Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 14:24



Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Het grote ‘Welk bussie rij jij‘-topic 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Het grote ‘Welk bussie rij jij‘-topic
Bestelbusjes in alle vormen en maten, aannemersuitvoeringen, VW T1, 2, 3 en 4, al dan niet met Porsche wielen of zelfs Porsche motorblok.
Benieuwd welk ‘bussie’ jullie rijden.....volgens mij had Tilt een fraaie T5 of T6, met grote Porsche letters er op.
Technisch verschillen ze nogal van elkaar, de één is onverslijtbaar, de ander slechte motoren, turbo’s, electronics, roest, enz...
Benieuwd naar jullie ervaringen.
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


23 jul 2020 1:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: Het grote ‘Welk bussie rij jij‘-topic
Sinds 2008 bij m'n huidige werkgever waar het eigenlijk standaard is dat buitendienst medewerkers
een "busje" rijden i.v.m. het meenemen van apparatuur die wij zelf afleveren.

De eerste was een Peugeot Expert uit 2002, overgenomen van m'n voorganger, waar ik 3 maanden (tot januari 2009)
in heb gereden. In die 3 maanden 1 probleem gehad, de startblokkering bleef er in eens op staan :twisted: . Omdat de
Peugeot er toch uit ging is dit tijdelijk opgelost door deze uit te laten schakelen d.m.v. het inschakelen van de stadsverlichting. Dit
had een beetje aparte startprocedure tot gevolg..... voorgloeien, stadslicht aanzetten en dan starten :D
Afbeelding

In januari 2009 z'n opvolger gekregen die ik zelf uitgezocht had, een Renault Trafic L1H1 1.9Dci
Afbeelding
Met deze bus 6 jaar gereden, alleen beurtjes, remmen en banden gehad. Vrij in het begin is de turbodruk
sensor vervangen en later nog een keer de schakelkabels (de kunststof bevestigingsnokken van de schakelkabels braken af
bij de bak) Een bekende kwaal....gelukkig gebeurde het net voor een rotonde en kon ik in z'n 2 de Renault Dealer bereiken die
een provisorische reparatie uitvoerde met T-rips en ik kon weer verder.. :D

Tegen het einde van 2014 was de Renault aan vervanging toe, bijna 6 jaar oud en 320.000 Km op de klok. Uiteindelijk
voor een Ford Transit Custom 2,2 Dci gekozen. Deze is in februari 2015 geleverd. Ook mede door het feit dat ik in die periode een grote order aan een Ford erkend schadebedrijf
had geschreven en de bus bijna met gesloten beurzen kon worden aangeschaft.
Afbeelding Afbeelding
Deze bus heb ik momenteel nog en heeft nu ongeveer 275.000 Km gelopen. Ook met deze bus nog geen grote reparaties gehad op 1
defecte verstuiver (die in het uitlaatspruitstuk voor de roetregeneratie) Deze bus heeft maar een nadeel en dat is z'n korte wielbasis, verkeersdrempels moet je echt rustig nemen anders is je lading even gerangschikt. Achteraf gezien had ik voor de verlengde versie moeten gaan. Einde dit jaar zal ik naar een opvolger uit moeten kijken. Heb nog geen idee wat het gaat worden, ga in het najaar wel eens oriënteren. Een ding is wel zeker het moet een automaat worden. Misschien toch eens een VW transporter proberen, ook al omdat we tegenwoordig veel VW gehomologeerde apparatuur verkopen :D


23 jul 2020 8:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Het grote ‘Welk bussie rij jij‘-topic
3x T5, 1x T6 en een Crafter.
De Crafter is een hopeloos ding 120k gelopen en ontzettend veel ellende mee gehad. Is de beruchte Bi-turbo 180pk.
Transporters zijn redelijk probleemloos, hoewel er nu eentje met een versleten nokkenas bij de garage staat na 250k.
Privé een T5 California gehad, ook behoorlijk mee afgezien.

