Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 24 apr 2024 15:57



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2010 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 81  Volgende
Corona 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Corona
Iedereen loopt op straat, kids spelen nog steeds in groepjes met elkaar, dezelfde trutten lopen nog steeds wazige rondjes naast elkaar, in de super zit iedereen met zijn handen aan de spullen, en lopen zowaar tegen je aan, de overheid heeft de werktijdverkorting al weer herroepen, en hier zoveel voorwaarden aan verbonden, dat ik me afvraag of er daadwerkelijk geld over de brug komt, ik denk dat we letterlijk kunnen stikken. Er wordt 4000,= in het vooruitzicht gesteld, om de eerste drie maanden door te komen :shock: :bang:

Dit.....gaat....niet.....goed.....komen!
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


21 maart 2020 12:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Corona
Ik moest nog moeite doen om trimclubs die op een kluit liepen te ontwijken....

Sprak om 07:00 de boswachter nog, hij verwachte in komende dagen topdrukte in het bos.

Benzinetanken over de grens doe ik ff niet meer, buurgemeenten in DL klagen nu.
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


21 maart 2020 12:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: Corona
Zeg Wil wat moet je zo vroeg in het bos doen :?:
Had je je lange regenjas aan :mrgreen:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


21 maart 2020 12:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Corona
Samen met de Mrs en met een dikke..........400mm telelens fotograferen.

Tis ook gelukt in deze spannende en voor vele anderen moeilijke tijden.
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


21 maart 2020 12:41
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Corona
Waar is hier :?:

Hier in het bos (NL) lopen er genoeg ... maar je moet wel vroeg zijn willen ze zich niet al te goed schuil houden :idea:

Inderdaad veel wandelaars en fietsers “en route” - soms hele groepen, wat ik dan weer niet begrijp :?


21 maart 2020 14:05
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Corona
Olaf schreef:
Waar is hier :?:

De Wakel, Buursezand
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


21 maart 2020 15:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Corona
Was laatst nog in de buurt: Lattrop. Mooi daar.


21 maart 2020 16:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Corona
Tsja wat Steef ook al memoreerde, maar nu ook weer vandaag : Overvolle speeltuinen, bouwmarkten, tuincentra.
De NLers snappen het niet/cq ze doen maar wat en zo gaat het naar de definitieve lockdown op korte termijn. :evil:


21 maart 2020 17:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Corona
Ik vrees dat we naar strengere maatregelen gaan. De grafiek voor aantal besmettingen voor de overige meer dicht bevolkte provincies vertonen tot nu toe hetzelfde verloop als dat van noord Brabant maar dan 7-9 dagen vertraagd. Dus het geen-handen schudden, sociale onthouding en vervolgens horeca dicht was veel te vrijblijvend en veel te laat.

Afbeelding


Laatst bijgewerkt door Kheldar op 21 maart 2020 18:34, in totaal 2 keer bewerkt.



21 maart 2020 18:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: Corona
redriver schreef:
Waarom lees / hoor ik zo weinig over het scenario wat we bij de komende griepgolf gaan hanteren ? Op basis van de feiten van afgelopen jaren gaan daar in Nederland alleen al tussen de 5000 en 7500 meersterftes door vallen. Regeren is toch vooruit kijken .....


Goed punt, vooralsnog gaan er veel meer mensen dood aan de griep, in de winter van 2018 ruim 9.400 griepdoden in Nederland.
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


21 maart 2020 18:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ede
Bericht Re: Corona
Kheldar schreef:
Ik vrees dat we naar strengere maatregelen gaan. De grafiek voor aantal besmettingen voor de overige meer dicht bevolkte provincies vertonen tot nu toe hetzelfde verloop als dat van noord Brabant maar dan 7-9 dagen vertraagd. Dus het geen-handen schudden, sociale onthouding en vervolgens horeca dicht was veel te vrijblijvend en veel te laat.

Afbeelding


Los van mijn persoonlijke bezorgdheid over de hele situatie schrik ik hier nog niet van. Het was te verwachten dat de curve progressief zou gaan stijgen. Het gaat erom hoe de curve de komende week gaat stijgen nu de besmetting echt op gang gaat komen.
_________________________________________
944S ‘87 Nijlgroen & 987 S 3.4 '06

ex 944 '85 +’86 + ‘87 Celebration
ex 924 T ‘79
ex 911 3.0 Targa '79


21 maart 2020 18:49
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
Bericht Re: Corona
erwin996 schreef:
redriver schreef:
Waarom lees / hoor ik zo weinig over het scenario wat we bij de komende griepgolf gaan hanteren ? Op basis van de feiten van afgelopen jaren gaan daar in Nederland alleen al tussen de 5000 en 7500 meersterftes door vallen. Regeren is toch vooruit kijken .....


Goed punt, vooralsnog gaan er veel meer mensen dood aan de griep, in de winter van 2018 ruim 9.400 griepdoden in Nederland.


Over een week, misschien twee zullen jullie vanzelf naar fase 3 gaan.

