Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 26 apr 2024 11:07



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2010 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58 ... 81  Volgende
Corona 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Corona
Volgens mij lagen de mensen op de gangen van de ziekenhuizen te sterven in noord Italië omdat ze de patiëntenstroom niet aan konden voordat ze in lockdown gingen.
Hoe moet dit dan worden geregeld als we hier het virus gewoon laten gaan?
Volgens mij is dat het dilemma. Niemand zit op een lockdown te wachten, ook de voorstanders niet. Net zoals Rutte (of wie dan ook) niet uit is op meer macht dmv dit virus.
Als dit probleem op, wat voor manier dan ook, getackeld kan worden is de lockdown voorbij. Tot die tijd, volhouden. Andere constructieve oplossingen heb ik hier op het forum in ieder geval niet gelezen.
_________________________________________
footers zuigen! :D


13 mei 2020 17:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Corona
Olaf weet te veel :evil:


13 mei 2020 17:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Corona
erwin996 schreef:
@MarcoB: Halve familie en vriendenkring dood? Nee, ik denk dat het zo'n vaart inderdaad niet zal lopen.


Zal ik de vraag anders stellen: heb je het er voor over dat wanneer de regels versoepelt worden, je partner en moeder komen te overlijden maar dat door deze versoepeling het aantal zelfmoorden afneemt en de hongersnood in Afrika beperkt blijft?

Probleem is dat iedereen er anders over denkt wanneer het dichtbij komt en je persoonlijk raakt. Want even platgezegd, je wilt niet hoeven kiezen. Je denkt op dit ogenblik enkel: dat zal zo’n vaart niet lopen.

En ja, ik ben zo eerlijk om te zeggen dat ik liever heb dat er iemand die ik niet ken zelfmoord pleegt dat dat een dierbare van mij om het leven komt door Corona. En ja dan accepteer ik dat, wanneer diezelfde dierbare het leven niet meer ziet zitten, uit het leven zou stappen in plaats van dat hem of haar het leven wordt ontnomen.
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


13 mei 2020 18:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: Corona
MarcoB schreef:
erwin996 schreef:
@MarcoB: Halve familie en vriendenkring dood? Nee, ik denk dat het zo'n vaart inderdaad niet zal lopen.


Zal ik de vraag anders stellen: heb je het er voor over dat wanneer de regels versoepelt worden, je partner en moeder komen te overlijden maar dat door deze versoepeling het aantal zelfmoorden afneemt en de hongersnood in Afrika beperkt blijft?


Natuurlijk heb ik dat er voor over. De kans dat je door corona overlijdt, is sowieso klein. Ik ga niet de hele bevolking dwingend mijn wil opleggen, enkel omdat het mij kan overkomen.

MarcoB schreef:
Probleem is dat iedereen er anders over denkt wanneer het dichtbij komt en je persoonlijk raakt. Want even platgezegd, je wilt niet hoeven kiezen. Je denkt op dit ogenblik enkel: dat zal zo’n vaart niet lopen.


Ik snap dat mensen ergens anders over kunnen denken als het dichterbij komt en je persoonlijk raakt. Maar het is niet zo dat "iedereen" er in dat geval anders over denkt. Ik in ieder geval niet.

MarcoB schreef:
En ja, ik ben zo eerlijk om te zeggen dat ik liever heb dat er iemand die ik niet ken zelfmoord pleegt dat dat een dierbare van mij om het leven komt door Corona.


Dat is heel eerlijk van je. Natuurlijk raakt het je meer als een dierbare om het leven komt dan een onbekende. Maar dat is voor mij geen reden om anderen voor te schrijven wat ze mogen en moeten doen. Een dierbare willen beschermen door een ander je wil op te leggen, terwijl er aan de andere kant door jouw wil een dode valt die je niet kent, nee een dergelijke verwaarlozing van de belangen en het geluk van anderen is niets voor mij.
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


13 mei 2020 19:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Corona
erwin996 schreef:
Natuurlijk heb ik dat er voor over. De kans dat je door corona overlijdt, is sowieso klein. Ik ga niet de hele bevolking dwingend mijn wil opleggen, enkel omdat het mij kan overkomen.


Dat is geen antwoord op de vraag. De stelling is of je accepteert dat partner dood gaat.

Maar ik begrijp dus dat je liever hebt dat je partner dood gaat dan dat een ander zelfmoord pleegt. Gelukkig zijn we geen familie :thumleft:
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


13 mei 2020 20:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: Corona
MarcoB schreef:
erwin996 schreef:
Natuurlijk heb ik dat er voor over. De kans dat je door corona overlijdt, is sowieso klein. Ik ga niet de hele bevolking dwingend mijn wil opleggen, enkel omdat het mij kan overkomen.


