Switch to full style
Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

tijd voor iets anders

29 dec 2019 14:11

na 2 jaar met veel plezier in mijn 997 4S cabrio (MKII) te hebben gereden, is het tijd voor iets anders....
er zijn 2 opties overgebleven:
-Mclaren 650 s spider (2015) of Porsche Turbo S cabrio (2016)
2 fantastische auto's...650s zie je niet vaak, rijdt geweldig. Porsche...is de perfecte auto

moeilijk, moeilijk....

Re: tijd voor iets anders

29 dec 2019 14:22

Dat zijn de betere keuzes.. succes! En ik zou toch wel eens zo’n mclaren willen proberen.. andere merken zijn uitgesloten?

Re: tijd voor iets anders

29 dec 2019 14:32

thanks,

ik ben zo tevreden met mijn Porsche. voordeel van de P is: ik kan mijn kids meenemen die zijn net zo auto gek als papa :D
heb ook naar Audi R8, Ferrari 458/California gekeken.

https://www.autoscout24.nl/aanbod/porsc ... ?cldtidx=4

https://www.louwmanexclusive.nl/collectie/mclaren-650s/

Re: tijd voor iets anders

29 dec 2019 14:35

McLaren erg mooie en indrukwekkende auto’s maar ...

https://youtu.be/H7qpUqwLS9o

Wat een ellende ...

Re: tijd voor iets anders

29 dec 2019 14:49

Mark grappig dat jij erover begint.

we zijn 2 keer naar de McLaren dealer van Nederland geweest, beide keren zeer correct ontvangen, maar we hadden niet het gevoel dat de verkoper zn best deed om de auto te verkopen.
afgelopen weekend zijn we naar Hamburg gereden (Mclaren dealer zo serieus ben ik)...geweldig ontvangen, eerlijk, goede afspraken gemaakt. de auto in Duitsland heeft een McLaren garantie...nu komt het...de dealer in Nederland zegt dat die garantie niet alles vergoedt.
de dealer in Duitsland zegt van wel....voor alle duidelijkheid we hebben het niet over een dealergarantie maar McLaren Qualified.

als ik zn auto koop dan moet alles kloppen: de auto, de dealer en de nazorg.

en trouwens een kennis van mij had een nieuwe Turbo S coupe (ook daar veel problemen mee gehad)

Re: tijd voor iets anders

29 dec 2019 14:50

Lambo? Alleen dat geluid al..:)

Re: tijd voor iets anders

29 dec 2019 14:53

Overigens is de P altijd de veiligere keuze denk ik. Ook die kunnen stuk, maar minder exotisch en goed voor dagelijks gebruik. Maar toch.. zo’n exoot is gewoon gaaf.. 4 zitplaatsen kan ook in een Ferrari natuurlijk, mag die ook?

Re: tijd voor iets anders

29 dec 2019 14:55

Art35 schreef:Mark grappig dat jij erover begint.

we zijn 2 keer naar de McLaren dealer van Nederland geweest, beide keren zeer correct ontvangen, maar we hadden niet het gevoel dat de verkoper zn best deed om de auto te verkopen.
afgelopen weekend zijn we naar Hamburg gereden (Mclaren dealer zo serieus ben ik)...geweldig ontvangen, eerlijk, goede afspraken gemaakt. de auto in Duitsland heeft een McLaren garantie...nu komt het...de dealer in Nederland zegt dat die garantie niet alles vergoedt.
de dealer in Duitsland zegt van wel....voor alle duidelijkheid we hebben het niet over een dealergarantie maar McLaren Qualified.

als ik zn auto koop dan moet alles kloppen: de auto, de dealer en de nazorg.

en trouwens een kennis van mij had een nieuwe Turbo S coupe (ook daar veel problemen mee gehad)


Ik schrok hier wel van want heb McLaren qua auto’s, ook best hoog staan. Maar je kunt inderdaad overal tegen issues aanlopen, en dan is het meer de vraag hoe daarmee wordt omgegaan. Vertrouwen in de kwaliteit van de dealer en after sales is cruciaal. Snap goed dat je daarop goed oriënteert en selecteert. Staan trouwens ook een aantal reviews van verschillende McLarens op het bewuste YouTube kanaal.

Re: tijd voor iets anders

29 dec 2019 16:03

Voordeel van de Porsche is wel dat daar nog enigsins iemand kan zitten. McLaren en de 458 is pure 2-zitter.

Porsche qua looks wel wat anoniemer. Moeilijke keuze....

Re: tijd voor iets anders

29 dec 2019 16:31

Als je samen met je kids wil genieten dan valt een tweezitter natuurlijk af. Ik zou dat als leidraad aanhouden. Je moet je afvragen hoe vaak je een auto pakt als maar één van de kids mee kan, bij ons thuis zou dat kansloos zijn.

Re: tijd voor iets anders

29 dec 2019 16:39

Van die twee “zitplaatsen” achter in een 911 liet ik mijn keuze niet afhangen.
Voor een hobby / weekend / vakantie / auto erbij.

In de 17 jaar dat ik Porsche rij heeft daar welgeteld één keer iemand gezeten.
In een G model 3.2 Carrera nota bene.
Maar zou het niemand willen aandoen ook niet in een moderne 911.

