Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 23 apr 2024 20:45



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2010 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 81  Volgende
Corona 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Corona
Ik ben van mening dat wij als volk nu echt eens af moeten gaan op de deskundigen zoals Jaap van Dissel, Marc Bonten, etc. Al het overige is speculatie. Het zal wellicht taai en eng worden maar het is wat het is helaas en we zitten allemaal in hetzelfde schuitje. Dus luister naar adviezen, niet eigenwijs doe en even een poosje ja- en amen zeggen. Dan komen we er wel doorheen...niet ongeschonden en ongetwijfeld met veel verdriet maar sterker als nooit en met nog meer getelde zegeningen.


18 maart 2020 13:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Corona
:thumleft: helemaal mee eens.
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


18 maart 2020 14:04
Profiel
Bericht Re: Corona
Eens, de vraag is of je expert kunt zijn over een virus wat zich niet naar inschatting experts gedraagt.
Typisch Nederlands om slimste jongetje van de klas te spelen.

Als je mij vraagt kun je het 'experiment' groeps immuniteit eerst kleinschalig inrichten, proof of concept.

Lockdown is het enige dat werkt. Op dit moment zijn er 50+ vaccins in de maak in de wereld. Laten we hopen dat er snel een vaccin wordt gevonden. Beter om daar als slimste jongetje uit de klas te excelleren.


18 maart 2020 14:27
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Corona
Ook eens, Giulia. Maar niet eenvoudig in Nederland, een land van notoire betweters dat zich in en uit principe niet aan regels wenst te houden.


18 maart 2020 14:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Corona
Kappi2907 schreef:
Eens, de vraag is of je expert kunt zijn over een virus wat zich niet naar inschatting experts gedraagt.
Typisch Nederlands om slimste jongetje van de klas te spelen.

Als je mij vraagt kun je het 'experiment' groeps immuniteit eerst kleinschalig inrichten, proof of concept.

Lockdown is het enige dat werkt. Op dit moment zijn er 50+ vaccins in de maak in de wereld. Laten we hopen dat er snel een vaccin wordt gevonden. Beter om daar als slimste jongetje uit de klas te excelleren.


Dit dus niet.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


18 maart 2020 14:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 356 Speedster Intermeccanica 1972 1.6
Bericht Re: Corona
Enguess schreef:
Ook eens, Giulia. Maar niet eenvoudig in Nederland, een land van notoire betweters dat zich in en uit principe niet aan regels wenst te houden.


En dat blijven! ze, notoire betweters, die uit principe over alles en iedereen moeten zeuren en ongevraagd hun waarde-oordeel vellen, zelfs als ze in het buitenland zijn, getuige je bericht :ass:


18 maart 2020 14:45
Profiel
Bericht Re: Corona
Cazzo Super Veloce schreef:
Kappi2907 schreef:
Eens, de vraag is of je expert kunt zijn over een virus wat zich niet naar inschatting experts gedraagt.
Typisch Nederlands om slimste jongetje van de klas te spelen.

Als je mij vraagt kun je het 'experiment' groeps immuniteit eerst kleinschalig inrichten, proof of concept.

Lockdown is het enige dat werkt. Op dit moment zijn er 50+ vaccins in de maak in de wereld. Laten we hopen dat er snel een vaccin wordt gevonden. Beter om daar als slimste jongetje uit de klas te excelleren.


Dit dus niet.



Wat niet?


18 maart 2020 15:10
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Corona
205forever schreef:
Enguess schreef:
Ook eens, Giulia. Maar niet eenvoudig in Nederland, een land van notoire betweters dat zich in en uit principe niet aan regels wenst te houden.


En dat blijven! ze, notoire betweters, die uit principe over alles en iedereen moeten zeuren en ongevraagd hun waarde-oordeel vellen, zelfs als ze in het buitenland zijn, getuige je bericht :ass:

Kom maar ‘s een jaartje in Zwitserland wonen, dan leer je wat het betekent om je aan de regels te moeten houden :mrgreen: Ik weet dus waar ik het over heb.


