Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 26 apr 2024 4:57



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2010 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 77, 78, 79, 80, 81
Corona 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Corona
Ja Steef onder aan de lijn heb je misschien gelijk. De centrale banken printen maar geld en we stevenen af op eindeloze stagflatie. Kijk maar naar Japan als voorbeeld de laatste 20 jaar. Uiteindelijk is de belastingbetaler die het gelag betaald, verlaging van BTW of niet.

Zoals ik al zei ... Utopia ... de nieuwe Efteling attractie speciaal voor Steef. Utopia waar iedereen de perfect maatregelen neemt voor iedereen.

Maar goed ik onderhoud door Corona ondertussen al 3 maanden mijn schoonfamilie die daardoor van de ene dag op de andere geen inkomen meer heeft en niet de luxe heeft om op westerse sociale vangnetten terug te vallen. Van de ene dag op de andere geen inkomen, geen ziekteverzekering, ... Nee ik weet er helemaal niks van... mijn excuses voor mijn bullshit verhaaltje.

Verhuis daar maar eens heen en dan ga je wel eens beseffen van hoe goed we het hier voor kort toch voor elkaar hadden. Maar ja, het kan altijd beter. Ben ik met je eens. Op naar de perfectie. Ik stel voor dat we samen een politieke beweging opzetten.

PS: was beter in de Efteling gebleven! :mrgreen:


19 jul 2020 23:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Corona
Mmmh, toch weer slechte berichten overal in Europa en ook in NL.

https://www.parool.nl/nederland/verdubb ... ~b27e26b4/


21 jul 2020 18:41
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: Corona
Na drie dagen onderhandelen is Mark Rutte onder de druk bezweken. Sinds eergisteren is Nederland onderdeel van een Schuldenunie. Rutte ging akkoord met een hogere EU-begroting, met EU-belastingen én met Europese schuldendeling. De EU gaat nu voor 750 miljard euro (!) schulden maken voor het “Herverdelingsfonds”. In 2019 wuifde Mark Rutte dit alles weg in een debat met Thierry Baudet. Het zou allemaal niet gaan gebeuren, bezwoer Rutte. Het "resultaat " is er nu. Dat gaat elke Nederlands huishouden €4000 kosten, of iemand moet geloven dat we dat geld ooit terugzien.


23 jul 2020 22:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Corona
Wat een slecht onderbouwd verhaal.....


23 jul 2020 22:30
Profiel
PorscheForum Rakker
200D automaat bj 77, van Jasser Klavet gekocht.
Immer volle pulle
Bericht Re: Corona
Van wie ? Rutte de pinokkio van Allochtonie (Nederland).

Besmettingen lopen op en niemand begrijpt nog de willekeur aan maatregels.
Gisteren avond op npo1 de jongeren begrijpen niks van de willekeur aan maatregels....
_________________________________________
Geen andere keus dan een ster op de neus.
200D rules, Immer volle pulle.


24 jul 2020 8:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Corona
steef schreef:
Wat een bullshit verhaal: de overheid trekt de portemonnee helemaal niet, dacht je dat bedrijven met die 4 mille geholpen zijn?
Het grote domme volk denkt dat de overheid de portemonnee trekt, maar dat zijn slechts aalmoezen, en om populariteit te winnen bij datzelfde grote stomme volk. De zorg krijgt in elk geval een hele grote dikke vinger. Dream lekker on, zou ik zeggen!
Voor enkele grote bedrijven wel, maar dat doen ze uit eigenbelang.

Vergeet niet dat Duitsland direct de BTW heeft verlaagd, denk maar niet dat onze suffe overheid ook maar iets weggeeft!
Geen BTW-verlaging, alleen nóg meer graaien.....


Weer een hoop domme praat. Er komen minder aanvragen voor loonkostensteun binnen bij de overheid. Waarom? we zijn weer aan het ondernemen. Da's het mooie aan NL, een land Steef waar jij niet in past met je negatieve houding. Al eerder aangegeven, waarom vertrek je niet naar een ander land. Zweden lijkt me goed voor je.....

https://www.nu.nl/economie/6066281/aant ... risis.html


24 jul 2020 9:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Corona
alvin01 schreef:
Wat een slecht onderbouwd verhaal.....(Rik964)


Er moeten er weer een paar een wind laten....

De besmettingen lopen niet op, slechts het natuurlijk verloop laat meer besmettingen zien, juist omdat er eindelijk na lange tijd meer getest wordt (betrouwbaarheid?), de voorstanders van de lockdown of maatregelen, zijn met name mensen die fijn thuis willen en blijven zitten (zelfs die weigeren om naar het werk te komen!), lekker op basis van de wetgeving doorbetaald krijgen, en zwaar beledigd zijn als ze na hun vakantie op eigen kosten in quarantaine moeten.
Er wordt niets geïnvesteerd in de zorg, niet in IC-bedden, de Jonge gaat onverstoord door met zijn bezuinigingen en het doordrukken van vrijheidsbeperkende maatregelen. Het aantal IC-opnames is werkelijk verwaarloosbaar, tot op de dag van vandaag.
De media zoekt naarstig naar enge verhalen van jonge gezonde mensen die de 'ziekte' hebben gehad. Soms vinden ze zo'n verhaal, maar zonder medisch dossier, heb je geen verrek aan zo'n verhaal. Vergeet niet dat heden ten dage zelfs prematuren die een half jaar te vroeg geboren worden, men deze in leven probeert te houden.
Jullie zullen vast niet veel winkelen, maar de toename van leegstand van winkelpanden (bijvoorbeeld Hoorn) is werkelijk dramatisch: het ene failissement na het andere.

