Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 26 apr 2024 21:06



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2010 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33 ... 81  Volgende
Corona 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Corona
Steef neem je pilletjes eerst even ...
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


05 apr 2020 13:55
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Corona
Lekker generaliserend. Zie in mijn omgeving (heb zelf 3 kids 13-15-19 jr) na de eerste week ‘gewenning’ inmiddels dat de mijne en hun vriendjes/vriendinnetjes er heel ‘volwassen’ en verantwoordelijk mee omgaan. Zal op bepaalde plaatsen in NL niet zo zijn, maar daar was het hiervoor ook al niet zo.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


05 apr 2020 13:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Corona
Zullen vanavond ook de nodige (mindere) items op TV aan bod komen....maar verder gaan velen zo goed mogelijk mee om zoals in winkels. Tenminste mijn waarneming......

Van de andere kant hoor ik terwijl ik op de oprit bezig was genoeg motoren die ‘gaan’, die zijn niet anders dan Porsche rijden die ‘gaan’...... :mrgreen:
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


05 apr 2020 15:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Corona
Vanavond zondagavond om 21.00 uur op Discovery Chanel docu over COVID -19


05 apr 2020 20:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Corona
In The lancet staat min of meer het antwoord op de vraag hoe lang we dit gaan vol moeten houden.

NRC heeft er een mooi artikel aan gewijd:

”Op het scherm in een vak naast hem verschijnen de warrige krullen van zijn collega Luc Coffeng van het Erasmus MC. De onderzoeker heeft zich net „twee weken opgesloten” met een rekenmodel, en kan vanavond zijn eerste resultaten tonen. Het is een ruwe schets voor een mogelijke uitweg uit de pandemie voor Nederland, een exitstrategie.
Coffengs vinger gaat langs de curves op het plaatje. Hier omhoog, en hier, en hier een piek, en nog één en dan daar omlaag. En dan is het SARS-CoV-2-virus in Nederland uitgewoed.
Goed nieuws op zich: er ís een uitweg. Maar, zegt Coffeng met een wrang lachje. „Ik zag de eerste resultaten, en ik dacht: holy verrek, die tijdlijn.” Als in hun model alle maatregelen zijn opgeheven, dan is dat bij dag 800, over meer dan twee jaar.
...
Er is een artikel van de Universiteit Utrecht, het Imperial College in Londen en het RIVM in het tijdschrift The Lancet van 9 maart. De grafiek met besmettingen loopt daarin tot voorjaar 2021. Er is een veel geciteerd rekenmodel van Stanford University, waarin in het voorjaar van 2021 een nieuwe besmettingspiek is te zien. Er is de alarmerende studie van het Imperial College in Londen van half maart (waarna de Britse overheid acuut overstapte op een lockdown), waarin de grafiek tot ver in 2021 loopt.
Eén jaar, twee jaar, dat is waar wetenschappers naar kijken.
En denk maar niet dat als je het virus vrij laat rondrazen, je er binnen een paar weken bent, zegt De Vlas. „In ons model zit je bij een volledig ongecontroleerde uitbraak al 200 dagen lang met zo veel zieken dat de IC’s het niet meer aankunnen.”


Dus mensen die pleiten om het maar wat losser te laten ... maak je borst maar nat voor minstens 200 dagen disaster. Tja ... ik snap nu nog beter de dilemma’s op hogere beleidsniveaus


06 apr 2020 0:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Corona
He Steef, begrijp ik het nu goed dat die vermaledijde zorgverzekeraars je gaan redden?
_________________________________________
GREEN IS GOOD


06 apr 2020 8:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht Re: Corona
Niet alleen Steef.


06 apr 2020 9:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Corona
Mocht de hele situatie langer duren dan verwacht dan kunnen we het met het reddingsplan en wat eigen reserves wel uitzingen.


06 apr 2020 9:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Corona
Cazzo Super Veloce schreef:
He Steef, begrijp ik het nu goed dat die vermaledijde zorgverzekeraars je gaan redden?

Dat moeten we nog maar zien.... :popcorn:
En wat Ewout zegt. Vandaag zouden de loketten open gaan....
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


06 apr 2020 9:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Corona
Trump has lost it...
https://www.nu.nl/coronavirus/6042841/t ... icijn.html
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


06 apr 2020 9:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Corona
He never had it


06 apr 2020 9:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht Re: Corona
steef schreef:
Cazzo Super Veloce schreef:
He Steef, begrijp ik het nu goed dat die vermaledijde zorgverzekeraars je gaan redden?

Dat moeten we nog maar zien.... :popcorn:
En wat Ewout zegt. Vandaag zouden de loketten open gaan....



Vanaf 7.30 uur al, Steef.


06 apr 2020 9:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Corona
Maar als dat rondjes rijden op je fiets of motor gewoon allemaal kan, en ook bezoeken aan buitengebieden, en wandelingetjes met z'n allen, als er slechts een parkeerplaatsje wordt afgesloten, what the FOK ben ik hier nu aan het geheel terughoudend onderduiken dan? Met een rondje Elf besmet je ook niemand. Of lekker op het bootje een rondje varen is ook smetteloos. Met z'n allen niet of met z'n allen wel!! Dit gaat niet goed zo, lijkt me, richting de Pasen.

Zaterdag vond ik het gevoelsmatig nog zeer ongepast om te gaan sturen of varen, maar als het dus verder oke is, begin ik er ook aardig klaar mee te geraken. Dan mag ik de buiten de deur fun factor ook wel weer es gaan benutten met mijn voorbeeldige gedrag.

