Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 apr 2024 6:49



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2010 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50 ... 81  Volgende
Corona 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 C4 ex 964C2 ex US 951
Hengelo
Bericht Re: Corona
horn schreef:
hmmmm .... no fear, maar zelf risicogroep en 2 mensen in mijn omgeving aan corona overleden. Ik doe wel een andere keer stoer.


Dat vind ik oprecht spijtig om te horen. Met of aan Corona overleden?
_________________________________________
Ride Hard, you can rest when you die


04 mei 2020 17:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 C4 ex 964C2 ex US 951
Hengelo
Bericht Re: Corona
En laat ik het anders verwoorden. Ik ontken het virus ook niet. En ik geloof ook dat het gevaarlijk is voor bepaalde doelgroepen of mensen met onderliggende aandoeningen. Maar ook geloof ik dat de gevolgen van het beleid nu vele malen erger zullen zijn dan wat wij proberen te bestrijden. Genoeg voorbeelden inmiddels van. Sociale isolatie van miljarden mensen om maar wat te noemen.
_________________________________________
Ride Hard, you can rest when you die


04 mei 2020 17:36
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Corona
Aan. Een met een onderliggende andere aandoening (longen) en 74 jr. Een in goede gezondheid, sportief en 59 jr. Ziek, snel slechter, opgenomen in zhs, niet gered. Niet eens risicogroep. Heb zelf diabetes 2 dus wil niet het risico lopen. Zit niet thuis onder de bank verstopt, maar zoek het niet op. Ben voorstander dat mensen lekker zelf bepalen wat ze willen doen. Alleen in de huidige situatie betekent dat wel vaak dat deze mensen anderen daarin betrekken.

Vb. een kerel in een parkeergarage bijna tegen me aan gaat staan om na mij zijn kaartje te betalen. Op mijn vraag of hij het erg vindt om even 1,5 meter afstand te houden tot ik afgerekend heb, reageert met ‘aha, weer zo’n sufferd die alles geloofd wat de roverheid hem wijsmaakt’....
Daar heb ik dus wél een probleem mee. Doe wat je wil, maar breng anderen daarmee niet nodeloos ‘in gevaar’. Vandaar mijn eerdere opmerking.

Edit: die mening deel ik met je. Geloof ook dat we het - achteraf? - anders hadden moeten aanpakken en dat de economische schade vele malen erger gaat zijn de komende 2 jaar dan de corona schade. Maar dat houdt niet in dat ik alle regels en voorschriften ‘dan maar’ aan mijn laars lap.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


04 mei 2020 17:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Corona
brian951 schreef:
En ik geloof ook dat het gevaarlijk is voor bepaalde doelgroepen of mensen met onderliggende aandoeningen.


Ook voor niet-doelgroep mensen is het gevaarlijk. Niet nu als de ziekenhuizen weer langzaam leeglopen, nee.

Als je het virus zijn gang laat gaan zal er een klein percentage van een hele grote groep volgens jouw normaal ‘gezonde mensen’ toch een ziekenhuisopname nodig hebben om als het goed gaat toch even aan het zuurstof te hangen ... dat kleine percentage op die hele grote groep zijn toch heel veel mensen.

In no time zit je aan paar duizend ziekenhuisopnames per dag. Daar hebben we in Brabant, Limburg en later Zuid Holland al een voorproefje van kunnen zien. Sta je daar mooi als gezonde persoon. Helaas meneer/mevrouw er zijn nog paar duizend wachtenden voor u, gaat u maar even rustig zitten, keep breathing!


Laatst bijgewerkt door Kheldar op 04 mei 2020 17:52, in totaal 1 keer bewerkt.



04 mei 2020 17:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 C4 ex 964C2 ex US 951
Hengelo
Bericht Re: Corona
Goed verwoord, en sterkte met het verlies. Tragisch inderdaad..
En beide `kampen` zullen rekening moeten houden met de andere om het maar zo te noemen. Uiteindelijk blijft het leven ook een kansspel. Een andere aanpak was beter geweest. Op voorhand de kwetsbaren beschermen/isoleren ipv de gezonde wereld opsluiten bv.
Blijft op de achtergrond het doordrukken van allerlei dubieuze maatregelen en wetgeving van diverse regeringen/organisaties onder de noemer`coronabestrijding`. Ja daar heb ik wel moeite mee. En daar moeten wij scherp op blijven.
_________________________________________
Ride Hard, you can rest when you die


04 mei 2020 17:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 C4 ex 964C2 ex US 951
Hengelo
Bericht Re: Corona
Kheldar schreef:
brian951 schreef:
En ik geloof ook dat het gevaarlijk is voor bepaalde doelgroepen of mensen met onderliggende aandoeningen.


