Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 apr 2024 8:26



Antwoord op onderwerp  [ 99 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Racisme 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Racisme
@GinnFizz en @Targa Floriaan, hebben jullie beide toevallig dit stukje gelezen?

https://niccolumndotcom.wordpress.com/2 ... 01CI_f-2MQ
_________________________________________
Mvg,

René


28 jun 2020 9:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Racisme
MY00 schreef:
@GinnFizz en @Targa Floriaan, hebben jullie beide toevallig dit stukje gelezen?

Daar staat geschreven wat wij beamen, maar dan wel zonder vooroordelen. Eigen denkbeelden voor jezelf te bevestigen, dat is wat we doen, meer niet.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


28 jun 2020 10:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Racisme
Targa Floriaan schreef:

Blijkbaar is begrijpend lezen moeilijk voor jullie, en is het makkelijker om jullie eigen denkbeelden steeds voor jezelf te bevestigen.
Als ik hier op het forum zeg dat alle Belgen dom zijn, omdat ik daarvan heel erg overtuigd ben en het in mijn ogen een feit is, is het niet verboden om dat te zeggen.
Maar het zou best kunnen zijn dat ik daarmee op een paar hele lange Vlaamse tenen ga staan, omdat de eigenaar van die tenen zich beledigd voelt.
Ik beroep me gewoon op mijn vrijheid van meningsuiting, want ik mag zeggen wat ik vind. Daarbij hoef ik helemaal geen rekening te houden met anderen. Als een paar domme Belgen zich daardoor beledigd voelen, dan moeten ze niet zeuren. Ik zeg toch niets beledigends, want alle Belgen ZIJN toch dom? Dat weet toch iedereen?


Ik zie (helaas) van mijlenver welke "trap" je hier open zette, dus daar ga ik helemaal niet op in :mrgreen:
Laat het me effe omkeren: wat als je volgende week de racistische term "domme Belgen" niet meer MAG gebruiken? Ga je dan blij zijn dat dat jarenlange onrecht eindelijk rechtgezet is? Gaan Belgen dan minder dom worden? Of gaan de Belgen -zoals steeds- bij zichzelf denken "gekke Nederlanders", zichzelf er geen h*l van aantrekkend? Dat is toch net het leuke aan BE en NL? Waarom mag er met niks meer gelachen worden?

En dat van dat begrijpend lezen wordt ook oud en werkt -ook hier- in twee richtingen...
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


29 jun 2020 0:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Racisme
Ik las laatst nog een artikel over een dom blondje dat van NL naar België was verhuisd. In beide landen was na deze verhuizing het gemiddeld IQ gestegen! :mrgreen:




Flauw, flauw, ik weet het....


29 jun 2020 6:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S
Goedereede
Bericht Re: Racisme
Enguess schreef:
“Je moet de geschiedenis kennen om het heden te begrijpen”.
Maar waar het m.i om gaat is de situatie van vandaag - die kunnen we veranderen, de geschiedenis niet. En de situatie van vandaag behoeft in mijn ogen wel degelijk meer begrip, en actie. “Anderskleurigen” (maar ook: “andersgelovigen”, en “andersliefhebbenden”) worden in de maatschappij van vandaag nog steeds stelselmatig gediscrimineerd. Vaak onbewust. Als goed opgeleide witte man van in de 50 denk ik dat ik onschuldig ben aan die praktijken. Maar ik kan me niet genoeg verplaatsen in de situatie van anderen. En dus kan het best zijn dat ook ik, onbewust en onbedoeld, onvoldoende doe aan het recnhttrekken van ongelijkheden. Voor mezelf heb ik besloten me daar meer in te verdiepen.

En dat is alles wat ik aan dit topic wil toevoegen.



Goede analyse denk ik ook.

Hier een fantastische colum van Zihni Özdil in het NRC, over zijn ervaring als Turk op de 'onschuldige grapjes' die hij constant te horen kreeg.

https://www.nrc.nl/nieuws/2020/06/27/veeg-je-eigen-straatje-schoon-gooi-derksen-voor-de-bus-a4004235


29 jun 2020 8:18
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Racisme
Goed verhaal, dank voor het delen.

Ik ga natuurlijk geen grap maken over de combinatie van een Turk en een straat schoonvegen. Dat zou er over zijn. Zou ook alleen maar zijn om te lachen. Vroeger zou ik hem gemaakt hebben. "Want ik bedoel er toch niks vervelends mee, alleen maar een grapje". Inmiddels weet ik dat mensen ook onschuldige grapjes niet altijd als grappig ervaren. We leren nog steeds. :salut:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


29 jun 2020 11:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Racisme
horn schreef:
Inmiddels weet ik dat mensen ook onschuldige grapjes niet altijd als grappig ervaren. We leren nog steeds. :salut:[/i]

Velen nemen zichzelf teveel aux serieux. Er is geen ruimte meer voor een grapje. Zielig is dat.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


29 jun 2020 12:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Racisme
Ewout schreef:
Ik las laatst nog een artikel over een dom blondje dat van NL naar België was verhuisd. In beide landen was na deze verhuizing het gemiddeld IQ gestegen! :mrgreen:


