Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 apr 2024 1:48



Antwoord op onderwerp  [ 1349 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 54  Volgende
Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Wat onwijs mooi die. Zwarte 2002. Jeugd sentiment voor mij. Ik had vroeger een witte uitgebouwde 2002 wat was ik daar blij mee.
_________________________________________
don't drive faster than your guardian angel can fly


03 okt 2021 11:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
“De man uit Spaarndam”. Klinkt geheimzinnig :cool: Krant onder de arm en een vilten hoed?


03 okt 2021 12:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Valt mee hoor, hij woont vlakbij “Hansje Brinker”, jou nog bekend :?:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


03 okt 2021 13:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Natuurlijk!


03 okt 2021 16:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Dit weekend mijn bestelling van de BMW I4 gecancelled bij Renova Waalwijk. We hadden voor mijn vakantie alles doorgesproken inclusief de inruil en zouden bij mijn terugkomst alles rondmaken.

Zo gezegd zo gedaan, zongebruind teruggekomen van vakantie, ik schuif aan bij Renova Waalwijk waar we alle opties van de BMW nog eens doornemen om er zeker van te zijn dat we niets zijn vergeten. Even in de IX zitten om het infotainment systeem te bekijken etcetera.

Vervolgens krijg ik onder mijn neus geschoven de offerte zonder veranderingen tov voor de vakantie, en het inruilvoorstel -€3000,- :shock: Dus nadat ik mijn verbazing had getoond moest er ook nog wel even bij worden vermeld dat de I4 zoals ik hem had samengesteld pas in Mei/Juni zou komen.


02 nov 2021 8:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Dus je krijgt even 3k minder? Lekkere gang van zaken, hebben zeker geen klanten nodig


02 nov 2021 9:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
MI16, 760i, 2000GTV Bertone, X6 Act. Hybr. , 991 Black edition, Tesla M S LR
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Dat is balen, ik kom altijd bij Story den Bosch, ken ze in Waalwijk niet. Maar is e.e.a. ondertussen niet inherent aan de chip en onderdelen tekorten. Overal lopen levertijden giga op.
Bij tesla bijvoorbeeld Model S : 2023.... je kan voorstellen dat je dan beetje in de aap gelogeerd bent als je een auto moet inruilen.
Toen ik bestelde en reservering kreeg, leek het nog een maandje of 4 te zijn.. En niet bijna 2 jaar !
Aan de ene kant is een inruilprijs in december natuurlijk anders dan in juli, ervan uitgaande dat huidige auto nog afschrijft.
Heb gesproken over EV van BMW begin dit jaar, maar daar gaven ze ook aan dat er al snel besteld moest worden zodat er iig productie plaatsen toegewezen worden.
Ken jouw deal niet dus kan er niet over oordelen. maar die levertijd problemen worden wel te gek.


02 nov 2021 9:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Daartegenover staat dat de prijzen van tweedehands auto’s (ook) stijgen dus je kan zien of je prive een betere deal kan maken?


02 nov 2021 10:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Voor de levertijden en chiptekorten heb ik uiteraard begrip, dat zijn zaken van overmacht. Ik heb ook mijn ongenoegen geuit over de hele gang van zaken en hier krijg ik niet eens fatsoenlijk antwoord op :roll:
Zou het wel knap vinden dat een Porsche Cayman welke al maanden zoniet jaren ongeveer hetzelfde waard is nu ineens 3k afschrijft in een maand tijd

Edit: werd net gebeld door Renova HQ dat ze de gang van zaken betreuren en ze gaan er nog eens induiken, wordt vervolgt.


Laatst bijgewerkt door CAYMAN_TOM op 02 nov 2021 12:35, in totaal 1 keer bewerkt.



02 nov 2021 12:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
MI16, 760i, 2000GTV Bertone, X6 Act. Hybr. , 991 Black edition, Tesla M S LR
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Dat is idd krom, maar ik begrijp dat ze er geen verklaring voor willen geven..
Ik moet zeggen dat ik vaak dat inruilgedoe niet bijster geweldig vind, ze bellen vaak wat opkopers en die bieden altijd bodem.
Dan wat korting van de nieuwe auto erbij en dan moet je geloven dat het een goede prijs is.
Al lang geleden heb ik mijn 996 C4 ingeruild op een X5 3.0 D. Daar kwamen ook grote verschillen uit.
Heb hem toen ingeruild bij BMW Veenendaal ( Ekris ) Die hadden behoorlijke affiniteit met Porsche, kreeg daar geloof ik iets van 7500 euro meer dan elders.

