Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 25 apr 2024 23:32



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2010 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 81  Volgende
Corona 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: Corona
Kappi2907 schreef:
erwin996 schreef:
redriver schreef:
Waarom lees / hoor ik zo weinig over het scenario wat we bij de komende griepgolf gaan hanteren ? Op basis van de feiten van afgelopen jaren gaan daar in Nederland alleen al tussen de 5000 en 7500 meersterftes door vallen. Regeren is toch vooruit kijken .....




Goed punt, vooralsnog gaan er veel meer mensen dood aan de griep, in de winter van 2018 ruim 9.400 griepdoden in Nederland.


Klein detail, voor de griep is er een vaccin beschikbaar. De zgn ‘griepprik’. Als je deze jaarlijks laat zetten, meestal door ouderen, ben je aardig beschermd.

Verder is al in den treuren uitgelegd wat het verschil is tussen de griep en Corona. Vermoeiend aan het worden....

https://influenzastichting.nl/hoe-voorkom-ik-griep/


Ik zal mijn opmerking nog wat toelichten. Ik denk dat er weinig mensen zijn die nog ontkennen dat COVID-19 een probleem is wat we moeten aanpakken (ik ook niet). Ik vraag me alleen hardop af of straks een griep-dode net zoveel compassie van de medemens kan verwachten en steun van de regering(en) als een Covid-19-dode nu. Ik denk dat ik het antwoord al weet. ...... Ik wil dus geen vergelijk maken tussen Covid-19 en de griep zelf maar met de maatregelen (met alleen een griep-vaccin redden we het jaarlijks ook niet) ter voorkoming van slachtoffers.


22 maart 2020 9:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Corona
Kappi2907 schreef:
erwin996 schreef:
redriver schreef:
Waarom lees / hoor ik zo weinig over het scenario wat we bij de komende griepgolf gaan hanteren ? Op basis van de feiten van afgelopen jaren gaan daar in Nederland alleen al tussen de 5000 en 7500 meersterftes door vallen. Regeren is toch vooruit kijken .....




Goed punt, vooralsnog gaan er veel meer mensen dood aan de griep, in de winter van 2018 ruim 9.400 griepdoden in Nederland.


Klein detail, voor de griep is er een vaccin beschikbaar. De zgn ‘griepprik’. Als je deze jaarlijks laat zetten, meestal door ouderen, ben je aardig beschermd.

Verder is al in den treuren uitgelegd wat het verschil is tussen de griep en Corona. Vermoeiend aan het worden....

https://influenzastichting.nl/hoe-voorkom-ik-griep/


“Zuigen” noem ik dat ...
https://www.vandale.nl/gratis-woordenbo ... ncXLS-0vmo
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


22 maart 2020 9:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Corona
En die aanpak heb je voor dat kansloze volk hier blijkbaar ook nodig.. is een soort combi van eigenwijs en vooral, ik sta boven de natuurlijke wetten gevoel ofzo, ik heb geen idee wat je bezielt om zo naar zandvoort te gaan of adamse bos (zelfde malloten daar).. en niet een, maar hele volksstammen..


22 maart 2020 9:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Corona
Enguess schreef:
Ook eens, Giulia. Maar niet eenvoudig in Nederland, een land van notoire betweters dat zich in en uit principe niet aan regels wenst te houden.

Nou zal ik wel weer een grote bek krijgen van 205forever dat ik me als een in het buitenland wonende Nederlander dit soort uitspraken niet mag veroorloven.

Maar het is wel zo.


22 maart 2020 10:21
Profiel
Bericht Re: Corona
redriver schreef:
Kappi2907 schreef:
erwin996 schreef:
redriver schreef:
Waarom lees / hoor ik zo weinig over het scenario wat we bij de komende griepgolf gaan hanteren ? Op basis van de feiten van afgelopen jaren gaan daar in Nederland alleen al tussen de 5000 en 7500 meersterftes door vallen. Regeren is toch vooruit kijken .....


Man, man ontregeld de griep de economie? Nee
Is de griep beheersbaar? Ja
Kan van griepslachtoffers op fatsoenlijke manier afscheid worden genoemden? Ja
Komen grieppatienten op de IC terecht? Minimaal!

....en zo verder, en zo verder.

Welke maatregel stel je voor om de griep te voorkomen?

Zinloos dit.



Goed punt, vooralsnog gaan er veel meer mensen dood aan de griep, in de winter van 2018 ruim 9.400 griepdoden in Nederland.


