Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 apr 2024 9:14



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2010 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 81  Volgende
Corona 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: Corona
Alfred schreef:
Als ik kijk naar de EU top 10 aantal doden t.o.v. het aantal inwoners dan komt Nederland op een schamele 3e plaats. Misschien moeten we onderzoeken wat onze oosterburen doen.

Afbeelding

Bron


Die percentages zeggen helemaal niets. Totaal andere weegfactoren per land.


26 maart 2020 23:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: Corona
Wat een onzin. Waarom zou dit niks zeggen? :scratch:
Dit is percentage doden tov aantal inwoners.
Wat zitten daar dan volgens jou voor variabelen/weegfactoren in?
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


27 maart 2020 1:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Corona
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, naar die “weegfactoren” ...
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


27 maart 2020 1:12
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Corona
Ik hou mijn hart vast over de States :pale:
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


27 maart 2020 2:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht Re: Corona
Duitsland bijvoorbeeld meldt alleen overledenen die alleen aan het virus zijn overleden, nie diegene die al zwaar ziek zijn en door Corona het laatste zetje kregen, verder schijnen ze overledenen ook niet te testen of ze het virus hadden, Italie bijv wel.
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


27 maart 2020 2:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Corona
Oke dan, over de cijfers, ik heb zwaar het vermoeden (ik ken wat mensen in de zorg) dat het dodental tgv Corona dat momenteel plaatsvindt in de verzorgingstehuizen om diverse redenen onder de mat wordt geschoven ...

De RIVM cijfers zouden wel eens (?) gebaseerd kunnen zijn op alleen de meldingen betreffende overledenen in een ziekenhuis situatie waarbij officieel Corona is vastgesteld .... (Oeps, er wordt nix getest in de Verzorgingstehuizen)

Ik maak me ernstig zorgen over de veiligheid van de Oudjes, beperkten en het personeel in de verzorgingstehuizen. Zelfs het personeel wordt (zeker her en der) voorgelogen wat de feitelijke situatie betreft (om reden?: uit vrees dat een belangrijk deel van het personeel thuisblijft; ofdat iedereen als een speer nog z'n al dan niet besmette Oudje komt ophalen?). (Ik hoop ernstig dat het niet overal zo is maar) als het personeel zelf ziek is, worden ze niet getest, maar worden ze wel zwaar gepushed om toch te komen werken ... Het personeel is niet beschermd zoals in een ziekenhuis op de ic terwijl ze ook mensen verzorgen die het virus onder de leden hebben. Ik durf zelfs te stellen dat het virus in veel gevallen door het personeel mee naar binnen is/wordt gebracht.

Man o man, ik hoop zo ontzettend dat het allemaal meevalt, maar er is een hoop gesuggereerde nep veiligheid aan de hand. Verzorgingstehuizen kunnen niet worden afgesloten van het virus (personeelsgebrek + zieke medewerkers). De lijntjes om het virus over te brengen op de meest kwetsbare doelgroep (sitting ducks) liggen ogenschijnlijk volledig open ... en de politiek zich maar interessant doende druk maken over het aantal benodigde ic-bedden (ook belangrijk) ... want dat is lekker zichtbaar!!
_________________________________________
'Life is what you make it!'


27 maart 2020 7:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Corona
Mart, ik snap je zorg, maar gooi die nou niet met zo’n speculatief bericht de wereld in.
“De RIVM cijfers zouden wel eens (?) gebaseerd kunnen zijn...”. Kom met feiten, of schrijf je zorgen op een vel papier en gooi dat weg. Dan ben je er ook vanaf.
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


27 maart 2020 8:22
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: Corona
Ronaldo schreef:
Wat een onzin. Waarom zou dit niks zeggen? :scratch:
Dit is percentage doden tov aantal inwoners.
Wat zitten daar dan volgens jou voor variabelen/weegfactoren in?


Wie zijn getest en hoeveel ?
Welke leeftijdscategorieën ?
Waren er vooraf al wel/geen gezondheidsklachten? ?
Niveau gezondheidszorg ?
Welke invloed decenialang antibioticabeleid ?

Zo kan ik er nog wel 10 opnoemen terwijl ik geen expert ben. Wel 1 jaar statistiek gehad.


27 maart 2020 9:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Corona
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/232844 ... doden.html

Dit is ook waarom social distancing belangrijk is. Als we niets doen ligt het ziekenhuis vol met jongere mensen die hulp nodig hebben om te overleven. Geen tijd meer voor behandelingen etc. Dan gaan er harde keuzes gemaakt moeten worden.

