Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 13:24



Antwoord op onderwerp  [ 1349 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38 ... 54  Volgende
Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S
Goedereede
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Ok dank! Is toch gecompliceerder dan gedacht. Als mijn 4% voordeel over is, zal ik ook over gaan naar 2 auto's, prive en zakelijk gescheiden.


05 nov 2021 11:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Dit wordt een hele snelle BMW, een beetje Georg Plasa (rip), nou ja, wat er nog over is van een BMW (en er zit een iets andere badge op).... 8)
https://www.youtube.com/watch?v=5mpzy2b8tls
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


05 nov 2021 20:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-964 C2 997 C4S Macan
Hellevoetsluis
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
licht voortbordurend op het I4 verhaal:

ben ook een beetje aant rondneuzen.
Ik woon in Hellevoetsluis. Naar welke dealer zouden jullie gaan?
Meest voor de hand liggend is natuurlijk Kalfsbeek in Brielle maar daar heb ik nu al twee zulke vervelende ervaringen, echt werkelijk om niets, dat de gunfactor volledig weg is.

Maargoed in de buurt heb je veel alternatieven:
Breeman (noord en zuid), dusseldorp in den haag, dubbelsteyn in dord, fonkert in numansdorp etc.

Ik hoor graag over ervaringen


14 nov 2021 19:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Paar jaar geleden een Mini gekocht bij Kalfsbeek in Wateringen. Goed geholpen.
Dit jaar een offerte bij hen voor een BMW M3 gevraagd. Mooie korting kon ik krijgen alleen jammer van ze dat ze niet nabellen :bang:
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


14 nov 2021 22:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Collega’s van mij gingen liever naar Dordt dan naar Breeman tegenwoordig Severs-Breeman. Kregen een betere prijs.

Na verhalen dat i4 voorlopig niet wordt geleverd toch nog aan het kijken of de iX3 wat is of evt een kleinere EQA. Hoef geen familie te vervoeren dus de kleinere EQa levert dan weer een paar honderd euro p/m’n op om een deel van de kosten van een auto voor erbij te dekken.
De dealer waarmee ik in gesprek ben Sever-Breeman op Zuid heeft nu al een week niet gereageerd op mijn vraag over de levering en dat lijkt me al een antwoord op zich.


15 nov 2021 8:19
Profiel
PorscheForum Rakker
1985 Porsche 911 Carrera 3.2 coupe
Hoeksche Waard
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Dubbelsteyn en Jer. De Fonkert zijn van dezelfde eigenaren.
Jan de Fonkert heeft in 2018 zijn bedrijf verkocht aan de aandeelhouders van Dubbelsteyn.


15 nov 2021 8:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-964 C2 997 C4S Macan
Hellevoetsluis
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Heb hele goede verhalen gehoord over de Fonkert. Vader van een vriend van mij is er al jaren vaste klant.

Hoeft niets te zeggen natuurlijk. Bij dezelfde naamgever kan het per filiaal verschillen


15 nov 2021 9:10
Profiel
PorscheForum Rakker
roosendaal
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Zelf geen fan van de Fonkert; Was jaren klant: ging erheen voor een nieuwe M3 maar kocht uiteindelijk een M6 die ze als demo-auto hadden; die deal ging best soepel; onderhoud daarna ook maar er waren ook weinig bijzonderheden in de 70.000 km die ik met de M6 heb gereden.

Gedurende het bezit van de M6 kon ik van een verzamelaar een M3 GTS kopen (uit 2011) met maar 37 km op de teller en wilde een AKK. Daar hadden ze bij de Fonkert geen zin in, want de werkplaatschef verwees me per email door naar de ANWB (!?) voor een AKK op deze bijzondere auto. Dus de loyaliteit voor vaste klanten is ver te zoeken.

Ik heb ze nog even mijn mening gegeven per mail en ben er nooit meer terug geweest. Oh ja, de M3 GTS wel elders laten keuren en uiteindelijk ook gekocht. Inmiddels staan er 38 km op :-)


15 nov 2021 11:09
Profiel
PorscheForum Rakker
991 Carrera S - 2013 zwart/zwart 911 3.2 Carrera Cabrio 1989 Diverse alfa (incl. resto’s) een lancia en een bmw
Bussum
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Heb ook goede ervaringen met de Fonkert/Dubbelsteyn. Heb er een aantal auto's gekocht en service was prima en geode deals gedaan. Onderhoud doe ik overigens elders aangezien ik meer dan 100km voor een beurtje wat overdreven vind. Maar als er iets is dan krijg ik wel altijd het aanbod of ze de auto op moeten halen.


15 nov 2021 12:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-964 C2 997 C4S Macan
Hellevoetsluis
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
@mvv:
Das zo raar hé. Zelf heb ik dus zoiets gehad bij kalfsbeek Brielle. Kon een zilver lakstiftje niet omruilen voor een zwarte. Dus die hebben ze verdient maar nu ik een auto ga kopen loop ik met een grote boog om ze heen. Reputatie komt te voet en gaat te paard.

Op zich nu natuurlijk meer geïnteresseerd in een goeie deal.


15 nov 2021 12:13
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
alleen voor aankoop deal of ook voor onderhoud erna? Ken veel enthousiaste verhalen over Renova in Breda.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


15 nov 2021 14:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Beetje uit de buurt, maar BMW de Maassche in Echt.
Alleen maar goede verhalen, ook BMW M Certified dealer o.a.


