Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 14:39



Antwoord op onderwerp  [ 504 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 21  Volgende
Maximum snelheid naar 100 km ?? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Zie hier het echte probleem van Nederland en de hele wereld. (Google maar bevolkingsgroei Nederland )


05 nov 2019 12:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Het wordt pas echt een probleem als te hard rijden een milieu-delict wordt.... :wink: :popcorn:

@porschenot: ik snap ook niet helemaal hoe het milieu er bij gebaat is als Nederland straks 23 miljoen of meer inwoners moet gaan herbergen....lijkt een onbespreekbaar probleem, maar hebben we wereldwijd wel mee te maken, juist in Nederland! (drinkwatervoorziening, energiebehoefte neemt alleen maar toe, afvalverwerking is nu al een probleem, enz).

Ik stel voor om kinderbijslag af te schaffen (alleen nog voor de minima tot 2 kids), en toeslagen voor kinderopvang acuut stopzetten :mrgreen:......en vanaf een derde kind kinderbelasting...
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


05 nov 2019 13:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
steef schreef:
Het wordt pas echt een probleem als te hard rijden een milieu-delict wordt.... :wink: :popcorn:


Daarom allemaal aan de EV :thumleft:

steef schreef:
Ik stel voor om kinderbijslag af te schaffen (alleen nog voor de minima tot 2 kids), en toeslagen voor kinderopvang acuut stopzetten :mrgreen:......en vanaf een derde kind kinderbelasting...


Daar ben ik het helemaal mee eens.
Jarenlang gehad, kinderbijslag, is boven een bepaald inkomen totale onzin.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


05 nov 2019 13:31
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Cazzo Super Veloce schreef:
steef schreef:
Het wordt pas echt een probleem als te hard rijden een milieu-delict wordt.... :wink: :popcorn:


Daarom allemaal aan de EV :thumleft: .


Tegen die tijd kijken ze naar het aantal gereden km’s per (op)lading ;)
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


05 nov 2019 13:59
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
En met de ingebouwde gps je rijdata online uitlezen en sancties opleggen.

Met polderen komen ze vast en zeker uit....oppositie tevreden en de gevestigde orde ook, incl. aandeelhouders.Trouwens, het gaat goed met oa de AEX...... :thumleft:

Net verantwoord bezig geweest, met mijn e-bike in het natte weer hier een rondje gemaakt. Ook langs de Bosch servicecenter geweest, schoonmaakkosten van de injectoren opgevraagd...15 euro excl. BTW per stuk.

Fijne dag verder....
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


05 nov 2019 14:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
bjft schreef:
@Dial: Dat vermoeden had ik al van je rijgedrag. Zooooo ontspannen!!


Yep, lekker cruisen op de wegen hier in de omgeving......goed voor jezelf en anderen op de weg.
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


05 nov 2019 14:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 996 C4 Cabrio
Drenthe
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Als ik de smogbeelden uit India zie, vraag ik me af waarom wij ons hier zo druk maken als dat elders (nog?) niet gebeurd.

Het is een mondiaal probleem, geen nationaal probleem...


05 nov 2019 15:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Met nog 2 maanden te gaan ben je in ieder geval wel genomineerd voor de titel van " Meest onnozele opmerking 2019"


05 nov 2019 15:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
John911996 schreef:
Als ik de smogbeelden uit India zie, vraag ik me af waarom wij ons hier zo druk maken als dat elders (nog?) niet gebeurd.

Het is een mondiaal probleem, geen nationaal probleem...


OK, dan gaan we zitten wachten tot ze in India allemaal elektrisch rijden, goed plan :thumleft:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


05 nov 2019 15:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
maar wat helpt dat als de rest van de wereld dat niet doet?


05 nov 2019 16:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
De rest van de wereld zit ook niet stil. China bijv gaat heel hard met elektrificatie.

Wat mij altijd verbaast is dat milieumaatregelen als een bedreiging gezien worden. Die 1000 miljard euro en andere onzinuitspraken van Baudet bijv.
Al die maatregelen leveren ook heel veel werkgelegenheid op.
Degene die voorop loopt met het ontwikkelen en implementeren van energie- en milieubesparende technieken, kan die kennis wereldwijd verkopen.
Maar ja, die kant van het verhaal wil Baudet niet horen natuurlijk. Past niet in zn straatje.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


05 nov 2019 17:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Ja korte termijn denken is heel effectief in het winnen van stemmen. Als je een programma runt tegen milieumaatregelen, EU en Immigratie (“grenzen dicht”), ben je al een heel end op weg. Treurig.


05 nov 2019 18:18
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
We zijn in ieder geval wel met het CO2 probleem bezig. Zelfs hier op het PF waar toch louter petrol heads zitten :D . Waar we het nog niet over hebben gehad is de Pfas problematiek. Iemand een idee/oplossing? Hier helpt verlaging van de maximum snelheid zeker niet :D

Je zult maar een bult zand voor de deur hebben liggen. Die ligt daar, met de huidige normen, nog wel een paar jaar. Samen met het CO2 probleem zadelen we elkaar wel met een hoop gedoe op.


05 nov 2019 18:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Met al die maatregelen belanden we vanzelf in een recessie
_________________________________________
don't drive faster than your guardian angel can fly


05 nov 2019 19:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Ik denk dat de r(o)verheid het spoor momenteel geheel bijster is.
Denk na bij de volgende verkiezingen, als ze al niet eerder komen.


