Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 26 apr 2024 2:53



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2010 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 81  Volgende
Corona 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Corona
Nou had ik gelukkig al bij diverse ritjes bemerkt dat jullie niet helemaal sporen ... dus dat verbaast me verder nix ... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
_________________________________________
'Life is what you make it!'


26 maart 2020 7:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Corona
En nu de feiten Steef...

https://www.zorgwijzer.nl/zorgverzekeri ... egankelijk


26 maart 2020 10:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Corona
Hoe komt het dan dat er zovele Nederlanders naar België komen om geholpen te worden?
Goedkoper!
Minder lange wachttijden!
Ik woon op de grens met Nederland en ik ben onlangs opgenomen geweest voor hartklachten. Zowel op de gang als in de revalidatie is de verhouding Belgen - Nederlanders 50/50.
Dit is realiteit beste forumleden en geen propaganda vanuit het beleid.

Vreemd voor een land waar alles zo goed geregeld is, toch?
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


26 maart 2020 10:51
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Corona
ff afsplitsen en weer door over corona?
_________________________________________
footers zuigen! :D


26 maart 2020 10:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Corona
giulia schreef:


Lekkere kerel, Zorgwijzer is een commerciële website, gesponsord door de grote 4! DSW mocht er in eerste instantie niet bijgezet (inmiddels wel? Ik hou het niet meer bij...) omdat ze weigerden hieraan te betalen.

En zo ook de ongecontracteerde zorgverleners, worden min of meer geboycot op deze site. Blijf maar lekker naïef denken dat het allemaal zonder winstoogmerk is.... want dàt is de enige reden dat dit soort bloedzuigers bestaan.
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


26 maart 2020 11:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Corona
Pacoloco schreef:
ff afsplitsen en weer door over corona?


Dit gaat over Corona, en dat sommigen denken dat Rutte het fantastisch doet. Heeft hier iemand zich al als vrijwilliger aangemeld? Ik wel....ze kunnen het niet aan dankzij Rutte, dus de mensen die hier het halleluja over hem afroepen, ik zou zeggen, meldt je ook aan om Rutte te ondersteunen! Oh nee, de zorgverleners...
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


26 maart 2020 11:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Corona
Giulia +1.
Zelf ben ik grootverbruiker van de zorg sinds enkele jaren. Ik kan vanuit dit perspectief alleen maar enorm veel waardering uitspreken over het niveau en de kwaliteit van de zorg in Nederland. Aan mij heeft het de afgelopen jaren aan niets onderbroken, in tegendeel, Amphia in Breda krijgt van mij een dikke 10. Zou niet weten waarom ik voor zorg naar België zou moeten.
Mijn vrouw werkt in de ouderenzorg als Praktijk Verpleegkundige. Ook zij herkent de kritiek op het zorgbeleid totaal niet. Ze heeft jaren in Breda-Noord gewerkt, een echte volkswijk. De ouderen die daar klagen over de eigen bijdrage zijn vaak ook de ouderen die nog roken of een ongebruikte auto voor de deur hebben staan. Zelden komt het voor dat een oudere echt problemen heeft om de eigen bijdrage te betalen.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


Laatst bijgewerkt door Cazzo Super Veloce op 26 maart 2020 11:28, in totaal 1 keer bewerkt.



26 maart 2020 11:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Corona
Die zorg waar jij het over hebt, is altijd al goed geweest Paul. Dat zou wat zijn als dat verslechterd was, toch?
Waarschijnlijk maakt jouw vrouw zich geen zorgen, en denkt ze er heel anders over omdat ze geen kostwinner is :wink:
Je piept wel anders als jij nu ook verpleegkundige zou zijn. Dan zou jouw leven er heeeeel anders uit zien, en zou je begrip hebben voor de huidige situatie van de zorgverleners.Jij praat vanuit een dikke portemonnee, zoals de meesten hier.

En lees jij wel wat ik over Zorgwijzer meldt?? :scratch: Of lees jij net als de meesten alleen wat je wilt zien. Oogkleppen!
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


26 maart 2020 11:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Corona
Overigens is er een lichtpuntje: het aantal nieuwe gevallen lijkt iets in aantal (procentueel) af te nemen. Laten we hopen dat deze ontwikkeling zich doorzet, want het lijkt er nu op dat men het beter gaat begrijpen.

