Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 25 apr 2024 12:49



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2010 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73 ... 81  Volgende
Corona 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Corona
Dat zijn er geen drie (veel meer dan dat er reageren, worden moe van jullie), maar ik maak van jullie de 5 musketiers, de 'believers', die klakkeloos aannemen wat de overheid voorkauwt.
Daar valt kennelijk niet zo veel tegenin te brengen. Er is voor de huidige maatregelen geen enkele wetenschappelijke onderbouwing. Dus ook jullie bewering dat de maatregelen goed zijn, zijn op niets gebaseerd. Jullie weten niet waarom in Zweden de zaken anders lopen. Je kan daar dus geen conclusies uit trekken, maar dat doen jullie wel. Dan ben je een believer, een meeloper.
@Ewout: er valt niet zo veel te monitoren, want er is bijna geen Corona meer. De afgelopen maand zijn er een kleine 60 nieuwe IC-gevallen bijgekomen.
Daar worden ze in de ziekenhuizen echt niet moe van hoor. De cijfers kloppen van geen kanten, getuige het uitblijven van Influenza- tegenover Corona-sterfte.
En toch blijven jullie met een zeer klein groepje overtuigd van het nut van de maatregelen. Maar je hebt vast gelijk dat wij het niet zuiver zien.

De rechtbanken en het CBS kunnen het werk niet meer aan, er wordt in de wandelgangen (accountants) gesproken over 750.000 werklozen, en 150.000 faillissementen die er momenteel aangevraagd zijn. Maar ook dat is volgens jullie complete onzin. We zullen het volgend jaar wellicht weten.... Ik hoop oprecht dat dit verre van de realiteit ligt. Ook de banken roepen uiteraard onzin.
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


10 jun 2020 11:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Corona
steef schreef:
Dat zijn er geen drie (veel meer dan dat er reageren, worden moe van jullie), maar ik maak van jullie de 5 musketiers, de 'believers', die klakkeloos aannemen wat de overheid voorkauwt.

Dat zeg jij. Ik heb al meermaals gezegd dat met de sociale en economische impact dringend rekening moet worden gehouden. Versoepeling van "de regeltjes" is zeker aan de orde. Helaas krijg je dan weer over reactie van "we mogen weer, whoehoe" en gaat op vele plaatsen de boel helemaal los. Eerlijk gezegd weet ik niet meer wat ik moet geloven, hoe het nu best aangepakt moet worden.
Feit is dat we nu staan waar we staan en dat wat gedaan is onomkeerbaar is, of het nu een correcte zet was of niet. Het baat niets om nu, na de feiten te gaan zitten roeptoeteren dat het allemaal foute beslissingen waren, dat er een onderliggende agenda is om meer macht en controle te verwerven. Het is zeer makkelijk om achteraf en vooral vanaf de zijlijn verschroeiende commentaar te geven zonder alternatieven aan te reiken, en dat vind ik hier telkens terug. En daar word ook ik heel erg moe van.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


10 jun 2020 11:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Corona
Cazzo Super Veloce schreef:
Gaat ook niet gebeuren want past niet in hun straatje. Liever vrijblijvend afgeven op wat hier in NL fout gaat.


Je hebt inderdaad gelijk :thumleft:
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


10 jun 2020 12:02
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Corona
Citaat:
Er is voor de huidige maatregelen geen enkele wetenschappelijke onderbouwing.


Dat is precies het punt. Het is een nieuw virus dus kun je vooraf geen wetenschappelijke onderbouwde beslissingen nemen, je kunt alleen proberen schadebeperkend te handelen door naar andere landen te kijken die verder in het proces zitten (uiteraard met alle gevolgen van dien). Ik beweer ook nergens dat het niet beter had gekund maar dat ik de (meeste) beslissingen die zijn genomen wel begrijp.

Of de genomen maatregelen hebben bijgedragen aan de (sterke) daling van het aantal IC opnames is nu waarschijnlijk nog niet vast te stellen. Feit is wel dat het is gebeurd!

Citaat:
Maar ook dat is volgens jullie complete onzin.


Verder laat ik me liever geen woorden in de mond leggen, dus gaarne achterwege laten, dank u.
_________________________________________
footers zuigen! :D


10 jun 2020 13:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Corona
Citaat:
Er is voor de huidige maatregelen geen enkele wetenschappelijke onderbouwing.

En als die er wel zou zijn (gedeeltelijk is het er ook), zouden de non-believers het toch niet geloven want “fake news”.

Overigens zijn er zoveel dingen waarvoor geen wetenschappelijk bewijs is, maar waarvan ik weet dat als ik wil blijven leven, ik ze beter niet kan doen. Is het ooit wetenschappelijk bewezen dat het ongezond is om een handgranaat in je reet te steken en dan de pin eruit te trekken?


