Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 25 apr 2024 19:39



Antwoord op onderwerp  [ 504 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 21  Volgende
Maximum snelheid naar 100 km ?? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Veranderingsprocessen zijn vd lange adem.....daarbij helpen ook verouderingsprocessen.... :salut:

Zolang ik gezond blijf en zo’n ding in de garage heb staan voor de lol dan heb ik (of wij) niets te klagen..... :thumleft:

Ik heb allang die knop omgezet........ :popcorn:
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


17 nov 2019 11:02
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
+1 Dial. Ook al ben ik het spoor inmiddels helemaal bijster, ik berust erin. Wel zo rustig. 1 april 2020 weer de schorsing beëindigen en rijden met de 993. Als dat dan nog mag natuurlijk :D


17 nov 2019 11:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Mart WTL schreef:
Dan moet ik een op kolen gemaakte en gestookte E-car kopen, voor de hoofdprijs natuurlijk, een stuk auto gemaakt uit plasti en kolen. Hoe adsurd moet het worden? En dat zou dan per saldo minder vervuilend zijn. Wie heeft de Wiskunde les gemist hier?


Jij hebt de wiskundeles gemist:
https://www.ad.nl/auto/bericht-over-vui ... ~a03b9a02/

Een EV is na zon 40k km minder vervuilend dan een benzineauto. Zon ding gaat gemakkelijk 400k km mee.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


17 nov 2019 11:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Jan A. (997 4S) schreef:

Verder vind ik het schelden op de politiek gewoon een lachertje. Kijk eens naar jezelf? Klagen zit in ons bloed. We zijn allemaal voor het milieu, behalve als het onszelf raakt in de portemonnee of welvaart. Ons landje is overbevolkt dat wel, de economie draait momenteel goed, de welvaart is significant hoger dan in de meeste landen (heb heel veel voor mijn werk gereisd, dus weet echt wel hoe de rest van de wereld er voor staat)...maar het is nooit goed.......waardeer eens meer wat er is zou een goed motto zijn.

+100 Jan A.
Je hebt nu eenmaal veel mensen die in iedere verandering een bedreiging zien. Die gaan het nog moeilijk krijgen de komende tijd...
_________________________________________
GREEN IS GOOD


17 nov 2019 11:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Tilt! schreef:
Pascal schreef:
Simpel: elk vliegticket 50€ belasting.
Helaas stappen de meeste dan in hun EV en rijden ze naar BE of een ander buurland om daar goedkoop het vliegtuig te nemen.
Zoiets moet op grotere schaal afgedwongen worden (Europees), maar ja...

Ben het met je eens dat je dit op grotere schaal moet afdwingen (net als diverse andere dingen ;)). Maar als het door jou gestelde effect inderdaad zo is, wat ik niet verwacht, dan is dat ook prima. BE en DLD hebben minder problemen blijkbaar, dus prima. NL heeft een stukje besparing en zeker zo belangrijk een stukje extra inkomen om te gebruiken om de veeteelt te verlagen.


17 nov 2019 11:52
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Enguess schreef:
Eens Jan A.

Het mag ook van mij best een beetje positiever allemaal. En een ieder die kinderen heeft, of om een andere reden interesse heeft aan een schonere wereld, zal toch in moeten zien dat we ons gedrag moeten veranderen. Voor ons autoliefhebbers is dat misschien niet leuk. Maar hoe erg is het verlagen van de maximum snelheid nou helemaal? Natuurlijk kan je zeggen dat er elders meer te halen valt (landbouw/veeteelt) maar daar zijn idd economische belangen mee gemoeid. Het wegverkeer draagt voor meer dan 6% bij aan de stikstofuitstoot. En wegverkeer is nou eenmaal eenvoudig te reguleren: verlagen van de max snelheid doet geen pijn. Dus ik snap wel dat eer eerst aan die knop wordt gedraaid.

Het begrip "Petrolhead" is betrekkelijk nieuw. 150 jaar geleden waren er geen auto's. Over enkele tientallen jaren zal er wsch. geen benzinemotor meer te vinden zijn. Jammer? Ach: je kan het ook zo zien: in ieder geval hebben wij het meegemaakt. Er plezier aan beleefd. Dat kunnen onze voorouders niet zeggen, en onze kleinkinderen wsch ook niet. Dus wij zijn de lucky ones!