Ik snap 'm niet :scratch:
Een dom blondje in NL is toch niet mogelijk?
Heeft België daar niet het alleenrecht op? ;)

Maar idd, iedereen deelt graag prikjes uit, maar met zichzelf eens lachen, ho maar. Bij mij kan iedereen geserveerd worden, en ik hoop altijd dat ik het dubbel en dik terug krijg om vervolgens mijn "tegenstander" met die ene witz, waar ik al jaren op broed, helemaal af te maken. Als daar dan nog iets veel leuker, platter, giftiger op terugkomt dan is heel mijn dag goed. Tot een traantje in de ogen toe uit respect. Dat worden bij mij vrienden voor het leven.
Die Turk met zijn suikerklontje hierboven bvb, ik zou gedacht hebben "ok, DIT zit blijkbaar snor, hij verweert zich, time to step up my game, genoeg voor de hand liggende dingen, tijd om met de fijnere grapjes uit te pakken, met wat geluk krijg ik daar ook 't deksel in mijn gezicht terug en dan is het wat mij betreft een trouwfeest".
The lesser lights nemen het letterlijk en hebben dan ruzie, of bannen dan liever iemand van hun forum want "de giftige angel" moet verwijderd worden 8) :mrgreen:

Maar, idd, iedereen is niet zo mondig. Als ik dat "voel" stop ik ook met kappen. It's a thin line.

Laatst zag ik nog een aflevering van Top Gear, het ging over enkele auto's en ze vroegen zich af welke ze zouden kopen, tenslotte gingen ze het zelfs tot in het publiek vragen, toen Jeremy bij een "anderskleurige" toeschouwer stond vroeg hij: "En? Welke zou jij stelen?"
Hi-la-risch!
Er werd in die aflevering en de afleveringen daarvoor/daarna ook gelachen met baarden, petjes, smaak, afkomst, etc... Ik vind dat grappig omdat ik er niks achter zoek. Er zijn er anderen.
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


29 jun 2020 12:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Racisme
GinnFizz schreef:
horn schreef:
Inmiddels weet ik dat mensen ook onschuldige grapjes niet altijd als grappig ervaren. We leren nog steeds. :salut:[/i]

Velen nemen zichzelf teveel aux serieux. Er is geen ruimte meer voor een grapje. Zielig is dat.


Toen ik nog in Duitsland woonde had ik de grootste lol met één van mijn Duitse collega's en vriend van me die een uitgebreid arsenaal aan Hollandergrappen had.
Ik deed uiteraard ook een duit in het zakje met foute grappen over Duitsers, meestal als we achter een flinke pul bier in de kroeg zaten. Heb ik goede herinneringen aan.


29 jun 2020 13:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Racisme
Tilt! schreef:
Ewout schreef:
Ik las laatst nog een artikel over een dom blondje dat van NL naar België was verhuisd. In beide landen was na deze verhuizing het gemiddeld IQ gestegen! :mrgreen:

Ik snap 'm niet :scratch: Een dom blondje in NL is toch niet mogelijk? Heeft België daar niet het alleenrecht op? ;)

Ik ben afkomstig uit Antwerpen. Het was en is daar een sport om mekaar te jennen. En er is altijd baas boven baas. Je deelt uit maar je krijgt ook wel regelmatig een boomerang om U tegen te zeggen.
Het valt mij op dat niet ieder deze manieren gewoon is en zich daarom "gepakt" voelt. Net als Tilt! voel ik dat meteen aan en hou ik op, maar onder gelijkgezinden, ho maar ... dat gaat vaak hard.
Dus een ingesteldheid waarin een gezonde dosis zelfspot ontbreekt, tjah, die is voorbestemd om zich dikwijls verongelijkt te voelen, helaas.
En dan krijg je scherpe en bijterige fora.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


29 jun 2020 19:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Racisme
Tilt! schreef:
Targa Floriaan schreef:

Blijkbaar is begrijpend lezen moeilijk voor jullie, en is het makkelijker om jullie eigen denkbeelden steeds voor jezelf te bevestigen.
Als ik hier op het forum zeg dat alle Belgen dom zijn, omdat ik daarvan heel erg overtuigd ben en het in mijn ogen een feit is, is het niet verboden om dat te zeggen.
Maar het zou best kunnen zijn dat ik daarmee op een paar hele lange Vlaamse tenen ga staan, omdat de eigenaar van die tenen zich beledigd voelt.
Ik beroep me gewoon op mijn vrijheid van meningsuiting, want ik mag zeggen wat ik vind. Daarbij hoef ik helemaal geen rekening te houden met anderen. Als een paar domme Belgen zich daardoor beledigd voelen, dan moeten ze niet zeuren. Ik zeg toch niets beledigends, want alle Belgen ZIJN toch dom? Dat weet toch iedereen?