Afbeelding


21 maart 2020 19:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht Re: Corona
Ik las daarnet 9000 griepdoden in 2018.
Allemaal mooi en wel. Net las ik dat er de laatste 24u 798 doden zijn in Italië.
Dat cijfer van 9000 wordt waarschijnlijk in 10 dagen realiteit.

De meesten van ons gaan het overleven, maar stel je voor dat jij aan de oorzaak ligt van iemand die je kent.
Geen probleem dan ? Dan hebben de psychologen en psychiaters meer werk ?
Goed voor de staatskas al die doden ? Minder pensioenen en werkloosheidsuitkeringen ? Meer erfenisopbrengsten ? Goed voor de staatskas.

Eigenlijk word ik ziek van al die survival of the fittest toestanden. Was dat niet iets van de 19e eeuw ?

Een bezorgde rufie die oproept tot het noodzakelijke verantwoordelijkheidsgevoel.
_________________________________________
Air or water, Porsches are COOL.

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be


21 maart 2020 20:00
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Corona
Afbeelding
Uit de NRC: Kromme corona en rechte Corona

”... Afgelopen week zijn de waarnemingen aan coronabesmettingen in een aantal Europese landen op deze manier logaritmisch uitgezet. Meestal worden ze gewoon rechttoe rechtaan weergegeven zoals elk normaal mens dat zou doen. Maar dat levert dus grafieken op met een verzameling steeds hogere punten waar je niets wijzer van wordt. De logaritmische plot, zoals hier op het plaatje voor Nederland en Italië vanaf 1 maart, was een eyeopener.

In veel landen om ons heen blijkt sprake van een zuiver exponentiële groei met een constant groeipercentage. Dit percentage is inmiddels, interessant genoeg, in veel landen hetzelfde en ligt gemiddeld zo rond de 21 procent per dag, zelfs in Italië. Het zal te maken hebben met de Europese stedenbouw, samenlevingsvormen, leeftijdopbouw en natuurlijk met het karakter van het virus. Spanje springt eruit met een veel hoger percentage (tot een paar dagen geleden 39 procent per dag).

Twee weken vertraging
Een groei in het totaal aantal besmettingen van 21 procent per dag komt neer op een vertienvoudiging in 12 dagen – de vuistregel van Lentink zet het gevaar dus iets te zwaar aan, hij beschrijft in feite de situatie van twee weken geleden toen de corona-uitbreiding iets harder ging. Uit de overeenkomst in de waarnemingen van Nederland, Engeland, Frankrijk, Duitsland en Italië leid je af dat de metingen echt betekenis hebben, ook al weten we dat het grootste deel van de besmettingen gemist wordt. Vermoedelijk is dat een vaste fractie.

Dat de Nederlandse ontwikkelingen met ruwweg twee weken vertraging het patroon volgen van Italië, zoals eerder beweerd, blijkt te kloppen – wat natuurlijk niet wil zeggen dat dit zo blijft.

Zó constant is de groei die de logaritmische plot laat zien dat de buitenstaander het waagt een voorspelling te doen over de toestand waarin Nederland over twaalf dagen zal verkeren – hoe onwetenschappelijk dat ook is. De ervaring heeft geleerd dat de effecten van beheersmaatregelen niet binnen één à twee weken zichtbaar worden. Het valt niet uit te sluiten dat er op 1 april zo’n 25.000 bevestigde besmettingen zullen zijn. Als 5 procent daarvan een ic-bed nodig heeft, wordt de normale ic-capaciteit net overvraagd, maar er blijkt gelukkig uitbreiding mogelijk tot wel 2.000 ic-bedden. Dat het toch ingewikkeld wordt vóór het twaalf dagen later Pasen is, staat wel vast.”


En het gaat niet naar beneden gaan. Als je ziet hoe druk het overal niet was vorig weekend en dit weekend!


21 maart 2020 20:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Corona
rufie schreef:
Ik las daarnet 9000 griepdoden in 2018.
Allemaal mooi en wel. Net las ik dat er de laatste 24u 798 doden zijn in Italië.
Dat cijfer van 9000 wordt waarschijnlijk in 10 dagen realiteit.


Reken in geval van Corona ook nog al de mensen die spoedeisend hulp of ingrepen nodig hebben die normaliter met hoge waarschijnlijkheid hun complexe medische toestand te boven zouden komen maar die misschien nu niet geholpen kunnen worden. Dus de indirecte doden moet je er ook bij optellen.

En je ziet al hoeveel Corona doden er dan extra vallen als er niet genoeg medische capaciteit is.


21 maart 2020 21:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
Bericht Re: Corona
Hier gaat het richting 600 doden. Zal morgen wel veel meer zijn. Gaat hard nu. Onbegrijpelijk,dat in Nederland bijna alles nog gewoon open is en velen de ernst van de situatie nog niet inzien.
_________________________________________
Een vriendelijk woord kost niets!
www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA


21 maart 2020 22:17
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Corona
Sommigen, ook hier op het PF memoreren dat het nog steeds om een griepje gaat ...tsja... :oops:
Stelletje Lamlullen.