15 nov 2021 17:57
Profiel
PorscheForum Rakker
991 Carrera S Cabrio 2012 Ex-996.2 Carrera 4 Tip Cabriolet (2002)
Sittard
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Dat kan ik alleen maar onderschrijven, twee 5-series bij hun gekocht en onderhouden, niets dan lof. Volgens mij hebben ze ook nog een vestiging in Venlo.


15 nov 2021 19:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-964 C2 997 C4S Macan
Hellevoetsluis
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Dank voor de reacties.

Echt is wel erg ver.
Onderhoud zou ik idealiter bij zelfde club doen en kan wellicht onderdeel zijn van de deal.


16 nov 2021 12:53
Profiel
PorscheForum Rakker
991 Carrera S - 2013 zwart/zwart 911 3.2 Carrera Cabrio 1989 Diverse alfa (incl. resto’s) een lancia en een bmw
Bussum
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
ik heb het onderhoud voor mijn 7 series afgekocht voor een minimaal bedrag. 5 jaar geen omkijken naar. Inderdaad ook als onderdeel van de aankoopdeal gedaan. Aanrader.


16 nov 2021 14:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Ik heb geen onderhoud, ook aanrader.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


16 nov 2021 15:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
horn schreef:
alleen voor aankoop deal of ook voor onderhoud erna? Ken veel enthousiaste verhalen over Renova in Breda.

Ben er al een jaar of…. Pffff… 15(?) klant. En kan het beamen. Ook met mijn twee meest recente 3-series, die ik noodgedwongen niet bij ze kon kopen (afspraken lease maatschappij enzo), maar wel in onderhoud. Mensen altijd even vriendelijk en altijd behulpzaam. Zover het nodig is natuurlijk. ;)


18 nov 2021 20:00
Profiel Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Afbeelding


Bijlagen:
BMW optie.jpg
BMW optie.jpg [ 96.08 KiB | 1071 keer bekeken ]
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding
19 nov 2021 11:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Indicator Light. Indicates that this car doesn't suit you.
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


19 nov 2021 13:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Graag wat advies en meningen over de stereo in een nieuwe 3 serie

BMW dealer geeft aan dat Harmon Kardon niet leverbaar is en stelt aftermaket upgrade voor met Gladen Boxmore

Link: https://www.hifimotive.nl/product/773/gladen_boxmore_bmw_dsp/77/bmw/15/voertuigspecifiek/

Is dat wat?


29 nov 2021 15:27
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Ik had in mijn 4-serie GC ook Gladen Boxmore DSP. Fantastisch klinkend setje, veel en veel beter dan Harman-Karton.
Heb het laten inbouwen bij Car-Sounds Etten-Leur. Is 1 dag werk.

Enige toevoeging die je ziet, is de versterker (Mosconi), maar die is netjes weg te werken:
Afbeelding
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


29 nov 2021 15:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Ben geen groot audio liefhebber, maar dat HK in mijn BMWs stelde niet veel voor. De standaard set in de Tesla is al een stuk beter.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


29 nov 2021 16:42
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
MGB schreef:
Graag wat advies en meningen over de stereo in een nieuwe 3 serie

BMW dealer geeft aan dat Harmon Kardon niet leverbaar is en stelt aftermaket upgrade voor met Gladen Boxmore

Link: https://www.hifimotive.nl/product/773/gladen_boxmore_bmw_dsp/77/bmw/15/voertuigspecifiek/

Is dat wat?


De optie Hifi ipv Harman Kardon speakers is waarschijnlijk wel te bestellen.
Klinkt een stuk beter dan de standaard speakers, HK had ik in mijn vorige BMW en dat viel mij eerlijk gezegd ook tegen.
Dat zou ik liever hebben dat een after market setje monteren in een nieuwe auto.


30 nov 2021 12:11
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
SUSHI schreef:
[Dat zou ik liever hebben dat een after market setje monteren in een nieuwe auto.

Ik vind dat nogal een negatief beeld van wat er op de markt beschikbaar is. Het is algemeen bekend dat veel autofabrikanten beknibbelen op audiosystemen (uitzonderingen daargelaten). Vaak is het niet meer dan een label van een bekend merk plakken op instap-speakers. Voor de meesten klinkt dat overigens prima, maar echte audiofielen weten dat er betere spullen op de markt zijn, die veel, heel veel beter klinken. Zo is er ook redelijke concensus dat de HK-speakers in BMW's niet leveren wat ze beloven, namelijk "premium audio". Het is hooguit een kleine stap beter dan de standaard set (die niet al te best klinkt). Dan kun je vaak niet anders, dan shoppen bij de aftermarket aanbieders.

In dit geval wordt vanuit BMW geadviseerd om Gladen Boxmore DSP in te (laten) bouwen. Dit is een automerk/type-specifieke set, die het bestaande audiosysteem 1-op-1 vervangt. Het enige wat je "extra" krijgt en ziet is een versterker. Gewoon omdat de standaard versterker onvoldoende is om krachtig geluid te leveren.

Dus afhankelijk van je wensen, kun je prima terecht op de "aftermarkt". Wil je je auto 100% origineel houden, dan zul je soms concessies moeten doen met wat mogelijk is qua geluidsbeleving. Ieder zijn eigen keuze.
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


30 nov 2021 13:15
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Van HK weet ik uit eigen ervaring hoe het klinkt, inderdaad matig. En ik weet dat after market veel en veel beter is, sterker nog ik heb het meerdere keren laten monteren.
Maar ik zou het persoonlijk niet in een nieuwe auto laten monteren, maar dat is puur mijn gevoel erbij.


30 nov 2021 21:32
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 1349 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38 ... 54  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.