Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 apr 2024 0:09



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2010 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51 ... 81  Volgende
Corona 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Corona
w.w.doet. schreef:
Maar er mogen geen mensen zijn die het RIVM niet geloven of wel Kheldar?


Ik baseerde mijn getallen van ziekenhuisopnames op de statistieken. Die komen niet van het RIVM maar van de GGD. En de percentages die in het ziekenhuis terecht komen zijn internationaal ongeveer hetzelfde. Tja om iets in te schatten moet je je toch ergens op baseren. Waar halen jullie dan de informatie om te zeggen dat het niet zo erg is? Ik probeer mijn redenering te onderbouwen. Niet gebaseerd op 1 getalletje.

Vind het prima om van mening te verschillen maar dan graag met onderbouwing en niet zo makkelijk iemands (misschien voor jou onlogische) logica weg te zetten. En als er dan doorgevraagd wordt waarom dat het enige antwoord is dat het prietpraat is. Dat noem ik populistische prietpraat.


05 mei 2020 9:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Bericht Re: Corona
tegengas of relativering is gezond, maar het begint hier nu op de linkse kerk te lijken. jammer.
als je niet voor ons bent ,dan ben je tegen ons...

#doe is lief :mrgreen:
_________________________________________
De wijzen komen uit het oosten.....:wink:
Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae
Si vis pacem, para bellum


05 mei 2020 9:24
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Corona
Tegengas met argumenten graag. En een verhitte discussie is prima. Graag zelfs. Maar dan op de merits. Geeft beide kanten als het goed is nieuwe inzichten en perspectieven. Althans daar sta ik altijd open voor.

Ik vind de stukjes die Maurice de Hond schrijft heel interessant. Baseert zich ook op wetenschappelijke cijfers (ja ook van het RIVM) en statistische correlaties. Dat vertelt veel meer dan stellingen zoals RIVM-praat en andere loze kreten.

Heb je de technische briefings van de tweede kamer ook al eens helemaal uitgekeken? ja, die met het RIVM. Daar komt alles niet zo zwart/wit uit.

Het enige wat je RIVM/Rutte in deze kwalijk kan nemen is dat ze in februari niet de ballen hadden om bij de eerste vastgestelde besmetting gelijk evenementen af te gelasten, thuiswerken indien mogelijk en 1.5m in te voeren. Dan waren we nu al een paar weken weer open. zelfs met aangepaste horeca. Met een besmettingverloop die gedurende de zomermaanden makkelijker met Track&trace te beheersen is.

Maar dat was voor niemand, ook voor mij niet, toen een optie geloof ik. Voortschrijdende inzichten zullen met dit nog onbekende virus wel vaker voorkomen. Zo dat vastgeroeste blijven zitten in een dogmatische stelling dat alles van de overheid fout is vind ik toch erg extreem. Ik voel daar veel onderhuidse bitterheid in die niks met dit onderwerp te maken heeft. Maar zoals ik zei ik kan het mis hebben. Misschien zijn er wel hele goeie argumenten.


05 mei 2020 9:47
Profiel
PorscheForum Rakker
200D automaat bj 77, van Jasser Klavet gekocht.
Immer volle pulle
Bericht Re: Corona
Ieders zijn eigen logica,
Mijn redenering is : Aan een gewone griep gaan ook mensen dood , hieraan een paar meer , maar dat is niet zo erg op een over bevolkte wereld .
Ook goed voor het milieu, moet de links denkende toch aanspreken?

Hopelijk mag ik er zo over denken ?

Of is het vrijheid van meningsuiting nu in het geding .
_________________________________________
Geen andere keus dan een ster op de neus.
200D rules, Immer volle pulle.


05 mei 2020 11:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Corona
Jij mag er zo over denken. En iedereen heeft een mening, daarin ben je echt niet uniek. De één onderbouwd z’n mening en de ander roept alleen maar “mijn mening” en “vrijheid van meningsuiting”. Enige logica heb ik in je berichten niet kunnen ontdekken. Een vastgelopen grammofoon plaat is er niks bij.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


05 mei 2020 11:21
Profiel
PorscheForum Rakker
200D automaat bj 77, van Jasser Klavet gekocht.
Immer volle pulle
Bericht Re: Corona
Ben tegen deze onzin waarin we worden geleid door angst !

En dat roep ik al de hele tijd .
_________________________________________
Geen andere keus dan een ster op de neus.
200D rules, Immer volle pulle.


