Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 apr 2024 7:07



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2010 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 81  Volgende
Corona 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Corona
steef schreef:
Die journalisten stellen allemaal de verkeerde vragen....alsof ze er op gescreend zijn.
Zojuist vernomen dat het in de ziekenhuizen in NH zeer rustig is :!:
De Jong deed alsof hij zelf moet werken in de zorg. Zó vermoeiend...
(Een kritische noot moet er zijn....volgend jaar gaan we ook een paar maanden op slot als influenza de kop weer opsteekt.)


Weet je wat ook vermoeiend is ... :mrgreen:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


31 maart 2020 19:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Corona
Voorlopig maak ik mij door mijn diabetes druk of ik na een besmetting nog ben en of ik het ga overleven. Er is een redelijke kans van niet. Dan wordt ik een beetje moe van dat gezeik en gedram over het vergelijk met de griep. Die overleef ik wel.

Stelletje droeftoeters.
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


31 maart 2020 19:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
3.2 - '88. Schieffergrau met grijsgroen interieur. Schuifdak, geen airco en geen kat
Bericht Re: Corona
Kijkend naar de Corona update van vanavond schoot de volgende quote door mijn hoofd:
Never was so much owed by so many to so few - Churchill wartime speech in augustus 1940

Toegepast op de huidige situatie:
Never was so much owed by so few to so many

Hou vol iedereen, het is niet gemakkelijk zeker voor degene die nu zonder inkomsten zitten. En gezinnen waarvan de kinderen nog vier weken thuis blijven.

Stay strong, stay healthy!
_________________________________________
“ If you always do what you did; you will always get what you got – and even less” - Albert Einstein


31 maart 2020 20:32
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Corona
steef schreef:
Die journalisten stellen allemaal de verkeerde vragen....alsof ze er op gescreend zijn.
Zojuist vernomen dat het in de ziekenhuizen in NH zeer rustig is :!:
De Jong deed alsof hij zelf moet werken in de zorg. Zó vermoeiend...
(Een kritische noot moet er zijn....volgend jaar gaan we ook een paar maanden op slot als influenza de kop weer opsteekt.)


In aansluiting hierop. Wat te denken van het oeverloze gezeur en gehijg van journalisten over het moment dat we ic bedden te weinig hebben. En dan weer hier een zogenaamde deskundige, dan weer daar een hoogleraar die feitelijk niks te melden heeft. Daar word je toch moe van. Vanmorgen schreef Ozcan Akyol daar een mooi stukje over.


31 maart 2020 20:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: Corona
MarcoB schreef:
Voorlopig maak ik mij door mijn diabetes druk of ik na een besmetting nog ben en of ik het ga overleven. Er is een redelijke kans van niet. Dan wordt ik een beetje moe van dat gezeik en gedram over het vergelijk met de griep. Die overleef ik wel.

Stelletje droeftoeters.


Het is maar hoeveel waarde je hecht aan vrijheid. Als ik in een risico categorie zou vallen, zou ik de gevaren van een virus zelf accepteren en niet willen dat anderen daarvan last zouden hebben. De vrijheid voor anderen vind ik belangrijker dan mijn eigen leven. Risico’s van de natuur die mij zelf kunnen treffen wil ik niet verplicht afwentelen op anderen.
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


31 maart 2020 21:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Corona
Ben in dit geval blij dat de meerderheid wat minder nobel is ...
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


31 maart 2020 21:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Corona
Ik zie trouwens niet in hoe Diabetes een risicofactor is, of het moet type 2 zijn... :mrgreen:
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


31 maart 2020 22:56
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Corona
Dan zou ik zeggen; lees je eens in.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


01 apr 2020 6:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Bericht Re: Corona
Ik dacht dat we er ondertussen wel uit waren dat dit een zusje van het SARS virus is en geen influenza, geen griep dus maar een ernstige luchtweg aandoening.

Sterkte aan iedereen die er in meer of mindere mate last van heeft.
_________________________________________
Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag


01 apr 2020 7:31
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Corona
horn schreef:
Dan zou ik zeggen; lees je eens in.