Dat dus.
Een land als NL met een enorme ecologische footprint en enorme welvaart zal het voortouw moeten nemen om een noodzakelijke omslag te bewerkstelligen.
Dat kun je niet van Bangladesh verwachten.
De tijd van onbeperkt consumeren en onbeperkte vrijheid loopt op zn eind. Wij hebben er maximaal van kunnen profiteren, maar om te zorgen dat de wereld leefbaar blijft voor onze (klein-)kinderen zullen er soms pijnlijke maatregelen genomen moeten worden.
Dat een kleine maatregel als de max snelheid overdag verlagen dan al zoveel ophef veroorzaakt is nogal treurig.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


17 nov 2019 11:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Wat een wijze woorden, ben ik niet van je gewend, Paul ;-)
Maar we gaan de 23e toch wel gezellig met het hele Forum naar Den Haag om te demonstreren tegen de 100 km regel? Lekker demonstratief met 6 Porsches naast elkaar op de Utrechtsebaan 100 rijden, dat zal ze leren!
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


17 nov 2019 15:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Het nu presenteren van “die kleine maatregel” als (deel) oplossing voor het probleem, dat is pas treurig.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


17 nov 2019 15:52
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Cazzo Super Veloce schreef:
Dat een kleine maatregel als de max snelheid overdag verlagen dan al zoveel ophef veroorzaakt is nogal treurig.


Misschien omdat vele hier (mijzelf inbegrepen) dit een "papieren tijger" maatregel vinden die totaal geen zoden aan de dijk zetten, nog geen (mini) deukje in een pak (zachte) boter slaat.

Alleen maar blabla / windowdressing vanuit het torentje in den Haag.


17 nov 2019 15:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Ach joh, CSV is 1 oktober in een Tesla gaan rijden en wil nu iedereen overtuigen hoe goed het allemaal is. Laat m lekker gaan joh :ba:
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


17 nov 2019 17:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
MarkS schreef:
Het nu presenteren van “die kleine maatregel” als (deel) oplossing voor het probleem, dat is pas treurig.

0.6%!!! En de splinter in het oog wordt weer zorgvuldig vermeden
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


17 nov 2019 19:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
MarcoB schreef:
Ach joh, CSV is 1 oktober in een Tesla gaan rijden en wil nu iedereen overtuigen hoe goed het allemaal is. Laat m lekker gaan joh :ba:

Paul lijkt inderdaad gehersenspoeld.... :mrgreen:
Overigens vergeet Pault dat een Tesla geen enkele waarde heeft, en straks massaal op de vuilnisbelt beland....die dingen zijn over 20 jaar volledig vergeten. Ze hebben geen enkele historische waarde, design is echt flut, de accu’s zijn in tegenstelling wat men beweert NIET recyclebaar, geen particulier of handelaar die straks zo’n ding nog inruilt.....ze zijn waardeloos.

De één doet dat met vuurwerk, de ander stopt zijn centen in een EV, sneller kan je het niet opstoken.
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


17 nov 2019 19:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
MarcoB schreef:
Ach joh, CSV is 1 oktober in een Tesla gaan rijden en wil nu iedereen overtuigen hoe goed het allemaal is. Laat m lekker gaan joh :ba:


Het valt idd erg op.

Maar we moeten hem wel laten gaan want we houden hem nu wss helemaal niet meer bij. ;-)
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


17 nov 2019 19:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Ik heb een voorstel voor Rutte om alle elektrische auto’s wel gewoon 130 op alle wegen te laten rijden.
Ik denk dat dan heel snel iedereen overstapt op electrisch rijden.
_________________________________________
don't drive faster than your guardian angel can fly


17 nov 2019 19:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
MarkS schreef:
Het valt idd erg op.

Maar we moeten hem wel laten gaan want we houden hem nu wss helemaal niet meer bij. ;-)


Ik denk dat jij liever in een GTS verliest van een Tesla dan dat je met een Tesla wint van een GTS :res:
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


17 nov 2019 21:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
@ René: Die gedachte was bij mij ook al opgekomen. Plak ik wel een stopcontact op mn GTI :mrgreen:
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


17 nov 2019 21:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Mmmh , duidelijk 2 kampen zo te zien, echte petrol heads en EV's aan hangers.
Ik stem voor de petrol heads, dat geneuzel voor de EV's, voorlopig niet, slechte onder bouwing door met name dit KLOTE kabinet.Bahbah.