Reactie op jouw edit... Misschien de macht van het Porsche forum :mrgreen:


02 nov 2021 12:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Kreeg bij Ekris ook een veel betere inruildeal dan bij Renova.
Scheelde 2k op inruil fiat 500c…
_________________________________________
GREEN IS GOOD


02 nov 2021 13:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
HaVrie schreef:
Heb hem toen ingeruild bij BMW Veenendaal ( Ekris )...


Daar ben ik ooit ook eens geweest; na een half uur in de showroom gestaan en gelopen te hebben zonder dat de druk achter zijn computer doende verkoper iets kwam vragen ben ik weggegaan. Buiten vroeg iemand mij of ik geholpen was. Ik heb toen mijn ongenoegen geuit maar werd alsnog geholpen (en kreeg als "beloning" een :flush: -prijs voor mijn 1 jaar oude auto). De volgende dag een nwe BMW bij Jan de Jong gekocht. Zo zie je maar, het kan verschillen.
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


02 nov 2021 13:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
MI16, 760i, 2000GTV Bertone, X6 Act. Hybr. , 991 Black edition, Tesla M S LR
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Nou is mijn verhaal al van te lang geleden om nu nog representatief te zijn, maar ik weet wel dat het ook maar net moet uitkomen. Zo stunt het ene merk eind van het jaar ineens om een ander merk in aantal te overtreffen. Dan komt er ineens een bak steun van de importeur los. Kan zo duizenden euro's schelen, heb ik iig in het verleden meegemaakt.
Hopelijk komt er een goede deal uit voor Cayman_Tom...


02 nov 2021 14:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
€7500 op een 996. :mrgreen:


02 nov 2021 15:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
MI16, 760i, 2000GTV Bertone, X6 Act. Hybr. , 991 Black edition, Tesla M S LR
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Hou me ten goede, het was in 2004 ( ong ) De 996 was uit 1999, een paarsachtige kleur, leuk ding.
Ben toen best wel aan het leuren geweest en er was iid een behoorlijk verschil tussen slechtste en beste inruil bod.
Bovendien had ik toen een goede vriend die een 5 serie lease bestelde dus hadden we wat onderhandelingskracht gebundeld.
Maar het loont dus wel ( ook nu neem ik aan ) om verschillende dealers door het land te benaderen, zeker richting einde van het jaar.


02 nov 2021 15:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
:thumleft:


02 nov 2021 16:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
HaVrie schreef:
Maar het loont dus wel ( ook nu neem ik aan ) om verschillende dealers door het land te benaderen, zeker richting einde van het jaar.


Als het een slecht/matig jaar voor de verkoper/bedrijf was ben ik het met je eens, maar mijn ervaring is dat je beter een nieuwe auto in het begin van het jaar kan kopen (heb ik bij mijn laatste 10-15 auto's reeds gedaan); de verkoper moet dan nog maar zien of hij het gestelde quota gaat halen en dus zijn bonus. Tegen de zomer is in mijn ervaring een minder goed moment omdat velen dan vakantiegeld hebben ontvangen (en dat weten de verkopers ook; dus minder inruil/korting).
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


02 nov 2021 21:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
MI16, 760i, 2000GTV Bertone, X6 Act. Hybr. , 991 Black edition, Tesla M S LR
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Ja, mee eens, maar je maakt gekke dingen mee.
Heb met een 118i met alles erop en eraan voor mijn vrouw ooit topdeal gedaan.
Toen wilde BMW mercedes voorbij in cijfers.
Maar bijv. ook onze laatste mini Cooper S, met alles erop en eraan, echt bomvol.
Die koste ineens in private lease 499 incl btw. ( daar zit echt alles, maar dan ook alles inbegrepen)
Hoef er alleen benzine in te gooien.
4 jaar 15k km p/j.
Dat kwam ik daarna niet meer tegen voor die prijs.
Maar zo heeft iedereen zijn dingen meegemaakt.


