Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 apr 2024 22:29



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2010 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52 ... 81  Volgende
Corona 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Corona
Die vergelijking met een griepje was 20 paginas geleden al heel vermoeiend.
Is er niet beter op geworden.
Ik ga maar weer eens wat anders doen.


05 mei 2020 19:31
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Curaçao
Bericht Re: Corona
Als je het verschil tussen mijn betoog hierboven en de vergelijking met griep van 20 pagina's geleden niet ziet dan kun je inderdaad beter iets anders gaan doen.
Verder even goede vrienden hoor, :thumleft:


05 mei 2020 21:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Corona
We zijn idd bijna 50 pagina’s verder weinig opgeschoten hier. :mrgreen:
Daar geef ik Ginnfizz en Enguess volledig gelijk in.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


05 mei 2020 22:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Corona
Ja voor een griepje moet in NL elke keer de IC capaciteit extreem opgerekt worden!


05 mei 2020 22:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Corona
Nee, dan maakt niemand zich daar druk over: het wordt geaccepteerd!
Wel grappig dat je dat aanhaalt, maar dan hoor je niemand! Hooguit: “hij heeft het niet gered, een longontsteking werd hem fataal”, waarmee ik wil zeggen, dat in de meeste gevallen dan echt niet uitgezocht wordt of dit aan influenza heeft gelegen.

Hard gezegd: na de Bijlmer-ramp en Volendam, had men lering moeten trekken! Ook toen was er schromelijk ruimte te kort!
In plaats van investeren in zorg, volgt de politiek de ‘eis’ van de zorgverzekeringen op, en gaat schaamteloos akkoord met bezuinigingen binnen de zorg. Nederland is helemaal niet voorbereid op welke ramp dan ook! Zelfs het leger is wegbezuinigd.
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


05 mei 2020 22:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Corona
steef schreef:
In plaats van investeren in zorg, volgt de politiek de ‘eis’ van de zorgverzekeringen op, en gaat schaamteloos akkoord met bezuinigingen binnen de zorg. Nederland is helemaal niet voorbereid op welke ramp dan ook! Zelfs het leger is wegbezuinigd.


Dat is in België net zo. Industrie, banken, verzekeringsmaatschappijen … hebben grote invloed op de politiek. En hoe zou dat toch komen vraagt men zich af? Wel, in de raad van bestuur van zulke grote spelers zetelen steevast politiekers ((want die mogen meerdere mandaten hebben) eigen aan de graaicultuur). En investeerders zetten de raad van bestuur van die grote spelers onder druk om, door winstmaximalisatie (lees bezuiniging) een zo groot mogelijk divident uitgekeerd te krijgen. Alles draait om de euro, grote vissen, kleinere vissen enz tot aan de sprotjes. Dat zijn wij die ondanks de hoge belastingdruk (42% is voor een loontrekkende niet abnormaal, zelfstandigen dikwijls nog meer) met een uitgehold zorgsysteem, leger en noem maar op te maken krijgen. Ik vind dat de zorgverstrekkers een bewonderenswaardige job doen met de middelen die ze ter beschikking hebben.

En dan hebben Nederland en België nog niet eens zo'n slecht sociaal vangnet.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


05 mei 2020 23:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Corona
steef schreef:
Nee, dan maakt niemand zich daar druk over: het wordt geaccepteerd!


Je wil het ook echt niet snappen hè. Het is dan helemaal geen issue. En dan kun je wel weer beginnen (sommigen zouden zeggen van de hak op de tak springen) over bezuinigingen in de zorg en bij defensie. Maar wat we daarvan vinden en hoe we daarover denken doet helemaal niks af aan je zwakke argumenten en je gebrek aan logisch nadenken. Gelukkig blijf je wel lekker consequent daarin en ik kijk daarom nu al weer uit naar je volgende bizarre post. Morgen?
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


05 mei 2020 23:34
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Curaçao
Bericht Re: Corona
Het is duidelijk, zodra je het woord 'griep' gebruikt stopt een deel van het volk hier met lezen (en denken).
Ik vergelijk het coronavirus niet met de griep, dat is een andere discussie. Het was slechts een voorbeeld waarvan ik hoopte dat men de analogie zou begrijpen. Niet dus. Jammer.
Ik vraag mij simpel gezegd af welk onderscheid, en wanneer, men maakt in de maatregelen die we treffen ter voorkoming van sterfte.
Wat vinden we wel acceptabel en wat niet? Waarom het een wel en het ander niet? Hoeveel verkeersslachtoffers vinden we acceptabel voordat we bijvoorbeeld de maximum snelheid (verder) terugbrengen of een inhaalverbod van kracht verklaren?
Is het bij 1?, bij 100? of is de norm 'zodra de IC capaciteit ontoereikend is' zoals sommigen hier maar blijven betogen?
Maar geeft niet mannen, kansloos, te hoog gegrepen, mijn fout, ik stop er mee. Praten jullie lekker verder. Stay safe (zoals de nieuwe groet is).