Duitsland heeft 4 keer meer IC capaciteit per inwoner dan NL. Toch stuurt Duitsland zijn aanpak niet op IC capaciteit. Maar op testen testen testen.


27 maart 2020 9:59
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: Corona
Mischien ook eens wat verder kijken dan door overheidsgeld gefinancierde "nieuwbronnen" als NOS / NPO ?


27 maart 2020 10:04
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Corona
Het is wachten totdat het porscheforum wordt aangemerkt als verspreider #nepnieuws.
Dumpert is er niks bij :mrgreen:
_________________________________________
footers zuigen! :D


27 maart 2020 10:15
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Corona
Volg het nieuws en dan hoor je hoe cijfers verschillen. Wat wordt gemeten? Wie wordt getest? Wie wordt aangemerkt als ‘corona sterfgeval’? etc etc.
Verder zijn bijna alle landen onder ons op het lijstje gedisciplineerder dan wij. Beste jongetje van de klas zijn Singapore en Taiwan. Doe je in Singapore iets tegen de regels krijg je tot USD 6000 boete. In Nederland ga je dan vis halen op het strand van Zandvoort. Zit wat verschil tussen...
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


27 maart 2020 11:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Corona
Ik hou momenteel zeker een halve meter afstand van mijn computerscherm, ik hoop op die manier digitale besmetting te vermijden :mrgreen:


27 maart 2020 11:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Corona
Al met al ben benieuwd of de piek deze dagen afvlakt.... :?:

In mijn eigen directe omgeving zie ik dat men zich prima houdt aan de regels. Afstand, verplichte winkelwagen, handjes schoonmaken en strepen bij de kassa’s. En tot op heden niet zelf meegemaakt of iemand een meltdown heeft.

Voor de rest fietsen we in de vroege ochtend in alle rust op de Buursezand en ‘s middags ons gedeisd houden.

Voor de rest kan ik niks meer aan bijdragen....en hopen op het beste voor een ieder.

Succes aan allen.
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


27 maart 2020 11:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Corona
redriver schreef:
Mischien ook eens wat verder kijken dan door overheidsgeld gefinancierde "nieuwbronnen" als NOS / NPO ?


Welke dan? Dumpert? FaceBook? Baudet?
_________________________________________
GREEN IS GOOD


27 maart 2020 12:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Corona
@Dial: hier houdt bijna niemand zich aan die afstand, men vergeet het gewoon....en ik ben heel verbaasd hoe de jonge bejaarden die nog zelfstandig 'winkelen' hier mee omgaan: juist van deze ouderen houdt niemand afstand. Ook al diverse opmerkingen vernomen van deze ouderen dat ze er niet zoveel om geven, ze zien wel..... :shock:
Inmiddels een wat kleinere groep jongeren heeft nog steeds schijt aan de regels. Handhaving treedt hier nauwelijks tegen op. Bijna alle bedrijven hier in de omgeving werken er lustig op los, maar ook verkouden personeel laten ze gewoon doorwerken. Vriend van me moest wat afleveren, en er werd boos gereageerd toen hij een zware doos op de grond zette, met de mededeling dat ze m zelf maar moesten oppakken, en de werknemer uit zijn buurt moest blijven. Volgens mij is dat bedrijf nu in overtreding (?), en daar gaat het dus faliekant mis.....

Gister heel demonstratief (ik MOEST wat halen) met bescherming (chirurgisch masker en handschoenen) naar de Karwei: wat denk je? Iedereen houdt ineens angstvallig afstand, kijken angstig naar je, en worden zich ineens bewust van het 'gevaar'! :cheers: Ik denk dat die mondkapjes geen verrek helpen, maar maakt de omgeving wel meer bewust! Aanrader dus voor wie daar aan mee wilt werken.
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


27 maart 2020 12:38
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Corona
Iedere mondkap doet iets, al is het een zakdoek. Gisteren kocht ik drie kratten bier met een sjaal dubbel om mijn gezicht en een elastiek er om.
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


27 maart 2020 14:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Corona
Ook dat is niet zonder risico, straks denken ze nog dat je een terrorist bent …
Ach neen, dan zou je natuurlijk geen bier aansleuren … of het moest Corona zijn om een terroristische aanslag mee te plegen.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


27 maart 2020 14:20
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Corona
GinnFizz schreef:
straks denken ze nog dat je een terrorist bent …
Toen ik gisteren bij de auto stond om te sjaal-omwikkeltruuk te oefenen dacht de buurvrouw al dat ik de bank ging beroven. Gelukkig kon ik haar verzekeren dat ik bij een bankroof altijd mijn bloemetjesbivakmuts op heb.
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


27 maart 2020 14:43
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: Corona
Dial_888 schreef:
Al met al ben benieuwd of de piek deze dagen afvlakt.... :?:

In mijn eigen directe omgeving zie ik dat men zich prima houdt aan de regels. Afstand, verplichte winkelwagen, handjes schoonmaken en strepen bij de kassa’s. En tot op heden niet zelf meegemaakt of iemand een meltdown heeft.