05 mei 2020 11:29
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Corona
In Duitsland zijn de kappers weer open. Weliswaar is kappen niet eerste levensbehoefte, maar voor sommigen blijkbaar toch anderhalfste levensbehoefte.
Onder strenge hygiënemaatregelen wordt nu weer gekapt!
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


05 mei 2020 11:38
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: Corona
Ik kijk toch weer uit naar de kappersbezoeken hoor, mijn haar was al ietwat te lang net voor de corona crisis begon.
En dat is afgelopen anderhalve maand niet beter geworden.
En ik heb spijtig genoeg niet van dat kort type haar dat je nog met een trimmer kan afdoen :mrgreen:


05 mei 2020 11:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Corona
Ja idem hier ... het loopt hier een beetje uit de hand met die haren!


05 mei 2020 12:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: Corona
w.w.doet. schreef:
Ieders zijn eigen logica,
Mijn redenering is : Aan een gewone griep gaan ook mensen dood , hieraan een paar meer , maar dat is niet zo erg op een over bevolkte wereld .
Ook goed voor het milieu, moet de links denkende toch aanspreken


Prima onderbouwde mening! Wat betreft vergelijking met gewone griep: weet jij misschien hoeveel griep doden er dit seizoen al zijn gevallen? Een hoop corona doden zouden anders dood zijn gegaan door de griep. Een interessant cijfer zou zijn het oversterftecijfer in vergelijking met de afgelopen jaren.
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


05 mei 2020 12:21
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Corona
w.w.doet. schreef:
Hij heeft ook wel eens een top wedstrijd gespeeld . Waren dan ook al zijn wedstrijden top ?

Nee. You’re missing the point. Jij stelt dat de RIVM niet betrouwbaar is op het gebied van corona omdat ze in het verleden een onderzoek naar rubbergranulaat op kunstgrasvelden niet grondig genoeg hebben gedaan.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


05 mei 2020 12:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Corona
erwin996 schreef:
[Een interessant cijfer zou zijn het oversterftecijfer in vergelijking met de afgelopen jaren.


Zoek en gij zult vinden!

Afbeelding

Bron is wel weer op het onbetrouwbare RIVM. Maar is gebaseerd op cijfers van CBS. Die twee spelen waarschijnlijk samen onder één hoedje!
https://www.rivm.nl/monitoring-sterftecijfers-nederland

Oversterfte is alles wat buiten de bandbreedte valt. Winter 2017-2018 was een heviger griepseizoen. De piek door de kleine coronauitbraak is duidelijk zichtbaar. De oversterfte is volgens CBS dubbel zo groot als de geregistreerde Corona doden.


Laatst bijgewerkt door Kheldar op 05 mei 2020 12:40, in totaal 1 keer bewerkt.



05 mei 2020 12:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Corona
Die piek kan net zo goed mede door Influenza komen....er worden nu ook mensen naar huis gestuurd die 'griepachtige' verschijnselen hebben, maar wel als Corona worden geregistreerd :!:

Er wordt namelijk nog steeds nauwelijks getest, en toch weten een heleboel artsen en het RIVM dat het hier om Corona gaat. Dat dus! Nattevingerwerk.

En de cijfers waren inderdaad zuiverder geweest als het RIVM zowel op Influenza als Corona zou testen, maar dat gebeurt niet. Er sterven nu ook mensen aan Influenza, waar zie je die 'bewijzen' terug?
Ik kan ze niet vinden.....

Overigens kan ik goed begrijpen dat Corona veel (meer?) slachtoffers maakt, gewoon omdat dit een nieuw virus is. Daar zijn we (nog) niet allemaal tegen 'gewapend'.
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


05 mei 2020 12:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Corona
steef schreef:
Die piek kan net zo goed mede door Influenza komen....er worden nu ook mensen naar huis gestuurd die 'griepachtige' verschijnselen hebben, maar wel als Corona worden geregistreerd :!:

Er wordt namelijk nog steeds nauwelijks getest, en toch weten een heleboel artsen en het RIVM dat het hier om Corona gaat. Dat dus! Nattevingerwerk.

En de cijfers waren inderdaad zuiverder geweest als het RIVM zowel op Influenza als Corona zou testen, maar dat gebeurt niet. Er sterven nu ook mensen aan Influenza, waar zie je die 'bewijzen' terug?
Ik kan ze niet vinden.....