18 maart 2020 15:18
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Corona
Las gisteren ergens: “Bijzonder dat Nederland last heeft van het corona virus, met 17 miljoen experts binnen de grenzen...” :shock:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


18 maart 2020 15:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 2s
België
Bericht Re: Corona
Precies.... ga maar eens na wat r al voor een “experts” er hier zitten op een Porscheforum..


18 maart 2020 15:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Corona
Ik ben geen expert, maar een lockdown is imho niet de oplossing. Eenmaal vrijgegeven, steekt het virus de kop weer op. En dan? Weer een lockdown?
Een lockdown van 3 maanden? Een jaar? Het virus is niet binnen drie weken verdwenen. En ik denk niet dat ons kleine landje exact de rest van de EU hoeft te volgen. Voor alles is wat te zeggen.
Ik zit er nu middenin (beslissingen, dilemma's), boze klanten, lieve klanten, asociale klanten....niemand weet welke kant we opgaan. Onzekerheid, over gezondheid, toekomst, alles!
De jeugd hier scheuren alle kanten op met hun scooters. Ze zijn niet te houden, een enkeling van die jongeren begrijpt het, maar ze voelen zich onaantastbaar (herkenbaar van vroeger?).
De ouders weten het, maar weten niet hoe ze hun kroost moeten beteugelen. Ze weten het écht niet! De ene ouder staat alles toe, de ander houdt zijn kroost binnen.
En ik besef dat maar weinig mensen letterlijk het IQ hebben, om aan alle hygiëne-voorschriften te denken, laat staan er wat aan te doen.
Ik heb respect voor het Chinese volk, ze lijken alle medewerking te verlenen, en ik denk dat wij dat net zo zouden moeten doen: dat mondkapje is niet dat JIJ het niet krijgt, maar dat JIJ niet in de snuffert van je medemens staat te blaffen!!!! :evil:
Dus was je handen, houdt afstand (hoe moeilijk ook), zoek geen mensenmassa op, eigenlijk ook niet in de winkels, en mocht je luchtwegproblemen hebben, zoek dan het openbare NIET op!
Ik denk dat we het virus allemaal een keer gaan ontvangen, en dan is het te hopen dat dit een goede afloop heeft. Maar het volk een jaar opsluiten in de hoop dat het overgaat is een utopie.
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


18 maart 2020 16:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Corona
Ik snap niet dat Mark Rutte het Porscheforum niet wat vaker raadpleegt, dan zijn alle problemen snel opgelost. :mrgreen:


18 maart 2020 16:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Corona
Kappi2907 schreef:


Wat niet?


Giulia zegt kort door de bocht, nou mond houden en de regeringslijn volgen.
Jij zegt; eens, en vervolgens ga je er lijnrecht tegenin.

Niet doen dus. Je bent geen expert.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


18 maart 2020 16:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Corona
Ewout schreef:
Ik snap niet dat Mark Rutte het Porscheforum niet wat vaker raadpleegt, dan zijn alle problemen snel opgelost. :mrgreen:

Eerlijk gezegd denk ik dat de politiek met de mond vol tanden staat, ik zou in dezen niet graag in hun schoenen staan....ik denk ook dat geen enkel land dit in de hand kan houden.
Met de enorme toename van de wereldpopulatie, was dit soort pandemieën al te voorspellen, en gaat in de toekomst vast en zeker vaker voorkomen.
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


18 maart 2020 16:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Corona
Niet vergeten dat Wuhan nog steeds in lock down is na al die weken. En waarschijnlijk ook nog een tijd zo zal blijven. Ze vrezen daar dat als er wat los wordt gelaten het virus zich gewoon weer zal verspreiden. Dus lock down betekent dus lock down voor heel lang. Voor een groot land als China ‘makkelijker’ om te doen. Ik zie dit niet echt als een optie voor een heel land om langer dan 3-4 weken vol te houden.

Na een lockdown gaan we hoe dan ook herintroducties krijgen van buiten NL. Want het virus is nu min of meer overal.Lock down is nu nog enkel een middel om dr angel uit de piek te halen en dan drastisch de maanden daarna aan sociale distancing te doen.

Ook gehoord in de zitting van de commissie voorafgaand aan het plenaire debat. Dat het aantal IC bedden in een paar weken desnoods kan opgeschaald worden naar bijna 3000 als het moet. Dat is meer dan dubbel zoveel als in Noord-Italië dat eenzelfde aantal inwoners heeft.

