Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 apr 2024 3:56



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2010 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59 ... 81  Volgende
Corona 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: Corona
erwin996 schreef:
MarcoB schreef:
erwin996 schreef:
@MarcoB: Halve familie en vriendenkring dood? Nee, ik denk dat het zo'n vaart inderdaad niet zal lopen.


Zal ik de vraag anders stellen: heb je het er voor over dat wanneer de regels versoepelt worden, je partner en moeder komen te overlijden maar dat door deze versoepeling het aantal zelfmoorden afneemt en de hongersnood in Afrika beperkt blijft?


Natuurlijk heb ik dat er voor over. De kans dat je door corona overlijdt, is sowieso klein. Ik ga niet de hele bevolking dwingend mijn wil opleggen, enkel omdat het mij kan overkomen.

MarcoB schreef:
Probleem is dat iedereen er anders over denkt wanneer het dichtbij komt en je persoonlijk raakt. Want even platgezegd, je wilt niet hoeven kiezen. Je denkt op dit ogenblik enkel: dat zal zo’n vaart niet lopen.


Ik snap dat mensen ergens anders over kunnen denken als het dichterbij komt en je persoonlijk raakt. Maar het is niet zo dat "iedereen" er in dat geval anders over denkt. Ik in ieder geval niet.

MarcoB schreef:
En ja, ik ben zo eerlijk om te zeggen dat ik liever heb dat er iemand die ik niet ken zelfmoord pleegt dat dat een dierbare van mij om het leven komt door Corona.


Dat is heel eerlijk van je. Natuurlijk raakt het je meer als een dierbare om het leven komt dan een onbekende. Maar dat is voor mij geen reden om anderen voor te schrijven wat ze mogen en moeten doen. Een dierbare willen beschermen door een ander je wil op te leggen, terwijl er aan de andere kant door jouw wil een dode valt die je niet kent, nee een dergelijke verwaarlozing van de belangen en het geluk van anderen is niets voor mij.


3x met je eens.


16 mei 2020 9:24
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: Corona
erwin996 schreef:
MarcoB schreef:
erwin996 schreef:
Natuurlijk heb ik dat er voor over. De kans dat je door corona overlijdt, is sowieso klein. Ik ga niet de hele bevolking dwingend mijn wil opleggen, enkel omdat het mij kan overkomen.


Dat is geen antwoord op de vraag. De stelling is of je accepteert dat partner dood gaat.


Natuurlijk heb ik dat ervoor over. De kans dat je door corona overlijdt, is sowieso klein. Ik ga niet de hele bevolking dwingend mijn wil opleggen, enkel omdat het mij of mijn partner kan overkomen.

MarcoB schreef:
Maar ik begrijp dus dat je liever hebt dat je partner dood gaat dan dat een ander zelfmoord pleegt. Gelukkig zijn we geen familie :thumleft:


Je haalt een aantal dingen door elkaar. Nee, ik heb niet liever dat mijn partner dood gaat dan dat een ander zelfmoord pleegt. Waar heb ik dat gezegd? Het punt is, ik ga geen dierbare beschermen door een ander mijn wil op te leggen, terwijl er aan de andere kant door mijn wil een dode valt die ik niet ken. Dat betekent niet dat ik liever heb dat mijn partner dood gaat. Als je dergelijke conclusies gaat trekken, dan heeft een discussie verder weinig zin, want dan trek je alles uit zijn verband. Anderen de wet voorschrijven alleen omdat je je eigen positie of die van je familie wil beschermen, nee dat vind ik egoïstisch. Gelukkig zijn we geen familie :cheesy:


MarcoB lijkt sowieso moeite te hebben met afwijkende meningen van anderen :wink:


16 mei 2020 9:27
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Corona
Vele voorbijgangers hier hebben het moeilijk met afwijkende meningen of met de jehova-achtige wijze waarop deze afwijkende meningen worden gedeeld.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


16 mei 2020 11:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Corona
Mooi omschreven Horn.

Afbeelding
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


16 mei 2020 12:07
Profiel
PorscheForum Rakker
200D automaat bj 77, van Jasser Klavet gekocht.
Immer volle pulle
Bericht Re: Corona
horn schreef:
Vele voorbijgangers hier hebben het moeilijk met afwijkende meningen of met de jehova-achtige wijze waarop deze afwijkende meningen worden gedeeld.



Eenheidsworst ?
_________________________________________
Geen andere keus dan een ster op de neus.
200D rules, Immer volle pulle.


16 mei 2020 13:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Corona
https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/m ... ~a06a5e30/

Er zijn dagelijks 3 of 4 nieuwe opnames, dat is zelfs maar een fractie vergeleken bij een Influenza-outbreak, het moet nu over zijn met dat domme gedoe, terug naar een normaal leven.
De risico-groep moet zelf maar binnen gaan zitten, als ze dat willen natuurlijk (want velen willen dat niet!). Geen dwang, geen totalitaire maatregelen, gewoon terug naar de nuchterheid.
Ieder mag in zijn eigen woonomgeving zijn eigen regels opstellen, jij ook Horn, en dan kan de omgeving daar rekening mee houden. Een advies (advies!) van afstand houden en hygiëne nastreven, daar kan iedereen zich vast in vinden. Sowieso nemen veel mensen het niet zo nauw met hygiëne, dat mag best wat meer in de aandacht komen.