Klein detail, voor de griep is er een vaccin beschikbaar. De zgn ‘griepprik’. Als je deze jaarlijks laat zetten, meestal door ouderen, ben je aardig beschermd.

Verder is al in den treuren uitgelegd wat het verschil is tussen de griep en Corona. Vermoeiend aan het worden....

https://influenzastichting.nl/hoe-voorkom-ik-griep/


Ik zal mijn opmerking nog wat toelichten. Ik denk dat er weinig mensen zijn die nog ontkennen dat COVID-19 een probleem is wat we moeten aanpakken (ik ook niet). Ik vraag me alleen hardop af of straks een griep-dode net zoveel compassie van de medemens kan verwachten en steun van de regering(en) als een Covid-19-dode nu. Ik denk dat ik het antwoord al weet. ...... Ik wil dus geen vergelijk maken tussen Covid-19 en de griep zelf maar met de maatregelen (met alleen een griep-vaccin redden we het jaarlijks ook niet) ter voorkoming van slachtoffers.


22 maart 2020 10:23
Bericht Re: Corona
De overheid heeft aandacht voor de griep:
https://www.rivm.nl/griep-griepprik/gri ... ppreventie

Mensen stop nou eens met die domme vergelijking met de griep.

Griep is beheersbaar qua gezondheid en economische gevolgen. Daar hoeft de regering niet ‘op vooruit te kijken’.

Corona niet......


22 maart 2020 10:30
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S ('97)
Sant Pere de Ribes, Spanje
Bericht Re: Corona
Enguess schreef:
Enguess schreef:
Ook eens, Giulia. Maar niet eenvoudig in Nederland, een land van notoire betweters dat zich in en uit principe niet aan regels wenst te houden.

Nou zal ik wel weer een grote bek krijgen van 205forever dat ik me als een in het buitenland wonende Nederlander dit soort uitspraken niet mag veroorloven.

Maar het is wel zo.


Ik woon ook al jaren in het buitenland en ik kijk met stijgende verbazing (of eigenlijk beter: verbijstering) hoe men in Nederland omgaat met dit virus. Kijk eens naar landen als China, Italie en Spanje waar al duzienden doden zijn gevallen. Complete lockdown!

En in Nederland? Gaan we met zijn allen lekker over het strand lopen omdat het zo´n lekker weer is. En dan bij voorkeur ook nog per trein richting Zandvoort of Noordwijk.

Wij zitten nu in Spanje al een week in complete lockdown en het voelt bijna onverantwoordelijk naar de rest van de wereld hoe we in Nederland dit virus denken te overwinnen. Wanneer wordt Nederland nou eens wakker?
_________________________________________
Wie remt, verliest......


22 maart 2020 10:34
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: Corona
Kappi2907 schreef:
De overheid heeft aandacht voor de griep:
https://www.rivm.nl/griep-griepprik/gri ... ppreventie

Mensen stop nou eens met die domme vergelijking met de griep.

Griep is beheersbaar qua gezondheid en economische gevolgen. Daar hoeft de regering niet ‘op vooruit te kijken’.

Corona niet......


Als je 2500 tot 7500 griep-doden beheersbaar noemt ......


22 maart 2020 11:04
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 987S Tip; Ex-986 2.5
Berkel en Rodenrijs
Bericht Re: Corona
Geen fan van Maurice de Hond, maar wat mij betreft wel een heel plausibel verhaal over de relatie temperatuur en luchtvochtigheid versus de snelheid van verspreiding van het virus. Als dat klopt, gaat toch de vergelijking met een soort ‘griepje’ (die ik niet deel)weer op: minder tot nagenoeg geen last in de zomer, veel meer onder winterse omstandigheden: https://www.maurice.nl/2020/03/22/lockdown-light-slimmer-en-beter/


22 maart 2020 11:10
Profiel Facebook  Twitter 
Bericht Re: Corona
redriver schreef:
Kappi2907 schreef:
De overheid heeft aandacht voor de griep:
https://www.rivm.nl/griep-griepprik/gri ... ppreventie

Mensen stop nou eens met die domme vergelijking met de griep.

Griep is beheersbaar qua gezondheid en economische gevolgen. Daar hoeft de regering niet ‘op vooruit te kijken’.

Corona niet......


Als je 2500 tot 7500 griep-doden beheersbaar noemt ......


Ja, omreden dat er een ‘bandbreedte’ is die bij Coronavirus nog niet bekend is. En de IC’s niet vollopen omreden dat er spreiding van de beperkte kritische patiënten mogelijk is.......voor de zoveelste keer.