Eind dit jaar komt de Toyota ProAce uit, 100% elektrisch. Dan stappen we daar op over.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


23 jul 2020 12:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Het grote ‘Welk bussie rij jij‘-topic
3 jaar een T5 gehad. 180 pk en denk ik net op tijd de EGR laten dichtzetten om de bekende "hoon"problemen vd cilinders te voorkomen.
Rijdt, remt en stuurt super, maar volgeladen met gereedschap en banden en dan nog een aanhanger erachter die 2500kg weegt is toch al snel teveel voor een 2 liter 4-cil.
Daarvoor had ik een Land Cruiser HDJ 80 24V TD uit 1995. Een topper die ik bij 550000 km weg heb gedaan. Doet het altijd, maar kost een vermogen aan onderhoud en brandstof. Gelukkig in de 7 jaar (en 300000 km) die ik 'm heb gehad maar 1000,- afgeschreven en was vooral leuk voor de bijtelling op dagwaarde.
Land Cruisers zijn goed maar stervens duur inmiddels. Zeker de 6 of 8 pitters.
Inmiddels overgestapt naar een Discovery 3 van 2010. Ik weet het, een gewaagde stap, maar tot op heden 12000 probleemloze km's waarvan zeker 6000 met de aanhanger (met bandenrek).


23 jul 2020 13:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Het grote ‘Welk bussie rij jij‘-topic
Waarom is onderhoud aan een Landcruiser zo duur? is toch simpele techniek?
_________________________________________
GREEN IS GOOD


23 jul 2020 13:44
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Het grote ‘Welk bussie rij jij‘-topic
Hier een T5 gehad .... maar niet lang genoeg om 'm met een leuk Porsche logo te laten bestickeren ...

Afbeelding

Particulier (in NL) een "bussie" rijden is duurder dan een leuke "middenklasser" met meer/betere performance :|


23 jul 2020 13:47
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Het grote ‘Welk bussie rij jij‘-topic
Telt mijn v8 tractor ook als busje? :mrgreen:

77294

77293


23 jul 2020 14:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Het grote ‘Welk bussie rij jij‘-topic
Cazzo Super Veloce schreef:
Waarom is onderhoud aan een Landcruiser zo duur? is toch simpele techniek?

Iedere 15k km nieuywe olie en filters (volges boekje om de 5k)
Versnellingbak om de 30k km want wordt 150 graden met een beetje doorrijden
Verbruik tussen de 1:8 en `1:5
De starre assen en de fusees hebben regalmatig revisie onderhoud nodig
stuurpomp verbuikte 1,5 liter per jaar. voor reparatie moet de halve motor uit elkaar
met 3000 kg hebben de remmen het zwaar
Alle onderdelen zijn duur, zo kost een krukaspoelie gewoon 550,-
Probleem is dat iedereen denkt dat ze onverslijtbaar zijn en daarom niet of nauwelijks onderhoud uitvoeren
Leukste anekdote is toch wel dat beide v-snaren afbraken midden in de nacht in OOstenrijkop een bergpas en we nog 80 km moesten rijden. Ik had ze wel bij me, maar geen gereedschap. Zonder waterpomp en zonder dynamo toch maar doorgereden. Met 2 120 Ah accu's geen probleem en ook de motortemp liep maar een beetje op. Gewoon in iets meer dan een uur gehaald. Ik denk dat een moderne auto na 10 km al was vastgelopen.


