Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 4:02



Antwoord op onderwerp  [ 1349 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33 ... 54  Volgende
Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3 
Auteur Bericht
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
"Die BMW heeft toch wel net zo'n gaaf geluid als de Audi he pap?"

Nee sorry. Ga ik ook missen ben ik bang. Rest vonden ze het prima...
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


23 sep 2021 12:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Die van mij vroegen me alleen maar of er twee aparte usb-c aansluitingen voor de iPad's achterin zaten? :mrgreen:
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


23 sep 2021 13:35
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
horn schreef:
75 ltr tank.


Slechts 72 :popcorn:


Enne .... ook voor jouw 530D is er een uitlaatsysteem te koop dat een M5 geluid kan produceren :idea:


23 sep 2021 14:50
Profiel WWW Facebook 
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
530D is hele fijne wagens, Veel plezier er mee :drive:

Ik vind 6 cylinder diesels niet verkeerd klinken, qua uitlaat stel het niet zoveel voor, maar het geluid in de auto vind ik best lekker.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


23 sep 2021 14:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
horn schreef:
"Die BMW heeft toch wel net zo'n gaaf geluid als de Audi he pap?"


Je kids zijn wel goed opgevoed :mrgreen:
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


23 sep 2021 21:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Qua bang for your bucks vind ik zo’n F61 onverslaanbaar. Even modules laten vervangen en aux aan zetten. Evt bak laten spoelen bij ZF.
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


23 sep 2021 21:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Turrrrbo
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Wederom E61 :-)
Ik vond onderhoud juist reteduur, had hem dan ook bij de dealer in onderhoud. Binnen 5 jaar had ik de Dynamic Drive stuk, maar buiten garantie natuurlijk. Verder nog echt veel kosten aan gehad, eigenlijk iedere beurt zat wel boven de 1000€.
Banden waren aanvankelijk ook erg duur, maar dat kwam ook omdat die runflat waren. De niet-runflat banden bleken ook veel comfortabeler te rijden.


23 sep 2021 22:15
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Had op mijn Mini Cooper S Cabrio JC Works runflats. Die vond ik zo vervelend rijden dat ik daar meteen Pirelli P-Zero’s onder heb laten zetten. Voor mij nooit meer runflats. En ach, hoge onderhouds facturen ben ik met de S6 wel gewend :twisted:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


23 sep 2021 22:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Turrrrbo
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Hobby mag ook wat kosten en met een youngtimer is zijn de kosten voor de zaak neem ik aan.
Met mijn 997 had ik eigenlijk ook verwacht dat onderhoud erg duur zou zijn, maar dat valt mij tot nu juist heel erg mee (even afkloppen).
Nu 2x onderhoud bij PCE gehad.. ik had het er met een patient over die ook al langer Porsche rijdt dat een oude Porsche rijden eigenlijk goedkoop vervoer is :-) Afschrijving is waarschijnlijk nihil


23 sep 2021 22:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
horn schreef:
Afbeelding
Jammie! :thumleft: :drive:
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


24 sep 2021 7:18
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Citaat:
Evt bak laten spoelen bij ZF.




Mijn garagist raadt dat juist af - automaatbak laten spoelen - omdat de nieuwe bakolie (uiteindelijk) oude rotzooi los weekt :?
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


24 sep 2021 8:35
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S
Goedereede
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Dat is misschien zo als de vervuiling en oxidatie van de olie wel heel extreem zijn.
Ik heb hier iig alleen maar positieve ervaringen mee. Zeker bij nieuwere bakken waar je de koppelomvormer niet af kan tappen, vervang je met aftappen maar hooguit 2/3 van de olie. Spoelen is dan beter. Als de oude olie niet heel slecht is, kun je de reinigings stap met chemicalien overslaan als je dat te risicovol vindt.


24 sep 2021 8:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Olaf schreef:
Citaat:
Evt bak laten spoelen bij ZF.




Mijn garagist raadt dat juist af - automaatbak laten spoelen - omdat de nieuwe bakolie (uiteindelijk) oude rotzooi los weekt :?