22 maart 2020 11:20
Bericht Re: Corona
Op dit moment lopen de aantallen geïnfecteerde en doden in tijd gelijk op met Italië.
Statistisch gezien is het aantal geïnfecteerd gerelateerd aan aantal positieve testen Is dit echter een voorbode voor wat komen gaat kunnen we onze borst nat maken.

Discipline van de Nederlanders is slecht!
Kans is dus groot dat we de jippie zijn!


Laatst bijgewerkt door Kappi2907 op 22 maart 2020 11:52, in totaal 1 keer bewerkt.



22 maart 2020 11:29
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Corona
redriver schreef:
Kappi2907 schreef:
De overheid heeft aandacht voor de griep:
https://www.rivm.nl/griep-griepprik/gri ... ppreventie

Mensen stop nou eens met die domme vergelijking met de griep.

Griep is beheersbaar qua gezondheid en economische gevolgen. Daar hoeft de regering niet ‘op vooruit te kijken’.

Corona niet......


Als je 2500 tot 7500 griep-doden beheersbaar noemt ......


Als die die 2500-7500 over een periode van een heel jaar vallen wel ja. In Italië heb je ze nu al in 1 week en dan is het virus daar nog niet heel wijd verspreid. Dus kun je nagaan als je het op zijn vrije loop gaat.

Zwaar jippie ... de komende week gaan we zien of de ‘maatregelen’ effect hebben. Indien niet dan hebben we twee weken verloren vergeleken met alle ons omringende landen en gaan we dus naar Italiaanse toestanden voor de randstad.

Landen met 2 tot 4 keer de NLse INtensive care capaciteit (België 2x zoveel, Duitsland 4 keer zoveel) hebben veel strengere maatregelen genomen die ook nog goed worden opgevolgd. En hier ‘sturen’ we op IC capaciteit, yeah right. Wat heb ik hier gemist?


Laatst bijgewerkt door Kheldar op 22 maart 2020 11:46, in totaal 1 keer bewerkt.



22 maart 2020 11:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S ('97)
Sant Pere de Ribes, Spanje
Bericht Re: Corona
Voor wie het nog niet gelooft allemaal hier een snapshot uit een interview met een Italiaanse arts uit Bergamo:

Anaesthetist Dr Lorenzo Grazioli of Bergamo, Italy had a message for other countries currently facing increasing numbers of cases: "What I would suggest is just shut down to stop all the outbreak and not come in this kind of situation, that is very, very difficult to manage," he told Sky.

Grazioli said he is used to working under strain and making difficult choices about critical patients but he admits he has never been so stressed in his life.
_________________________________________
Wie remt, verliest......


22 maart 2020 11:45
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
944 1987 #Pitchblack944 Ex: 996 TURBO 2001 488PK/727NM arena metallic 996 C2 1999 ex: witte 944 type 1 uit 1984 ex: 996 violet 1999 ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI. ex 944S2 1991 zwart ex 928 1980 grijs Oost-Souburg
Bericht Re: Corona
Kappi2907 schreef:
Op dit moment lopen de aantallen geïnfecteerde en doden in tijd gelijk op met Italië.
Statisch gezien is het aantal geïnfecteerd gerelateerd aan aantal positieve testen Is dit echter een voorbode voor wat komen gaat kunnen we onze borst nat maken.

Discipline van de Nederlanders is slecht!
Kans is dus groot dat we de jippie zijn!


Afbeelding


22 maart 2020 11:49
Profiel
PorscheForum Rakker
200D automaat bj 77, van Jasser Klavet gekocht.
Immer volle pulle
Bericht Re: Corona
Het is allemaal heel erg wat er gebeurt door corona maar zou het geen natuurlijke correctie kunnen zijn van de natuur .... meestal als er van 1 soort te veel zijn grijpt de natuur in ....
_________________________________________
Geen andere keus dan een ster op de neus.
200D rules, Immer volle pulle.


22 maart 2020 12:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Corona
Emergency Alert
Twee weken te laat


22 maart 2020 12:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Corona
Er stond de afgelopen week nog iemand in mijn praktijk bij hoog en laag te beweren dat het een biologisch wapen was wat bewust ingezet was. En hij kon het weten want hij was vroeger bij het leger geweest....
Je hoort de vreemdste complottheorieën.