06 mei 2020 0:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Corona
Ik vraag mij wel af hoe mensen zouden reageren als we weinig tot geen voorzorgen zouden nemen. Als de we dan zo om ons heen meer tastbaar zien dat mensen ziek worden en dood gaan.

Worden ze dan bang? Gaan ze openbare plekken zoals winkels, restaurants, evenementen mijden? Iemand met psychologie kennis die daar iets meer over weet?

Dat de IC capaciteit niet voldoende is hebben vele landen voor zichzelf ook uitgerekend. En die modellen kloppen wel redelijk goed als je ziet hoe de stippen steeds beter een bepaalde curve fitten. (Of gaan we nu beweren dat ze eerst de stippen zetten en er achteraf effe snel een passende modelleringslijn doortrekken).


06 mei 2020 0:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Corona
Subdriver schreef:
geeft niet mannen, kansloos, te hoog gegrepen, mijn fout, ik stop er mee.


:mrgreen: (de smiley die ik eigenlijk zocht stond er niet bij, zo’n LOL smiley)
Ik heb juist continu het tegenovergestelde gevoel bij lezen van dit topic, veel te laag gegrepen.

Whatever makes you sleep at night :thumleft:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


06 mei 2020 0:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Corona
MarkS schreef:
steef schreef:
.....Je wil het ook echt niet snappen hè....


Of jullie niet. De ziekteverschijnselen vertonen wel degelijk overeenkomsten met Influenza, gelet op dezelfde verschijnselen. Het is niet heftiger dan influenza, niet dodelijker. Alles wat binnen komt op IC, zijn patiënten met onderliggende pathologie. En dát willen jullie maar niet snappen. Gezonde mensen gaan hier niet dood aan. Niet gezonde mensen wel, maar ook niet allemaal, net als bij diverse andere ziekten. En ik begrijp dat de meeste forumrakkers hier tot de risicogroep behoren, en daarbij verschrikkelijk bang zijn (gemaakt). Probeer dat ook eens te spiegelen, dan alleen maar op overheid of rivm af te gaan. Er zijn immers ook ‘andere’ geluiden te horen.

Het leger haal ik erbij, omdat die ingezet kunnen worden als er in Nederland een ramp voltrekt. Maar we krijgen geen rampen meer in Nederland, hè? Dus kunnen we dáár ook wel op bezuinigen. En zo denkt politiek ook over gezondheidszorg. Met als gevolg: te weinig capaciteit. Laten we hopen dat onze dijken sterk genoeg zijn.....

Het valt me bar tegen, eigenlijk vindt ik het schandalig, dat er psychologisch schade wordt toegebracht aan het volk. Ik zal dat proberen uit te leggen, zodat iedereen dat kan volgen:
Die fijne Rutte is alleen maar bezig met angst aan te jagen. Er is geen woord gesproken, om mensen wat tot rust te brengen. Geen woord! Besef dat er een grote groep mensen door de angst behoorlijk psychisch in de war raken, en werkelijk hun huis niet meer durven te verlaten. Die zijn bang! Echt bang! Een stukje begrip van Rutte, een bemoedigend woord, zou op zijn plaats kunnen zijn. Maar we kennen de Nederlanders: geef ze een vinger, en we gaan gelijk aan de polonaise.

Ik ben niet bang voor Corona, helemaal niet zelfs, en is het mijn tijd, dan is het mijn tijd. Maar in de tussentijd heb ik geen zin om de komende jaren opgesloten te worden. Ik wil in de tussentijd leven. Maar ik hou me (voorlopig) wel aan de wens (of is het inmiddels een wet?) om 1,5 meter afstand te houden, en waar nodig handschoenen en mondkapjes te dragen, hoewel beiden al weer zinloos blijken. Handen wassen met warm water en zeep zou de beste bescherming bieden, uiteindelijk. Vandaag zag ik voor het eerst bange mensen in de bouwmarkt, de stemming veranderd van mensen, minder tolerant. Dat ligt niet aan mij, ik observeer graag. Ik lees en bestudeer veel over gedragswetenschappen, psychologie, enz. Dit kan geen jaar doorgaan. Dat is niet goed voor de mens! Dat is niet goed voor Nederland. De teugels moeten losser, zodat er weer wat meer geleefd kan worden.....
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


06 mei 2020 2:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Corona
De oude, maar zeer gewaardeerde Maslow pyramide verklaart het een en ander. De mens zakt niet graag (tijdelijk) in naar een ‘lager’ niveau.
Zie het positief. Men weet nu weer wat vrijheid is. Binnenkort is deze ellende over en bewegen we weer omhoog in de pyramide. De moeite waard om onderstaande link te openen. Ik laat het aan eenieder om te bepalen waar hij/zij zit.
https://www.wikiwand.com/nl/Piramide_van_Maslow


06 mei 2020 6:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Corona
steef schreef:
Maar we kennen de Nederlanders: geef ze een vinger, en we gaan gelijk aan de polonaise.

