Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 apr 2024 3:05



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2010 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 77, 78, 79, 80, 81  Volgende
Corona 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Corona
En waarom zou 99% dat referendum niet snappen?
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


15 jul 2020 8:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Corona
Foute bronnen Steef. Rutte heeft toch gewoon gevolgd wat het RIVM hem voorspelde met hun modellen? Hoef je geen held voor te zijn om daar dan op te handelen. Had ik , jij, zelfs een kleuter kunnen doen. Ik stel dus als alternatief voor om ipv een Rutte- een Wallingaplantsoen te openen!

Ik vind het verder een heel simplistisch eenzijdig Facebook style lijstje. Onmogelijk om serieus te nemen. Nuja als we hier in NL anders gehandeld hadden dan had de windhaan die deze post opgesteld heeft evengoed Rutte bekritiseerd omdat hij ‘foute’ keuzes heeft gemaakt. Lekker makkelijk.


Laatst bijgewerkt door Kheldar op 15 jul 2020 9:01, in totaal 1 keer bewerkt.



15 jul 2020 8:57
Profiel
PorscheForum Rakker
200D automaat bj 77, van Jasser Klavet gekocht.
Immer volle pulle
Bericht Re: Corona
Dat is nou politiek ! iets beloven of afspreken en dan niet doen.

En als de uitslag ons niet bevalt (2x) dan schaffen we het gewoon weer af. Dat is politiek.



De corona heeft helaas niet gebracht wat ik er van hoopte.
_________________________________________
Geen andere keus dan een ster op de neus.
200D rules, Immer volle pulle.


15 jul 2020 8:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Corona
Lekker naar Florida verhuizen dan maar.


15 jul 2020 10:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Corona
Maarten schreef:
En waarom zou 99% dat referendum niet snappen?

Omdat het vraagstuk veel te ingewikkeld was voor een referendum.
Referenda zijn niet geschikt voor dit soort vraagstukken.
We hebben volksvertegenwoordigers gekozen om deze beslissingen voor ons te nemen.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


15 jul 2020 10:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S
Goedereede
Bericht Re: Corona
Dat dus, had het niet beter kunnen verwoorden :salut:


15 jul 2020 10:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: Corona
Kheldar schreef:
Rutte heeft toch gewoon gevolgd wat het RIVM hem voorspelde met hun modellen? Hoef je geen held voor te zijn om daar dan op te handelen. Had ik , jij, zelfs een kleuter kunnen doen.


Wat een mooi geroeptoeter achteraf weer dit. :lol:
Je kan 't dus sowieso nooit goed doen. Loopt 't mis loopt iedereen te zeiken. Loopt 't goed dan is dat toch gewoon logisch, kan een kleuter ook..:scratch:

Overigens vind ik dat onze overheid m.b.t. het onderwerp Corona goed heeft gehandeld, ben blij dat ik hier woon en niet in bijv. Brazilie of de VS. :salut: Maar ik zou de politici zelf ook nooit als helden bestempelen, dat vind ik dan eerder de mensen in de zorg die met gevaar voor eigen gezondheid hebben doorgewerkt.
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


15 jul 2020 14:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Corona
Het is alleen een beetje jammer dat de salarisverhoging werd weggestemd toen de situatie weer onder controle was.... :cry:


15 jul 2020 15:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Corona
Dat geld gaat nu van de Nederlander direct naar Frankrijk, die de zorg wél waarderen....(maar dat wist je vast al)
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


15 jul 2020 16:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Corona
steef schreef:
Dat geld gaat nu van de Nederlander direct naar Frankrijk, die de zorg wél waarderen....(maar dat wist je vast al)

Die bocht had ik niet zien aankomen. Ben er ook een week tussenuit geweest met de motor, vandaar. Werp hier even wat licht op voor mij steef?
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


15 jul 2020 18:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Corona
Cazzo Super Veloce schreef:
Maarten schreef:
En waarom zou 99% dat referendum niet snappen?

Omdat het vraagstuk veel te ingewikkeld was voor een referendum.
Referenda zijn niet geschikt voor dit soort vraagstukken.
We hebben volksvertegenwoordigers gekozen om deze beslissingen voor ons te nemen.

