Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 apr 2024 14:21



Antwoord op onderwerp  [ 1349 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 54  Volgende
Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
CAYMAN_TOM schreef:
......

Echter ga ik voor financiel lease daar ik amper tot geen onderhoud verwacht aan een elektrische auto wat niet binnen de garantie zou moeten vallen.

Ik ging aanvankelijk ook voor de M40 maar wat je zegt, eer dat je daar met de benodigde opties een 'M' van hebt gemaakt ben je niet ver meer verwijderd van de M50.



Ding laten samenstellen en verschil tussen de 40 en de 50 is €8.500. Aan de buitenkant zie je op de spiegels na geen verschil, maar onderhuids zit dat verschil dan nog in onder andere X-drive, een adaptief onderste en M-sport remmerij. Volgens verkoper is de 40 al een heel mooi cadeautje en de 50 heeft er dan een strikje bij met een range die 70km minder ver gaat. Daarnaast is de kans dat je een rijbewijs kwijtraakt of vragen krijgt van de leasemij over bandenslijtage weer wat groter.

De 50 wordt (pas) in maart in productie genomen en de 40 wat eerder en vanwege de reservering die ik op de 40 heb staan is verwachting dan feb levering.

Ik krijg in ieder geval 2 offertes en behoud voorlopig mijn plaats in de wachtrij.


Het wordt waarschijnlijk een lichte kleur (Davit Grau of Alpine Weiss) dan valt de styling van die mooi vormgegeven nieren goed op :mrgreen:


10 sep 2021 16:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
CAYMAN_TOM schreef:
Operational lease werd mij aangeprezen á circa 1200/maand met een looptijd van 4 jaar.
Echter ga ik voor financiel lease daar ik amper tot geen onderhoud verwacht aan een elektrische auto wat niet binnen de garantie zou moeten vallen.

Ik ging aanvankelijk ook voor de M40 maar wat je zegt, eer dat je daar met de benodigde opties een 'M' van hebt gemaakt ben je niet ver meer verwijderd van de M50.


Banden, remvloeistof iedere twee jaar, interieurfilter, ruitenwissers, dan heb je het wel gehad met de onderhoudsdingen. Niet iets waar je een leasmij voor nodig hebt.
_________________________________________
Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag


10 sep 2021 18:22
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
De lichte kleur grijs is niet Dravit grau maar Brooklyn grau voor de kenners


10 sep 2021 18:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Gaius schreef:
CAYMAN_TOM schreef:
......

Echter ga ik voor financiel lease daar ik amper tot geen onderhoud verwacht aan een elektrische auto wat niet binnen de garantie zou moeten vallen.

Ik ging aanvankelijk ook voor de M40 maar wat je zegt, eer dat je daar met de benodigde opties een 'M' van hebt gemaakt ben je niet ver meer verwijderd van de M50.



Ding laten samenstellen en verschil tussen de 40 en de 50 is €8.500. Aan de buitenkant zie je op de spiegels na geen verschil, maar onderhuids zit dat verschil dan nog in onder andere X-drive, een adaptief onderste en M-sport remmerij. Volgens verkoper is de 40 al een heel mooi cadeautje en de 50 heeft er dan een strikje bij met een range die 70km minder ver gaat. Daarnaast is de kans dat je een rijbewijs kwijtraakt of vragen krijgt van de leasemij over bandenslijtage weer wat groter.

De 50 wordt (pas) in maart in productie genomen en de 40 wat eerder en vanwege de reservering die ik op de 40 heb staan is verwachting dan feb levering.

Ik krijg in ieder geval 2 offertes en behoud voorlopig mijn plaats in de wachtrij.


Het wordt waarschijnlijk een lichte kleur (Davit Grau of Alpine Weiss) dan valt de styling van die mooi vormgegeven nieren goed op :mrgreen:


Mijne zal ook Brooklyn Grau worden :mrgreen: De 40 zal op dagelijkse basis niets onderdoen voor de 50 denk ik, ik ga 'm wel financiel lease dus de banden hoef ik alleen aan mijn wederhelft te verklaren, hoewel die vaak een zwaardere rechter voet heeft dan ik :scratch:


13 sep 2021 10:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Dat Brooklyn Grau heeft veel weg van dat Quantum Grey van Audi. Die kleur heb ik namelijk gekozen op mijn Audi. Vind het wel een mooie kleur al zie je het steeds vaker op andere merken. Is het ook een non-metallic? Zou er dan wel meteen een goede glascoating op zetten.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


13 sep 2021 21:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Franz schreef:
Dat Brooklyn Grau heeft veel weg van dat Quantum Grey van Audi. Die kleur heb ik namelijk gekozen op mijn Audi. Vind het wel een mooie kleur al zie je het steeds vaker op andere merken. Is het ook een non-metallic? Zou er dan wel meteen een goede glascoating op zetten.

Volgens mij zit er wel iets van een flake of metallic in

https://www.bmwblog.com/2020/09/28/bmw- ... -metallic/
"The beautiful grey is one of the six metallic colors offered for the new G80 M3 and G82 M4"


14 sep 2021 8:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Mmmm als iedereen Brooklyn grijs neemt, misschien toch een wittte ;)

Die M in de link heeft ook de donkere koplampunits. Heeft die verkoper mij voorlopig ook aangesmeerd. Die witte wilde ik nl in eerste instantie zoveel mogelijk zwart-wit hebben. Heb daarom zelfs achterruiten van het type drugsdealer als optie gekozen :mrgreen:


14 sep 2021 19:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Broer van mij heeft een Carcleaning&detailing bedrijf en ik laat m'n koplampen en achterlichten wrappen met een Paint Protection Film in Smoke. Goedkoper, achteraf en dus voor de bijtelling interessanter en geen verschil.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


