Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 19:37



Antwoord op onderwerp  [ 99 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Racisme 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Racisme
Ook op ons Belgen (kolonisatie Congo onder Leopold II) van toepassing.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


25 jun 2020 18:40
Profiel
PorscheForum Rakker
200D automaat bj 77, van Jasser Klavet gekocht.
Immer volle pulle
Bericht Re: Racisme
arenarood schreef:
horn schreef:

Ik ook en dit wordt te weinig onder de aandacht gebracht!


+1

Laten we het hier bij houden.

+
_________________________________________
Geen andere keus dan een ster op de neus.
200D rules, Immer volle pulle.


25 jun 2020 20:12
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: Racisme
horn schreef:
MY00 schreef:
https://niccolumndotcom.wordpress.com/2016/06/01/ik-ben-een-witte-kuttekop-die-stinkt-naar-kaas/?fbclid=IwAR2U3s_TCbpC0_P0C1-utG6uwNf38KFLacQA5qssWrJSxjyDt01CI_f-2MQ

Dank. Deze zocht ik en kon hem niet meer vinden. Las hem eerder en kan me er wel in vinden.
Hier kon ik me ook best in vinden: https://www.elsevierweekblad.nl/opinie/ ... nd-760647/


Mooi stukje :thumleft:


25 jun 2020 20:30
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Racisme
https://youtu.be/87LGmm1M5Is
Misschien niet helemaal serieus maar moest er wel om lachen.
C.K. Lewis: white man
_________________________________________
footers zuigen! :D


25 jun 2020 22:09
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Racisme
horn schreef:
+1
GinnFizz schreef:
Ook op ons Belgen (kolonisatie Congo onder Leopold II) van toepassing.
Inderdaad, ik luister veel naar de Belgische Radio1 en dezelfde racistische onzin speelt in België ook dus +1

Overigens heeft België mijn stad Venlo veroverd in 1830 dus ik eis dat koning Filip binnen drie dagen zijn excuses maakt bij mij :lol:
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


25 jun 2020 23:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Racisme
https://reactnieuws.net/2020/06/15/slav ... r-blanken/


26 jun 2020 6:33
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: Racisme
Rik964 schreef:
https://reactnieuws.net/2020/06/15/slavernij-vooral-bedreven-door-zwarten-en-moslims-afgeschaft-door-blanken/


Interessant artikel. Als het 100% klopt zegt dat heel veel over clubs als BLM en antifa. De gevestigde politieke partijen hoor je er ook niet over.


26 jun 2020 7:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: Racisme
“Je moet de geschiedenis kennen om het heden te begrijpen”.
Maar waar het m.i om gaat is de situatie van vandaag - die kunnen we veranderen, de geschiedenis niet. En de situatie van vandaag behoeft in mijn ogen wel degelijk meer begrip, en actie. “Anderskleurigen” (maar ook: “andersgelovigen”, en “andersliefhebbenden”) worden in de maatschappij van vandaag nog steeds stelselmatig gediscrimineerd. Vaak onbewust. Als goed opgeleide witte man van in de 50 denk ik dat ik onschuldig ben aan die praktijken. Maar ik kan me niet genoeg verplaatsen in de situatie van anderen. En dus kan het best zijn dat ook ik, onbewust en onbedoeld, onvoldoende doe aan het recnhttrekken van ongelijkheden. Voor mezelf heb ik besloten me daar meer in te verdiepen.

En dat is alles wat ik aan dit topic wil toevoegen.


26 jun 2020 8:12
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Racisme
+1
Netjes verwoord, ik deel deze stelling volledig behalve het deel van oude witte man ;)
_________________________________________
footers zuigen! :D


26 jun 2020 8:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Racisme
Wat ik wil duiden is dat de geschiedenis wel degelijk van belang is om te begrijpen waar we nu staan.
Het moment dat de racisme kaart wordt getrokken wordt er maar al te vaak selectief gebeurtenissen uit het verleden aangehaald om het een en ander te versterken.

Ik ben er helaas van overtuigd dat racisme in onze cultuur zit en dat we het nooit volledig kunnen uitbannen.

Om dit probleem goed aan te pakken moeten we terug naar de oorsprong en dat gebeurt zoals gesteld te gekleurd.

https://en.wikipedia.org/wiki/History_o ... slim_world

https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_slavery

Lees ze!


26 jun 2020 9:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Racisme
Rik964 schreef:
Ik ben er helaas van overtuigd dat racisme in onze cultuur zit en dat we het nooit volledig kunnen uitbannen.