22 maart 2020 12:32
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: Corona
We moeten (het effect van) Corona zeker niet bagatelliseren!
Zover (mij) nu echter bekend zijn de feiten:
- je kunt er volledig van genezen als je het overleeft
- de meeste besmettingen hebben milde, i.i.g. geen ernstige levensbedreigende, klachten
- de sterfgevallen (in NL) behoren allemaal tot een groep met verhoogd risico
- de sterfgevallen (in NL) waren allemaal tussen de 63 en 94 jaar oud
- statistisch gezien hebben we o.b.v de prognose voor NL > 99% kans om het te overleven

De conclusie op basis hiervan is uiteraard voor eigen rekening :wink:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


22 maart 2020 13:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Corona
Precies!
Vrijwel alle doden zijn 80+. Is natuurlijk ook erg, maar rechtvaardigt niet de blinde paniek die hier en elders heerst.
Maar ja, een half uurtje googelen en ze zijn meteen deskundig...

Overigens maakt Ab Osterhaus de vergelijking tussen gewone influenza en Corona ook, maar die snapt het waarschijnlijk ook niet volgens de pseudodeskundigen hier :lol:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


22 maart 2020 13:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Corona
Zo, de ontkenning en de bagatellisering blijft blijkbaar verder woekeren.
Wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil …

Ik lees hier niet meer mee want ik wordt treurig van het egoïsme en de onverschilligheid naar de medemens toe.

Ik lees de Porsche gerelateerde rubrieken wel, beter voor mijn gemoed.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


22 maart 2020 13:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Corona
We gaan het zien!!! Vandaag weer een grafiekje per provincie


22 maart 2020 13:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Bericht Re: Corona
ruud janssen schreef:
Kappi2907 schreef:
Op dit moment lopen de aantallen geïnfecteerde en doden in tijd gelijk op met Italië.
Statisch gezien is het aantal geïnfecteerd gerelateerd aan aantal positieve testen Is dit echter een voorbode voor wat komen gaat kunnen we onze borst nat maken.

Discipline van de Nederlanders is slecht!
Kans is dus groot dat we de jippie zijn!


Afbeelding


Die grafiekjes zijn niets waard,...
NL test heel weinig, dus de aantallen kloppen niet, Italië test misschien wel heel veel, dat weet ik niet.
Leeftijdsopbouw bevolking is anders
Timing en omvang maatregelen zijn anders...

Is echt niet te vergelijken.

Btw doordat we zo weinig testen hebben we feitelijk geen idee van het aantal besmettingen. Waar de experts op sturen is dan ook een raadsel.

Hoop dat het goed gaat, fingers crossed.
_________________________________________
Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag


22 maart 2020 14:28
Profiel WWW
Bericht Re: Corona
De doden hoef je niet testen, dat cijfer is hard.


Laatst bijgewerkt door Kappi2907 op 22 maart 2020 14:43, in totaal 1 keer bewerkt.



22 maart 2020 14:37
Bericht Re: Corona
Cazzo Super Veloce schreef:
Precies!
Vrijwel alle doden zijn 80+. Is natuurlijk ook erg, maar rechtvaardigt niet de blinde paniek die hier en elders heerst.
Maar ja, een half uurtje googelen en ze zijn meteen deskundig...

Overigens maakt Ab Osterhaus de vergelijking tussen gewone influenza en Corona ook, maar die snapt het waarschijnlijk ook niet volgens de pseudodeskundigen hier :lol:


Dus jij bent een paniekexpert, sterker nog inclusief waardeoordeel. De overheden wereldwijd schieten volgens jouw onnodig in paniek. De echte experts zaaien volgens jou de paniek of kun je 1 expert benoemen die heeft aangegeven dat we nu onnodig in paniek schieten.

Man, man wat om een domme reactie!

Noem eens 2 maatregelen die overdreven zijn?


22 maart 2020 14:41
Bericht Re: Corona
Cazzo Super Veloce schreef:
Precies!
Vrijwel alle doden zijn 80+. Is natuurlijk ook erg, maar rechtvaardigt niet de blinde paniek die hier en elders heerst.
Maar ja, een half uurtje googelen en ze zijn meteen deskundig...

Overigens maakt Ab Osterhaus de vergelijking tussen gewone influenza en Corona ook, maar die snapt het waarschijnlijk ook niet volgens de pseudodeskundigen hier :lol:


Je bedoelt Ab 'aandeeltjes' Osterhaus! Betrouwbare bron…..misschien zelf een keertje googlen (-:

https://www.quotenet.nl/zakelijk/a32723 ... cent-32723


22 maart 2020 15:02
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2010 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 81  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.