Dat is geen antwoord op de vraag. De stelling is of je accepteert dat partner dood gaat.


Natuurlijk heb ik dat ervoor over. De kans dat je door corona overlijdt, is sowieso klein. Ik ga niet de hele bevolking dwingend mijn wil opleggen, enkel omdat het mij of mijn partner kan overkomen.

MarcoB schreef:
Maar ik begrijp dus dat je liever hebt dat je partner dood gaat dan dat een ander zelfmoord pleegt. Gelukkig zijn we geen familie :thumleft:


Je haalt een aantal dingen door elkaar. Nee, ik heb niet liever dat mijn partner dood gaat dan dat een ander zelfmoord pleegt. Waar heb ik dat gezegd? Het punt is, ik ga geen dierbare beschermen door een ander mijn wil op te leggen, terwijl er aan de andere kant door mijn wil een dode valt die ik niet ken. Dat betekent niet dat ik liever heb dat mijn partner dood gaat. Als je dergelijke conclusies gaat trekken, dan heeft een discussie verder weinig zin, want dan trek je alles uit zijn verband. Anderen de wet voorschrijven alleen omdat je je eigen positie of die van je familie wil beschermen, nee dat vind ik egoïstisch. Gelukkig zijn we geen familie :cheesy:
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


13 mei 2020 20:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Corona
MarcoB schreef:
Dat is geen antwoord op de vraag. De stelling is of je accepteert dat partner dood gaat.
Maar ik begrijp dus dat je liever hebt dat je partner dood gaat dan dat een ander zelfmoord pleegt. Gelukkig zijn we geen familie :thumleft:

Dat vind ik ook een hoogst merkwaardige uitspraak. Waarom heb je dan een moeder die alles gegeven heeft om je op te voeden, een partner, geliefde?
Allemaal niks meer waard omdat je in je vrijheid beperkt wordt?
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


13 mei 2020 20:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Corona
En begin nu weer niet de dingen om te draaien, want dat is wel degelijk wat je hier neertijpt.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


13 mei 2020 20:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: Corona
GinnFizz schreef:
MarcoB schreef:
Dat is geen antwoord op de vraag. De stelling is of je accepteert dat partner dood gaat.
Maar ik begrijp dus dat je liever hebt dat je partner dood gaat dan dat een ander zelfmoord pleegt. Gelukkig zijn we geen familie :thumleft:

Dat vind ik ook een hoogst merkwaardige uitspraak. Waarom heb je dan een moeder die alles gegeven heeft om je op te voeden, een partner, geliefde?
Allemaal niks meer waard omdat je in je vrijheid beperkt wordt?


Het gaat niet om mijn vrijheid. Het gaat om de vrijheid van anderen. Ik wil niet dat anderen hun vrijheid verplicht moeten opgeven om mijn moeder te beschermen. Dat vind ik egoïstisch.

GinnFizz schreef:
Waarom heb je dan een moeder die alles gegeven heeft om je op te voeden, een partner, geliefde?


Die moeder, partner of geliefde bescherm je waar dat in je mogelijkheden ligt. Maar niet ten koste van anderen.
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


13 mei 2020 20:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Corona
erwin996 schreef:
Het gaat niet om mijn vrijheid. Het gaat om de vrijheid van anderen. Ik wil niet dat anderen hun vrijheid verplicht moeten opgeven om mijn moeder te beschermen. Dat vind ik egoïstisch.
Die moeder, partner of geliefde bescherm je waar dat in je mogelijkheden ligt. Maar niet ten koste van anderen.

Jij beslist toch niet over vrijheid van anderen. Je beslist of jij je vrijheid wil opgeven voor je moeder, je partner. Als individu kan je toch alleen maar beslissen wat je zelf doet.
Het egoïsme waar jij naar verwijst ligt buiten jouw beslissingsbevoegdheid, of ben jij de overheid?
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


13 mei 2020 20:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Corona
Erwin bedoelt waarschijnlijk (onbewust) te zeggen dat HIJ z’n vrijheid niet wil opgeven maar dat klinkt zo egoïstisch dus maakt hij er maar zo’n kromme redenering van. Anders kan ik hier ook geen logische verklaring voor bedenken.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


13 mei 2020 20:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: Corona
Wat een kromme redenering. Moet je een persoonlijk belang hebben bij een mening die je verkondigt over de proportionaliteit van lockdown maatregelen? Ik heb een ander idee van logica. Sowieso zie ik niet in hoe bij dit soort levensbeschouwelijke / filosofische discussies sprake kan zijn van 'logisch' redeneren.
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


13 mei 2020 21:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Corona
Laten we hopen dat er snel een betrouwbare sneltest beschikbaar komt.