Ja klopt goeie argument. Zou kunnen. Wel toevallig dat het net spiked tegelijkertijd met de Corona uitbraak en ook nog eens in die specifieke regio’s zoals Brabant.
https://www.ad.nl/binnenland/cbs-vermoe ... ~a2b1c2cb/
80% hoger in de provincie waar Corona zich een tijdje heeft kunnen voortzetten. Heel toevallig. Correlatie met griep is niet aannemelijk dus.

Ook toevallig dat het dan weer daalt net nadat we maatregelen nemen. Al zijn die maatregelen natuurlijk ook effectief tegen de griep. Dus dat moeten we dan maar uitsluiten.

Wil jij het gokje nemen? Waarom is de tegenovergestelde gok dat het misschien toch wel door Corona komt dan niet goed?

Nog 15x deze omvang te gaan voor we misschien groepsimmuniteit beginnen te bereiken.

De zwakkeren en ouderen beschermen. Hoe gaan we dat doen?


05 mei 2020 12:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Corona
NordRack2 schreef:
In Duitsland zijn de kappers weer open. Weliswaar is kappen niet eerste levensbehoefte, maar voor sommigen blijkbaar toch anderhalfste levensbehoefte.
Onder strenge hygiënemaatregelen wordt nu weer gekapt!

Er is licht aan het eind van de tunnel, Ewout, hou vol !!!
:mrgreen:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


05 mei 2020 12:56
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Corona
Hopelijk komt er snel een vaccin, dan kan hier een slotje op.
_________________________________________
footers zuigen! :D


05 mei 2020 12:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Corona
Dat hoop ik ook!
Dit is niet het scenario waar iemand op zit te wachten
https://edition.cnn.com/2020/05/03/heal ... index.html


05 mei 2020 12:59
Profiel
PorscheForum Rakker
200D automaat bj 77, van Jasser Klavet gekocht.
Immer volle pulle
Bericht Re: Corona
horn schreef:
w.w.doet. schreef:
Hij heeft ook wel eens een top wedstrijd gespeeld . Waren dan ook al zijn wedstrijden top ?

Nee. You’re missing the point. Jij stelt dat de RIVM niet betrouwbaar is op het gebied van corona omdat ze in het verleden een onderzoek naar rubbergranulaat op kunstgrasvelden niet grondig genoeg hebben gedaan.



Wie zegt dat het RIVM het nu wel grondig onderzoek doet ?

Heb toen die afleveringen van Zembla gezien , RIVM heeft toen meer overleg gehad met de autobanden recycling wereld dan met doktoren en een Amerikaans onderzoek van jaren ter zijde geschoven . Waren niet voor enig commentaar of rede vatbaar.

Wekt niet echt mijn vertrouwen , net als die zaak van Vink daarna
_________________________________________
Geen andere keus dan een ster op de neus.
200D rules, Immer volle pulle.


05 mei 2020 13:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Corona
Allemaal toeval ... in alle landen dezelfde pieken:
https://www.nytimes.com/interactive/202 ... eaths.html
Behalve Duitsland... die komen nog aan de beurt.

Tja ... NYTimes is eigendom van Bezos. Geen vriend van Trump, dus het zal wel fake news en Trump bashen zijn.


05 mei 2020 13:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Corona
Het zonnetje schijnt. We hebben mekaar al weken niet gezien maar mijn dierbaren zijn allemaal nog gezond. Daar ben ik heel blij mee.
Dat we wellicht niet het meest perfecte scenario hebben gevolgd om een nieuw en onbekend virus te beletten om vele slachtoffers te maken is een feit.
Dat het stillaan tijd wordt om de economie terug de kans te geven om aan te zwengelen is een feit.
Dat door de maatregelen vele mensen in problemen zijn gekomen is een feit.
Dat ook ik veel liever mijn kinderen en kleinkinderen op bezoek wou met een lekkere BBQ en een lekker biertje erbij en een hoop geknuffel is een feit.
Dat ook ik veel liever ritjes met de auto zou gemaakt hebben onder vrienden met dit schitterende weer, met een terrasje om af te sluiten is een feit.
Dat ook ik veel liever de geplande cruise had gemaakt met vrouw, zus en schoonbroer is een feit.
Maar omdat niemand (denk ik toch) een glazen bol heeft die de toekomst laat zien en er bepaalde zeer goed bedoelde maatregelen getroffen zijn die helaas niet voor iedereen goed door te slikken zijn zitten we mekaar hier af te zeiken zonder dat één van ons ook maar iets aan het verloop had kunnen wijzigen. Toch wordt (bij sommigen onder ons) de toon hoe langer hoe scherper en kan ik dit moeilijk nog een discussie noemen.
Maar het zonnetje schijnt en we zijn nog gezond :cheers:
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


05 mei 2020 14:03
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Curaçao
Bericht Re: Corona
Sorry GinnFizz maar ik ben het helemaal niet met je eens.

