Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 apr 2024 19:42



Antwoord op onderwerp  [ 1349 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47 ... 54  Volgende
Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Misschien weer back on topic, ipv discussie over wat wel of niet goed is? Dit hele forum zit vol met enorme vervuilers, mezelf incluis.
HaVrie is zich iig bewust van z'n gedrag.
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


28 apr 2022 12:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
De oplossing is natuurlijk; met de trein. Heerlijk onthaasten.
Nu nog niet realistisch, maar daar wordt hard aan gewerkt.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


28 apr 2022 14:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Een BMW trein?


28 apr 2022 14:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
ja gaaf, die laat van die uitlaatscheetjes als hij afremt :lol:
Voor de grap eens gekeken of je van Adam naar Faro kunt met de trein, maar das nog lastig.
Wel valt de prijs mee als je een Interrail ticket koopt.
Adam>Madrid>Lissabon>Faro moet kunnen en als pensionado heb je toch tijd zat :thumleft:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


28 apr 2022 15:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Ik heb niet zulke hele goede ervaringen met de trein. Mij lijkt het juist weer leuk om samen met TOTMBO met de cabrio een rondrit te maken langs wat vakantiehuizen/hotelletjes.
Ben graag onafhankelijk.


28 apr 2022 16:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
3.2 - '88. Schieffergrau met grijsgroen interieur. Schuifdak, geen airco en geen kat
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Nu ik die verlichte nieren zie moet ik weer denken aan het design van de koplampen. De eerste auto die dat had was de E39 facelift. De twee halo-ogen aan beide kanten was toen wat. Daarna kwamen de andere modellen van BMW er ook snel mee. Was een herkenbare knipoog naar het verleden, (snelle) BMW's hadden vier koplampen. Nu zag ik laatst in het donker een nieuwe 3-serie en die had twee gebogen streepjes aan de onderkant van de lampen. Wat is er toch gebeurd met de vier ronde koplampen van BMW zoals ik die weliswaar medio jaren '90 achter glas verdwenen maar altijd herkenbaar waren?
_________________________________________
“ If you always do what you did; you will always get what you got – and even less” - Albert Einstein


28 apr 2022 16:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Ewout schreef:
Ik heb niet zulke hele goede ervaringen met de trein. Mij lijkt het juist weer leuk om samen met TOTMBO met de cabrio een rondrit te maken langs wat vakantiehuizen/hotelletjes.
Ben graag onafhankelijk.

Is ook eigenbelang. Hoe meer mensen met de trein, hoe eerder ik met pensioen kan :mrgreen:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


28 apr 2022 16:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Ik zeg niet dat vroeger alles beter was maar de laatste mooie 7 serie vind ik die van de zesde generatie 2015 t/m 2019, daarna kwam het huidige model met die verschrikkelijke grote nieren. De volgende gezinsauto moet wel elektrisch worden maar de elektrische 7 serie wordt het in elk geval niet voor ons.
Taycan X-turismo vind ik ook mooi. Ben ook benieuwd hoe de elektrische versie van de X5 er straks uit zal gaan zien.
Hopelijk heeft de laatste niet van die idiote nieren maar ik vrees het ergste.


28 apr 2022 16:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Cazzo Super Veloce schreef:
Ewout schreef:
Ik heb niet zulke hele goede ervaringen met de trein. Mij lijkt het juist weer leuk om samen met TOTMBO met de cabrio een rondrit te maken langs wat vakantiehuizen/hotelletjes.
Ben graag onafhankelijk.

Is ook eigenbelang. Hoe meer mensen met de trein, hoe eerder ik met pensioen kan :mrgreen:



Jij wilt volgens mij nog lang niet met pensioen. :wink:


28 apr 2022 16:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
MI16, 760i, 2000GTV Bertone, X6 Act. Hybr. , 991 Black edition, Tesla M S LR
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
We hebben alles wel eens de revue laten passeren qua vervoer naar de Algarve, maar niet echt te doen.
Want dan had ik geen auto's in Portugal gekocht.
Maar met mijn 2.05 mtr lengte was ik de goedkoopste krappe huurauto's wel een keer zat daar.
Gewoon eigen spullen.
Maar on topic, ik heb dus een E65 760i en een X6 active hybrid. ( uit 2006 en 2011 )
Bijna alles wat je kan bedenken zit erop en alles werkt ook perfect, geen gerammel, vooral de V12 is echt doodstil.
Kan me nog herinneren dat we in Duitsland richting Weeze binnen notime op Vmax zaten en met zijn vieren rustig konden kletsen.
Gekocht met een km of 60k en 70k op de teller, nooit een probleem mee gehad en allebei beulen met 450 en 480 pk.
blijven geweldenaars.
Bij Story naar die nieuwe EV's gekeken, echt voor de Chinese markt qua smaak... niet echt .