's Ochtends voor het tandenpoesten even speeksel swabben.
10-15 minuten wachten ...
... en dan een code groen, oranje of rood.
Ik fantaseer nu maar wat!

Maar dan kunnen we waarschijnlijk allemaal weer vrijelijk onze gang gaan en weten zijn we over 2-3 maanden alweer vergeten waar we hier nu zo fel over discussieerden en kunnen de complotdenkers weer op zoek naar een nieuw interessant onderwerp ...


13 mei 2020 22:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 C4 ex 964C2 ex US 951
Hengelo
Bericht Re: Corona
kansloos.. iedere kritiek wegschuiven als complotdenken.. nee je zou ook eens een ander perspectief horen. Ongeacht of je het er mee eens bent of niet.. De `tegenpartij` op deze manier afserveren is niet alleen simpel maar ook nog eens respectloos. Nou hup, laten de papa`s en mama`s hier gauw de corona app installeren en de kinderen in de afgebakende vakken van het schoolplein halen volgens protocol. Daarna misschien nog even de `vrijheid` vieren op de kapperstoel.. Alles is hier normaal toch?..
_________________________________________
Ride Hard, you can rest when you die


14 mei 2020 12:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Corona
brian951 schreef:
kansloos.. iedere kritiek wegschuiven als complotdenken.. nee je zou ook eens een ander perspectief horen.

Ik probeer zo objectief mogelijk te lezen en te reageren. Onvoldoende zo blijkt. :bang:
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


14 mei 2020 13:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Corona
Nee dat werkt niet bij complot denkers zoals Brian ;-)
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


14 mei 2020 13:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 C4 ex 964C2 ex US 951
Hengelo
Bericht Re: Corona
:ass: :thumleft:
_________________________________________
Ride Hard, you can rest when you die


14 mei 2020 16:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: Corona
GinnFizz schreef:
brian951 schreef:
kansloos.. iedere kritiek wegschuiven als complotdenken.. nee je zou ook eens een ander perspectief horen.

Ik probeer zo objectief mogelijk te lezen en te reageren. Onvoldoende zo blijkt. :bang:


Maak je niet druk, het ligt in dit geval niet aan jou. :salut:
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


14 mei 2020 16:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Corona
Bright: Vaccine will take longer than 18 months
mei 14, 2020 05:05p.m. CEST

Immunologist-turned-whistleblower Dr. Richard Bright said on Thursday that developing a vaccine for the novel coronavirus will most likely last longer than the usually cited 16-18 months.

Bright: Hydroxychloroquine as cure is just anecdote

Whistleblower Bright: Vaccine distribution to become problem without plans

Bright: US admin didn't listen to pandemic alarms in January

Bright: Pandemic could get worse and prolonged

https://www.cnbc.com/2020/05/14/hhs-whi ... ectly.html


14 mei 2020 21:22
Profiel
PorscheForum Rakker
200D automaat bj 77, van Jasser Klavet gekocht.
Immer volle pulle
Bericht Re: Corona
Zou toch liever voor een behandeling gaan dan voor een vaccin .........
_________________________________________
Geen andere keus dan een ster op de neus.
200D rules, Immer volle pulle.


15 mei 2020 8:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Corona
Waar het mij om gaat is waarheidsvinding, er is zoveel bullshit aan de gang qua informatievoorziening, wat is waar, en dat is eigenlijk niet te doen momenteel.

En dat complotdenken dat gaat veel meer over krachten en het al dan niet (on)bewust gebruik of misbruik maken van situaties vanuit een bepaald (eigen) belang, maar wat is waar dus, het zal niet zwrt-wit zijn vermoedelijk, maar behoorlijk grijs en fuzzy, wat een maffe tijd zeg... Zo kan ik niet met zekerheid zeggen of 'dat er niks aan de hand is' ofdat 'de pleuris volledig is uitgebroken'. Ik heb echt geen idee.

Nu weer zoiets waar ik zo zwaar twijfels over heb, kan gewoon niet waar zien, welke kant het dan ook op is.