Ook voor niet-doelgroep mensen is het gevaarlijk. Niet nu als de ziekenhuizen weer langzaam leeglopen. Als je het virus zijn gang laat gaan zal er een klein percentage van een hele grote groep volgens jouw normaal ‘gezonde mensen’ toch een ziekenhuisopname nodig hebben om even aan het zuurstof te hangen ... dat kleine percentage op die hele grote groep zijn heel veel mensen. in no time zit je aan paar duizend ziekenhuisopnames per dag. Dus succes dan als je naar het ziekenhuis moet voor simpel wat zuurstof. Er zijn nog 20.000 wachtenden voor u. Gaat u maar even zitten.


Ja dat is de mooie RIVM verwoording. Dat is dus helemaal niet aangetoond. We worden doodgegooid met worst case scenario`s. Die tot nu toe helemaal niet uit blijken te komen. Gelukkig maar zeg ik dan. Ik neem Zweden even als voorbeeld. Die nu notabene als voorbeeld door de WHO wordt geprezen om de aanpak..
_________________________________________
Ride Hard, you can rest when you die


04 mei 2020 17:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Corona
brian951 schreef:
Denk dat iedereen hier blij mag zijn met Trump

Ik pas, dank je.


04 mei 2020 18:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Corona
brian951 schreef:
Haha ja tuurlijk.. go live a happy life in fear #MSM rules


Zoals ze in het Engels zeggen … this is uncalled for.
Als je predict dat iedereen zijn visie mag hebben op de zaak moet je hen daar niet op aanspreken!
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


04 mei 2020 18:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 C4 ex 964C2 ex US 951
Hengelo
Bericht Re: Corona
Oh sorry.. ik zal mijn mond houden op dit openbaar forum ok? Volgens mij deel ik slechts mijn `bescheiden` mening.
_________________________________________
Ride Hard, you can rest when you die


04 mei 2020 18:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Corona
Kijk, dat bedoel ik nou. Die lange tenen staan elke "discussie" in de weg. Niemand zegt dat je je mond moet houden. Dat is interpretatie en dat staat objectiviteit in de weg.
Het was helemaal niet mijn bedoeling om jou jouw mening te ontzeggen.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


04 mei 2020 19:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Corona
Wel een hele aparte interpretatie van “bescheiden”
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


04 mei 2020 19:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Corona
Brian, laat even een plaatje met ketting maken waarop staat dat je in geval van besmetting niet behandeld wil worden. Gewoon “tief op’ erop zetten. Duidelijk genoeg lijkt me.


04 mei 2020 19:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Corona
Kom op mannen, #doe is lief... :idea:


04 mei 2020 21:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Corona
RiVM praat? Dat is inderdaad een fatsoenlijk onderbouwing van jouw stelling! Is dat alles waar je mee kan komen? Dan valt er idd niet veel te discussiëren BrianTrump, maar dat is natuurlijk je bedoeling. :mrgreen:

Ik verwijs naar de harde cijfers van het aantal ziekenhuisopnames die gepaard zijn gegaan met het infectiehaardje dat we net achter de rug hebben waar amper 3-4% van de bevolking bij besmet is geraakt. Op jouw manier hebben het twintigvoudige nog te gaan. Tot het maar even afneemt. Nog maar de vraag of iedereen na één ronde immuun is.


04 mei 2020 22:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Bericht Re: Corona
Aankomende winter muteert het Chinese virus en beginnen we weer opnieuw ....
_________________________________________
De wijzen komen uit het oosten.....:wink:
Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae
Si vis pacem, para bellum


04 mei 2020 23:07
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Corona
De wetenschap zegt over coronavirussen dat ze niet zo snel muteren. Toch niet zo snel als griep dat doet. Wie weet hebben we geluk. Net zoals we van geluk mogen spreken dat kinderen er min of meer geen last van hebben.


