Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 apr 2024 3:28



Antwoord op onderwerp  [ 1349 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 54  Volgende
Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
MarkS schreef:
dobbelsteen schreef:
Gaius schreef:
Heb de i4 vorige week bekeken en met de aanstaande leasewijziging naar meer elektriek meteen maar een voorreservering gemaakt.

Weet je hoe de prijs zich verhoudt tot de iX3?
De i4 is wat goedkoper, maar iX3 heeft standaard zeer veel opties. Dus ik ben benieuwd of de i4 ook standaard met veel gaat komen, wat de prijs zeer schappelijk zou maken.


Ik kan het je precies vertellen. Net in de BMW config de i4 nagenoeg identiek uitgerust als de iX3. Resultaat is dat de i4 4K duurder is dan de iX3. Ik kwam op 73,5K voor de iX3 vs 77,5K voor de i4. Ik vind persoonlijk de i4 een mooiere wagen en hij is wat sneller en je komt er wat verder mee. Maar vond het prijsverschil wel opvallend. BMW heeft blijkbaar extra z’n best gedaan om de iX3 qua opties completer uit te rusten.

De iX3 is natuurlijk ook wel gebouwd op een bestaand ICE model, terwij de i4 een zuivere EV is (denk ik toch?). Dus dat kan al de kosten drukken bij de iX3.
En misschien heeft BMW de prijs ook bewust wat 'laag' proberen te houden voor de iX3 om de verkoop er van wat te boosten. Zodat ze nog zo veel mogelijk de totale CO2 uitstoot van het merk BMW omlaag kunnen krijgen.


15 jul 2021 9:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
dobbelsteen schreef:
MarkS schreef:
dobbelsteen schreef:
Gaius schreef:
Heb de i4 vorige week bekeken en met de aanstaande leasewijziging naar meer elektriek meteen maar een voorreservering gemaakt.

Weet je hoe de prijs zich verhoudt tot de iX3?
De i4 is wat goedkoper, maar iX3 heeft standaard zeer veel opties. Dus ik ben benieuwd of de i4 ook standaard met veel gaat komen, wat de prijs zeer schappelijk zou maken.


Ik kan het je precies vertellen. Net in de BMW config de i4 nagenoeg identiek uitgerust als de iX3. Resultaat is dat de i4 4K duurder is dan de iX3. Ik kwam op 73,5K voor de iX3 vs 77,5K voor de i4. Ik vind persoonlijk de i4 een mooiere wagen en hij is wat sneller en je komt er wat verder mee. Maar vond het prijsverschil wel opvallend. BMW heeft blijkbaar extra z’n best gedaan om de iX3 qua opties completer uit te rusten.

De iX3 is natuurlijk ook wel gebouwd op een bestaand ICE model, terwij de i4 een zuivere EV is (denk ik toch?). Dus dat kan al de kosten drukken bij de iX3.



i4 is op basis van de 4 serie gran coupe :mrgreen:

Volgend jaar volgt de i3 op basis van de … inderdaad ;-)

https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... e-onthuld/
Afbeelding

BMW biedt de iX3 met executive en high executive uitvoering aan die feitelijk al alle mogelijke opties (bijvoorbeeld ook panoramadak) bevatten. Daar betaal je bij de i4 allemaal extra voor.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


15 jul 2021 9:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Ik heb afgelopen zaterdag de knoop doorgehakt en de BMW i4 M50 besteld :mrgreen:

Kleur Brooklyn Grau
79332

79333


30 aug 2021 13:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Kende hem nog niet, maar interessante auto.
Uiterlijk niet mijn ding, maar interieur heel fraai.
Hier moest ik wel even om lachen;
Met BMW IconicSounds Electric wordt het aandrijfgeluid in de BMW i4 M50 hoogst prikkelend en op BMW M waardige wijze geënsceneerd. Krachtig en dynamisch met duidelijk ‘motorgeluid’ in de SPORT modus, uitgebalanceerd met lichte akoestische feedback in de COMFORT modus en met het hoogste akoestische comfort en zonder toegevoegd geluid in de modus ECO PRO.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


30 aug 2021 14:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Cazzo Super Veloce schreef:
Uiterlijk niet mijn ding, maar interieur heel fraai.