Ik weet niet waarom ik op aarde ben gezet. Misschien ben ik onderdeel van een 'groot plan', misschien stom toeval van de natuur. Ik weet het niet.
En omdat ik het niet weet geef ik zelf maar een doel aan mijn leven. Mijn doel is niet zo lang mogelijk in gezondheid op deze planeet door te brengen, ik probeer mijn leven hier op aarde kwaliteit te geven.

Dat ook ik veel liever mijn kinderen en kleinkinderen op bezoek wou met een lekkere BBQ en een lekker biertje erbij en een hoop geknuffel is een feit.
Dat ook ik veel liever ritjes met de auto zou gemaakt hebben onder vrienden met dit schitterende weer, met een terrasje om af te sluiten is een feit.
Dat ook ik veel liever de geplande cruise had gemaakt met vrouw, zus en schoonbroer is een feit.


Zo is het! En als ik dan het risico loop dat mijn aanwezigheid hier op aarde (aanzienlijk) korter is dan zou kunnen, dan is dat maar zo!
Maar dan wel met maximale kwaliteit, samen met hen die ik lief heb en niet zo lief heb, en niet weggedoken in een hoekje kijkend hoe de wereld van angst ineen valt, wachtende tot het weer over gaat.


05 mei 2020 17:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Corona
Het gaat niet alleen om jou. Ook om degenen die je aansteekt. Kleinigheidje om ook even rekening mee te houden.
Jouw argument gaat op voor roken, drinken, bungeejumpen zonder elastiek en alle andere dingen die je fijn vindt. An als het om die dingen gaat, ben ik het met je eens,


05 mei 2020 18:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Corona
Subdriver schreef:
Zo is het! En als ik dan het risico loop dat mijn aanwezigheid hier op aarde (aanzienlijk) korter is dan zou kunnen, dan is dat maar zo!
Maar dan wel met maximale kwaliteit, samen met hen die ik lief heb en niet zo lief heb, en niet weggedoken in een hoekje kijkend hoe de wereld van angst ineen valt, wachtende tot het weer over gaat.


En daar geef ik je 100% gelijk, zolang het alleen over jezelf gaat. Dan zou ik het net zo doen.

Maar ik zou het héél erg egoïstisch vinden van mezelf als ik door mijn gedrag mijn kinderen, kleinkinderen, familie of zou vrienden opzadelen met dit toch wel gevaarlijke virus.
Daarom is het mijn eigen keuze om de regeltjes te volgen. Ik begrijp ook dat anderen dat niet willen maar dan hoop ik ook dat ze nooit de (on)rechtstreekse link kunnen leggen tussen hun gedrag en de dood van een hun geliefden. Akkoord, dit neigt naar doemdenken maar ik zou het echt niet op mijn geweten willen hebben.

Enguess was me net voor.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


05 mei 2020 18:05
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Curaçao
Bericht Re: Corona
Het verschil tussen jullie en mij is dat jullie van mening zijn dat dit egoïsme alleen voor het coronavirus geldt.
Wat als iemand met een griepje naar het verzorgingstehuis van zijn moeder gaat, iemand besmet die vervolgens komt te overlijden?
Vinden we dat normaal? Staan we daar niet bij stil? Of is dat iets anders of minder erg? Zeg het maar. Gebeurt toch echt hoor.
Of denk je werkelijk dat iedereen binnen blijft of 1,5 meter aanhoudt als ze verkouden zijn?
Ik weet het, er is een griepvaccin en geen coronavaccin. Desondanks sterven ieder jaar heeeel veel mensen aan de griep.
Maar dat zijn er minder dan bij corona. Is het daarom dan niet erg? Als het je eigen moeder betreft hoe denk je er dan over?
Als je met een griepje buiten loopt dan kun je anderen besmetten. Maar minder snel dan corona, toch? Dan ben je geen egoist, toch?
Waar ligt de grens? Wie het weet mag het zeggen.


05 mei 2020 18:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Corona
Dat weet dus ook alhier niemand.


05 mei 2020 18:56
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2010 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51 ... 81  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.