Voor mij zijn alle mensen, eender welke afkomst, geaardheid of geloof gelijk. Het is gewoon verrijkend om mekaar te leren kennen, van mekaar te leren en mekaar te begrijpen. Ik heb (enkele) joodse vrienden, ik heb (enkele) moslim vrienden. Wij respecteren mekaar.
Meer en meer echter hebben mensen van andere afkomst een probleem met mij, zonder reden, gewoon uit principe neem ik aan. Zonder dat ze me kennen zijn ze bevooroordeeld en stellen ze zich minachtend en soms zelfs agressief op. Dus racisme zit niet alleen in onze cultuur, maar in alle culturen. Het vertrekt vanuit desinteresse, onbegrip, vooroordelen, profitariaat en niet te vergeten beïnvloeding vanuit extremisme in de cultuurgroepen, media en kuddegeest. Het groeit in sommige gevallen uit tot haat.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


26 jun 2020 10:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Racisme
GinnFizz schreef:
Rik964 schreef:
Ik ben er helaas van overtuigd dat racisme in onze cultuur zit en dat we het nooit volledig kunnen uitbannen.

Voor mij zijn alle mensen, eender welke afkomst, geaardheid of geloof gelijk. Het is gewoon verrijkend om mekaar te leren kennen, van mekaar te leren en mekaar te begrijpen. Ik heb (enkele) joodse vrienden, ik heb (enkele) moslim vrienden. Wij respecteren mekaar.
Meer en meer echter hebben mensen van andere afkomst een probleem met mij, zonder reden, gewoon uit principe neem ik aan. Zonder dat ze me kennen zijn ze bevooroordeeld en stellen ze zich minachtend en soms zelfs agressief op. Dus racisme zit niet alleen in onze cultuur, maar in alle culturen. Het vertrekt vanuit desinteresse, onbegrip, vooroordelen, profitariaat en niet te vergeten beïnvloeding vanuit extremisme in de cultuurgroepen, media en kuddegeest. Het groeit in sommige gevallen uit tot haat.


Onze = alle!


26 jun 2020 10:42
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
Bericht Re: Racisme
Ik ben geen racist maar man o man wat heb ik een hekel aan die gasten, m.n. die wijven.
Kwam gisteravond met m'n vrouw in een gigantische steekpartij terecht. Niet normaal. Ik kan mezelf aardig redden in dit soort situaties en heb er diverse knock-out weten te slaan. De lichamelijke schade door het steken valt gelukkig mee.












Vervelende rotmuggen. (wat was je eerste gedachte tijdens het lezen?)


26 jun 2020 11:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Racisme
Geen muggen als ik lees over een "gigantische steekpartij met m'n vrouw" 8)
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


26 jun 2020 12:24
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Racisme
Ik dacht bij de steekpartij met zijn vrouw " :shock: Shit hij is er achter gekomen... " :twisted:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


26 jun 2020 15:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Bericht Re: Racisme
Ik vind het een prachtig streven maar ik vrees dat we er als mensheid evolutionair gewoon niet aan toe zijn om alle mensen als gelijk(e) te zien. In alle vormen van samenleven bij mens en dier zie je dat de ene zich boven de ander plaatst en dat er in de ene of andere vorm ongelijkheid ontstaat. Bij mensen, overal ter wereld is dat ook het geval. De basis daarvoor is telkens anders maar afkomst (ras zo je wilt) of cultuur zijn erg voor de hand liggend in dieren die in groepen leven zoals de mens. Het is nog maar zo kort in de geschiedenis dat groepen van mensen zich mengen. Het heeft (veel) tijd nodig, als het überhaupt ooit gaat lukken.

Niettemin is het niet ok en moeten we er naar streven dit uit onze samenleving te bannen.
_________________________________________
Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag


26 jun 2020 16:21
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Racisme
't Is de politieke correctheid die alles verbrod (buiten het feit dat sommige mensen anderen echt wel niet kunnen luchten).

Mijn moeder noemde haar "Afro-Amerikaanse" verpleegster gisteren "dat zwartje", en ze werd gecorrigeerd dat dat écht niet meer kon. Mijn moeder wordt 87 en was net geopereerd aan haar maag.
Ik dacht "wat is daar nou eigenlijk fout mee?", had ze nu een verpleegster gehad die een bril draagt dan zou ze gezegd hebben "die met dat brilletje". Uiterlijke kenmerken om iemand aan te duiden, wat is daar fout mee?
Ik ben niet offended als ze me als die lange met zijn brilletje en baard omschrijven, waarom zou je offended zijn als ze je als "dat zwartje" omschrijven.
Als ik in Congo resideer en ze willen me omschrijven zullen ze ook als eerste kenmerk "blank" zeggen doordat dat het meeste effect geeft, procentueel gezien.
Nee, ik snap het niet, maar dat is waarschijnlijk omdat ik niemand afreken op etniciteit.

"Die dikke" dat zeg ik dan weer niet, dat kan slecht opgepakt worden door de ontvanger, maar ik snap niet dat "zwart" precies een scheldwoord geworden is.