05 nov 2019 19:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
+1 Alvin, en ik stem zeer zeker NIET meer op de ‘gevestigde orde’! Dan mag ik dom zijn, maar de slimmerik begrijpt vast wel waar ik dan wel op stem.....ik ben het net als miljoenen andere Nederlanders helemaal zat met die kloot-zakken!
(Aan elkaar vast mag weer niet, want dat worden dan ‘fietsbellen’, terwijl een kloot-zak niet meer is dan een zak met ballen....)
(Maak er dan ‘zakkenvullers’ van!)
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


05 nov 2019 20:00
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Allemaal blablabla daar in den Haag. Als ze echt wat willen doen voor het milieu doe dan wat aan de kolencentrales in Europa.
Alleen al onze 5 centrales stoten per jaar >2x zoveel CO2 uit dan alle auto's in Nederland bij elkaar. (en dan zijn wij nog "heilig" met MAAR 5)
Wat er in Europa de lucht in gaat wil je echt niet weten.



Voordat mensen gaan mauwen dat wij als "burgers" ook onze steentje moeten bijdragen, ik heb 50 zonnepanelen en een zonneboiler op het dak liggen.


05 nov 2019 20:15
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Nederland is te klein om de energie-productie van die centrales met zonne- of wind- energie op te wekken ....

Biogas zou een oplossing zijn. Nu wordt het meeste bio-afval geexporteerd ...
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


05 nov 2019 20:21
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Leuk, 50 panelen, leveren overdag een berg stroom, die je in de avond en nacht wilt verbruiken toch? Sla je het ook op dan? ;).

Loop je te stangen, ook hier (14) panelen, is voldoende voor mijn jaarverbruik. Zonneboiler staat in de planning, of iets wat erop lijkt.

Qua maximum snelheid, tja, het zal mij tussen de 30 en 60 minuten per week schelen. Is voor mij zonde tijd.
Qua vervuiling, als ik mijn vervuilende auto (126gr CO2) bekijk, en bedenk dat ik drie keer zoveel bijtelling betaal vergeleken met mijn elektrische collega’s, moet ik maar nog een extra boom planten om te compenseren. Dit najaar maar eens doen dan! ;)

Anyway, gaat het iets helpen? Ik denk het niet. Gaat het weer meer geld kosten? Ik denk het wel! En waar gaat dat geld heen?


05 nov 2019 20:32
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Om te beginnen moeten we eens stoppen met die miljarden verslindende windmolens.
Zonder subsidie zijn ze TOTAAL onrendabel en ze bevatten allemaal het MEEST verschrikkelijke broeikasgas t.w. zwavelhexafluoride (SF6)

Per jaar lekt er in ons land enkele honderden kilo’s de atmosfeer in. Een SF6-molecuul heeft een 23.000 keer hoger broeikaspotentieel dan CO2 en blijft duizenden jaren actief EN .....
SF6 staat op de verboden middelen-lijst van de EU. Zie NGO coalition demands ban en Kyoto protocol :scratch: :scratch:

Volgens mij kunnen we beter de burgers hun daken laten volgooien met zonnepanelen en als een soort bonus van de overheid IEDEREEN een Powerwall ala Tesla geven om de op de dag gegenereerde energie 's avonds/ 's nacht te gebruiken.

Zie ook:


05 nov 2019 21:11
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Het lekken van dit SF6 in HEEL Europa is equivalent aan 1,3 miljoen auto's :ass: :ass: :ass:

Zie BBC artikel 13 September 2019 Zie ook: Study from the University of Cardiff


05 nov 2019 21:18
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Alfred schreef:
Volgens mij kunnen we beter de burgers hun daken laten volgooien met zonnepanelen ...


Met zo’n 625 m2 dakoppervlakte in NL, waarvan zeker de helft niet echt geschikt is, wek je nog geen 2% van Nederlands behoefte aan elektriciteit op, laat staan als iedereen electrisch gaat rijden ...


05 nov 2019 21:56
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
John911996 schreef:
Als ik de smogbeelden uit India zie, vraag ik me af waarom wij ons hier zo druk maken als dat elders (nog?) niet gebeurd.

Het is een mondiaal probleem, geen nationaal probleem...

Smog is een lokaal probleem. De fijnstof van India komt niet naar hier, die komen voort uit de auto's die op enkele meters van ons rijden.
CO2 daarentegen is een mondiaal probleem. Maar we mogen het fijnstof probleem daarom nog niet negeren.


06 nov 2019 9:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Het Gooi, ex 964 C2 Coupe, ex 964 C4 Targa, ex 911T Targa '72 , ex 964 C4 Coupe, ex Tannengrun 996C2
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Hier lid van worden!
https://www.overpopulationawareness.org/nl/
_________________________________________
Ex 964 C2
Ex Targa 964 C4
Ex 911T 1972
Ex 964 C4 Coupe
Ex 996 C2
991 C2S Sportchrono


06 nov 2019 9:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
:popcorn: :popcorn:
Zal ik morgen met de Alpina op pad gaan of met de Porsche??
:popcorn: :popcorn:
_________________________________________
Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag


06 nov 2019 18:06
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 504 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 21  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.