Misschien effe die metaal slijpsels uit je ogen laten verwijderen. Dit is toch uiterlijk tig maal fraaier dan die gekke Tesla van je? :roll:
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


30 aug 2021 15:22
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Dat maakt hem per definitie nog steeds niet mooi natuurlijk, het is maar net hoe lelijk je de tesla vindt natuurlijk :mrgreen:

Van harte Tom :cheers:
zal vast een fijne auto zijn, ik ben benieuwd naar je ervaringen.
Moet je lang wachten?
_________________________________________
footers zuigen! :D


30 aug 2021 15:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Pacoloco schreef:
Dat maakt hem per definitie nog steeds niet mooi natuurlijk, het is maar net hoe lelijk je de tesla vindt natuurlijk :mrgreen:

Nou ben ik niet echt een BMW adept en vind ik de huidige modellen, zeker de nieuwe 3-serie, verre van fraai te noemen....maar dan nog prefereer ik de i4 boven de Tesla 3. Zo duidelijk? :lol:
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


30 aug 2021 15:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Cazzo Super Veloce schreef:
K
Hier moest ik wel even om lachen;
Met BMW IconicSounds Electric wordt het aandrijfgeluid in de BMW i4 M50 hoogst prikkelend en op BMW M waardige wijze geënsceneerd. Krachtig en dynamisch met duidelijk ‘motorgeluid’ in de SPORT modus, uitgebalanceerd met lichte akoestische feedback in de COMFORT modus en met het hoogste akoestische comfort en zonder toegevoegd geluid in de modus ECO PRO.


Bedoelen ze daar nu mee dat die auto in het interieur nep motorgeluid produceert??









Dat is wel een echte aanwinst voor een EV die/dat alleen een ICE bouwer kan verzinnen
_________________________________________
Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag


30 aug 2021 16:06
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
ja :lol: :lol: :lol:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


30 aug 2021 16:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Maar dat is een grap toch neem ik aan?


30 aug 2021 17:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Geen grap, en doe nou niet of dat nieuw is ofzo jongens. Legio autofabrikanten doen dat al heeeeeeel lang. Alle dikke auto’s met kleine motoren hebben dat. Sterker nog, een Clio-GT kun je intern als een batterij-auto (of een Clio-V6, of een oude motorfiets) laten klinken.

Dat het niet op de goedkopere uitvoering zit, of dat ze het zo dik aanprijzen, vind ik wel een stapje te ver gaan ;)

Maar uiteindelijk gaat het er toch om, dat je op het moment van intrappen van dat rechter pedaal een glimlach op je gezicht krijgt. En bij mij helpt een mooi geluid daar echt bij!

Gave auto Tom! Ik ben jaloers! ;)


30 aug 2021 17:15
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Gaaf Tom! BMW altijd goed en idd prachtig van binnen. Van buiten, nou ja. Franz heeft het al heel goed uitgelegd.

Mooie kleur en dito wielen!


30 aug 2021 19:08
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Citaat:
Met BMW IconicSounds Electric wordt het aandrijfgeluid in de BMW i4 M50 hoogst prikkelend en op BMW M waardige wijze geënsceneerd. Krachtig en dynamisch met duidelijk ‘motorgeluid’ in de SPORT modus, uitgebalanceerd met lichte akoestische feedback in de COMFORT modus en met het hoogste akoestische comfort en zonder toegevoegd geluid in de modus ECO PRO.

:shock: :lol: :colors:

Pascal schreef:
Maar uiteindelijk gaat het er toch om, dat je op het moment van intrappen van dat rechter pedaal een glimlach op je gezicht krijgt. En bij mij helpt een mooi geluid daar echt bij!

Helemaal mee eens :thumleft: , maar dan wel écht motorgeluid!
Daarom heb ik ook een V8 gekocht en lege einddempers gemonteerd, zodat het motorgeluid (dus ook niet uitlaatgeluid) goed te horen is :D
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


30 aug 2021 19:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Ach, zo is er een ‘automerk’ wat het geluid van scheten kan laten horen als je gaat zitten
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


30 aug 2021 19:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Aangepast op t gemiddelde niveau van de berijder :mrgreen:
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