Het leven moet wel door, dit is ook niks. Geen fun, geen mens aanraken, je hoort steeds meer, dat vele senioren liever aan het virus de pijp uit gaan dan helemaal geen sociaal contact meer te kunnen en mogen hebben, ik begin ze te begrijpen ...

Ik denk dat de Pasen weer een hoop mensen Corona laten voor wat het is en er lekker met zijn allen op uit gaan. Dan heb ik dus weer een maand voor jippie binnen gezeten. En als je niet besmet wilt raken momenteel moet je dus mogelijk al je privacy opgeven (met een communistische totalitaire app in je zak) of zo'n beetje 2 jaar geen menselijk contact willen hebben. Zonder dat er nog wat wordt verdiend door vele beroepsgroepen, je mag/kan niet werken, inkomsten 0, ondersteuning 0. De gelijkheid in behandeling op elk vlak is momenteel totaal zoek aan het geraken. :flush: :flush: :flush:
_________________________________________
'Life is what you make it!'


06 apr 2020 11:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Corona
Je mag je vrouw/vriendin gewoon aanraken hoor :idea: :mrgreen:


06 apr 2020 11:18
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Corona
Leg dat je vrouw maar eens uit, Ewout .. dat de Corona die je haar gegeven hebt eigenlijk van je vriendin komt :shock:

Mart WTL schreef:
Maar als dat rondjes rijden op je fiets of motor gewoon allemaal kan, en ook bezoeken aan buitengebieden, en wandelingetjes met z'n allen, als er slechts een parkeerplaatsje wordt afgesloten, what the FOK ben ik hier nu aan het geheel terughoudend onderduiken dan?


Ik denk dat ze hier niet goed over hebben nagedacht - of dachten, die mensen denken zelf wel na en gaan niet klieken ...

Het tegendeel is bewezen en hele gebieden in o.a. Zuid Limburg zijn in de loop van het weekend afgesloten, omdat het niet om één motorrijder ging (of 'n paar) maar gewoon groepjes - en dito met wandelaars.

Als jij in je uppie een rondje met je auto gaat maken - geen contact zoekt bij het tankstation - en je thuis als je start en stop plaats hebt, is er toch niks aan de hand :?:


06 apr 2020 11:24
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Corona
Ben gewoon met mn motorcluppie van 7 man een stukje gaan sturen gisteren.
Tijdens het rijden kun je niemand besmetten/loop je zelf geen gevaar.
Tijdens de pauzes houden we gewoon netjes afstand van 1,5-2m.
Heerlijk gereden moet ik zeggen, was er wel aan toe.
Met je Porsche een stukje gaan rijden is ook geen probleem.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


06 apr 2020 11:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Corona
Als ouwe jippie moet jij helemaal binnenblijven, jij valt in een risicogroep :wink:


06 apr 2020 11:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Corona
Maar even vrij vertaald voor alle duidelijkheid in Petrol Head terminologie toegepast op de Corona problematiek, de huidige aanpak/voorschriften/maatregelen/adviezen komen neer op: "Je mag overdag hooguit 100 km per uur rijden overal, maar als je dan toch 200 km per uur gaat rijden, doe het dan wel voorzichtig ..." :popcorn:
_________________________________________
'Life is what you make it!'


06 apr 2020 12:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Corona
250 in mijn geval :drive:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


06 apr 2020 12:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Corona
Ewout schreef:
Als ouwe jippie moet jij helemaal binnenblijven, jij valt in een risicogroep :wink:

57 is nog niet oud, toch? :wink:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


06 apr 2020 12:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Corona
Nog ene dan, over je vriedinneke aanraken, ..., mijn motorbootje werkt dus (onbeschermd) in de verpleging en die ligt nu reeds 1,5 week met grote angst en vermoedelijk Corona te strekken ... :scratch:
_________________________________________
'Life is what you make it!'


06 apr 2020 12:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Corona
Cazzo, das toch ff lekker hey ... daar worden we dan weer rustig van ...
_________________________________________
'Life is what you make it!'


06 apr 2020 12:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Corona
Zeker, was trouwens met de Tesla...
_________________________________________
GREEN IS GOOD


06 apr 2020 12:14
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: Corona
Cazzo Super Veloce schreef:
Ben gewoon met mn motorcluppie van 7 man een stukje gaan sturen gisteren.
Tijdens het rijden kun je niemand besmetten/loop je zelf geen gevaar.
Tijdens de pauzes houden we gewoon netjes afstand van 1,5-2m.
Heerlijk gereden moet ik zeggen, was er wel aan toe.
Met je Porsche een stukje gaan rijden is ook geen probleem.

Mee eens :thumleft:
Als je op de motor op openbare weg binnen 1,5m van iets of iemand anders komt ben je sowieso niet goed bezig, dus dat vereist zelfs geen aanpassing in gedrag :mrgreen:

Ik heb helaas afgelopen weekend niet gereden vanwege de berg pekel die eind vorige week hier is gestrooid :roll: :evil:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


06 apr 2020 12:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 356 Speedster Intermeccanica 1972 1.6
Bericht Re: Corona
Cazzo Super Veloce schreef:
250 in mijn geval :drive:


Cazzo Super Veloce schreef:
Zeker, was trouwens met de Tesla...


Jammer dat er geen boom overstak :ass: :ass:


06 apr 2020 16:57
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2010 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33 ... 81  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Thomas


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.