14 sep 2021 20:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Gaius schreef:
Mmmm als iedereen Brooklyn grijs neemt, misschien toch een wittte ;)

Die M in de link heeft ook de donkere koplampunits. Heeft die verkoper mij voorlopig ook aangesmeerd. Die witte wilde ik nl in eerste instantie zoveel mogelijk zwart-wit hebben. Heb daarom zelfs achterruiten van het type drugsdealer als optie gekozen :mrgreen:


Haha ik woon in omgeving Breda Gaius, weet niet waar jij rond gaat rijden maar wellicht komen we elkaar niet eens tegen, dan kunnen we beiden gerust de Brookyn Grey nemen :mrgreen:


15 sep 2021 7:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 GT3 Mk1
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Hi all,
Ik ben al lang lid van het forum (2005 oid?), en een tijd lang alleen gelezen. Maar zal weer eens wat actiever worden. Het volgende wil ik de F10/F11 rijders niet onthouden:

Eigenlijk is een van de beste auto's die ik gehad heb (of misschien wel de beste allrounder) nog steeds onze F11 530D. Zes cylinder in lijn, model vind ik nog steeds mooi, en de 530 is snel en zuinig. Na alweer een aantal jaren sturen vond ik dat langzamerhand de scherpte in het onderdeel wat verloren was gegaan. Zeker in vergelijk met de nieuwe 3 serie die ik ook rijd. Dus ik ben op zoek gegaan naar een goede set schokdempers. Ik ben uitgekomen bij de Bilstein Prokit B12. Je krijgt dan de Bilstein B8 dempers (korter dan standaard, met Eibach veren voor). De auto wordt iets lager met de B12 set, maar zeker niet petjes laag. Gisteren is de set ingebouwd. Wat een verschil! De auto rijdt weer enorm strak en scherp. Nee ik heb geen aandelen Bilstein :D , maar dit kan ik alle F10/F11 rijders echt aanraden :thumleft: :thumleft: :thumleft:

Grtz. Boxi
_________________________________________
Fahrspass Pur


21 sep 2021 20:23
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
horn schreef:
Iemand ervaring met Reijmann in Wognum? Hebben mooie auto’s staan. Zit te kijken om de S6 youngtimer in te ruilen op een 535d touring youngtimer. Met 40-50K km/jr is E5 ron98 wel een beetje duur aan het worden met 1:7 :twisted:

Enfin, gisteren de S6 verkocht. Zonder inruil shopt beter. Ga de Fünfer wss uit Duitsland halen. Ben nu bezig met onderstaande youngtimer. Is wel een beetje tricky met de diesel. Je wil niet ouder dan 2005 ivm milieuzones en niet nieuwer dan 2006 ivm youngtimer regeling. Maakt de spoeling wat dunner. Zeker als je dan ook nog een panoramadak en M-interieur wil.... :cheesy: Als de verkopende partij een beetje meebuigt haal ik hem deze week nog op.

Afbeelding
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


22 sep 2021 14:18
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
En gekocht. Vrijdag naar Kiel, ophalen
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


22 sep 2021 17:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Mooie bak man, enjoy! :drive:


22 sep 2021 17:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
F61! Heerlijke auto's. Mooie kleur ook :thumleft:
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


22 sep 2021 18:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Turrrrbo
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
E61, fijne auto. Heb zelf ook 5 jaar een 530d gereden.
Ik vind de comfortstoelen nog beter dan de sportstoelen (waavan iedereen zegt dat ze zo goed zijn).
Comfortstoelen zijn wel heel groot en de beenruimte achterin wordt er echt minder door.
Veel plezier ermee, gaat wel lukken denk ik.


22 sep 2021 19:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Lekker… 535d?

Dakrails er af halen, wordt ie een stuk mooier van nog ;)
_________________________________________
Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag


22 sep 2021 19:11
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Wat mij betreft één van de mooiste 5 series. Gefeliciteerd Horn :thumleft:
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


22 sep 2021 19:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Lekker. Gaat je goed bevallen!


22 sep 2021 19:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
horn schreef:
En gekocht. Vrijdag naar Kiel, ophalen


Dat heet "Kielhalen".
Mooi hoor :thumleft: en veel rijplezier :drive:
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


22 sep 2021 20:01
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
:cheesy: ik hoop dat dat me bespaard blijft ….

Comfort stoelen bewust niet genomen ivm 2 puberzoons die alle ruimte nodig hebben.

530d. M-onderstel en dito interieur (incl stuur). Vrijdag eerst maar eens 5 uur sturen en kijken hoe het bevalt. Mijn garage jongen rijdt een gechipte 530d (doen ze zelf) met iets van 265 pk. Kan altijd nog. Eerst maar eens zien hoe hij standaard bevalt.

Ben dat €300-€450 benzine per week wel een beetje zat nu. Dag S6
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


22 sep 2021 21:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Hoeveel kilometer rijd jij dan op jaarbasis m.a.w. wat verbruikt die S6?
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


22 sep 2021 21:45
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
45-50.000 km/jr
S6 doet 1:6 / 1:7
75 ltr tank. Rijdt slecht op E10 ivm tuning. E5 moet er dus in a 2 euro/ltr :shock: :evil:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


22 sep 2021 22:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Ouch. Ik begrijp de overstap :mrgreen:
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


22 sep 2021 23:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Lijkt me een goede en verstandige keuze, horn! Veel plezier morgen!
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


23 sep 2021 11:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Hebben je zoons niet geprotesteerd?
Toen ik de GTI wegdeed, was zoonlief 'not amused'.
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


23 sep 2021 12:14
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 1349 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 54  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.