02 nov 2021 21:54
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Zelf kijk altijd goed wat het meeste oplevert, tegen het minste gedoe.
Ik heb een paar jaar geleden bij Renova een Volvo V40 T4 ingeruild op een BMW 420i van een jaar oud, en voor de Volvo kreeg ik een hele keurige inruilprijs terug. Zo keurig, dat ik denk dat de verkoper van Renova een foutje heeft gemaakt, want een paar dagen later zag ik hem op Gaspedaal.nl te koop staan voor minder dan de inruilprijs :scratch: (en de BMW die ik kocht was ook erg scherp geprijsd, dus daar zat voor hen ook weinig marge op volgens mij).

Onlangs de 4-serie verkocht in consignatie. Dat is uitstekend bevallen. De inruilprijzen bij div. dealers waren echt dramatisch (maar dat kun je verwachten), en ik had weinig zin in particulier verkopen via MP. Dus voor de middenweg gekozen. De consignatiepartij zorgde voor foto's, advertenties op alle bekende platforms, regelde bezichtigingen en proefritten en de hele administratieve afhandeling.
Uiteindelijk binnen 2 weken verkocht voor de prijs die ik er voor wilde hebben. En de nieuwe eigenaar kon er garantie bijkopen via de consignatiepartij, dus hij ook tevreden. En ik had dezelfde dag nog het geld op mijn rekening staan. Ik zou dat zo weer doen.
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


03 nov 2021 10:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Via welk bedrijf heb je de consignatie geregeld?
_________________________________________
GREEN IS GOOD


03 nov 2021 10:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Ga je dat elektrische hok eindelijk de deur uit doen, Paul?! :mrgreen:


03 nov 2021 11:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Heb hem nu 2 jaar en dan ben ik meestal wel aan iets nieuws toe idd.
Volgend jaar verhuist ons bedrijf naar Breda, waardoor ik waarschijnlijk alle WW-verkeer op de fiets ga doen.
Weet overigens niet hoe het zit met subsidies, neem aan dat je die dan gedeeltelijk terug moet betalen.
Anyway, geen concrete plannen, maar het zou zo maar kunnen dat de M3 er volgend jaar uit gaat.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


03 nov 2021 12:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
WW verkeer op de fiets doe ik al jaren. Nooit file, ik weet op de minuut af hoe lang ik er over doe. Kosten minimaal en gratis een acceptabele conditie. :wink:
Ik heb een buurman en die heeft sinds kort een BMW IX3. Vind ik geen verkeerde auto. Iets voor jou of kom je eindelijk uit de kast en wordt de volgende een E-tron?


03 nov 2021 12:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Nee, dan blijf ik lekker doorrijden in de M3, met 8% bijtelling.
Zit eerder te denken aan een LandCruiser V8 oid. Ook handig om af en toe een boom uit het bos te trekken :drive:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


03 nov 2021 12:48
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Cazzo Super Veloce schreef:
Via welk bedrijf heb je de consignatie geregeld?

Bij https://automakelaarz.nl in Oosterhout (NB)
De eigenaar Rabi Afassi is een vriendelijke, hardwerkende kerel en werkt zeer transparant. Hij gaat samen met je kijken naar wat de marktwaarde van je auto ongeveer is en voor welke prijs je je auto te koop kunt en wil zetten. E.e.a. afhankelijk van hoe snel je er van af wil natuurlijk. Hij maakt geen geheim van hoe de kosten zijn opgebouwd (overigens betaalt de koper van je auto de meeste consignatiekosten, zelf betaal je alleen de advertentiekosten). Hij houdt je goed op de hoogte van de interesse en proefritten en neemt contact op als de onderhandelingen starten.
Ik was echt positief verrast hoe goed dit werkt, en hoe snel ik m'n auto verkocht had. Het is iets meer moeite dan inruilen ja, maar het levert je zo een paar duizend euro meer op.

Als ik dan toch 1 minpuntje moet noemen: hij werkt alleen en is enorm druk. Het duurt daarom soms wat langer voordat je hem telefonisch te pakken krijgt, of voordat hij reageert op een appje. Ook in zijn zaak lopen de hele dag mensen in en uit, en als hij met klanten in gesprek is, moet je dus wat langer wachten. Ik heb daar begrip voor, maar niet iedereen is nog geduldig tegenwoordig.
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


03 nov 2021 13:03
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 1349 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 54  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: erwin996


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.