ENERZIJDS bullshit?
Die protest aanteken website stelt (aanname calculatie de Hond) dacht ik dat bijvoorbeeld dat in Tilburg 30% van de bevolking is besmet. Dat KEN nooit toch?, dan is iedereen in Tilburg al met het virus in aanraking geweest! (O ja, ik krijg volgende week een loge uit Tilburg is de bedoeling, vandaar even dubbel checken ook), want uiteiindelijk heeft iedereen contact met iedereen. In mijn regio 1 op 10 besmet volgens aananmes De Hond (is wel heel erg veel hoor, we kennen 1 daadwerkelijk geval in mijn dorp op een bevolking van 5.000 ofzo).

ANDERZIJDS bullshit?
Rivm dagelijks cijfers op het nieuws, voorbeeldje ongeveer, die cijfers zeggen dus aantal sterftes (positief getest, sterfte in ziekenhuizen vermoedelijk) ca 5.000 doden. Aantal ziekenhuis opnames tot heden ca 10.000. Ofwel, 50% (of meer) van de ziekenhuisopnames sterft???????? Dat klopt toch ook voor geen meter, ofwel?? nee toch, dat zou wel heel heftig zijn!!

WAT IK WEL SNAP: Vraag voor iedereen, ik ben echt heel benieuwd naar deze poll:

Wie wil het virus WEL ondergaan/oplopen?

- Mart WTL -> ik zeker niet!!
_________________________________________
'Life is what you make it!'


15 mei 2020 9:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S
Goedereede
Bericht Re: Corona
eeh, het is een virus... :bang: nog even inlezen :thumleft:


15 mei 2020 9:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996mk2 cabrio en 944 Cup racer
Apeldoorn Oost
Bericht Re: Corona
Mart WTL schreef:
ANDERZIJDS bullshit?
Rivm dagelijks cijfers op het nieuws, voorbeeldje ongeveer, die cijfers zeggen dus aantal sterftes (positief getest, sterfte in ziekenhuizen vermoedelijk) ca 5.000 doden. Aantal ziekenhuis opnames tot heden ca 10.000. Ofwel, 50% (of meer) van de ziekenhuisopnames sterft???????? Dat klopt toch ook voor geen meter, ofwel?? nee toch, dat zou wel heel heftig zijn!!


Lang niet iedereen komt in het ziekenhuis :wink:
Oom van me is overleden aan corona (is getest)......heeft nooit in het ziekenhuis gelegen.
_________________________________________
996 mkII cabrio tiptronic, 944 Cup racer und noch etwas


15 mei 2020 11:49
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: Corona
erwin996 schreef:
Een vraag die meestal nooit beantwoord wordt:

Hebben de voorstemmers van lockdown het er inderdaad voor over dat de werkloosheid 30% van de beroepsbevolking wordt (of misschien meer), dat er vanwege lockdown maatregelen in onderontwikkelde landen miljoenen mensen door de honger gaan sterven, dat het aantal zelfmoorden stijgt met 20%, het aantal gevallen van huiselijk geweld met 35%. Ik noem maar wat getallen en percentages, maar al deze verbanden zijn er. Worden deze gevolgen allemaal ingecalculeerd als 'jammer maar het is niet anders'? Of zeg je, het zal wel niet zo'n vaart kopen met die werkloosheid, met een hongerpandemie, met sociale ontwrichtingen, en bestaat er wél veel angst voor corona, maar veel minder angst voor alle negatieve gevolgen (ook voor de gezondheid) van lockdown?


Mark R is daar niet zo.mee bezig. Nu scoren en komende verkiezingen winst proberen te pakken. Korte termijn vs. lange termijn denken is VVD niet zo sterk in.


16 mei 2020 9:19
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: Corona
Pacoloco schreef:
Volgens mij lagen de mensen op de gangen van de ziekenhuizen te sterven in noord Italië omdat ze de patiëntenstroom niet aan konden voordat ze in lockdown gingen.
Hoe moet dit dan worden geregeld als we hier het virus gewoon laten gaan?
Volgens mij is dat het dilemma. Niemand zit op een lockdown te wachten, ook de voorstanders niet. Net zoals Rutte (of wie dan ook) niet uit is op meer macht dmv dit virus.
Als dit probleem op, wat voor manier dan ook, getackeld kan worden is de lockdown voorbij. Tot die tijd, volhouden. Andere constructieve oplossingen heb ik hier op het forum in ieder geval niet gelezen.


Is noord Italië 1 op 1 te vergelijken met NL ?


16 mei 2020 9:22
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2010 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58 ... 81  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.