Ik ken de argumenten en ik denk dat er verschil is tussen spoelen en spoelen. Bij Beun de haas zou ik er mijn twijfels bij hebben. Bij ZF zijn ze 4 uur bezig.
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


24 sep 2021 12:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Ik ben sinds kort weer BMW-loos. Was onze derde auto (eigenlijk vierde), youngtimer.
Meer zorg aan de verzorging dan dat ik er plezier aan had.
Met een dubbele garage had ik m waarschijnlijk niet weggedaan, maar met de winter in aantocht, had ie buiten moeten wegrotten. En dat is geen optie.
Wat er nu voor terug moet komen, weet ik niet, de keuze is reuze.... :wink:
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


24 sep 2021 13:07
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Je derde, eigenlijk vierde, auto :wink: doe je weg omdat je hem niet binnen kan zetten. Als er toch iets nieuws komt nu kan je die toch ook niet binnen zetten? :roll:

Heb jij nog een Donkervoort eigenlijk?
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


24 sep 2021 14:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
steef schreef:
Wat er nu voor terug moet komen, weet ik niet, de keuze is reuze.... :wink:


Is een Subaru Mini Jumbo wat?

https://www.2dehands.be/a/auto-s/subaru ... ousPage=lr
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


24 sep 2021 15:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Moet je van je Subaru af dan? :mrgreen:
@Horn, nope, geen D8 meer, en ook geen 964 meer....was een auto voor terug gekomen die volgens ene J...nn, 'je graag dood wil hebben'... :mrgreen:

De BMW was volledig schade- en roestvrij (eerste lak!), dat wilde ik zo houden. De P ging in winterstalling, maar die wil ik nu 'paraat' houden met de relatief zachte winters.
Zodoende heb ik geen ruimte meer om de BMW bij nattigheid of pekel binnen te houden. Hij is ook weer naar een liefhebber gegaan.
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


24 sep 2021 16:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Harald gefeliciteerd! 530d is een fijne reisauto.
Ik heb zelf wel de comfortstoelen en vind de ruimte voldoende. Gezien het feit dat je minder lange benen hebt dan ik zou jij achterin sowieso een zee van ruimte moeten hebben of zie ik dat verkeerd?!
Enfin, geniet ervan.
De auto is te chippen maar in de praktijk voldoen bij mij de 258 pk/560 nm prima


25 sep 2021 9:35
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Enfin, gisteren dan het grote buitenlandse avontuur. Om 5.30u het wekkertje, even met de hond naar het bos, om 7u op station Bilthoven op de trein gestapt om na - uiteraard, klote treinen - diverse vertragingen en overstappen in Amersfoort - Osnabruck - Hamburg uit te komen in Kiel. Dat is bijna Denemarken :cheesy:

Daar was ik om 14.32u waar de verkopende handelaar als afgesproken netjes bij het station stond te wachten met de 530d, voorzien van exportplaten. Even langs zijn kantoor, administratie afhandelen en de andere helft van de aankoopprijs aftikken en rijden maar. Reed rond 15.30 weg en was om 20.30u weer thuis. Wat een heerlijke reiswagen is dit zeg. Stukken met een kruissnelheid van 170 km/u, ligt als op rails op de weg en het dikke M-stuur ligt lekker in de hand. Jammer van de CCC navigatie/muziek etc want heeft geen werkende bluetooth. Ik wil toch upgraden naar een modernere CIC installatie, dus ik was blij dat ik een JBL'etje, een duo USB aansteker plug en wat kabeltjes mee had genomen. Zo had ik en Spotify en navigatie op mijn telefoon bij me. Maakt 5 uur terugsturen toch wat prettiger. Nu staat hij met exportplaten op de oprit tot ik me woensdagochtend bij de RDW in Arnhem :shock: kan melden. Eerst mogelijke afspraak in Nieuwegein was pas 11 oktober. Waar zijn de pre-corona tijden dat je gewoon zonder afspraak de volgende dag om kwart over 7 's ochtends voor de deur ging staan en om half 9 als eerste aan de beurt was....

Maar er is nog een vervolg volgens het motto 'zeg maar nee dan krijg je er twee ...'

Ik heb altijd een zwak gehad voor zwarte auto's. Ik denk dat 80% van de auto's die ik ooit had zwart waren (wel met een bonnetje). Ik hoop dat je dat tegenwoordig nog zo mag zeggen :mrgreen: Ik zocht al een paar weken naar een mooie 5 touring in zwart. Had die zwarte van Reijmann gezien, maar toen ik geen inruil meer had en de S6 gewoon was verkocht, was het toch wel erg verleidelijk om in Duitsland te gaan kijken. Meer opties, meer keuze en goedkoper. Of even duur maar dan minder kilometers en/of dikker uitgevoerd. Helaas kon ik geen zwarte vinden naar mijn zin, en omdat de S6 niet meer terugkomt had ik best wat haast, te meer omdat ik al 2 weken in een huurauto rij die ook weer geld kost. Zakelijk geld weliswaar, maar dat is ook geld.