Het RIVM mag nu ook een schop onder de hol krijgen, die zijn niet zonder blaam, hebben uitspraken gedaan zonder dat daar bewijs voor is! :salut: Sofar voor een 'wetenschappelijk geaccepteerd instituut! En schande voor een overheid die op 1 instituut afgaat, en daar een maatschappij voor laat bloeden. Vandaag nog het slot eraf!
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


16 mei 2020 14:34
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: Corona
Helemaal mee eens :thumleft:


16 mei 2020 15:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Corona
steef schreef:
Vandaag nog het slotje erop!
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


16 mei 2020 15:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Corona
+1. Een groot dik kettingslot.


16 mei 2020 15:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Corona
Jullie zullen tot de angstige geïndoctrineerde risicogroep behoren, anders reageer je niet zo.
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


16 mei 2020 18:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Corona
Ik behoor niet tot de geïndoctrineerde groep, maar wel tot de risicogroep.
Dus ik ben er niet gerust op Steef, maar ik zou zeggen tegen je, hou je een beetje gedeist.


16 mei 2020 18:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Corona
Ik hoor bij de groep van mensen die een grote kans loopt op vlekken in nek ten gevolge van ongefundeerde stellingen, complottheorieen en in het algemeen Calimeroachtigen die menen dat hun - op onderbuik en facebook gebaseerde - meningen serieus genomen moeten worden.


16 mei 2020 19:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Corona
alvin01 schreef:
Ik behoor niet tot de geïndoctrineerde groep, maar wel tot de risicogroep.
Dus ik ben er niet gerust op Steef, maar ik zou zeggen tegen je, hou je een beetje gedeist.


Mee eens. Tip voor Steef: ga de politiek in. Hebben we een Geert Wilders 2.0. En nee, dat is geen compliment.
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


Laatst bijgewerkt door MarcoB op 16 mei 2020 19:44, in totaal 1 keer bewerkt.



16 mei 2020 19:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Corona
Lekkere reactie ook, bedankt voor het mede leven....... :ass:


16 mei 2020 19:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Corona
Sorry, de reactie was voor Steef en lag in het verlengde van hetgeen jij schreef :salut:
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


16 mei 2020 19:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Corona
Bij Steef z’n berichten denk ik aan het Dunning Kruger effect (curve), typisch gevalletje van “mount stupid”.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


16 mei 2020 20:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: Corona
De cijfers, uit Economisch Statistische Berichten (ESB): https://esb.nu/blog/20059695/we-kunnen- ... aan-corona
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


16 mei 2020 20:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Corona
Ondanks jullie gejammer, lijkt het er tevens op dat zelfs ik nog rechten heb.
De angstigen worden trouwens een minderheid in dit land, het nuchter denken gaat steeds meer de overhand krijgen.

https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ~bf542ce3/
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


16 mei 2020 21:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Corona
Weet je zeker dat je nuchter bent? :mrgreen:

Bedankt voor het delen hier van een artikel van de Volkskrant. Is lastig te vinden allemaal. :thumleft:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


16 mei 2020 21:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Corona
Zullen we nou maar kappen met dit gekibbel en vaststellen dat East is East and West is West, and never the twain shall meet?
Wordt er namelijk niet echt gezelliger op, ongeacht wie er nou ‘gelijk’ heeft (alsof daar überhaupt sprake van kan zijn.)
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


16 mei 2020 23:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Corona
steef schreef:
Ondanks jullie gejammer, lijkt het er tevens op dat zelfs ik nog rechten heb.
De angstigen worden trouwens een minderheid in dit land, het nuchter denken gaat steeds meer de overhand krijgen.

Kefte de chiwawa, en zelfs het schaap keek niet op.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


16 mei 2020 23:18
Profiel
PorscheForum Rakker
200D automaat bj 77, van Jasser Klavet gekocht.
Immer volle pulle
Bericht Re: Corona
Als je ziet hoe druk het overal weer is en vooral ouderen met z'n 2en , dan denk ik dat de meeste mensen er zo langzamerhand genoeg van hebben !

Als alle zwakkeren er niet meer zijn of thuis blijven is er niet veel meer aan de hand .

En toch is dit gewoon een natuurlijke correctie , in de dieren wereld overleven de zwakke ook niet ..... en aangezien wij het meest schadelijke dier zijn op aarde is het helemaal niet erg als dat eens flink word uit gedund alles wat onbruikbaar is kan weg.
_________________________________________
Geen andere keus dan een ster op de neus.
200D rules, Immer volle pulle.


17 mei 2020 7:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Corona
Sta een beetje in het midden van deze discussie maar de heb nu wel een vraagje aan ww doet ,zeg je dat ook over/ tegen je vrouw en kinderen ?


17 mei 2020 10:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht Re: Corona
https://www.volkskrant.nl/wetenschap/de ... ~b1914afa/

Ook uit de Volkskrant


17 mei 2020 10:15
Profiel
PorscheForum Rakker
200D automaat bj 77, van Jasser Klavet gekocht.
Immer volle pulle
Bericht Re: Corona
porschenot schreef:
Sta een beetje in het midden van deze discussie maar de heb nu wel een vraagje aan ww doet ,zeg je dat ook over/ tegen je vrouw en kinderen ?



???? vind u de mens beter dan een dier dan ? wij niet. evolutie
_________________________________________
Geen andere keus dan een ster op de neus.
200D rules, Immer volle pulle.


17 mei 2020 10:27
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2010 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59 ... 81  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.