10 jun 2020 14:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Corona
Nope, de eerste 10 seconden loopt het waarschijnlijk beetje moeilijk maar daarna heb je er geen last meer van :|
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


10 jun 2020 14:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Corona
Gelukkig is het (wetenschappelijke) bewijs en onderbouwing tegen de getroffen maatregelen wel degelijk overweldigend.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


10 jun 2020 14:53
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Corona
Weet iemand wat waar is van de bewering dat alleen mensen aan covid 19 overleden zijn die de griepvaccinatie hadden gehad?
Als je een beetje logisch redeneert is het wel logisch,want alleen kwetsbare en chronisch zieken komen daarvoor in aanmerking.
Hierbij zeg ik meteen maar even dat ik het gelezen heb en dat ik het hier even neerpen, zonder dat ik me hier wil profileren als ontkenner of meeloper of wat dan ook.
Ben gewoon benieuwd.


10 jun 2020 19:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Corona
Dat weet dus op dit moment niemand.


10 jun 2020 20:25
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: Corona
MarkS schreef:
Gelukkig is het (wetenschappelijke) bewijs en onderbouwing tegen de getroffen maatregelen wel degelijk overweldigend.


Overtuig me (bronvermeldingen), ook de gevolgen op de (middel)lange termijn graag. Nu al schattingen van 100.000.000 meerdoden in Afrika door honger i.v.m. stagnerende voedsel supply-chains. 60.000.000 extra werklozen in Eurozone en 150.000.000 in Azië. En nogmaals, ik ontken niet dat er een virus is, ik heb ernstige twijfels bij de onderschatte gevolgen van de huidige maatregelen. Nou , weer genoeg voer voor al dan niet oppervakkige reacties schat ik in.

Hier alvast mijn bronvermeldingen :

https://scholar.google.nl/scholar?q=lon ... i=scholart


10 jun 2020 20:30
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Corona
Even een andere insteek.

Meer mensen hier met een biologische achtergrond?
Wat is een (in dit geval) RNA-virus toch eigenlijk een wonderlijk apparaat. Even los van de vreselijke schade die het aan kan richten is de werking ervan geniaal. Hoe het onze cellen voor de gek houdt, hoe het is ingericht door de celmembranen te komen en onze eigen organellen te misbruiken voor zijn gewin. En dat voor een inimini apparaatje dat dus eigenlijk niet eens “leeft”.

Ik vind dit echt fascinerend.
_________________________________________
footers zuigen! :D


10 jun 2020 20:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Corona
Ik had geen zin om naar t filmpje te kijken, maar als ik daaronder dan lees dat Kennedy blijkbaar een mening heeft over Corona, geloof ik niet dat ik iets heb gemist :mrgreen:
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


10 jun 2020 22:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Corona
Na 70 pagina's oeverloos discussiëren zouden jullie kunnen zeggen; "Let's agree to disagree..". :wink:
Dan kan dit hele topic de mottenballen in.

Ik heb echter zo langzamerhand het gevoel dat een paar van jullie er een soort sadomasochistisch genoegen in scheppen om hier dagelijks te blijven posten.... :mrgreen:

Alsof jullie dat op de één of andere manier nodig hebben. :shock:


10 jun 2020 22:10
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: Corona
Targa Floriaan schreef:
Ik had geen zin om naar t filmpje te kijken, maar als ik daaronder dan lees dat Kennedy blijkbaar een mening heeft over Corona, geloof ik niet dat ik iets heb gemist :mrgreen:


Blijkbaar ...... niet


10 jun 2020 22:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Corona
Ach, dat zijn er maar drie.....En ze weten het zelf wel.....


10 jun 2020 22:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Corona
Targa Floriaan schreef:
Ik had geen zin om naar t filmpje te kijken, maar als ik daaronder dan lees dat Kennedy blijkbaar een mening heeft over Corona, geloof ik niet dat ik iets heb gemist :mrgreen:


L :mrgreen: L

:thumleft:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


10 jun 2020 22:46
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Curaçao
Bericht Re: Corona
Los van wie er nu wel of niet gelijk zou hebben, het moet me toch van het hart dat ik geschrokken ben van de arrogante en intolerante houding van sommige van de '1,5 meter' aanhangers hier ten opzichte van de 'anders denkende'.
De agressie waarmee het overheidsbeleid wordt verdedigt en het gemak waarmee individuele vrijheden terzijde worden geschoven is werkelijk schrikbarend.
Doet me denken aan een politieke partij in Nederland die bijna 90 jaar geleden zijn opgang deed. Roepen jullie ook "Hou Zee!" als jullie ergens binnenkomen?


11 jun 2020 2:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Corona
Godwin was right...
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


11 jun 2020 6:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Corona
Het heeft toch nog 70 pagina's geduurd voor de eerste verwijzing kwam :?

Carlos, neem een chill pill man, relax, dit is niet goed voor je bloeddruk :wink: :mrgreen:


11 jun 2020 7:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Corona
Dit gaat toch veel te ver, echt bizar. De NSB erbij halen? Waar zit je verstand?
Door dit soort bijdragen vraag ik me af met wie ik eigenlijk van doen heb hier op dit forum. Op het scherpst van de snede discussieren is prima en leuk, een beetje duwen en trekken ook, maar kom op zeg....wat een dieptepunt.

