Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 16:10



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2010 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 81  Volgende
Corona 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Corona
Tja, ik zie meer gevaar voor eigen leven in de supermarkt dan een stuk motorrijden in ‘mijn’ streek.....

Uiteraard neem ik de adviezen serieus en handel er naar, alleen heb je geen invloed op het gedrag van anderen.

Wat me nu verbaasd (of niet) de explosie van huiselijke geweld, wat een kromme tijd.... :scratch:
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


07 apr 2020 18:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Corona
Elluk nadeel...
Mail van mn autoverzekering:

Beste heer Targa Floriaan ;-) ,

Het is stil op de weg. We werken massaal thuis, staan niet meer langs het sportveld en gaan minder vaak naar de supermarkt. Samen rijden we ook minder kilometers. Hierdoor zien we het aantal autoschades afnemen. Daarom verlagen wij tijdelijk de autopremie van uw Volkswagen Golf met kenteken xx-yy-zz

Verrassend... heel sympathiek, al had t voor mij niet gehoeven. Maar is toch weer 7 litertjes V-power, waarmee ik dan weer extra kan gaan rijden :mrgreen:
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


07 apr 2020 19:29
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Corona
Dial_888 schreef:
Wat me nu verbaasd (of niet) de explosie van huiselijke geweld, wat een kromme tijd.... :scratch:


Aantal zelfmoord(pogingen) is ook sterk toegenomen. :|

Veel mensen hebben nu extra stress ~ kunnen 24/7 thuis niet aan en/of hebben (aankomende) financiële problemen.

Veel Nederlandse huishoudens zijn ingericht op een dubbel fulltime inkomen. Die mensen zijn normaliter maar weinig samen thuis, want als ze eens vrij zijn, hebben ze ook nog hun eigen hobbies.


07 apr 2020 19:34
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Corona
Targa Floriaan schreef:
Elluk nadeel...
Mail van mn autoverzekering:

Beste heer Targa Floriaan ;-) ,

Het is stil op de weg. We werken massaal thuis, staan niet meer langs het sportveld en gaan minder vaak naar de supermarkt. Samen rijden we ook minder kilometers. Hierdoor zien we het aantal autoschades afnemen. Daarom verlagen wij tijdelijk de autopremie van uw Volkswagen Golf met kenteken xx-yy-zz

Verrassend... heel sympathiek, al had t voor mij niet gehoeven. Maar is toch weer 7 litertjes V-power, waarmee ik dan weer extra kan gaan rijden :mrgreen:


Die mail heb ik nog niet gehad ...
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


07 apr 2020 19:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Corona
Iemand al plannen om de app te installeren, als hij er komt, die aangeeft dat je in contact bent geweest met een Corona drager en thuis in quarantaine moet? Geloof niet dat ik dat ga doen. En ja andere apps weten vaak ook wel waar ik (ongeveer) ben (geweest) zoals Flitsmeister, parking apps, etc.


07 apr 2020 20:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Corona
Daarom geen flitsmeister, parking apps en strava hier...
_________________________________________
GREEN IS GOOD


07 apr 2020 20:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Corona
:D eens, maar Flitsmeister heeft toch wel erg veel voordelen. Een bekeuring is dan nog het minste probleem.


07 apr 2020 20:39
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
Bericht Re: Corona
Targa Floriaan schreef:
Elluk nadeel...
Mail van mn autoverzekering:

Beste heer Targa Floriaan ;-) ,

Het is stil op de weg. We werken massaal thuis, staan niet meer langs het sportveld en gaan minder vaak naar de supermarkt. Samen rijden we ook minder kilometers. Hierdoor zien we het aantal autoschades afnemen. Daarom verlagen wij tijdelijk de autopremie van uw Volkswagen Golf met kenteken xx-yy-zz

Verrassend... heel sympathiek, al had t voor mij niet gehoeven. Maar is toch weer 7 litertjes V-power, waarmee ik dan weer extra kan gaan rijden :mrgreen:


Ik kreeg vandaag (van Centraal Beheer) een mail dat mijn autoverzekering omhoog gaat.

Een premieverhoging is nodig om ook in de toekomst alle schade te kunnen vergoeden. Schadeherstel is duurder geworden en het aantal letselschades is gestegen. Uw premie is dit jaar hoger dan vorig jaar. De premie voor auto’s is bij veel verzekeringsmaatschappijen in beweging. Ook bij ons. Het aantal autoschades neemt af. Maar de reparaties worden wel duurder.
Dat komt doordat:
· de auto’s en ook de losse onderdelen steeds duurder worden,
· we vaker te maken krijgen met schade door storm en hagel,
· er meer letselschades zijn en die brengen hoge kosten met zich mee.