En dan maar hopen dat de mensen zich nog een paar maanden willen houden aan de adviezen van het RIVM!
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


26 maart 2020 11:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Corona
Onzin, mijn vrouw heeft genoeg collega's waarvan de man vrachtwagenchauffeur is of ook in de zorg werkt. Die mensen hebben inderdaad minder te besteden per maand, maar komen prima rond. Kunnen gewoon op vakantie met het gezin, hebben een auto en een koophuis.
Dat wil niet zeggen dat ik niet vind dat ze beter beloond mogen worden.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


26 maart 2020 11:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Corona
Weet je wat het is Steef, je schopt overal tegen aan en trekt alles in twijfel wat overheden betreft. Dan is geen enkel rapport, onderzoek of verslag goed genoeg voor je. Zorgwijzer publiceert slecht een EU en OESO rapport maar blijkbaar snappen die er ook niks van en weet jij exact hoe het in elkaar zit. Ik hoop alleen maar voor je dat je wel vertrouwen in de zorg en het kabinet hebt op het moment dat jij het echt nodig hebt...of weiger je dan principieel de zorg?


26 maart 2020 11:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ede
Bericht Re: Corona
Deze allemaal blijkbaar alweer vergeten.

Ieder recht op zijn mening maar......

#Doeslief :roll:
_________________________________________
944S ‘87 Nijlgroen & 987 S 3.4 '06

ex 944 '85 +’86 + ‘87 Celebration
ex 924 T ‘79
ex 911 3.0 Targa '79


26 maart 2020 12:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
Bericht Re: Corona
EriC4C schreef:
Laten we er hier inderdaad geen politieke discussie van maken :thumleft:
Dat komt de sfeer zeker ten goede :wink:

Volkomen mee eens! Achteraf kun je alles goedpraten of afkraken. Niemand weet hoe alles gaat en ging verlopen,ook de experts niet. En ja,ik ben wel een beetje bang.
_________________________________________
Een vriendelijk woord kost niets!
www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA


26 maart 2020 12:16
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Corona
Zelfs Baudet was milder in het laatste debat - nu wij nog :-)
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


26 maart 2020 20:31
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: Corona
steef schreef:
Jullie weten duidelijk niet wat er onder Rutte allemaal is kapotgemaakt, juist in de zorg:
Ziekenhuizen falliet, zorg uitgekleed, de zorgverzekeringen nog nooit zoveel reserves gehad, en die lachen zich nu een bult, want die hebben nog nooit zo weinig kosten gehad als nu: alle behandelingen uit de aanvullende verzekeringen liggen straks bijna twee maanden stil, Rutte reageert helemaal NIET op de problemen binnen de zorg, sterker nog, de zorgverzekeringen krijgen alle macht op een presenteerblaadje.

Duitsland heeft geïnvesteerd in zorg, zonder daarbij de burger uit te kleden, Nederland kleedt de burger uit middels zorgpremies, en vervolgens wordt op de zorg dermate bezuinigd, dat er ook werkelijk niets kan worden opgevangen, en nu is het hele land in paniek.

Wat jullie ook niet helemaal volgen, is dat er tot op dit moment zwaar actie wordt gevoerd tegen de zorgverzekeringen door de zorg, maar hier hoor je bijna niets over, omdat de grote zorgverzekeringen zowel de overheid, als de media onder druk zetten, en met succes, getuige de vele commissarissen en directeuren, bijna allemaal voormalig ministers! Van rooie rakkers tot stropdassen!

Volgens o.a. Rutte en consorten, MOEST er bezuinigd worden op de zorg. Dat is complete onzin, want dat is alleen in Nederland zo, zogenaamd door de vergrijzing. Dus als je 65 bent, krijg je gratis zorg zonder daar iets aan te hoeven mee betalen? Onze bejaarden kunnen hun eigen risico niet eens meer betalen, of de eigen bijdrage van medicijnen! Ze betalen gewoon tot de dood mee aan de zorg. Dank u wel Rutte, fijn geregeld!

De zorg moest net als het bedrijfsleven op de rand van het kostenplaatje leven: het moest winstgevend worden, het mocht niet teveel kosten. En daar, mijne heren, plukken we nu de zure vruchten van in onze ‘welvaartsstaat’. In Duitsland hebben ze inderdaad minder problemen met Corona. Dáárom dus! Rutte zou zich diep moeten schamen! En zo denken inmiddels alle zorgverleners, de mensen die zich nu uit de naad moeten werken voor JULLIE, over Rutte, die al lachend, al jaren de zorgverleners compleet negeert!