17 nov 2019 21:45
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Heeft niet direct iets met de 100km/h maatregel te maken maar zojuist even mijn hond(je) uitgelaten in een windstille (vries)koude buitenlucht.
Gelukkig heb ik geen longproblemen anders had ik meteen aan de zuurstof of astmapuffer kunnen gaan, zo veel smog van openhaarden in de lucht. Niet normaal meer.
Er moet wat vuiligheid dag in dag uit de lucht in gaan door deze (zogenaamde) gezelligheid. :bang: :bang: :bang:


Laatst bijgewerkt door Alfred op 17 nov 2019 22:25, in totaal 1 keer bewerkt.



17 nov 2019 22:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Targa Floriaan schreef:
Wat een wijze woorden, ben ik niet van je gewend, Paul ;-)

Je moet het een beetje doseren he :mrgreen:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


17 nov 2019 22:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
MarcoB schreef:
Ach joh, CSV is 1 oktober in een Tesla gaan rijden en wil nu iedereen overtuigen hoe goed het allemaal is. Laat m lekker gaan joh :ba:

Ho ho, wie is ook al weer de TS van het Tesla-topic in 2013?
_________________________________________
GREEN IS GOOD


17 nov 2019 22:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
MarkS schreef:
MarcoB schreef:
Ach joh, CSV is 1 oktober in een Tesla gaan rijden en wil nu iedereen overtuigen hoe goed het allemaal is. Laat m lekker gaan joh :ba:


Het valt idd erg op.

Maar we moeten hem wel laten gaan want we houden hem nu wss helemaal niet meer bij. ;-)

Kon je toch al niet op ZV 8)
_________________________________________
GREEN IS GOOD


17 nov 2019 22:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
alvin01 schreef:
Mmmh , duidelijk 2 kampen zo te zien, echte petrol heads en EV's aan hangers.
Ik stem voor de petrol heads, dat geneuzel voor de EV's, voorlopig niet, slechte onder bouwing door met name dit KLOTE kabinet.Bahbah.

Wat een BS. :lol:
Ik heb een Tesla, een Porsche, een BMW, 5 Alfas, 2 Triumphs en 1 Fiat. In welk "kamp"mag ik plaats nemen?
O ja en ook nog 4 diesel bedrijfsautos van een niet nader te noemen merk. 8)
Die laatsten gaan er allemaal op termijn uit en worden vervangen door EV's
_________________________________________
GREEN IS GOOD


17 nov 2019 22:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Het mag duidelijk zijn dat ik geen voorstander ben van een EV. Zoveel mensen, zoveel wensen.

Maar voor alle aanhangers van deze techniek, zijn jullie dan ook groot voorstander van het tegenhouden van de F1 in Zandvoort omdat dit slecht voor de bloemetjes is?
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


17 nov 2019 22:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
MarcoB schreef:
MarkS schreef:
Het valt idd erg op.

Maar we moeten hem wel laten gaan want we houden hem nu wss helemaal niet meer bij. ;-)


Ik denk dat jij liever in een GTS verliest van een Tesla dan dat je met een Tesla wint van een GTS :res:


Zeker Marco. Verloor laatst al bijna van een 997 4S PDK (cabrio NB) met een stoplicht sprintje (koud/glad) ... :mrgreen:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


17 nov 2019 22:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Maximum snelheid naar 100 km ??
Cazzo Super Veloce schreef:
MarkS schreef:
MarcoB schreef:
Ach joh, CSV is 1 oktober in een Tesla gaan rijden en wil nu iedereen overtuigen hoe goed het allemaal is. Laat m lekker gaan joh :ba:


Het valt idd erg op.

Maar we moeten hem wel laten gaan want we houden hem nu wss helemaal niet meer bij. ;-)

Kon je toch al niet op ZV 8)


Zullen we dat een keer met gelijk materiaal proberen? :wink:

Moet ik wel weer een keer de baan bekijken want ben er dit jaar niet meer geweest. :oops:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


17 nov 2019 22:37
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 504 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 21  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: marc_c


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.