En waarom kan dat in Zwitserland dan wel?
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


15 jul 2020 19:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Corona
Dan moet je je even goed verdiepen in het Zwitserse politiek systeem, dat fundamenteel anders is dan het Nederlandse. Het referendum is diep verankerd in het systeem (anders dan in Nederland, waar een referendum principieel “dubbel op” is, aangezien het volk haar stem heeft gedelegeerd aan het parlement).
Overigens moet je Zwitserland niet verheerlijken. Het is een extreem consensusgericht land, en tegelijkertijd is het een zeer gedisciplineerd volk. Alhoewel ik veruit de meesten van jullie niet persoonlijk ken, vermoed ik - afgaande op de door jullie hier gespuide meningen - dat velen van jullie snel gek zouden worden van de regels en de manier waariop die worden gehandhaafd. Hier hou je je aan de regels.... punt. Er is sociale controle en er zijn fikse boetes.
Toen ik hier kwam wonen, 20 jaar geleden, ontmoette ik in de eerste weken een gepensioneerde Swissair piloot, een Nederlander die hier toen al 30 jaar woonde. Hij zei” welkom in Zwitserland. Je zult het hier ongetwijfeld naar je zin krijgen, het is een prachtig land. Maar onthoud twee dingen: 1. alles is hier verboden, en 2. Als iets toevallig NIET verboden is, dan is het verplicht”. En zo is het....


16 jul 2020 8:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Corona
Vriend van mij woonde in een appartementencomplex in Lausanne waar het streng verboden was om na 10 uur s'avonds het toilet door te trekken :lol:
Maf land dat Zwitserland.
@ Maarten; de Nederlandse democratie functioneert prima zonder referenda en het podium dat dat zou geven aan clowns als Jan Roos en Thierry Baudet.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


16 jul 2020 9:08
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Corona
Goede vriend woont met zijn gezin (hij nederlands, vrouw USA, kids NL geboren) al meer dan 20 jaar in Geneve. Hoge quality of life maar wat mij altijd opvalt als ik daar ben is de 'klik mentaliteit' (denk dat jij dat hierboven bedoelt met sociale controle). Heb je een bbq in de tuin en zit je na 22u nog te praten in de tuin staan er om 22.05u twee agenten aan de deur omdat de buren hebben gebeld dat er geluidsoverlast is. En dat zijn dan (zwitserse) buren waar je normaliter een prima contact mee hebt. Maar die het kennelijk moeilijk vinden om even (aan) te bellen of het wat zachter mag.

Vriend zegt dat dat soort dingen in Zwitserland aan de orde van de dag zijn. "Ach, je went er aan."
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


16 jul 2020 10:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Corona
Ik ga er jaarlijks skieën en vroeger kwam ik er nog wel eens voor bijscholing. Ik herken de hierboven genoemde punten wel. Dat is in Duitsland en Oostenrijk in wat mindere mate ook zo.
Niet te hard rijden op weg naar de vakantiebestemming, dat kost serieus geld... :wink:


16 jul 2020 12:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Corona
Cazzo Super Veloce schreef:
@ Maarten; de Nederlandse democratie functioneert prima zonder referenda en het podium dat dat zou geven aan clowns als Jan Roos en Thierry Baudet.

Daar verschillen we dan van mening
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


16 jul 2020 13:51
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: Corona
Kheldar schreef:
Foute bronnen Steef. Rutte heeft toch gewoon gevolgd wat het RIVM hem voorspelde met hun modellen? Hoef je geen held voor te zijn om daar dan op te handelen. Had ik , jij, zelfs een kleuter kunnen doen. Ik stel dus als alternatief voor om ipv een Rutte- een Wallingaplantsoen te openen!

Ik vind het verder een heel simplistisch eenzijdig Facebook style lijstje. Onmogelijk om serieus te nemen. Nuja als we hier in NL anders gehandeld hadden dan had de windhaan die deze post opgesteld heeft evengoed Rutte bekritiseerd omdat hij ‘foute’ keuzes heeft gemaakt. Lekker makkelijk.


Als het een simplistisch lijstje is , is het vast niet moeilijk om elk aangegeven punt op de lijst te ontkrachten ?


17 jul 2020 19:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Corona
Weer nieuwe uitbraken in Barcelona, Belgie en ook in Goes.(Wel heel veel toerisme in Zeeland).
Dat ziet er niet goed uit, de 2e golf gaat komen?