Als deze post ongepast is: verwijderen aub.
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


26 jun 2020 16:42
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Racisme
Oja. Dan ben jij ook echt de enige die niet ‘die dikke’ zegt. ASK me how I know :cheesy:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


26 jun 2020 17:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Racisme
Tilt! schreef:
Ik ben niet offended als ze me als die lange met zijn brilletje en baard omschrijven, waarom zou je offended zijn als ze je als "dat zwartje" omschrijven.
Als ik in Congo resideer en ze willen me omschrijven zullen ze ook als eerste kenmerk "blank" zeggen doordat dat het meeste effect geeft, procentueel gezien.

Wij zijn twee jaren terug mijn schoonzus, die voor het internationale rode kruis werkt, gaan ophalen van haar laatste missie in Rwanda. Nog een weekje daar samen doorgebracht met broer en zussen en de aangetrouwden(8 personen). Wij werden daar altijd aangesproken als "umuzungu", wat blanke betekent. Waarom? Omdat wij blank zijn uiteraard. En wat is daar mis mee?
Maar owee als je hier een inwoner van afrika "zwarte" noemt. Dan ben je helemaal fout en je bent een racist en je hebt geen respect etc...
Dus in de ene richting is het geen probleem maar omgekeerd, oelalaaa.
Zoals Tilt! zegt is het de politieke correctheid die alles verziekt.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


26 jun 2020 17:38
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Racisme
we zijn gek geworden.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


26 jun 2020 17:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Racisme
Al een hele tijd


26 jun 2020 18:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Racisme


Gelukkig zijn er ook nog genoeg met humor.
_________________________________________
Mvg,

René


26 jun 2020 20:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Racisme
Tilt! schreef:
't Is de politieke correctheid die alles verbrod (buiten het feit dat sommige mensen anderen echt wel niet kunnen luchten).

Mijn moeder noemde haar "Afro-Amerikaanse" verpleegster gisteren "dat zwartje", en ze werd gecorrigeerd dat dat écht niet meer kon. Mijn moeder wordt 87 en was net geopereerd aan haar maag.
Ik dacht "wat is daar nou eigenlijk fout mee?"

Als deze post ongepast is: verwijderen aub.


Dacht je dat echt? Ik heb niets op met damschreeuwers, of de collectieve slachtoffer-rol die door sommige groepen nu lijkt te worden geclaimd inclusief geschiedvervalsing. Crimineel George Floyd kan bij mij op weinig sympathie rekenen, zwarte piet daarentegen juist weer wel. Maar bij wat ik nu lees vraag ik me oprecht af “zouden ze dan toch een punt hebben?” Op mij komt ‘dat zwartje’ als zeer denigrerend over, doordrenkt van een gevoel van verhevenheid zo niet superioriteit. Superieur aan wat? Aan een dame die een stevige opleiding heeft gedaan om daarna dag en nacht klaar te staan voor haar patienten? Hen moed inspreekt als ze pijn hebben of angstig zijn, ze verschoont als ze zichzelf hebben bevuild, actief onderdeel zijn van een medische zorg die één van de beste ter wereld is? Twee maanden geleden noemden we deze mensen nog zorghelden....nu dus kennelijk ‘dat zwartje’.


27 jun 2020 9:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Racisme
Net DAT is het probleem.
"Dat zwartje" wil niet meer of minder zeggen dan "dat blondje".
Alleen zien sommige mensen er iets anders in. Kan je blijven argumenteren maar DAT gaat er precies niet in.
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


27 jun 2020 10:07
Profiel
Bericht Re: Racisme
Citaat:
Op mij komt ‘dat zwartje’ als zeer denigrerend over, doordrenkt van een gevoel van verhevenheid zo niet superioriteit


En dat is nu exact de kern van het probleem. Meestal is er helemaal geen sprake van gediscrimineerd worden maar van gediscrimineerd voelen. Kennelijk voel jij dit dus als een discriminerende opmerking met daarbij zelfs nog een waarde-oordeel over de maker/maakster van die opmerking.

Volgens mij geldt in Nederland (nog) vrijheid van meningsuitting en mag er gewoon een opmerking als 'dat zwartje' gemaakt worden en is dat niet bij wet verboden.

Daarnaast vind ik het altijd wel heel bijzonder dat anderen dan het onderwerp zelf, aanstoot aan een opmerking nemen. een prachtig voorbeeld daarvan zie je ook bij die D66 kwibus Jan Paternotte in onderstaande filmpje waarin hij aan de donkere man (Bakas) aan het opdringen is dat hij echt wel last heeft van gediscrimineerd worden....... Echt tenenkrommend.

[url][https://www.youtube.com/watch?v=okG_M_pzGis][/url]

Ik ben zelf van Indo-Molukse origine en de opmerking van Bakas in dit filmpje is 'spot-on' over dat onderwerp die Paternotte zelf aansnijd. LEt ook ook op de mimiek van Paternotte en de non argumente. Het lijkt wel of discriminatie een verdienmodel is voor deze politieke partij.


Laatst bijgewerkt door graniet op 27 jun 2020 10:45, in totaal 2 keer bewerkt.



27 jun 2020 10:14
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 99 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.