30 aug 2021 19:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
3.2 - '88. Schieffergrau met grijsgroen interieur. Schuifdak, geen airco en geen kat
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Nu dit BMW topic over geluid gaat kan ik het volgende ook wel posten. Het valt mij namelijk op dat op steeds meer (nieuwe) auto's aftermarket uitlaten geïnstalleerd worden die meer geluid produceren. Met de bijbehorende tussengas knallen. Golfjes aan kop maar ook gisteren paar Corvettes. De bestuurders zijn overduidelijk nog niet toe aan elektrisch rijden met geluid via de luidsprekers - of het moeten stadionspeakers zijn. Hebben we weer een ander onderwerp.
_________________________________________
“ If you always do what you did; you will always get what you got – and even less” - Albert Einstein


30 aug 2021 20:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Wat mij betreft mogen ze - als afschrikkend voorbeeld - een stuk of 10 van die figuren die hier ‘s avonds met die gemodificeerde uitlaten door de binnenstad knallen standrechtelijk executeren.
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


30 aug 2021 20:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.2 gt3
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
zit er standaard op! Ik vind het zelf ook niks want het is nep. Mijn M135i doet dat ook in sommige standen. Had er van mij af kunnen blijven. Het is wel zachtjes maar vooral Mercedes heeft vaak aftermarket uitlaten die zijn wel erg luid....en nep....


30 aug 2021 20:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Rob69 schreef:
Nu dit BMW topic over geluid gaat kan ik het volgende ook wel posten. Het valt mij namelijk op dat op steeds meer (nieuwe) auto's aftermarket uitlaten geïnstalleerd worden die meer geluid produceren. Met de bijbehorende tussengas knallen. Golfjes aan kop maar ook gisteren paar Corvettes. De bestuurders zijn overduidelijk nog niet toe aan elektrisch rijden met geluid via de luidsprekers - of het moeten stadionspeakers zijn. Hebben we weer een ander onderwerp.


Ach, er zijn ook motorrijders met aftermarket uitlaten die extra geluid produceren. Omdat dat kennelijk hinderlijk is doen die motorrijders zelf oordopjes in…. :bang:
_________________________________________
Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag


30 aug 2021 21:24
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.2 gt3
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
In Rotterdam is het altijd vermakelijk op vrijdagavond en zaterdagavond; zelfde auto's die rondjes rijden en even naar 30 km/h trekken met plof plof..... ga dan lekker ergens echt rijden of op circuit


30 aug 2021 21:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Dopjes zijn niet (alleen) tegen motorgeluid maar vooral tegen windgeruis :salut:
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


30 aug 2021 21:56
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
:thumleft:
Zijn geen motorrijders die zo’n opmerking maken :wink:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


30 aug 2021 22:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Pacoloco schreef:
Dat maakt hem per definitie nog steeds niet mooi natuurlijk, het is maar net hoe lelijk je de tesla vindt natuurlijk :mrgreen:

Van harte Tom :cheers:
zal vast een fijne auto zijn, ik ben benieuwd naar je ervaringen.
Moet je lang wachten?


Thanks, ik ben ook erg benieuwd, heb nog nooit in een elektrische wagen gereden dus het is een gokje wat dat betreft.
Men geeft aan dat de levering eind Februari is, maar met al die nieuwsberichten over chip-tekorten zal ik voor mezelf maar even uitgaan van maart/april, dan kan het altijd nog meevallen :mrgreen:

Maar met een aanstaand kabinet met drie linkse partijen en Frans Timmermans in de EU is het denk ik geen overbodige luxe om mee te gaan met de flow.
Mijn huidige werkauto is namelijk een V8 dus dat is met de huidige brandstofprijzen al niet de meest economische keuze laat staan wanneer er komende jaren wellicht wat 'taxen' worden ingevoerd om fossiele brandstoffen (nog) onaantrekkelijker te maken.

Buiten dat heb ik ook 20 zonnepanelen op mijn huis liggen, waar we misschien 20% van gebruiken. Deze zijn gelegd door de vorige bewoners die schijnbaar nogal wat capaciteit konden gebruiken


31 aug 2021 7:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Gezien de specs ga je die v8 snel vergeten :thumleft:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


31 aug 2021 8:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Cazzo Super Veloce schreef:
Gezien de specs ga je die v8 snel vergeten :thumleft:


Ja dat moet wel goed komen denk ik, paar sets schoon ondergoed mee in het begin :mrgreen:
Ik rijd woon-werk momenteel Raamsdonksveer->Moerdijk dus zo'n 30km enkele reis, dan is die V8 net een beetje warmgedraaid haha


31 aug 2021 8:59
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 1349 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 54  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.