Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 apr 2024 1:56



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2010 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 81  Volgende
Corona 
Auteur Bericht
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Corona
Edit: *** afgesplitst van F1 topic ***

Ik sta overigens wel dagelijks verbaasd over de debiele hysterie die zich van de wereld meester maakt. Mijn dochter stuurt me gisteren foto’s van een AH in Rotterdam met helemaal lege rekken. Was gisteren bij de Makro en een meneer koopt 44 pakken met 24 flesjes Spa Blauw ‘want je weet nooit of het binnenkort van pas komt’. Amerika dicht, een ziekenhuis in Italie overvallen en beroofd van mondkapjes :shock: Het is Corona, een nieuw griepvirus. Het is geen Ebola... :roll:

Ja je moet goed opletten. Maar niet zo spastisch doen.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


13 maart 2020 8:02
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2020
Exact wat ik dagelijks meerdere malen vertel :thumleft:
Er sterven jaarlijks véél meer mensen aan de griep zonder dat het een pandemie is en dat vinden we "gewoon", maar nu nog altijd dagelijks verbazing van mensen en overtrokken reacties :bang:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


13 maart 2020 11:07
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2020
Ik verbaas me ook over de "hysterie" rondom corona. Maar er zal toch wel iets zijn met dat coronavirus, waardoor de deskundigen angstig zijn geworden.


13 maart 2020 11:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2020
Als je er nu nog over verbaasd bent dan zou ik me snel wat beter laten informeren.
Ik heb het niet over de “hysterie” maar over wat er nu speelt.

Het is ook wel bijzonder dat de ene helft vd bevolking de maatregelen niet (nooit) ver genoeg vindt gaan en de andere helft blijft volhouden dat het allemaal zwaar overtrokken is en het maar een normaal griepje is.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


13 maart 2020 12:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Formule 1, Seizoen 2020
MarkS schreef:
Het is ook wel bijzonder dat de ene helft vd bevolking de maatregelen niet (nooit) ver genoeg vindt gaan en de andere helft blijft volhouden dat het allemaal zwaar overtrokken is en het maar een normaal griepje is.


Dat is helaas niet zo bijzonder, maar typerend voor de maatschappij van vandaag.
Alles wordt gepolariseerd.
Nu ben ik een voorstander van polariseren als het om auto's, voetbal e.d. gaat, maar volksgezondheid is van een andere orde.
Als je dan zon Wilders in de kamer te keer hoort gaan, enkel en alleen om te polariseren, heel treurig.
Ik ben van mening dat we moeten vertrouwen op het oordeel van experts als het RIVM. De regering baseert daar het beleid op en dat is verstandig.
Achteraf weten we wat goed is en wat slecht en daar leren we hopelijk van.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


13 maart 2020 12:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Corona
mijn credo: doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg....
Afbeelding
Met gewone griep en verkoudheid blijf ik al uit de buurt van mensen, was mijn handen goed, slik wat extra vitamine C, gorgel wat met Grand Marnier :mrgreen: , rust goed uit, en probeer gewoon verder te leven.
Meer kan je niet doen.....het is niet zo dat de helft van de bevolking aan de beademing moet! Maar als zich 10 zwakke medeburgers doodziek in een ziekenhuis melden, dan loopt het al snel spaak.
En zoals we weten, heeft de politiek onder het mom van 'bezuinigingen', ALLE ziekenhuizen al zwaar onder druk gezet (Lees: verzorgenden uitgekotst!), de personeelscapaciteit was al op vele afdelingen onderbezet, dus dit kan er even niet bij!
Helaas is alleen de SP bij de pinken geweest om dit probleem aan te kaarten, waar de overige partijen zitten en zaten te maffen, en zeker niet op komen voor de zorg in zijn algemeenheid.
Dus nu is het ineens janken, en wordt het land dichtgegooid. In Italië is de zorg altijd al een drama geweest, dus daar kan je niets aan afmeten.
De ziekte (ook 'onze' standaardgriep) is voor ouderen, mensen met hartfalen, mensen die al een lage weerstand hebben (bestaling/chemo), COPD, enz. altijd al een groot risico geweest.
Dat neemt niet weg, dat als je Corona oploopt, deze extra hard aankomt, gewoonweg omdat je lichaam hier nog geen antwoord op heeft. Een 'gewone' griepgolf heeft ook economische gevolgen, alleen wat gematigder. Als het in de Televaag staat, zijn er de volgende dag significant meer ziekmeldingen, dan wanneer er geen bekendheid aan wordt gegeven. Dat zegt imho ook iets over het volk.
Sterkte allemaal, zorg goed voor je zelf, het komt vast allemaal weer goed! Over een weekje is het lente :cheers:
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