28 apr 2022 18:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Turrrrbo
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
dobbelsteen schreef:
hehe schreef:
Overmorgen mijn ‘nieuwe’ X5 M Performance (met 4 uitlaten èn geluid over de speakers) ophalen.

Schiet mij maar lek :-)

Een X5M Performance? Of een X5 M-Performance?
Groot verschil, waarvan de 1e wagen toch veel leuker is dan de 2e :ba:

X5 M50i, leuk genoeg voor gezinsvervoer
Als mijn meiden de boel er telkens onderspugen is de lol er ook snel af ;-)


28 apr 2022 22:42
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Rob69 schreef:
Nu ik die verlichte nieren zie moet ik weer denken aan het design van de koplampen. De eerste auto die dat had was de E39 facelift. De twee halo-ogen aan beide kanten was toen wat. Daarna kwamen de andere modellen van BMW er ook snel mee. Was een herkenbare knipoog naar het verleden, (snelle) BMW's hadden vier koplampen. Nu zag ik laatst in het donker een nieuwe 3-serie en die had twee gebogen streepjes aan de onderkant van de lampen. Wat is er toch gebeurd met de vier ronde koplampen van BMW zoals ik die weliswaar medio jaren '90 achter glas verdwenen maar altijd herkenbaar waren?

Die angel eyes zijn er toch al even uit? De 2 laatste generaties van de 3-serie hebben ze al niet meer.


29 apr 2022 11:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex Boxster 987 S, BMW Z4 Sdrive20i, Ford Mustang Mach-e
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Mijn 987S is 16 jaar oud en rond 107K op de teller.

Zit er over te denken om hem te wisselen naar een andere cabrio
Nieuwe Boxster...981/718...best wel duur als je iets zoekt max 6 jr oud en max 50K km
Audi A5 (2018 e.v.) ...echt totaal iets anders...mooie auto maar niet echt de fun auto voor in de alpen
BMW Z4 G29...er lijken leuke exemplaren te zijn van 2 jaar oud en net onder/over 20K km...zouden we weer 10 jaar mee vooruit kunnen

Iemand ervaring met de overstap van Boxster naar huidige Z4 ?


08 mei 2022 20:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Silber / Schwarz, ori Euro & ungedrosselt
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
dobbelsteen schreef:
Rob69 schreef:
Nu ik die verlichte nieren zie moet ik weer denken aan het design van de koplampen. De eerste auto die dat had was de E39 facelift. De twee halo-ogen aan beide kanten was toen wat. Daarna kwamen de andere modellen van BMW er ook snel mee. Was een herkenbare knipoog naar het verleden, (snelle) BMW's hadden vier koplampen. Nu zag ik laatst in het donker een nieuwe 3-serie en die had twee gebogen streepjes aan de onderkant van de lampen. Wat is er toch gebeurd met de vier ronde koplampen van BMW zoals ik die weliswaar medio jaren '90 achter glas verdwenen maar altijd herkenbaar waren?

Die angel eyes zijn er toch al even uit? De 2 laatste generaties van de 3-serie hebben ze al niet meer.


Onze 135i heeft ze (gelukkig) ook nog, net als oranje verlichte 'analoge' tellers met de oldskool BMW typografie. Die tellers en 4 ronde koplampjes zijn allebei dingen die voor mij net zo bij BMW horen als Fuchsen en 5 losse tellers bij een 911 :)


09 mei 2022 9:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
sandernl schreef:
Iemand ervaring met de overstap van Boxster naar huidige Z4 ?