Ik zie (helaas) van mijlenver welke "trap" je hier open zette, dus daar ga ik helemaal niet op in :mrgreen:
Laat het me effe omkeren: wat als je volgende week de racistische term "domme Belgen" niet meer MAG gebruiken? Ga je dan blij zijn dat dat jarenlange onrecht eindelijk rechtgezet is? Gaan Belgen dan minder dom worden? Of gaan de Belgen -zoals steeds- bij zichzelf denken "gekke Nederlanders", zichzelf er geen h*l van aantrekkend? Dat is toch net het leuke aan BE en NL? Waarom mag er met niks meer gelachen worden?

En dat van dat begrijpend lezen wordt ook oud en werkt -ook hier- in twee richtingen...


Dank voor je toelichting. Blij dat je wederom mijn verwachtingen bevestigt en zelfs overtreft :twisted:
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


29 jun 2020 21:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Racisme
Wollah. Graag gedaan broer ;)
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


30 jun 2020 8:49
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: Racisme
Wat is dat toch met die drang naar Marxisme & racisme? Hitler, Stalin, Pol Pot, Mao, etc... tesamen goed voor meer dan 100 miljoen doden. En dan wordt je wakker en denkt: ik heb een goed idee, laten we het nog eens proberen? Want het klinkt zo gezellig of zo? Dat die stakkers op de Dam het niet gegrijpen snap ik: die hebben sinds 1968 op school geleerd hoe geweldig het communisme toch is, maar ik praat dan ook over de leraren. 1 op de 5 Amerikaanse professoren is zelfverklaard Marxist. Hoe kan dit? En dan, om je doel te bereiken voer je maar openlijk racistisch fascisme in. Met je Antifa stoottroepen. Net, toen we eindelijk op een punt waren gekomen, vaar de kansen zó gelijk waren dat een zwarte man president kon worden en een vrouw de machtigste persoon in Europa. Ik vraag me echt af: wat bezielt je dan en wanneer heb je dan het kapittel Fascisme, Racisme en Communisme uit je geschiedenisboek voor het gemak maar overgeslagen.


30 jun 2020 9:05
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: Racisme
Wat kan Theo het toch mooi verwoorden:

https://youtu.be/4czVNcebruc


02 jul 2020 15:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Racisme
Theo heeft wel n puntje, zeker over de talkshow dames.
Al vond ik Fidan Ekiz afgelopen zondag tegen Genee dan wel weer sterk. :wink:


02 jul 2020 16:00
Profiel
PorscheForum Rakker
08-2020 996 Carrera 3.4 2001 08-2021 997 Carrera S 2006 11-2021 997 Carrera 2004
Zoetermeer
Bericht Re: Racisme
Ik doe aan dat hele racisme en discriminatiegebeuren op basis van huidskleur niet mee. Punt uit. Voor mij is iedereen gewoon GROEN. dat we vervolgens nog wel lichtgroenen en donkergroenen hebben is een andere discussie. Iedereen is gewoon groen :res:


02 sep 2020 9:46
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
996 GT2 - 991 Cabrio Project
Sint-Niklaas, Oost-Vlaanderen
Bericht Re: Racisme
Hopelijk niet te groen want anders zijn we binnenkort niets meer met onze hobby.. :mrgreen:


02 sep 2020 9:57
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Racisme
https://www.youtube.com/watch?v=rRZ-IxZ46ng


02 sep 2020 11:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Bericht Re: Racisme
Media en onderwijs is bijna overal links en deugers , de Gutmensch.

Ben je Jong en niet links Heb je geen hart, maar volwassen en links geen verstand.
_________________________________________
De wijzen komen uit het oosten.....:wink:
Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae
Si vis pacem, para bellum


02 sep 2020 15:48
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
200D automaat bj 77, van Jasser Klavet gekocht.
Immer volle pulle
Bericht Re: Racisme
redriver schreef:
Wat kan Theo het toch mooi verwoorden:

https://youtu.be/4czVNcebruc



+1
_________________________________________
Geen andere keus dan een ster op de neus.
200D rules, Immer volle pulle.


02 sep 2020 17:21
Profiel
PorscheForum Rakker
200D automaat bj 77, van Jasser Klavet gekocht.
Immer volle pulle
Bericht Re: Racisme
En Theo Maassen ook, als gebrokenwitte boze man
_________________________________________
Geen andere keus dan een ster op de neus.
200D rules, Immer volle pulle.


07 sep 2020 19:49
Profiel
PorscheForum Rakker
200D automaat bj 77, van Jasser Klavet gekocht.
Immer volle pulle
Bericht Re: Racisme
w.w.doet. schreef:
En Theo Maassen ook, als gebrokenwitte boze man


In de uitzending van zaterdag 29aug
_________________________________________
Geen andere keus dan een ster op de neus.
200D rules, Immer volle pulle.


08 sep 2020 10:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Racisme
Ja, die was weer goed idd. Grote fan van Theo Maassen hier.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


08 sep 2020 11:18
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Racisme
Ik hou ook wel van die overpeinzingen van Theo Maassen. Heerlijk!


08 sep 2020 12:49
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 99 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: alvin01, Wimpie67


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.