kenmerkend:
Afbeelding
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


14 nov 2019 14:22
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Maarten schreef:
Ik heb het idee dat ik in een land woon wat wordt bestuurd door zwakzinnigen.


Volgens mij krankzinnigen. Deze politici zijn niet met een sterk achterblijvende geestelijke ontwikkeling geboren maar zo (krankzinnig) geworden


14 nov 2019 14:27
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 504 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 21  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.