Die zit mss op het BMW-forum :mrgreen:
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


09 mei 2022 21:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Als imago / prestige / premium etc je weinig kan schelen maar onversneden rijplezier en betrouwbaarheid des te meer, ga dan ook eens (met een grote zonnebril en pet voor mijn part als je niet herkend wil worden :lol: ) proefrijden met een >2018 MX 2.0 in Sport uitvoering. Kan zijn dat het in NL anders heet, maar de topversie qua uitrusting met Recaro en Bose sound system.

184 pk voor minder dan 1000 kg. Ik heb er vorig jaar 22K voor betaald met 25K KMS bij de dealer met verlengde garantie, ik schat dat ze daar nu zowat 3-4K meer voor vragen.

(En ga vlak daarna eens met zo een king of understeer A5 rijden :popcorn: ).
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


09 mei 2022 23:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Als je daar in past kan dat wel :thumleft:
(De Mazda natuurlijk)
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


10 mei 2022 9:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Silber / Schwarz, ori Euro & ungedrosselt
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Als dat past, dan pas je ook in een Lotus Elise. Dan wist ik het wel...


10 mei 2022 9:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
molen934 schreef:
Als je daar in past kan dat wel :thumleft:
(De Mazda natuurlijk)

Vorig jaar een keer in de Fiat uitvoering van de MX5 gezeten, maar dat past absoluut niet.
Wel jammer, want de versie daarvoor, de ND dacht ik, is wel een hele leuke auto. Stuurt goed en is heel licht.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


10 mei 2022 9:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Alpina roadster….?
_________________________________________
Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag


10 mei 2022 19:47
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
sandernl schreef:
Nieuwe Boxster...981/718...best wel duur als je iets zoekt max 6 jr oud en max 50K km


Vanwaar deze op het eerste gezicht nogal arbitraire 'eisen'? Wat is er mis met bijv. een 981 Boxster uit 2014 met 80K km?
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


10 mei 2022 20:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex Boxster 987 S, BMW Z4 Sdrive20i, Ford Mustang Mach-e
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
2.2VTEC schreef:
Als imago / prestige / premium etc je weinig kan schelen maar onversneden rijplezier en betrouwbaarheid des te meer, ga dan ook eens proefrijden met een >2018 MX 2.0 in Sport uitvoering.


Bekeken maar vind hem niet mooi, ik laat die voorbij gaan.


11 mei 2022 20:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex Boxster 987 S, BMW Z4 Sdrive20i, Ford Mustang Mach-e
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Polydeukes schreef:
sandernl schreef:

Vanwaar deze op het eerste gezicht nogal arbitraire 'eisen'? Wat is er mis met bijv. een 981 Boxster uit 2014 met 80K km?


Teveel km's...ik ben niet iemand die zijn auto elke paar jaar wisselt en van 80K naar 120K km's gaat...en vind 80K km om mee te beginnen gewoon teveel. De huidige Boxster is van 35K naar 106K km gegaan in 12 jaar...zoiets zal de nieuwe cabrio ook gaan doen. En om dan met 80K te beginnen...nope.

Z4 20i reed prima bij testrit vanmiddag...kracht en het diepere geluid van de Boxster daarna voelde toch ook wel lekker. Lastige beslissing en TOTMBO is op zoek naar iets dat minder lawaai maakt op de snelweg naar de alpen of Toscane. Z4 op snelweg in comfort mode is erg stil. In Sport Plus op binnenwegen echt anders...wellicht chippen van 197 naar 250+ pk


11 mei 2022 20:57
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Als jij (en totmbo) er blij van wordt, gewoon doen. Z4 is een mooie auto die lekker rijdt.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


12 mei 2022 5:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Vroeger : 2.4T en 3.2 Carrera. Nu 996 3.4, Ferrari 308, Alfa Giulia en BMW Z4
Elst (Utr)
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Er is uiteraard veel meer dan Porsche, maar dit is wel een Porsche-forum :-)
Z4's zijn superleuk en je kunt een nieuwere kopen voor minder geld vergeleken met een Boxster.
Std is die 2.0 al best snel vind ik (0-100 in 6,6 en top van 240km/u), maar chippen is idd goed mogelijk.


13 mei 2022 9:41
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 1349 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47 ... 54  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.