13 maart 2020 14:07
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Corona
De reacties in NL vallen nog wel mee, ben nu im Noorwegen ~ als je na 27 februari het land binnen bent gekomen, moet je minimaal 14 dagen blijven. Scholen zijn dicht en hele kantoren leeg, waarvan iedereen van huis uit werkt.

Als je na 27 feb het land binnen bent gekomen ~ 14 dagen quarantaine in je hotel (of huis) voordat je je onder de mensen mag begeven .....

Eens zien of ze mij hier werkelijk vast kunnen houden .... of gaat de Noorse staat m’n hotel betalen :?:


13 maart 2020 15:06
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: Corona
Corona lied
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


13 maart 2020 16:02
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Corona
Ik begreep zojuist dat men erg bang is dat NL komende week in de positie komt waar Italie nu zit. Met te weinig IC bedden voor de zieken die het nodig hebben. In Italie schijnen artsen inmiddels te bepalen wie wel en wie niet een IC bed toegewezen krijgt. Ik ben voor strenge maatregelen om eea zo snel mogelijk in te dammen. Daarna eens goed bekijken waar dit allemaal vandaan komt en wat er wereldwijd aan te doen is.

Met hysterie bedoelde ik oa mensen die elkaar voor de bek slaan bij het vechten om wc papier in de lokale Appie. :roll: :shock:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


13 maart 2020 17:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Corona
hier was bij de appie gisteren de paracetamol uitverkocht, en bij de etos max 1 doosje per klant :shock:

Op werk is t rampenplan in werking gesteld: iedereen thuiswerken, dus dat zal maandag wel een ramp worden :mrgreen:
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


13 maart 2020 17:38
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Corona
horn schreef:
Met hysterie bedoelde ik oa mensen die elkaar voor de bek slaan bij het vechten om wc papier in de lokale Appie. :roll: :shock:




...... :shock:


13 maart 2020 17:38
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Corona
Die ben ik bij de AH hier nog niet tegengekomen ...
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


13 maart 2020 17:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: Corona
Mee eens, maar ik maak me persoonlijk evenveel zorgen om de groep medelanders die zelfs vandaag nog doen alsof 't alleen maar een griepje is. :scratch:
Ik ben zelf ook vrij nuchter, maar enigszins ons gedrag aanpassen qua mobiliteit is op dit moment echt niet overdreven..
De oproep om niet spastisch te doen geldt wat mij betreft dus beide kanten op. :salut:
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


13 maart 2020 17:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Corona
De hele extremen (overreageren) kom ik minder tegen dan de laconieke reacties.
Die laatste categorie vind ik op dit moment zorgelijker in deze situatie.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


13 maart 2020 17:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Corona
Die laatste categorie heeft oogkleppen op.


13 maart 2020 18:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Corona
We overleven het wel... maar er moeten de juiste beslissingen genomen worden om er zo goed mogelijk doorheen te komen en zoveel mogelijk de mensen alsook de economie te ontzien.

Al gepost in een ander draadje maar wel verplicht lectuur. Neem de tijd om er goed doorheen te lezen.
https://medium.com/@tomaspueyo/coronavi ... d3d9cd99ca
nb. geschreven door iemand die niets van virussen weet maar wel goed weet wat statistieken zeggen.

Het devies is als men niet van in het begin erbovenop zit en massaal test en de weinige gevallen in quarantaine plaatst dan is hoe vroeger men harde maatregelen treft hoe beter men er doorheen komt. Dat heeft Italië nu aan den lijve ondervonden en daar gaan wij nu ook naartoe omdat we veel kostbare tijd hebben verloren met een weekje enkel ‘geen handen schudden’

This is what you can conclude:
Excluding these, countries that are prepared will see a fatality rate of ~0.5% (South Korea) to 0.9% (rest of China).