21 maart 2020 22:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Corona
rufie schreef:
Ik las daarnet 9000 griepdoden in 2018.
Allemaal mooi en wel. Net las ik dat er de laatste 24u 798 doden zijn in Italië.
Dat cijfer van 9000 wordt waarschijnlijk in 10 dagen realiteit.

De meesten van ons gaan het overleven, maar stel je voor dat jij aan de oorzaak ligt van iemand die je kent.

Een bezorgde rufie die oproept tot het noodzakelijke verantwoordelijkheidsgevoel.


Ben ik al de hele tijd aan het roepen. Maar wat gebeurt er in mijn directe omgeving: een kranige, slimme dame van 85 (de meest kwetsbare groep dus) wou gisteren doodleuk naar de kapper. Waar de social distance in geen geval gerespecteerd kan worden en waar besmettingsgevaar reëel is (ik begrijp ook niet dat kappers überhaupt nog mogen werken). Het heeft een uur geduurd via telefoon om haar te overtuigen om het niet te doen. Ik zie hier constant groepjes wielertoeristen passeren, hun neus snuitend in de vrije natuur.
Het wordt dagelijks breed uitgesmeerd in het nieuws wat er van de bevolking verwacht wordt om de contaminatie te vertragen zodat de zorg de hoeveelheid IC gevallen met beademing aankan. Welk deel van de boodschap hebben die mensen dan niet begrepen?
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


21 maart 2020 23:01
Profiel
PorscheForum Rakker
987 Cayman S Cup
Bericht Re: Corona
erwin996 schreef:
Goed punt, vooralsnog gaan er veel meer mensen dood aan de griep, in de winter van 2018 ruim 9.400 griepdoden in Nederland.


Ik dacht dat iedereen nu wel door had hoe onzinnig deze vergelijking met seizoensgriep is.

Om te huilen.


21 maart 2020 23:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Corona
Hey, ik móest iets halen bij de Karwei voor een reparatie op de zaak, wat denk je? Het leek wel koopzondag, álles kennelijk in de aanbieding, want ik kon mijn auto bijna niet kwijt....weggegaan.
De Nederlanders zijn zó lang beschermd door de wetgeving, dat ze fijn vakantie in eigen land gaan vieren, 2e Paasdag was kennelijk vandaag! :shock: ZE VIEREN GEWOON VAKANTIE, ZE KRIJGEN TOCH WEL DOORBETAALD! :evil:
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


22 maart 2020 0:59
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Curaçao
Bericht Re: Corona
Zal voor sommige mensen hier op het forum wel even schrikken zijn;

https://decorrespondent.nl/10631/de-pandemie-ontcijferd-waar-je-op-moet-letten-als-je-coronacijfers-voorbij-ziet-komen/16855368683824-19feca73?fbclid=IwAR1co8mOdWGofVHp3Ru-e1mB9WJqv-Ntg09AHlQJv0X50fRTDgn3J-yafbo


22 maart 2020 1:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Bericht Re: Corona
lockdown :popcorn:
_________________________________________
De wijzen komen uit het oosten.....:wink:
Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae
Si vis pacem, para bellum


22 maart 2020 1:17
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Corona
Vandaag topdrukte in Zandvoort aan zee leek wel of Max rondje ging rijden........die hebben echt een bord voor hun kop {{##%^*£¥’llki


22 maart 2020 1:27
Profiel
Bericht Re: Corona
erwin996 schreef:
redriver schreef:
Waarom lees / hoor ik zo weinig over het scenario wat we bij de komende griepgolf gaan hanteren ? Op basis van de feiten van afgelopen jaren gaan daar in Nederland alleen al tussen de 5000 en 7500 meersterftes door vallen. Regeren is toch vooruit kijken .....




Goed punt, vooralsnog gaan er veel meer mensen dood aan de griep, in de winter van 2018 ruim 9.400 griepdoden in Nederland.


Klein detail, voor de griep is er een vaccin beschikbaar. De zgn ‘griepprik’. Als je deze jaarlijks laat zetten, meestal door ouderen, ben je aardig beschermd.

Verder is al in den treuren uitgelegd wat het verschil is tussen de griep en Corona. Vermoeiend aan het worden....

https://influenzastichting.nl/hoe-voorkom-ik-griep/


22 maart 2020 7:54
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
Bericht Re: Corona
Hier werkt de "lockdown" redelijk. Komt geen auto meer langs. Er zijn natuurlijk altijd wel een paar die niet willen luisteren,maar ze krijgen wel een dikke boete. Het leger is ook ingeschakeld.. Ze schatten dat het aantal doden in bejaarden en verzorgingstehuizen wel tot 100.000 of meer kan oplopen. Zag ook de foto van Zandvoort. Idioten.
_________________________________________
Een vriendelijk woord kost niets!
www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA


22 maart 2020 9:34
Profiel Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2010 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 81  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: pakkie


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.