Yep, mannen vanaf 55 jaar met overgewicht, nevenpathologie (hart- en vaatziekten, cara-groep, lagere weerstand agv bijvoorbeeld operatie, chemokuur, bestraling) en slechte conditie zijn met stip de grootste groep slachtoffers. Diabetes type 2 is verworven diabetes door bovengenoemde risicofactoren: overgewicht en te weinig beweging. Dat is in veel gevallen een omkeerbaar proces. Is dan de DM2 de boosdoener, of overgewicht en niet bewegen? Toevallig ook een toenemend probleem in onze maatschappij (aan het worden?). Begrijpelijk dat er hier een aantal erg angstig zijn. Je kan morgen ook kanker krijgen, en ik weet van een aantal die daar daadwerkelijk angst voor hebben, en bij elk dingetje maar de huisarts rennen. Je kan morgen ook corona krijgen, een hersenbloeding/-infarct (CVA), of een aneurisma die plots doorbreekt als je een lekker fiets- of autoritje maakt. Je hart kan zonder reden stoppen met kloppen, ook bij kinderen, zomaar, zonder enige oorzaak! Er sterven dagelijks duizenden mensen in ons land. Maar er sterven geen miljoen Nederlanders agv corona. Mogelijk (de cijfers zijn er toch niet) zijn er al 5 miljoen immuun of hersteld.

Overigens staat de teller nu op iets meer dan 1000 overledenen. Voldoende om een heel land in de armoede te storten. Al eens nagedacht wat dat met de sterftecijfers (op termijn) gaat doen?

(Weetje: in 2018 stierven wekelijks 3000 mensen in dit land, op jaarbasis 153.363).
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


01 apr 2020 8:21
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Corona
of je bekijkt het positief:

op tijd ingegrepen waardoor geen 100.000 doden
schonere lucht in Nederland
saamhorigheid groeit


:wink:
_________________________________________
footers zuigen! :D


01 apr 2020 8:52
Profiel
PorscheForum Rakker
200D automaat bj 77, van Jasser Klavet gekocht.
Immer volle pulle
Bericht Re: Corona
+1 Steef

Mensen mogen alleen nog van ouderdom sterven . Alles zo lang mogelijk in leven houden ook al is er geen kwaliteit meer.

Er is een tijd van komen en van gaan ....
_________________________________________
Geen andere keus dan een ster op de neus.
200D rules, Immer volle pulle.


01 apr 2020 9:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Corona
Neem het voortouw zou ik zeggen...


01 apr 2020 9:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Corona
Ben blij dat ik jullie opa niet ben :|


01 apr 2020 9:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Corona
+1 :ass:

.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


01 apr 2020 9:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: Corona
w.w.doet. schreef:
+1 Steef

Mensen mogen alleen nog van ouderdom sterven . Alles zo lang mogelijk in leven houden ook al is er geen kwaliteit meer.

Er is een tijd van komen en van gaan ....


+1 steef en doet, zou graag jullie opa zijn, ik zou trots zijn.
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


01 apr 2020 9:55
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Corona
w.w.doet. schreef:
+1 Steef

Mensen mogen alleen nog van ouderdom sterven . Alles zo lang mogelijk in leven houden ook al is er geen kwaliteit meer.

Er is een tijd van komen en van gaan ....

Voor mij hoeft niemand langer te leven dan hij/zij zelf wil. Maar ik kan me ook voorstellen dat het als politicus ook verdomd moeilijk is om te roepen: “Ben je ouder dan 70 en heb je een andere aandoening? Pech, dan krijg je geen zorg en ga je maar dood.” Ik las elders ‘hoezo laten we de economie kapotgaan om oude mensen te redden die toch al dood zouden gaan?’ Lekker verhaal aan de borreltafel, maar nationaal kan je daar natuurlijk niks mee.

Onderbuikgevoelens. Populistische uitingen. Brengen structureel geen oplossingen. Wel lekker voor de pers. Onderstaand vind ik zo’n opmerking. Zo ver zijn we nog niet. In individuele gevallen wel. Maar ‘een heel land’?
steef schreef:
Voldoende om een heel land in de armoede te storten.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


01 apr 2020 10:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Corona
steef schreef:
horn schreef:
Dan zou ik zeggen; lees je eens in.


Yep, mannen vanaf 55 jaar met overgewicht, nevenpathologie (hart- en vaatziekten, cara-groep, lagere weerstand agv bijvoorbeeld operatie, chemokuur, bestraling) en slechte conditie zijn met stip de grootste groep slachtoffers. Diabetes type 2 is verworven diabetes door bovengenoemde risicofactoren: overgewicht en te weinig beweging. Dat is in veel gevallen een omkeerbaar proces. Is dan de DM2 de boosdoener, of overgewicht en niet bewegen?.


