Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 10:38



Antwoord op onderwerp  [ 1349 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 54  Volgende
Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S
Goedereede
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Ik denk dat je daar gelijk in gaat krijgen. Benzine richting de 3, 4 a 5 Euro/L gaan wij zeker meemaken.
Interesante auto verder, goed dat er een beetje serieuze concurrentie komt in die klasse.
En die nepgeluidjes, tjs, BMW maakt zich daar al langer schuldig aan, motorgeluid via de speakers. En de Taycan heeft het ook.


31 aug 2021 9:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.2 gt3
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
ja klopt active sound system. Op zich knap gedaan maar het is gewoon nep. De turbo snoept al een groot deel van het geluid op en dan nog de geluidsisolatie. Daarom wil ik alleen een BMW met Harman Kardon; btje compenseren voor het gebrek aan geluid. En als ik dan met een E36 op circuit rijd word ik weer verliefd want klinkt zooo goed en heerlijk direct aan het gas!!! leve de gaskabel!!!


31 aug 2021 11:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
ATanis schreef:
Ik denk dat je daar gelijk in gaat krijgen. Benzine richting de 3, 4 a 5 Euro/L gaan wij zeker meemaken.

Soms denk ik wel eens dat ze de snelheid teruggebracht hebben naar 100 zodat de elektrische auto's dan een groter bereik hebben. :wink:
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


31 aug 2021 19:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Het enige goede voorstel van Van Haga in de tweede kamer was ooit om de max snelheid voor EVs niet te verlagen naar 100, maar op 130 te laten.
Was voor de transitie wel een goed voorstel :thumleft:
Helaas gedwarsboomd door jaloerse fossielen.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


31 aug 2021 21:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
CAYMAN_TOM schreef:
Ik heb afgelopen zaterdag de knoop doorgehakt en de BMW i4 M50 besteld :mrgreen:



Heb de dealer maar eens gebeld met de vraag waarom ik na de voorreservering van 3 maanden geleden nog niets van ze heb vernomen. In de toegestuurde mail staat nog heel blij, we nemen spoedig contact met u op. Spoedig is relatief, maar mijn inziens zeker korter dan 3 maanden.

Misschien is een BMW "i4 eDrive 40 M Sport" te min voor die hippe verkopers en willen ze alleen de M50 verkopen :roll:


02 sep 2021 15:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Maatje van me had de nieuwe 4 cabrio besteld tvv zijn 718 en die ging midden augustus geleverd worden. Kreeg bericht dat het (iirc) snel november ging zijn vanwege chiptekort.
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


02 sep 2021 15:55
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Ja alle merken hebben er serieus onder te lijden. Gigantisch lange levertijden zijn nu de norm :(


03 sep 2021 19:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Franz schreef:
Soms denk ik wel eens dat ze de snelheid teruggebracht hebben naar 100 zodat de elektrische auto's dan een groter bereik hebben. :wink:

:thumleft: Dát is een goede opmerking! Maar al zou dat zo zijn, dan zou dat nooit toegeven worden. Alles in t geniep.
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


03 sep 2021 21:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Ik denk ook dat “ze” (de heersende elite) dit jaar extra veel natuurrampen hebben veroorzaakt (overstromingen in Europa, extreme hitte in Canada en zuidoost Europa, om er maar een paar te noemen) om elektrische auto’s te pushen.
Maar dat zullen “ze” nooit toegeven natuurlijk.


04 sep 2021 7:44
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Ik denk Bill Gates
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


04 sep 2021 8:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Samen met de Illuminati.


04 sep 2021 10:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Ik vinnum goed gelukt…. 8) Mooier dan de Z4……
Afbeelding
https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... 1630673579

Doet me zelfs denken aan een ‘Baby-E-type’!
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


04 sep 2021 14:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Trekjes van de Z8. Idd niet slecht!


04 sep 2021 14:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Gaius schreef:
CAYMAN_TOM schreef:
Ik heb afgelopen zaterdag de knoop doorgehakt en de BMW i4 M50 besteld :mrgreen:



Heb de dealer maar eens gebeld met de vraag waarom ik na de voorreservering van 3 maanden geleden nog niets van ze heb vernomen. In de toegestuurde mail staat nog heel blij, we nemen spoedig contact met u op. Spoedig is relatief, maar mijn inziens zeker korter dan 3 maanden.

Misschien is een BMW "i4 eDrive 40 M Sport" te min voor die hippe verkopers en willen ze alleen de M50 verkopen :roll:


Ow bij mij zat er welgeteld 2 uur tussen de voorreservering en het telefoontje of ik even wilde komen koffie drinken.
Gaat bij mij trouwens om Renova Waalwijk en in eerste instantie had ik ook de M40 gekozen. Uiteindelijk aan de hand van de offertes toch voor de M50 gekozen, ook met de gedachte aan de restwaarde over 4/5 jaar.