17 jul 2020 20:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Corona
redriver schreef:
Kheldar schreef:
Foute bronnen Steef. Rutte heeft toch gewoon gevolgd wat het RIVM hem voorspelde met hun modellen? Hoef je geen held voor te zijn om daar dan op te handelen. Had ik , jij, zelfs een kleuter kunnen doen. Ik stel dus als alternatief voor om ipv een Rutte- een Wallingaplantsoen te openen!

Ik vind het verder een heel simplistisch eenzijdig Facebook style lijstje. Onmogelijk om serieus te nemen. Nuja als we hier in NL anders gehandeld hadden dan had de windhaan die deze post opgesteld heeft evengoed Rutte bekritiseerd omdat hij ‘foute’ keuzes heeft gemaakt. Lekker makkelijk.


Als het een simplistisch lijstje is , is het vast niet moeilijk om elk aangegeven punt op de lijst te ontkrachten ?


Misschien heeft ie wel wat beters te doen dan in detail in te gaan op onzin.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


18 jul 2020 8:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Corona
Ja geen tijd... ik was in de Efteling!


18 jul 2020 16:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Corona
redriver schreef:
Als het een simplistisch lijstje is , is het vast niet moeilijk om elk aangegeven punt op de lijst te ontkrachten ?


Ok nu wel even tijd. Een algemeen antwoord. Zal je waarschijnlijk niet voldoende vinden. Als jij voor jezelf zulke lijstjes opstelt met alles wat niet helemaal goed is gegaan. Is het dan niet normaal dat je daar ook een lijstje tegenover zet met alles wat wel goed is gegaan. Of ben je per definitie een 100% zwartkijker?

Of verwacht ja van iedereen en ook van jezelf volledige perfectie? Ook in moeilijke situaties waar de perfecte uitkomst sowieso onmogelijk is? Sluit je nooit compromissen?

Geloof je in Utopia?

Mmmm ... lijkt me een goeie naam voor een nieuwe Efteling attractie!

PS: er gebeurt hier iets zoals Corona en hoppa de overheid trekt de portemonnee en doet zijn best om zo goed en kwaad als kan economisch te helpen. Of dat dan goed uitpakt, of beter kan dat gaat mijn petje te boven, dat geef ik toe. Maar ik ga er van uit dat de intentie goed is. Verwend zijn we. In een ander land lig je sowieso gewoon op straat zonder vangnet. Nee we maken lijstjes op en zetten er het Oekraïne referendum e.a bij ... right!


19 jul 2020 20:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Corona
Wat een bullshit verhaal: de overheid trekt de portemonnee helemaal niet, dacht je dat bedrijven met die 4 mille geholpen zijn?
Het grote domme volk denkt dat de overheid de portemonnee trekt, maar dat zijn slechts aalmoezen, en om populariteit te winnen bij datzelfde grote stomme volk. De zorg krijgt in elk geval een hele grote dikke vinger. Dream lekker on, zou ik zeggen!
Voor enkele grote bedrijven wel, maar dat doen ze uit eigenbelang.

Vergeet niet dat Duitsland direct de BTW heeft verlaagd, denk maar niet dat onze suffe overheid ook maar iets weggeeft!
Geen BTW-verlaging, alleen nóg meer graaien.....
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


19 jul 2020 22:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Corona
Sjonge, wat heb jij eigenlijk een k-u-t - leven.... :shock:
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


19 jul 2020 23:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Corona
Dat hebben heel veel ondernemers: 3 maanden je zaak dicht, en afgescheept worden met een aalmoes?
Hoe noem jij dat dan? Carnaval? Feestgedruis? De personen die hier het overheidsbeleid zo fantastisch vinden, krijgen gewoon elke maand hun geld gestort! Dan heb je pas reden om feest te vieren, de bedrijven die in de stront kunnen zakken, hebben inderdaad geen fijn leven, of zoals jij dat noemt: een k.u.t.leven. Empathie is jullie werkelijk vreemd, ook de mening dat de overheid het goed doet. Voor jullie dan, maar een grote groep zit in de problemen. Maar blijf maar nog even naïef, jullie worden vanzelf meegezogen in dat fantastische beleid :wink:
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


19 jul 2020 23:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Corona
Tja, zoals ik zeg, wat een k-u-t leven heb je. Ik tel de zegeningen. Dat kun jij schijnbaar niet. Veel plezier in jouw mooie leven :ba: .
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


19 jul 2020 23:14
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2010 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 77, 78, 79, 80, 81  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.