Dat kan ik niet ontkennen, feestvolkje :res:

steef schreef:
Ik ben niet bang voor Corona, helemaal niet zelfs, en is het mijn tijd, dan is het mijn tijd.


Ik ben ook niet bang voor corona, ik ben wel bang het door te geven.

steef schreef:
Ik lees en bestudeer veel over gedragswetenschappen, psychologie, enz. Dit kan geen jaar doorgaan. Dat is niet goed voor de mens! Dat is niet goed voor Nederland. De teugels moeten losser, zodat er weer wat meer geleefd kan worden.....


Ik bekijk het meer logisch, we verschillen allemaal. Ik dring ook geen mening op. De beperkingen moeten inderdaad opgeheven worden, maar gecontroleerd (zie je eerste opmerking).
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


06 mei 2020 7:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Corona
Interessante informatie ... toch? :mrgreen:


06 mei 2020 8:20
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: Corona
Subdriver schreef:
Wat als iemand met een griepje naar het verzorgingstehuis van zijn moeder gaat, iemand besmet die vervolgens komt te overlijden?
Vinden we dat normaal? Staan we daar niet bij stil? Of is dat iets anders of minder erg? Zeg het maar. Gebeurt toch echt hoor.

Dat is toch gewoon not done? Ik ben alleszins opgevoed met het feit dat als ik me ziekjes voel, dat ik afstand hou van oudere mensen.


06 mei 2020 11:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 C4 ex 964C2 ex US 951
Hengelo
Bericht Re: Corona
Wat ik hier in deze verhitte discussie mis is dat er allerlei zaken onder de noemer `coronabestrijding` doorgedrukt worden. Besmettingen, IC bedden en sterfgevallen nemen al weken af maar de maatregelen worden harder en in wetgeving vastgelegd. Verplicht vaccinatiepaspoort wat er aan zit te komen (implementatieplan gewoon te downloaden vanaf internet). Een app die gaat bijhouden met wie je allemaal in aanraking bent geweest en dus ook waar je bent geweest. Nog niet verplicht maar mark my words.. De stikstofwet die er even doorheen gejast is omdat niemand er oog voor had. Er zijn regeringen en instituten die hier wel bij varen. Voorbeelden teveel.. Corona angst is het instrument, daaruit vloeien beloningen, de terrasjes mogen misschien weer open, en straffen, we kunnen de maatregelen weer terugdraaien..enz.. Dit gaat allang niet meer over de bestrijding van het virus. Maar over controle en macht. En begrijp mij niet verkeerd elke dode is er een teveel, maar keiharde cijfers naast elkaar leggend is deze crisis in de verste verte de naam pandemie niet waard. En zolang wij overal blijven discussiëren over besmettingsgraden en overdracht als hobby virologen is dat ook precies waar ze op hopen.
_________________________________________
Ride Hard, you can rest when you die


06 mei 2020 13:25
Profiel
PorscheForum Rakker
200D automaat bj 77, van Jasser Klavet gekocht.
Immer volle pulle
Bericht Re: Corona
En toch denk ik dat Mark Rutte hier mee leest , onder een schuilnaam.......?? ..MarkS vermoed ik . Of zou die dat zich niet kunnen herinneren zoals zo vaak... (grapje)
_________________________________________
Geen andere keus dan een ster op de neus.
200D rules, Immer volle pulle.


06 mei 2020 13:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Corona
Het geheugen van MarkS werkt nog prima.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


06 mei 2020 13:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Corona
brian951
Ik kan je gedachtengang volgen.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


06 mei 2020 13:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Corona
brian951 schreef:
Wat ik hier in deze verhitte discussie mis is dat er allerlei zaken onder de noemer `coronabestrijding` doorgedrukt worden. Besmettingen, IC bedden en sterfgevallen nemen al weken af maar de maatregelen worden harder en in wetgeving vastgelegd. Verplicht vaccinatiepaspoort wat er aan zit te komen (implementatieplan gewoon te downloaden vanaf internet). Een app die gaat bijhouden met wie je allemaal in aanraking bent geweest en dus ook waar je bent geweest. Nog niet verplicht maar mark my words.. De stikstofwet die er even doorheen gejast is omdat niemand er oog voor had. Er zijn regeringen en instituten die hier wel bij varen. Voorbeelden teveel.. Corona angst is het instrument, daaruit vloeien beloningen, de terrasjes mogen misschien weer open, en straffen, we kunnen de maatregelen weer terugdraaien..enz.. Dit gaat allang niet meer over de bestrijding van het virus. Maar over controle en macht. En begrijp mij niet verkeerd elke dode is er een teveel, maar keiharde cijfers naast elkaar leggend is deze crisis in de verste verte de naam pandemie niet waard. En zolang wij overal blijven discussiëren over besmettingsgraden en overdracht als hobby virologen is dat ook precies waar ze op hopen.