06 sep 2021 14:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Vrijdag ga ik langs bij Severs-Breeman in R’dam. Bij de preview van de i4 was me al geadviseerd ook een offerte voor de M50 te laten maken ivm de opties die ik graag wilde. Die zouden min of meer standaard zijn bij de M50. Heb dat een keer in de configurator bekeken en toen werd de M50 toch al snel een stuk duurder. Ben ook benieuwd wat de leaseprijzen gaan doen. De verwachte restwaarde is daarin een belangrijke factor.


06 sep 2021 21:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Operational lease werd mij aangeprezen á circa 1200/maand met een looptijd van 4 jaar.
Echter ga ik voor financiel lease daar ik amper tot geen onderhoud verwacht aan een elektrische auto wat niet binnen de garantie zou moeten vallen.

Ik ging aanvankelijk ook voor de M40 maar wat je zegt, eer dat je daar met de benodigde opties een 'M' van hebt gemaakt ben je niet ver meer verwijderd van de M50.


07 sep 2021 8:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S
Goedereede
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Full operational lease lijkt mij ook een heel goed verdienmodel voor elektrische auto's. Die van mij zou in de eerste 4 jaar, 150K km naast bandjes alleen maar een keer nieuwe koelvloeistof nodig hebben. Heb ook gekozen voor zelf kopen, met een deel financial lease. Restwaarde lijkt voorlopig heel goed, dus dat is alleen maar gunstig als eigenaar.


07 sep 2021 8:38
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Iemand ervaring met Reijmann in Wognum? Hebben mooie auto’s staan. Zit te kijken om de S6 youngtimer in te ruilen op een 535d touring youngtimer. Met 40-50K km/jr is E5 ron98 wel een beetje duur aan het worden met 1:7 :twisted:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


10 sep 2021 8:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Verhuizen, Horn.
Scheelt hier zo'n 40 cent per liter. :mrgreen:


10 sep 2021 8:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S
Goedereede
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Of een E torretje zonder bijtelling, alleen zakelijk, dan kun je die S6 houden voor de prive ritjes. :?:


10 sep 2021 9:08
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
heb niks met die S6. Wel met de vorige jag youngtimer, maar er moest iets groters komen ivm joekel van hond die het gezin erbij had genomen :lol:
vind die station zakelijk ook wel handig. Zocht toen een 2004 yountimer en de 5-serie van 2004 vind ik lelijk en over de datum. Deze 2006 5 touring vind ik wel mooi. Dus S6 mag weg en 5 mag erin. Als we er een beetje uitkomen.

RS-R schreef:
Verhuizen, Horn.
Scheelt hier zo'n 40 cent per liter. :mrgreen:

Tja, zo hopeloos is het allemaal ook weer niet :mrgreen: :rabbit:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


10 sep 2021 9:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Topper zo’n 535d. Ga je een hoop plezier aan beleven.


10 sep 2021 10:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Op zich een nette auto maar is hij niet een beetje aan de prijs voor de kilometerstand (en dan ook nog eens gechipt). Je zou eventueel kunnen overwegen om Bart van bmwtouringkopen.nl er een uit Duitsland te laten halen voor je. Ben overigens wel benieuwd wat dit ding verbruikt...
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


10 sep 2021 11:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Heb echt veel BMWs gehad 1/3(2x)/5(2x)/7(2x) maar zeker de modellen die nu youngtimers zijn vind ik qua techniek achterlopen, denk aan geen USB-poort voor muziek doeleinden etc., ook de automaatbakken waren destijds een ramp.

Heb zelf een 530d uit 2005 gehad -> automaatbak problemen, 745d uit 2006 gehad -> automaatbak problemen.
In eerste instantie lijkt het met de bak laten spoelen beter te gaan maar inwendig is de slijtage al dermate dat het uitstel van executie is en je toch aan een revisie zal moeten.

Uiteraard kun je het ook goed treffen, mijn stiefvader heeft nu een 745d Individual met 380k op de teller en nog de originele bak eronder.
Wat je ook beslist ik hoop dat je een goed exemplaar treft :mrgreen: :thumleft:


10 sep 2021 11:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
USB is op zich waar maar ik heb voor EUR 290 incl BTW de modules laten vervangen, AUX activeren en bluetooth op aux dus dat is het probleem niet.

Bakken blijven listig...
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


10 sep 2021 12:18
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 1349 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 54  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.