07 apr 2020 20:51
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Corona
Ik kreeg dezelfde als Floriaan.
10% korting de komende 2 maanden
_________________________________________
footers zuigen! :D


07 apr 2020 21:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: Corona
Olaf schreef:
Dial_888 schreef:
Wat me nu verbaast (of niet) is de explosie van huiselijke geweld, wat een kromme tijd.... :scratch:


Aantal zelfmoord(pogingen) is ook sterk toegenomen. :|

Veel mensen hebben nu extra stress ~ kunnen 24/7 thuis niet aan en/of hebben (aankomende) financiële problemen.


Ja, een lockdown zoals we die nu hebben zal zorgen voor heel veel doden, veroorzaakt door zelfmoord dan wel geldzorgen of faillissementen dan wel andere stress. De gemiddelde levensverwachting zal omlaag gaan, en zal ook zorgen voor extra doden. Maar de argumenten die de proportionaliteit van Corona maatregelen in een ander daglicht stellen mogen niet besproken worden. Want dan ben je een bejaardenhater of zo. Het gaat uiteindelijk helemaal niet om "óf mensenlevens óf de economie". Nee, ook een slechte economie kost mensenlevens. Daarbij komen dan nog de zorgen die (kunnen) ontstaan over het leven in een soort van politiestaat waarbij mensen 1,5m afstand van elkaar moeten houden, waarbij mensenmenigtes worden verboden (concerten, formule 1?) etc. Kort gezegd: het leven (en de dood) van mensen en hun (psychische en lichamelijke) gezondheid is direct gerelateerd aan de economie.

Dit soort maatregelen kan wel eens heel lang gaan duren. Ik heb wel eens discussies met iemand die in de communistische Sovjet Unie is opgegroeid. Die bestempelt de huidige en voorspelde (apps e.d.) maatregelen als eng en vergaand, en een grotere inperking van vrijheid dan destijds in de Sovjet Unie. :|
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


08 apr 2020 16:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Corona
Overdrijven is ook een vak. Voorlopig hebben we hier geen Goelag.
Verder heb je natuurlijk wel gelijk, maar de korte termijn regeert op dit moment. Kan ook niet anders.
Er komen echt wel versoepelingen na 28-4, maar zal heel geleidelijk gaan.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


08 apr 2020 18:29
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Corona
Ik vind zo’n app ook wel een dingetje.
Aan de ene kant denk ik dan: het is voor het goede doel en ik heb toch niks te verbergen. Maar aan de andere kant vraag ik me tegelijkertijd af: wordt dit dan net zo’n dingetje als het kwartje van Kok. Iets tijdelijks, voor een hele lange tijd.
_________________________________________
footers zuigen! :D


08 apr 2020 18:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Corona
Het zal me echt een worst zijn als mijn locatie op no-name basis wordt getrackt. Maar dat zal wel weer naief zijn.


08 apr 2020 18:52
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: Corona
Op basis van je locatie is het vrij eenvoudig om te weten wie je bent als ze ook toegang hebben tot andere gegevens.
Bijvoorbeeld de plaats waar je de meeste nachten bent, is over het algemeen je woonplaats.
Dus als ze weten wie er op dat adres woont, weten ze dus wie jij bent.


08 apr 2020 20:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Corona
Je kan ook gewoon je telefoon thuis laten......als je op stap gaat.
We gaan het allemaal wel zien, eerst maar eens proberen die curve naar beneden te BLIJVEN houden, dus blijf binnen... :wink:


08 apr 2020 20:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Corona
dobbelsteen schreef:
Op basis van je locatie is het vrij eenvoudig om te weten wie je bent als ze ook toegang hebben tot andere gegevens.
Bijvoorbeeld de plaats waar je de meeste nachten bent, is over het algemeen je woonplaats.
Dus als ze weten wie er op dat adres woont, weten ze dus wie jij bent.

So what? Ik sta ingeschreven bij de gemeente en sta in het telefoonboek.


08 apr 2020 20:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Corona
Joh, hebben ze die nog in CH?
Rare jongens die Zwitsers. :lol:

Ik ben ook niet zo van het delen van mn data. Weet dat met een Tesla je idd veel deelt, maar dus geen Facebook, Strava etc etc.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


08 apr 2020 21:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Corona
Maar man, je rijdt een Tesla dus alles ligt al bijna op straat....
Wen er maar aan.... :!:


08 apr 2020 21:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Corona
Ik zeg al niets meer, maar Huxley en Orwell zaten er niet zover naast...

Oh ja, die boeken zijn weggenomen van de scholen.... :roll: in de vrije tijd was dat nog verplichtte kost...
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


08 apr 2020 21:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: Corona
Cazzo Super Veloce schreef:
Overdrijven is ook een vak. Voorlopig hebben we hier geen Goelag.
Verder heb je natuurlijk wel gelijk, maar de korte termijn regeert op dit moment. Kan ook niet anders.