04 mei 2020 23:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 C4 ex 964C2 ex US 951
Hengelo
Bericht Re: Corona
giulia schreef:
Brian, laat even een plaatje met ketting maken waarop staat dat je in geval van besmetting niet behandeld wil worden. Gewoon “tief op’ erop zetten. Duidelijk genoeg lijkt me.


Ja prima Laat ik gelijk een rode armband voor jou maken oké? Achterlijke rioolpraat opmerking.
_________________________________________
Ride Hard, you can rest when you die


05 mei 2020 0:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Corona
RIVM-praat, rioolpraat ... wij houden wel van praatjes, dat heb je goed opgemerkt! :mrgreen:

Valt me tegen van je met je bewust wat provocerende bericht dat de stereo-installatie opeens dichtklapt en het niet gerelativeerd kan worden.

Wie kaats kan de bal terug verwachten

sweet dreams


05 mei 2020 0:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 C4 ex 964C2 ex US 951
Hengelo
Bericht Re: Corona
Een andere mening dan de gewenste rivm/rutte-lijn is blijkbaar provocatie. Gevolgd door de emotionele chantage over IC bedden en een "teken maar een papiertje dat jij niet opgenomen hoeft te worden".. Ja ook hier gaat het discussie echt volwassen. Het lijkt net een willekeurig ander forum.
_________________________________________
Ride Hard, you can rest when you die


05 mei 2020 0:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Corona
Juist ja, RIVM-praat is je enige onderbouwing blijkbaar. Maar goed het is al lang helemaal geen uitwisseling van gedachten meer zo als er verder niks zinnigs terug gezegd wordt. Want dat mag best, het eens zijn dat we het oneens zijn. Maar dan niet met van die Trump oneliners.


05 mei 2020 1:12
Profiel
PorscheForum Rakker
200D automaat bj 77, van Jasser Klavet gekocht.
Immer volle pulle
Bericht Re: Corona
Klopt RIVM super betrouwbaar !
Zullen nu ook wel een onderzoekje van 15min hebben gedaan net als bij de oude banden op het sportveld .

Iedereen mag geloven wat hij of zij wil . Maar er mogen geen mensen zijn die het RIVM niet geloven of wel Kheldar?
_________________________________________
Geen andere keus dan een ster op de neus.
200D rules, Immer volle pulle.


05 mei 2020 8:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Corona
Jij mag geloven wat je wil. Heb je zelf beter en betrouwbaarder onderzoek gedaan?
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


05 mei 2020 8:20
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Corona
w.w.doet. schreef:
Klopt RIVM super betrouwbaar !
Zullen nu ook wel een onderzoekje van 15min hebben gedaan net als bij de oude banden op het sportveld .

Wat mij betreft mag iedereen vinden wat hij vindt. Zolang ik er geen fysieke nadelen van ondervindt. Maar dat verhaal van die autobanden en kunstgras is nu wel uitgekauwd. Stel, de RIVM heeft dat onderzoek niet goed aangepakt. Is dat dan een reden om nu aan te voeren dat hun informatie over het corona virus ‘ook wel niet zal kloppen’.

Cruijff heeft wel eens een klote wedstrijd gespeeld. Is het dus een slechte voetballer?
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


05 mei 2020 8:34
Profiel
PorscheForum Rakker
200D automaat bj 77, van Jasser Klavet gekocht.
Immer volle pulle
Bericht Re: Corona
Hij heeft ook wel eens een top wedstrijd gespeeld . Waren dan ook al zijn wedstrijden top ?
_________________________________________
Geen andere keus dan een ster op de neus.
200D rules, Immer volle pulle.


05 mei 2020 8:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Corona
brian951 schreef:
giulia schreef:
Brian, laat even een plaatje met ketting maken waarop staat dat je in geval van besmetting niet behandeld wil worden. Gewoon “tief op’ erop zetten. Duidelijk genoeg lijkt me.


Ja prima Laat ik gelijk een rode armband voor jou maken oké? Achterlijke rioolpraat opmerking.


Als je een grote bek hebt "tief op", "mijzelf een sociale afwijking te laten aanpraten met je 1,5 meter-maatschappij" moet je niet gaan janken als je een beetje tegengas krijgt.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


05 mei 2020 9:03
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2010 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50 ... 81  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Enguess, Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.