Countries that are overwhelmed will have a fatality rate between ~3%-5%

Put in another way: Countries that act fast can reduce the number of deaths by a factor of ten. And that’s just counting the fatality rate. Acting fast also drastically reduces the cases, making this even more of a no-brainer.


Mensen die nog zeggen dat het ‘maar’ een griepje is weten niet wat ze zeggen. De fataliteit van een ‘normaal’ griepje is nog vele malen lager dan 0,9%. Dan spreken we hier in het geval van Corona over een factor 200 tot misschien wel 1000


Laatst bijgewerkt door Kheldar op 13 maart 2020 18:29, in totaal 2 keer bewerkt.



13 maart 2020 18:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S ('97)
Sant Pere de Ribes, Spanje
Bericht Re: Corona
Ik woon in de buurt van Barcelona en hier zijn alle scholen al dicht en morgen gaat Spanje in een lockdown. Hier een link naar een heel lang artikel maar wel erg goed en objectief: https://medium.com/@tomaspueyo/coronavi ... d3d9cd99ca
_________________________________________
Wie remt, verliest......


13 maart 2020 18:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Corona
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1744640 ... -in-italie


13 maart 2020 19:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Bericht Re: Corona
Wat moeten al die mensen met dat wc papier???

Het is toch geen buikloop virus?

Hier ah ook praktisch leeg
_________________________________________
Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag


13 maart 2020 19:31
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Corona
Dat is toch niet zo onlogisch. Als er één iemand niest dan schijten er 25 in hun broek.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


13 maart 2020 19:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Corona
Lockdown, lockdown, alle alarmbellen af.
Scholen dicht, maar nee hoor, we kijken het nog even aan, manmanman.... :evil:


13 maart 2020 19:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
BMW 428i Cabrio '15; ex 997 Carrera S '06; ex 997 Carrera '05
Bericht Re: Corona
MarkS schreef:
Dat is toch niet zo onlogisch. Als er één iemand niest dan schijten er 25 in hun broek.



:mrgreen: :mrgreen:


13 maart 2020 19:43
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
Bericht Re: Corona
Het grootste probleem dat we hebben met dit virus is dat er een heel hoog percentage IC bedden nodig zijn. We hebben er maar 1150 in Nederland en deze zullen binnen No-Time bezet zijn. Hierna zal men, net zo als in China en Italie, mensen moeten gaan weigeren / selecteren.
Dus ook mensen die met hele anderen issues zo'n bed / beademingsmachine nodig hebben.
Kortom we gaan hele spannende tijden tegemoet.


13 maart 2020 20:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Corona
Hoe vroeger men lockdown doet hoe minder bedden men nodig heeft! Wat denk je dat men in China gedaan heeft toen men zag dat het dweilen met de kraan open was.

Het verschil door 1 dag treuzelen tov de voorgaande dag is Afbeelding

En verkijk je niet. In NL wordt er amper getest. Dus men weet eigenlijk niet echt waar het virus al aanwezig is en zich verspreid. Enkel als je de symptomen hebt icm koorts
Wordt er getest. Terwijl het is aangetoond dat het virus zich ook makkelijk verspreid zonder symptomen.

Dus houd die virusbroedhaard die scholen zijn maar open! Kinderen hebben er geen last van ... ze nemen ze gratis mee naar huis en geven het aan de ouders door etc etc ... sociaal afstand bewaren ... yeah right!!!


13 maart 2020 20:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
BMW 428i Cabrio '15; ex 997 Carrera S '06; ex 997 Carrera '05
Bericht Re: Corona
Klopt .. en realiseer je dan dat China een dictatuur is waar als de regering bepaalt dat een regio op slot gaat, die regio de volgende dag ook daadwerkelijk op slot is. In NL en EU, is dat dus anders en maatregelen die eigenlijk zouden moeten worden genomen worden of niet of te laat genomen, met alle consequenties van dien. Kijk naar Italie, dat is precies wat NL te wachten staat, we lopen enkel een paar dagen achter.


13 maart 2020 20:53
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2010 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 81  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.