Re: tijd voor iets anders

29 dec 2019 16:49

Komende van een MkII cabrio zou ik voor de McLaren gaan.
De turbo is gewoon meer van hetzelfde. Het vermogensverschil went snel.
De McLaren is een geheel nieuwe beleving.
Slechte dealer service? Nou, jammer dan, maar zou zeker geen deal-breaker voor mij zijn.
Als ik het geld heb om een plezierauto van 150k+ te kopen dan neem ik het risico en we zien wel.
Snel kopen, rijden en genieten! :drive: :ba:

Re: tijd voor iets anders

29 dec 2019 16:58

Dealer kun je kiezen. Inferieure kwaliteit product, dan wordt het wat lastiger. En dan heb je die dealer extra hard nodig.
Dan gaat de lol er wel snel vanaf. Ook als je 150K uit kunt geven.

Re: tijd voor iets anders

29 dec 2019 19:17

Qua ervaring met de dealer : Bij Porsche koop je wel top of the line, bij McLaren een “instapmodel”. Iet of wat YouTuber rijdt met een dikker model :wink:

Hoe schrijven die McLarens trouwens af & tot hoeveel jaar kan je die garantie verlengen (en wat kost dat?). Ik herinner me van een filmpje van Hoovies Garage dat de garantie overigens vervalt als je ermee op circuit gaat rijden.

Re: tijd voor iets anders

29 dec 2019 19:24

Art35 schreef:we zijn 2 keer naar de McLaren dealer van Nederland geweest, beide keren zeer correct ontvangen, maar we hadden niet het gevoel dat de verkoper zn best deed om de auto te verkopen.


Klinkt bekend, neem aan dat deze dealer ook een Maserati dealer is. Wij hadden dit idee tenminste ook toen we voor een Maserati gingen kijken.
Ik zou zelf gaan voor de Mclaren en dan via de duitse dealer.

Succes met je mooie zoektocht.

Re: tijd voor iets anders

29 dec 2019 21:20

mark996 schreef:Lambo? Alleen dat geluid al..:)



Drama voor iets langere man. Ben 1.95 en kan mijn benen er niet in kwijt.

Re: tijd voor iets anders

29 dec 2019 21:25

Art35 schreef:thanks,

heb ook naar Audi R8, Ferrari 458/California gekeken.



Ferrari California lijkt me ook een prachtwagen

Re: tijd voor iets anders

29 dec 2019 21:51

nou... ik vind het juist heel belangrijk dat alles klopt...
ik heb mijn 997 geleden bij WIM PRINS gekocht. vanaf het eerste moment was alles perfect. een paar kleine problemen geweest: wederom prima geholpen. zn auto verkopen is niet zo moeilijk, maar de klant terug laten komen voor een andere auto......daar gaat het om.


trouwens: ik breng vaak mijn 3 kinderen naar school daarna rijd ik naar mijn werk...dus extra zitjes achterin is wel handig

Re: tijd voor iets anders

29 dec 2019 21:58

Met een beetje McLaren breng je ze even apart naar school en rij je gewoon 3x in dezelfde tijd. :wink:

Re: tijd voor iets anders

29 dec 2019 22:51

Heb je ook naar de Ferrari FF gekeken? Voldoende pk's en vier zitplaatsen. Wellicht ook een stuk voordeliger dan een de twee auto's die je in gedachten hebt, maar zeker niet minder exclusief.

Voldoende zitplaatsen
Afbeelding

Voldoende pk's en V12
Afbeelding

Re: tijd voor iets anders

29 dec 2019 23:09

FF is idd een geweldige auto, maar helaas geen cabrio

Re: tijd voor iets anders

30 dec 2019 2:51

Subdriver schreef:Slechte dealer service? Nou, jammer dan, maar zou zeker geen deal-breaker voor mij zijn.
Als ik het geld heb om een plezierauto van 150k+ te kopen dan neem ik het risico en we zien wel.

MarkS schreef:Dealer kun je kiezen. Inferieure kwaliteit product, dan wordt het wat lastiger. En dan heb je die dealer extra hard nodig.
Dan gaat de lol er wel snel vanaf. Ook als je 150K uit kunt geven.

Ik heb geen idee of de McLaren een inferieur product is en dat is natuurlijk zeker een overweging, wat ik wil zeggen is dat ik de auto van mijn keuze niet zou laten staan omdat de dealerservice slecht is.

Re: tijd voor iets anders

30 dec 2019 3:35

Laten we het erop houden dat McLaren ook wel wat kwaliteitsissues heeft.
Met een Lotus zou ik die gok wel aandurven. Met een McLaren die het 5-10 voudige kost haak ik dan af.

Re: tijd voor iets anders

30 dec 2019 9:19

Dus je zoekt eigenlijk een carbio supercar met 4 zitplaatsen... :mrgreen:

Dat wordt een mooie uitdaging ;).

Iets anders dan een 911 turbos kan ik niet verzinnen iig.

Alpina B8 cabrio tzt misschien...alhoewel dat niet echt een sportwagen is.

Re: tijd voor iets anders

30 dec 2019 9:56

Geen idee waarom maar vind op e.o.a manier die mclaren's totaal niet interressant.Weet geeneens wat voor motoren ze gebruiken? Eigen ? of weer iets van BMW of Mercedes :scratch:
Plaats een reactie