Er zijn dus echt mensen die dit soort onzin geloven en delen. Dat baart mij veel meer zorgen dan het Coronavirus.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


06 mei 2020 13:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: Corona
+1 :cry:

brian951 schreef:
is deze crisis in de verste verte de naam pandemie niet waard.
:shock:

76805
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


06 mei 2020 14:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 C4 ex 964C2 ex US 951
Hengelo
Bericht Re: Corona
Cazzo Super Veloce schreef:
brian951 schreef:
Wat ik hier in deze verhitte discussie mis is dat er allerlei zaken onder de noemer `coronabestrijding` doorgedrukt worden. Besmettingen, IC bedden en sterfgevallen nemen al weken af maar de maatregelen worden harder en in wetgeving vastgelegd. Verplicht vaccinatiepaspoort wat er aan zit te komen (implementatieplan gewoon te downloaden vanaf internet). Een app die gaat bijhouden met wie je allemaal in aanraking bent geweest en dus ook waar je bent geweest. Nog niet verplicht maar mark my words.. De stikstofwet die er even doorheen gejast is omdat niemand er oog voor had. Er zijn regeringen en instituten die hier wel bij varen. Voorbeelden teveel.. Corona angst is het instrument, daaruit vloeien beloningen, de terrasjes mogen misschien weer open, en straffen, we kunnen de maatregelen weer terugdraaien..enz.. Dit gaat allang niet meer over de bestrijding van het virus. Maar over controle en macht. En begrijp mij niet verkeerd elke dode is er een teveel, maar keiharde cijfers naast elkaar leggend is deze crisis in de verste verte de naam pandemie niet waard. En zolang wij overal blijven discussiëren over besmettingsgraden en overdracht als hobby virologen is dat ook precies waar ze op hopen.


Er zijn dus echt mensen die dit soort onzin geloven en delen. Dat baart mij veel meer zorgen dan het Coronavirus.


Het feit dat er nog mensen in de fabeltjeskrant geloven is nog vele malen zorgelijker.. maar goed.. common sense is ook niet voor iedereen weggelegd.
_________________________________________
Ride Hard, you can rest when you die


06 mei 2020 14:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 C4 ex 964C2 ex US 951
Hengelo
Bericht Re: Corona
Ronaldo schreef:
+1 :cry:

brian951 schreef:
is deze crisis in de verste verte de naam pandemie niet waard.
:shock:

76805


Heb je ook een ingezoomde kaart op straatniveau? Dan ziet het er ineens heel anders uit dan deze enorme cirkels ..maar goed zo werkt media..je moet het spel even snappen.
_________________________________________
Ride Hard, you can rest when you die


06 mei 2020 14:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Corona
brian951 schreef:
common sense is ook niet voor iedereen weggelegd.


Dat dus.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


06 mei 2020 14:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: Corona
Ronaldo schreef:
+1 :cry:

brian951 schreef:
is deze crisis in de verste verte de naam pandemie niet waard.
:shock:

76805


Moeten die grote rode stippen het aantal doden aangeven? Vooralsnog zijn er 259.406 coronadoden. Ik vind dat niet veel, als je het vergelijkt met andere ziektes of gebeurtenissen.

"A recent study found that worldwide up to 650,000 people die of respiratory diseases linked to seasonal influenza each year."
"There were 1.25 million road traffic deaths globally [in 2013]"
"56 million induced (safe and unsafe) abortions occur worldwide each year."

Allemaal cijfers van de WHO. Als het gaat om het beschermen van mensenlevens vind ik het getal van 56.000.000 doden door abortus, per jaar, schokkender. Hoe rood wordt de wereld gekleurd met grote stippen als we de abortuspandemie in kaart gaan brengen.

Dus, stop de lockdown! Aldus ook Professor Atlas van Stanford University: https://thehill.com/opinion/healthcare/ ... -isolation

Dr. Scott Atlas of Stanford University’s Hoover Institute tells CNN “We are creating a catastrophic health care situation because of this idea of stopping Covid-19 at all costs is now causing people not to seek medical care for serious and often emergency care,” Dr. Scott Atlas of Stanford University’s Hoover Institute tells CNN: https://www.facebook.com/cnn/posts/10160799274796509

:drive:
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


06 mei 2020 15:51
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2010 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52 ... 81  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.