Vergeet niet dat je poepluier in het bejaardenhuis slechts 1x per dag (als je mazzel hebt) wordt verschoond, als je dat zelf niet meer kan. Ik kan nog wel even verder gaan over de administratiedruk in de zorg, dat zegt jullie ook helemaal niets, maar men is dat goed zat! Daar hebben zorgverleners ook niet voor gekozen, alles hangt samen aan verplicht in te vullen formulieren, steeds minder tijd om aan echte zorg te besteden.De lonen zijn dramatisch, de werkdruk op sommige afdelingen onmenselijk, er stappen er steeds meer uit, nauwelijks nieuwe instroom.....allemaal onder Rutte verergerd. Wij hadden één van de beste zorgstelsels ter wereld, er werd naar ons systeem gekeken, dat is allang niet meer zo, het buitenland kijkt verbaast toe hoe slecht het bij ons inmiddels is geregeld, én inmiddels één van de duurste zorgstelsels voor de burger. Veel betalen, en er steeds minder voor terugkrijgen, waar vind je dat nog (US?).

Shame on you, door Rutte nu ineens de hemel in te prijzen!


Goed dat je het zo compleet verwoord. Onder Rutte is natuurlijk nog meer kapotbezuinigd maar dat nu even terzijde. Rutte is voor sommige (met een korte termijn geheugen) nu een soort reddende engel. Van mag hij gisteren al vertrekken.


26 maart 2020 20:33
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: Corona
giulia schreef:


Sinds wanneer is de EU een onafhankelijke bron ?


26 maart 2020 20:35
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Corona
steef schreef:
Shame on you, door Rutte nu ineens de hemel in te prijzen!


..... :!: :!:


26 maart 2020 20:45
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Corona
Precies een week geleden moest ik op het binnenhof zijn, wat een totale paniek heerst daar....
Ik snap wel dat Bruins flauw viel en nu terug getreden is.
Die mensen daar werken echt 20 uur per dag volgens mij, zien er volledig uitgeput uit....
Je kunt het met het beleid eens of oneens zijn maar die mensen daar doen er echt alles aan om alles zo goed mogelijk te regelen.


26 maart 2020 20:49
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
Bericht Re: Corona
Als ik kijk naar de EU top 10 aantal doden t.o.v. het aantal inwoners dan komt Nederland op een schamele 3e plaats. Misschien moeten we onderzoeken wat onze oosterburen doen.

Afbeelding

Bron


26 maart 2020 21:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Corona
Bij de Oosterburen wordt veel meer getest en er zijn veel ic bedden, dat scheelt ook .


26 maart 2020 21:24
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
Bericht Re: Corona
Het gaat hier niet om de aantallen besmettingen maar om het percentage doden t.o.v. het aantal inwoners.

Testen heeft geen invloed op het aantal doden en wij hebben in NL ook (nog) geen tekort aan IC bedden. Dus wat is er wezenlijk anders daar?


26 maart 2020 21:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Corona
Hoor net op radio 1 dat die cijfers helemaal niet kloppen, chaos dus. :shock:


26 maart 2020 21:37
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
Bericht Re: Corona
Over welke cijfers heb je het? De Duitse?


26 maart 2020 21:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Corona
NL heeft sowieso een hoog sterftepercentage als je naar gewone ziekenhuisopnames kijkt. Dat komt door het meer actievere beleid waardoor mensen niet meer naar de intensive care gaan maar kiezen voor een palliatief traject.

In geval van Corona gaan de mensen die deze palliatieve keuze maken ook sneller dood in plaats van het nog 2-3 weken in de IC aan de beademing te rekken.

We zitten nog in de beginfase ... dus de eerste doden zullen in meerderheid ouderen zijn die kiezen om niet meer behalndeld te worden en dit dodental loopt dan snel op. Naargelang er meer gevallen komen in alle landen en ook meer verschillende ‘soort’ dodelijke gevallen zullen bovenstaande cijfers uit het lijstje allemaal min of meer convergeren lijkt me.

Als je kijk naar besmettingen en mortaliteit is dat blijkbaar 3-4%.

Bv het sterftepercentage was in z-Korea ook zeer laag (lager dan 1%) omdat men zeer veel testte dus in het begin van de uitbraak snel heel veel besmette personen heeft tov van weinig doden. Het duurt gewoon een paar weken voor gezonde mensen het loodje leggen. De ouderen vormen een groep die toch rapper bezwijkt, waarschijnlijk doordat er meer onderliggende medische problemen zijn. Ondertussen is de mortaliteit in ZK ook opgelopen tot 3-4%.


Laatst bijgewerkt door Kheldar op 26 maart 2020 22:26, in totaal 3 keer bewerkt.



26 maart 2020 22:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Corona
Alfred schreef:
Over welke cijfers heb je het? De Duitse?


Dat waren de cijfers van het RIVM.

Maar laten we het maar even aankijken, we gaan het zien.


26 maart 2020 22:20
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2010 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 81  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.