23 jul 2020 14:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Het grote ‘Welk bussie rij jij‘-topic
Dat was vooral naar beneden rijden, gok ik.
Maar zegt zeker wat over de kwaliteit van Landcruisers.
Zit wel eens te denken aan een 100 voor rond het huis, geen lange afstanden.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


23 jul 2020 15:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: Het grote ‘Welk bussie rij jij‘-topic
Citaat:
Heb nog geen idee wat het gaat worden, ga in het najaar wel eens oriënteren. Een ding is wel zeker het moet een automaat worden. Misschien toch eens een VW transporter proberen, ook al omdat we tegenwoordig veel VW gehomologeerde apparatuur verkopen


Nou gisteren is de kogel door de kerk gegaan en is deze bus aangeschaft door m'n werkgever als opvolger voor m'n huidige bus die nu op
311.000 km staat en wat kuren begon te vertonen (startblokkering bleef erop staan :evil: )
Afbeelding
Gelukkig eentje op voorraad kunnen vinden die naar m'n zin was, want levertijden gaan nergens meer over ( 6 maanden :shock: ) Lengte 2 vanwege
de langere wielbasis en een dikke diesel (185 PK 8) ) met automaat. We kunnen weer even vooruit :ba: Die rare sport striping gaat er gelukkig af :D


08 mei 2021 14:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Het grote ‘Welk bussie rij jij‘-topic
Spoiler op t dak en rode striping aan de zijkant: bus van het (Willem)B-team ;-)
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


08 mei 2021 15:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht Re: Het grote ‘Welk bussie rij jij‘-topic
Ik rij nu een transit custom 2.2 met 155 pk.
Nog nooit wat aan gehad echt een super bus.
Zeker gezien wat je krijgt voor je geld.
Vw en mercedes vind ik veel teduur.
Ze belde voor de nieuwe vito, die kunnen ze onder de 35.000 niet leveren en is ook nog kleiner.


08 mei 2021 16:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: Het grote ‘Welk bussie rij jij‘-topic
@Anton964 ik heb nu een 125 Pk Custom uit 2015 en die is ook goed bevallen, er is in 6 jaar en 310.000 km
alleen een verstuiver van het regeneratiesysteem gesneuveld. Verder alleen normaal onderhoud en de (vak-) garage
waar ie in onderhoud is klaagt dat ze "geen reet" aan m'n bus kunnen verdienen :mrgreen:

Heb alleen de pech gehad dat de ontvanger van de startblokkering kapot ging, maar dat vergeef ik de bus wel na
zoveel starts.

Ik heb als opvolger nog even naar VW gekeken maar die viel eigenlijk al heel snel af op advies van de Vakgarage (veel problemen)
net als een Vito vanwege wat jij ook aangeeft...... kleiner.


08 mei 2021 19:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
Bericht Re: Het grote ‘Welk bussie rij jij‘-topic
Hier hebben we een Renault master 2.8 dti,meestal met 2 pk extra :mrgreen:
38879
_________________________________________
Een vriendelijk woord kost niets!
www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA


08 mei 2021 19:26
Profiel Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Het grote ‘Welk bussie rij jij‘-topic
Wel apart dat’ie met 2 Pk extra langzamer gaat :D


08 mei 2021 20:19
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
Bericht Re: Het grote ‘Welk bussie rij jij‘-topic
Dat komt omdat ze er achterstevoren in staan 8) :wink: :mrgreen:
_________________________________________
Een vriendelijk woord kost niets!
www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA


08 mei 2021 21:26
Profiel Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Het grote ‘Welk bussie rij jij‘-topic
:ba: :thumleft:
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


08 mei 2021 21:48
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Het grote ‘Welk bussie rij jij‘-topic
anton964 schreef:
Vw en mercedes vind ik veel teduur.


Mercedes weet ik niet, maar VW zeker wel. Maar ze zijn zo mooi meneer.
Alhoewel, telkens je je nieuwe bussie gaat afhalen met die iele stalen velgjes, met daarop die ballonbanden, terwijl de rest van de combinatie high as verrek staat, is het altijd even slikken van "heb ik hier nou ZOVEEL geld voor uitgegeven?".
Elke keer denk ik "nu is't de laatste", maar elke keer keer ik terug. Heb de Ford ook bekeken maar vond 'm dan te hoog en te smal ivm het vierkante blokje dat een T5/6 toch altijd is. Verticale achterlichten van de Ford zullen daar zeker toe bijdragen. Mercedes vond ik de max indertijd met hun eerste Vito, daarna hebben ze het smoelwerk te hard willen laten lijken op een personenwagen en viel de bewondering weg.