Rutte en de zijnen hebben het land kapot gemaakt, die het nog willen redden worden volledig genegeerd. We staan aan de vooravond van een rampscenario, deels door corona, deels door de EU, maar het grootste deel door ons overheidsbeleid (waar ik en velen NIET voor hebben gekozen).

Fijne Rik: jij snapt er werkelijk niets van: vele bedrijven hebben geen steun meer aangevraagd, omdat je dan vrij bent om je personeel de laan uit te sturen. Maak je gebruik van de regels (ze noemen dat steun), dan teken je ervoor dat je je personeel NIET mag ontslaan, op straffe van uuuhhhhm, zeg maar boetes. Dus kom je in zwaar weer terecht, dan geeft de overheid je nog even een nekslag. Het is lang niet zo rooskleurig als wordt voorgesteld. Oh ja, in het buitenland mag je ongestraft personeel ontslaan, das wel even een verschil met het buitenland: nergens is de werknemer zo zwaar beschermd als hier (zelfs als ze stelen, mag je nog niet op staande voet ontslaan!). De steun is gebaseerd op een gift waar vele bedrijven het net aan zouden kunnen redden, maar voor vele bedrijven is dit uitstel van executie.
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


24 jul 2020 9:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Corona
Citaat:
Fijne Rik: jij snapt er werkelijk niets van: vele bedrijven hebben geen steun meer aangevraagd, omdat je dan vrij bent om je personeel de laan uit te sturen. Maak je gebruik van de regels (ze noemen dat steun), dan teken je ervoor dat je je personeel NIET mag ontslaan, op straffe van uuuhhhhm, zeg maar boetes. Dus kom je in zwaar weer terecht, dan geeft de overheid je nog even een nekslag. Het is lang niet zo rooskleurig als wordt voorgesteld. Oh ja, in het buitenland mag je ongestraft personeel ontslaan, das wel even een verschil met het buitenland: nergens is de werknemer zo zwaar beschermd als hier (zelfs als ze stelen, mag je nog niet op staande voet ontslaan!). De steun is gebaseerd op een gift waar vele bedrijven het net aan zouden kunnen redden, maar voor vele bedrijven is dit uitstel van executie.


Steef, ik heb inmiddels 122 medewerkers indienst, waarvan 14 in Juli gestart. Ik leun niet op steun van de overheid. Het mooie in deze is dat de medewerkers, die participeren in het bedrijf, zelf met oplossingen komen om de 'zware' tijd te overbruggen.
Ik zie aan je reactie dat je alles behalve een ondernemer bent. Je bent een klager en die moet je als ondernemer mijden als de pest of beter gezegd mijden als Covid-19! Bedrijven die geen steun aanvragen, doen dit met name om niet in de markt bekend te staan als een bedrijf dat steun vangt. Men kiest namenlijk bij voorkeur voor een organisatie die zelf de broek kan ophouden. Een hele ander benadering. Alles wat je stelt op dit forum is nooit onderbouwd met daadwerkelijke cijfers. Je zwetst maar wat uit je nek. Na ruim 40jaar als ondernemer herken ik de onkruid uit de maatschappij, die bedreigend is voor een ondernemer. Je mag zelf bepalen waar ik jou indeel.


24 jul 2020 9:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Corona
Jij weet helemaal niets van mij, ook niet hoe ik onderneem, of dat ik wel of geen hulp nodig heb, dus je jippie zelf uit je nek.
Je neemt slechts aan, en dat zijn de werkelijk oliedomme mensen. Ik kijk naar diverse mensen om mij heen, ondernemingen die al jaren fijn hun werk deden, en nu kansloos zijn. (slechts een sociale overweging). Ik denk namelijk NIET alleen aan mezelf, en dat kunnen een aantal hier zeker niet zeggen. Ik bespeur maar weinig empathie, zo ook bij jou Rik. Jij bent de narcistische keiharde ondernemer die zichzelf op de borst slaat: kijk mij eens hoe goed ik ben. Dat soort kots ik op.

Over uit mijn nek jippie: tot nu toe heb ik gelijk gehad. We sterven niet bij bosjes, de zorg is zeker in onze regio nauwelijks belast geweest, ik interpreteer cijfers die op waarheid berusten, en ga niet af op populistische uitspraken van het RIVM, Rutte of angstige mensen. Wel ben ik mij bewust van de basisregels, ik doe er alles aan (maar dat deed ik al voor corona) om mijn medemens niet te besmetten.
Negatief? Daar hebben we nu toch echt wel reden voor. Je bent wel stekeblind als je dat niet inziet. En ja, ook in de tweede wereldoorlog zijn er succesvolle zakenlui geweest, zegt dat iets over hoe goed die persoon is? De historie heeft wel geleerd dat dat niet zo is :wink:
Ook nu zijn er branches die profiteren, of juist aan de goede kant zitten, dan heb je mazzel. Of ben jij dan goed? Beter dan je medemens. Jouw opmerking aan mij, maakt jou een narcist Rik. Denk daar maar eens over na. Maar ja, vele succesvolle zakenlui zouden zonder narcistische trekjes geen succes boeken. (misschien heb ik ze ook wel :wink: )
Ik kijk vaak in de spiegel....

Als de lijn van de eerste diagram weer naar een piek gaat, dan trek ik mijn keutel weer in: https://www.stichting-nice.nl/
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


24 jul 2020 10:11
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Corona
Ik vind het wel mooi geweest. Corona is niet direct Porsche gerelateerd, toch de grootste gemene deler hier. De stemming stijgt, het niveau daalt.

Ik gooi er een slot op. En wens iedereen een goede gezondheid en een gezond ondernemersklimaat toe :salut:

Afbeelding
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


24 jul 2020 10:19
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2010 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 77, 78, 79, 80, 81

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.