Voor de rest fietsen we in de vroege ochtend in alle rust op de Buursezand en ‘s middags ons gedeisd houden.

Voor de rest kan ik niks meer aan bijdragen....en hopen op het beste voor een ieder.

Succes aan allen.

De gevolgen van een maatregel zie je pas een week tot twee weken later. Dus als de piek nu al zou afvlakken, zou dat heel raar zijn.
Je bent namelijk niet ziek vanaf het moment dat het virus overgedragen is, dat heeft wat tijd nodig om zich te manifesteren.
In België zijn we al een beetje langer bezig met zwaardere maatregelen en hier verwachten we pas eind volgende week richting een afvlakking te gaan en misschien zelfs een daling.
En er zijn er spijtig genoeg nog altijd veel mensen die zich niet aan de regels houden, in mijn omgeving zie ik ook iedereen zich netjes gedragen maar toch zien we het voorkomen in het nieuws dat er dan weer een boel mensen bijeen gekomen zijn en dergelijke.
Gelukkig is de politie daar wat harder op beginnen inspelen en geven ze serieuze boetes aan overtreders.

En de stijging gaat in België even heel hard gaan omdat we het aantal testen enorm verhoogd hebben. Dus gaat het lijken alsof het probleem opeens veel erger geworden is.


27 maart 2020 15:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: Corona
Dial_888 schreef:
Al met al ben benieuwd of de piek deze dagen afvlakt.... :?:
In mijn eigen directe omgeving zie ik dat men zich prima houdt aan de regels. Afstand, verplichte winkelwagen, handjes schoonmaken en strepen bij de kassa’s. En tot op heden niet zelf meegemaakt of iemand een meltdown heeft.

Voor de rest fietsen we in de vroege ochtend in alle rust op de Buursezand en ‘s middags ons gedeisd houden.

Voor de rest kan ik niks meer aan bijdragen....en hopen op het beste voor een ieder.

Succes aan allen.


Laten we 't hopen idd.
Laatste berichten die ik hoorde via vrienden in de zorgsector is dat de piek hier (randstad) begin komende week wordt verwacht.
Zou wel fijn zijn, het ligt her en der al ernstig vol op de IC's. :|
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


27 maart 2020 15:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Corona
@steef, jammer dat er altijd mensen zijn die zich niet aan houden, tis toch een klein moeite.

Zostraks op de motor kettingspray opgehaald en wederom begrip en in de zaak de kassa’s met linten afgezet om je erop te wijzen dat afstand belangrijk... althans één vd regels is......geen idee of 1,35 gevaarlijk is.... :mrgreen:

Misschien met en button rondlopen met tekst van ex-Corona erop, zou het helpen.... :salut:
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


27 maart 2020 16:02
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Corona
Pacoloco schreef:
Het is wachten totdat het porscheforum wordt aangemerkt als verspreider #nepnieuws


Bijlage:
Lions19.JPG
Lions19.JPG [ 57.86 KiB | 1855 keer bekeken ]


:D


27 maart 2020 16:29
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: Corona
Cazzo Super Veloce schreef:
redriver schreef:
Mischien ook eens wat verder kijken dan door overheidsgeld gefinancierde "nieuwbronnen" als NOS / NPO ?


Welke dan? Dumpert? FaceBook? Baudet?


Die drie weet ik niet, nooit bezocht. Verbreedt je horizon, de wereld is groter dan Nederland en bijbehorende media.


27 maart 2020 17:14
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
944 1987 #Pitchblack944 Ex: 996 TURBO 2001 488PK/727NM arena metallic 996 C2 1999 ex: witte 944 type 1 uit 1984 ex: 996 violet 1999 ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI. ex 944S2 1991 zwart ex 928 1980 grijs Oost-Souburg
Bericht Re: Corona
Geenstijl ;)


27 maart 2020 17:49
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2010 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 81  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cazzo Super Veloce, Sparkplug


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.