Ik ga me maar weer eens een tijdje met echte mensen bezighouden denk ik.


11 jun 2020 8:07
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Corona
Citaat:
Doet me denken aan een politieke partij in Nederland die bijna 90 jaar geleden zijn opgang deed. Roepen jullie ook "Hou Zee!" als jullie ergens binnenkomen?


Ik begrijp deze niet zo goed, zou je uit willen leggen waarom je me vergelijkt met een NSBer? Ik hoop van harte dat ik je verkeerd begrijp want vind dit een erg nare opmerking.
_________________________________________
footers zuigen! :D


11 jun 2020 8:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Corona
Subdriver schreef:
Los van wie er nu wel of niet gelijk zou hebben, het moet me toch van het hart dat ik geschrokken ben van de arrogante en intolerante houding van sommige van de '1,5 meter' aanhangers hier ten opzichte van de 'anders denkende'.
De agressie waarmee het overheidsbeleid wordt verdedigt en het gemak waarmee individuele vrijheden terzijde worden geschoven is werkelijk schrikbarend.
Doet me denken aan een politieke partij in Nederland die bijna 90 jaar geleden zijn opgang deed. Roepen jullie ook "Hou Zee!" als jullie ergens binnenkomen?

Goed, tot zover de mogelijkheid tot discussie.
Ik denk niet dat het overheidsbeleid in die mate verdedigd (met een d dus) wordt. Er wordt geprobeerd te begrijpen wat ons allemaal overkomt. Het overheidsbeleid in Nederland of België is zeker niet foutloos, het Zweedse ook niet. Niemand heeft de wijsheid in pacht.
Alleen is het voor mij een naar gevoel dat "oude dikzakken" geklasseerd worden bij ballast dat er voor zorgt dat de vrijheden van de mensen die hierover zo denken ingeperkt worden. Dat is voor mij hallucinant.

Maar goed, als een discussie niet meer mag dan houdt het op eh. Ik vraag me nu meer en meer af of ik sommigen van de forumleden wel irl wil ontmoeten. Ik dacht dat dit een gezellig clubje enthousiastelingen is met een gemeenschappelijke interesse en een hoop intelligentie en verdraagzaamheid. Valt me dat tegen zeg. Ik ga wat aan de Porsche sleutelen. Houdoe
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


11 jun 2020 9:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht Re: Corona
Slotje zou ik zeggen.


11 jun 2020 10:26
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: Corona
Targa Floriaan schreef:
Ik had geen zin om naar t filmpje te kijken, maar als ik daaronder dan lees dat Kennedy blijkbaar een mening heeft over Corona, geloof ik niet dat ik iets heb gemist :mrgreen:


Kennedy heeft het woord corona (natuurlijk) niet genoemd. Hier het transcript;

The very word "secrecy" is repugnant in a free and open society; and we are as a people inherently and historically opposed to secret societies, to secret oaths and to secret proceedings. We decided long ago that the dangers of excessive and unwarranted concealment of pertinent facts far outweighed the dangers which are cited to justify it. Even today, there is little value in opposing the threat of a closed society by imitating its arbitrary restrictions. Even today, there is little value in insuring the survival of our nation if our traditions do not survive with it. And there is very grave danger that an announced need for increased security will be seized upon by those anxious to expand its meaning to the very limits of official censorship and concealment. That I do not intend to permit to the extent that it is in my control. And no official of my Administration, whether his rank is high or low, civilian or military, should interpret my words here tonight as an excuse to censor the news, to stifle dissent, to cover up our mistakes or to withhold from the press and the public the facts they deserve to know.


11 jun 2020 11:42
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Corona
GinnFizz schreef:
Ik vraag me nu meer en meer af of ik sommigen van de forumleden wel irl wil ontmoeten. Ik dacht dat dit een gezellig clubje enthousiastelingen is met een gemeenschappelijke interesse en een hoop intelligentie en verdraagzaamheid. Valt me dat tegen zeg. Ik ga wat aan de Porsche sleutelen. Houdoe

We hebben inmiddels (meetpunt nu) 14450 leden. :cheesy: Waarvan een klein gedeelte overigens actief is. Waarvan een deel de moeite van het ontmoeten niet waard is. Welk deel is voor iedereen anders. Maar mijn ervaring is dat het gros in Porsche een grootste gemene deler vindt. Dat overigens allemaal op een andere manier beleeft. Maar IRL best leuke lui zijn. Ik heb hier in de laatste 17 jaar toch hoop leuke mensen IRL ontmoet. Mensen waar ik buiten dit forum ook contact mee heb. Contacten die me dierbaar zijn.

Vergeet niet dat dit topic niks met Porsche te maken heeft. En daar mensen over niet-Porsche dingen nog meer anders denken dan over Porsche dingen, is het verschil groter. Het onverdraagzame af en toe verrast me ook wel een beetje. Hoewel ik door de jaren heen wel meer verrassend onverdraagzame uitingen heb mogen meemaken... :roll:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


11 jun 2020 12:40
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2010 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73 ... 81  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.