De doden die tot nu toe zijn gevallen zijn niet op de IC geweest. Allemaal ouderen en terminale mensen die al eerder aangegeven hebben om niet kostte wat kost behandeld te worden. Dat systeem dat in NL ook goed geregeld is ontlast ook de beschikbare capaciteit

We gaan over een week in Brabant zien hoe de toename van ernstige gevallen zich gaat doorzetten.

Niet vergeten dat in Brabant men al een week voor de lock downs in andere landen ter sprake kwamen al werd opgeroepen om aan sociale distancing te doen. Wie weet dat dat toch een effect heeft. Al had die oproep wel veel urgenter en dringender mogen zijn. En eigenlijk gewoon al voor het hele land moeten gelden.

Ik hoor rondom mij verschillende collega’s die alle symptomen hebben. En de kinderen ook, weliswaar heel licht. Ik vrees toch dat de jeugd een belangrijke drijvende factor is voor dit virus. Wel besmettelijke maar zonder echte symptomen. Goed dat de scholen dicht zijn gegaan.


18 maart 2020 16:39
Profiel
Bericht Re: Corona
Cazzo Super Veloce schreef:
Kappi2907 schreef:


Wat niet?


Giulia zegt kort door de bocht, nou mond houden en de regeringslijn volgen.
Jij zegt; eens, en vervolgens ga je er lijnrecht tegenin.

Niet doen dus. Je bent geen expert.


Volgens mij bevestig ik juist zijn statement. NL is het enige land dat afwijkt van aanpak buren. Ik ben geen expert, in de buurlanden zitten voldoende experts die geen experiment starten zoals de experts in NL.


18 maart 2020 17:00
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Corona
Kheldar schreef:
... Goed dat de scholen dicht zijn gegaan....


En het openbaar vervoer dan?
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


18 maart 2020 17:15
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Corona
Beetje gezond verstand gebruiken.

Ben eerder deze week 1ste klas gaan zitten - 2de klas zat mij te vol ;)

Maar ik begrijp je goed .... het is een risico-gebied :!:


18 maart 2020 17:43
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Corona
Social distancing zoveel en zo ver als je kan!


18 maart 2020 17:58
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Corona
Heb meer problemen met vliegtuigen. 300+ mensen een (groot) aantal uur in een afgesloten ruimte.

@ ewout: wat weet jij er nou van, ouwe huisarts :cheesy: :twisted:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


18 maart 2020 17:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Corona
Baudet heeft al op 28 januari een spoeddebat aangevraagd over het Coronavirus, werd weggevaagd. de RIVM ontkende alles op dat moment over besmettelijkheid, kortom waardeloos beleid weer. Stond vandaag een mooi stukje over in de Telegraaf door Wouter de Winther van het hoe en wat, tenenkrommend.... :roll:


18 maart 2020 18:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Corona
En hadden ze toen het land platgelegd en was dat achteraf niet nodig gebleken dan konden we nu lezen hoe tenenkrommend DIE beslissing was.
Achteraf is't altijd makkelijk praten.
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


18 maart 2020 20:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Corona
De echte piek verwachten ze pas tegen half mei. :popcorn:


18 maart 2020 20:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
Bericht Re: Corona
alvin01 schreef:
Baudet heeft al op 28 januari een spoeddebat aangevraagd over het Coronavirus, werd weggevaagd. de RIVM ontkende alles op dat moment over besmettelijkheid, kortom waardeloos beleid weer. Stond vandaag een mooi stukje over in de Telegraaf door Wouter de Winther van het hoe en wat, tenenkrommend.... :roll:

spoed debat door laten gaan en Baudet weggevaagd had beter geweest :twisted: :twisted:
_________________________________________
Picasa album


18 maart 2020 20:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Corona
horn schreef:

@ ewout: wat weet jij er nou van, ouwe huisarts :cheesy: :twisted:


Manueel therapeut, ik lunch elke vrijdag met de huisartsen uit ons centrum en heb er wat in de kennissenkring maar ben het zelf niet. :wink:


18 maart 2020 20:29
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2010 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 81  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: manomed


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.