Inperking van vrijheden gaat geleidelijk, dus je hebt het niet meteen door (net zoals velen versleten schokdempers niet meteen door hebben), zeker als je met grote (aangeprate) angst thuis zit. Wat je nodig hebt is gezond verstand en gezond wantrouwen
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


08 apr 2020 22:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Corona
Laten we het maar vooral op gezond houden dan ...
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


08 apr 2020 22:32
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Corona
Citaat:
gezond wantrouwen


:lol:
_________________________________________
footers zuigen! :D


09 apr 2020 8:39
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: Corona
Enguess schreef:
dobbelsteen schreef:
Op basis van je locatie is het vrij eenvoudig om te weten wie je bent als ze ook toegang hebben tot andere gegevens.
Bijvoorbeeld de plaats waar je de meeste nachten bent, is over het algemeen je woonplaats.
Dus als ze weten wie er op dat adres woont, weten ze dus wie jij bent.

So what? Ik sta ingeschreven bij de gemeente en sta in het telefoonboek.

Alleen weten ze bij de gemeente niet waar ik overal geweest ben, want zij hebben die data niet.
En de data die zal gebruikt worden voor ons te traceren zal geen telefoonnummer bevatten.
Alle gegevens apart is op zich niet zo'n probleem.
Het probleem ontstaat wanneer een instantie meerdere gegevens kan beginnen combineren en zo de 'anonieme' data aan personen kan gaan linken.


09 apr 2020 9:06
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Corona
erwin996 schreef:
Maar de argumenten die de proportionaliteit van Corona maatregelen in een ander daglicht stellen mogen niet besproken worden. Want dan ben je een bejaardenhater of zo. Het gaat uiteindelijk helemaal niet om "óf mensenlevens óf de economie". Nee, ook een slechte economie kost mensenlevens. Daarbij komen dan nog de zorgen die (kunnen) ontstaan over het leven in een soort van politiestaat waarbij mensen 1,5m afstand van elkaar moeten houden, waarbij mensenmenigtes worden verboden (concerten, formule 1?) etc. Kort gezegd: het leven (en de dood) van mensen en hun (psychische en lichamelijke) gezondheid is direct gerelateerd aan de economie.

Zie ik anders. Andere geluiden mogen best wel, maar het gebeurt veel op een azijnzeikerige betweterige toon met als ondertoon ‘alles is k*t en ze denken niet aan ons’. En daarvan gaan in ieder geval mijn nekharen overeind staan. Dat verongelijkte.

Zie bijv www.coronaoplossing.nl - zo’n verhaal kan ik me prima in vinden. Goed onderbouwd, cijfers erachter en plausibele oplossingen. Geen verongelijkt geschreeuw, zoals ook - helaas - op dit forum te lezen is. :idea:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


09 apr 2020 10:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: Corona
horn schreef:
erwin996 schreef:
Maar de argumenten die de proportionaliteit van Corona maatregelen in een ander daglicht stellen mogen niet besproken worden. Want dan ben je een bejaardenhater of zo.


Zie ik anders. Andere geluiden mogen best wel, maar het gebeurt veel op een azijnzeikerige betweterige toon met als ondertoon ‘alles is k*t en ze denken niet aan ons’. En daarvan gaan in ieder geval mijn nekharen overeind staan. Dat verongelijkte.

Zie bijv http://www.coronaoplossing.nl - zo’n verhaal kan ik me prima in vinden. Goed onderbouwd, cijfers erachter en plausibele oplossingen. Geen verongelijkt geschreeuw, zoals ook - helaas - op dit forum te lezen is. :idea:


Goed verhaal hoor. Maar het zijn de argumenten die iemand als Jensen elke dag noemt. Voorlopig wordt dit geluid echter nauwelijks serieus genomen. Er wordt op gereageerd met verongelijkt politiek correct geschreeuw. Met een betweterige toon als "het is nu eenmaal nodig" of "de overheid heeft geen bijzondere agenda, we vertrouwen op de experts" of "leef jij maar lekker met je aluhoedje, je piept wel anders als het je eigen oma is" of "een volledige lockdown is goed want de WHO wijst op de levensgrote gevaren van dit virus!". Journalisten die aandacht vragen voor een andere oplossing, en wijzen op de gevaren van het onnodig laten instorten van de economie, zijn met een lampje te zoeken (het worden er wel wat meer). Het is ook wel tekenend dat die petitie, met die volgens jou plausibele oplossingen, maar liefst al 322x is getekend :wink:

Ik ben wel met je eens dat je sommige geluiden kunt horen als verongelijkt geschreeuw, maar ik hoor er meer in dat er zorgen leven en ik kijk meer of die verongelijkte schreeuwers plausibele punten hebben. De toon van de muziek doet veel, maar uiteindelijk gaat het erom of iemand een punt heeft. Niet iedereen is het gegeven om op een genuanceerde manier te praten óf te luisteren.
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


09 apr 2020 11:51
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2010 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 81  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.