Zocht naar M-onderstel, M-interieur, panoramadak, leer in de auto. Dat was de hoofdzaak. Die zilvergrijze 'tikte alle boxen' dus dan maar geen zwarte. Enfin, zoals hierboven aangegeven; even onderhandelen, geld overmaken, treinticket boeken en ophalen. Zit ik in de trein naar Kiel, kijk ik rustig mijn mailtjes door. Met de dagelijkse Mobile.de update nav de zoekopdrachten. Staat daar een fantastische carbon zwarte 535d Touring tussen.- :shock: :? :evil:
Bomvol opties. Headup display. elektrische achterklep, volledig elektrische comfortstoelen met massage en luchtblaas installatie en geheugen, M-onderstel, air suspension, bi-xenon, verwarmbare achterbank (zit ik toch nooit :wink: ), keyless entry, panoramadak, zwarte hemel, Harman Kardon Logic 7 systeem, blackline (alle chroom zwart), 2x OEM velgenset met zomer- en winterbanden bladibladibla.

K*T, hadden ze die 2 dagen eerder te koop gezet... :evil: . Ik had de zilvergrijze inmiddels aanbetaald, had de andere helft cash in mijn rugzakje en de verkoper had hem al klaar gemaakt voor export incl export platen. Kon ik niet meer onderuit.
Dat is een beetje het nadeel van heel veel tijd hebben in een trein die toch wel rijdt. Heb er een half uur over nagedacht. Besloten dat ik hier heel veel spijt van zou krijgen als ik hier niks mee zou doen. Heb die vent vanuit de trein gebeld en de zwarte ook gekocht... :? :roll: :cheers: De eerste 'eigenaar' was een hoge pief bij BMW geweest. Schijnen opties op te zitten die - in die tijd - nooit op de Fünfer zijn geleverd, maar van de 7 zijn 'gejat' voor deze auto. Enfin, donderdag weer naar Duitsland om deze op te halen. Zilveren invoeren en maar weer te koop zetten. Komt wel goed denk ik. En anders niet. Da's ook wel een voordeel van die youngtimers; ze kosten geen €80.000 dus het verlies is niet heel groot als er maand of drie 2 5-serie Tourings op de oprit staan.

Ik ben een blij mens. Zelfs als de voortuin er weer uitziet als 'Occasion Center Bilthoven'.

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


25 sep 2021 12:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Comfortstoelen, dat zeg ik! :thumleft: :mrgreen:


25 sep 2021 12:57
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Ja, je bevestigde precies wat ik hoopte.... :cheers: :mrgreen:

"Spijt moet je hebben van dingen die je gedaan hebt. Niet van dingen die je niet gedaan hebt..." heb ik altijd een wijs levensmotto gevonden. :evil: :lol:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


25 sep 2021 12:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Gaan voor iets wat je volledig aanspreekt... :res:
Congrats met de Beemers, eentje voor elke dag :thumleft:
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


25 sep 2021 13:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Carbon Schwarz (eigenlijk blauw) is echt een van de mooiste kleuren ever…

Je moet er wel aandacht aan besteden want juist bij deze kleur springen de poets swirls er dubbel zo hard uit lijkt het wel.

Maar congrats met beide auto’s!


25 sep 2021 13:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Oef die is lekker. Snap het helemaal.
Succes met de verkoop van de zilveren, en veel plezier met de zwarte!


25 sep 2021 14:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Turrrrbo
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Dat vind ik nog steeds een fraaie verschijning.
Die comfortstoelen zijn echt perfect.
Active front steering was ik zelf minder weg van, bleef een beetje gokken hoe veel je moest insturen.
Dynamic Drive was ook erg lekker, maar dat kon in die tijd nog niet samen met sportonderstel volgens mij.
Veel plezier ermee, ben wel benieuwd hoe het met het onderhoud gaat verlopen.


25 sep 2021 16:30
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 1349 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33 ... 54  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Thomas


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.