Ja Steef dat klopt dat zijn degene die het eerst en snelst ziek worden en redelijk rap het loodje leggen. De meer gezonde mensen houden het wat langer vol en zitten momenteel nog niet in de dodenstatistiek. Komt nog bij dat bij veel ouderen die nu besmet zijnin overleg beslist is niet naar IC te gaan. Wat resulteert in een tijdelijke oververtegenwoordiging in de statistiek. We zijn nog maar net 2-3 weken vertrokken. Waar men aangeeft dat effecten 2-3 weken navolgen. IC opnames evt nog wat langer en eventuele sterfte ven mogelijk gezonde mensen nog een tweetal weken kan duren. Dus te uit. Denk over een maand ofzo dat we meer zien en een beter beeld. Zag nog een interview met IC van Reinier de Graaf waar men er van schrok dat het overgrote deel van mensen toch gezond en fit zijn. Ik denk dat men al vooraf redelijk probeert de triage goed te doen. Als je kijkt naar China korea en andere landen komt het percentage algemeen toch rond de 2-4% uit. Dat zijn landen die ook veel getest hebben. Dus in die zin relanter dan de niet voorbereide landen in Europa, excl Duitsland.


Laatst bijgewerkt door Kheldar op 01 apr 2020 10:36, in totaal 1 keer bewerkt.



01 apr 2020 10:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S
Goedereede
Bericht Re: Corona
Toch hoop ik dat deze discussie achter de schermen wel gevoerd wordt.
Onderstaande zaken spelen namelijk ook mee;
- Alle niet spoedeisende operaties die nu uitgesteld worden, kosten ook 'gezonde levensjaren'
- Bij economische achteruitgang gaat ook de gemiddelde levensverwachting achteruit en vice versa.
- Zelfmoordcijfers gaan omhoog in crisis situaties.


01 apr 2020 10:30
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Corona
ATanis schreef:
- Zelfmoordcijfers gaan omhoog in crisis situaties.


Genoeg mensen die depressief worden omdat ze nu ergens in hun uppie zitten en weinig tot geen contact met de buitenwereld hebben ....


01 apr 2020 10:34
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: Corona
Inmiddels ligt al 0,028% van de Amsterdamse bevolking in het ziekenhuis vanwege COVID-19. De rest zit opgesloten thuis.

In Zeist ligt 0,0185% van de bevolking in het ziekenhuis vanwege COVID-19.

De situatie is op dit moment dus al rampzalig. In ieder geval genoeg reden voor zeer beperkte bewegingsvrijheid, inzet van drones om mensen tot de orde te roepen, en instelling van kliklijnen om buren te verraden :?
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


Laatst bijgewerkt door erwin996 op 01 apr 2020 11:00, in totaal 1 keer bewerkt.



01 apr 2020 10:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Corona
Ja Atanis ... dat hoop ik zeker ook. Als die piek zo lang aan blijft houden zal men toch moeten kijken of reguliere behandelingen niet voorrang moeten krijgen. A ratio van levensverwachting. We zijn niet voorbereid op zo een in essentie redelijk onschuldig virus. Als men niet snel genoeg durft strenge maatregelen nemen dan is het jammer genoeg op een bepaald punt jammer genoeg rauwe werkelijkheid, survival of the fittest!


01 apr 2020 10:49
Profiel
PorscheForum Rakker
200D automaat bj 77, van Jasser Klavet gekocht.
Immer volle pulle
Bericht Re: Corona
Mijn opa wilde een aantal jaren geleden graag sterven ....maar dat mocht niet zijn leven moest in het verzorgingshuis met een halfjaar gerekt worden ..... zonder enige kwaliteit.

Leef liever korter en vrij
Dan deze ophok plicht .

Meningen mogen verschillen !
Ik hoef niemand te overtuigen en andersom ook niet graag !
_________________________________________
Geen andere keus dan een ster op de neus.
200D rules, Immer volle pulle.


01 apr 2020 12:24
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: Corona
Ik ben het eens dat mensen zelf zouden moeten mogen beslissen over kwantiteit of kwaliteit van leven en er zullen ongetwijfeld recent mensen gestorven zijn die dat zelf helemaal niet erg vinden. De manier waarop zouden ze waarschijnlijk niet voor hebben gekozen en ik vind het ook niet kies om dit in dit topic te bespreken.
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


01 apr 2020 13:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Corona
Ik ben het eens met het standpunt dat iedereen zelf mag beslissen of hij/zij mag en kan sterven als de levenskwaliteit er niet meer is.

Men moet dan inderdaad geen rekening houden met de ophokplicht als het over eigen besmettingsgevaar gaat.
Maar …
Men wordt besmet zonder dat men het weet en omdat men niet opgehokt wil zitten steekt men andere mensen aan met het virus.
Mensen die anders niet besmet zouden worden … omdat een of meerdere individuen zich anders opstellen binnen een maatregel.

hoe rijmt men dat dan naar medemensen toe?
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


01 apr 2020 13:45
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2010 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 81  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.