De huidige wordt 2 jaar, zal daar nog effe verder mee moeten, alhoewel het soms kriebelt om wéér een andere te kopen, T6 vanzelfsprekend want, net als bij de 911 weet je dat je geript wordt, maar 't is dat of niks. Ik mag de mooiste, snelste, speciaalste Boxster, Cayman, ... hebben, toch ga ik altijd naar een 911 blijven kijken. 't Zelfde geldt voor de busjes, iets anders kopen dan een T6 = telkens een beetje hartpijn als je er dan toch eentje ziet passeren.

Dit gezegd zijnde: congrats Willem want het is waarschijnlijk de betere, comfortabelere keuze :thumleft: alleen niet voor mij :oops:
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


09 mei 2021 11:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: Het grote ‘Welk bussie rij jij‘-topic
Citaat:
de betere, comfortabelere keuze


Klopt, ik zit qua tijd meer in de bus dan thuis op de bank :wink:

De automaat werd vanuit de zaak gepromoot :D maar wilde ik nu ook wel graag hebben, de dikke motor (qua Pk's dan :D ) is een keuze
van mijzelf 8) en vond de baas geen probleem. Gelukkig ook autogek dus ik weet zeker dat ik even de sleutels in moet leveren als ik de
eerste keer op de zaak ben met deze bus :drive:


Laatst bijgewerkt door WillemB op 09 mei 2021 11:31, in totaal 1 keer bewerkt.



09 mei 2021 11:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Het grote ‘Welk bussie rij jij‘-topic
En dan moet je werkplek in orde zijn. Als je de hele dag in slechte stoelen zit krijg je last van je rug.


09 mei 2021 11:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: Het grote ‘Welk bussie rij jij‘-topic
Daarom heb ik, omdat ik altijd al vanuit thuis werk en zelden op de zaak ben, ook thuis een aangemeten bureaustoel staan vandezaak :D

Gelukkig voor in de auto nog geen noodzaak gehad van een speciale stoel. Ik zet altijd wel het laadschot iets verder naar achteren zodat ik
wat meer ruimte tot verstellen heb van de bestuurdersstoel :!:


09 mei 2021 12:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Het grote ‘Welk bussie rij jij‘-topic
Jij hebt volgens mij, net als ik, ook heel lange benen.


09 mei 2021 16:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: Het grote ‘Welk bussie rij jij‘-topic
Klopt en daar zit ook mijn "probleem" niet in m'n rug maar slechte knieën...... :flush:

Ik ben tussen m'n 12e en 14e naar 2 meter doorgeschoten, je lacht je dood als je klasse foto's uit die tijd ziet van mij..... steek overal
boven uit inclusief de docent :lol:


09 mei 2021 18:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Het grote ‘Welk bussie rij jij‘-topic
WillemB schreef:

Ik heb als opvolger nog even naar VW gekeken maar die viel eigenlijk al heel snel af op advies van de Vakgarage (veel problemen)


He Tilt!, hier overheen gelezen? :popcorn:

Tilt! schreef:
net als bij de 911 weet je dat je geript wordt,


Meuk voor de hoofdprijs, je moet het willen :lol:

Hier nog 3 te gaan en dan ben ik VAG-Vrij, heerlijk, een moment om naar uit te kijken 8)
_________________________________________
GREEN IS GOOD


10 mei 2021 9:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Het grote ‘Welk bussie rij jij‘-topic
Cazzo Super Veloce schreef:
WillemB schreef:

Ik heb als opvolger nog even naar VW gekeken maar die viel eigenlijk al heel snel af op advies van de Vakgarage (veel problemen)


He Tilt!, hier overheen gelezen? :popcorn:

Nee, maar ja, 't zelfde gedoe als toen de 996 uitkwam en "de mannekes" er niet mee overweg konden. Brengen ze eindelijk eens een deftig busje uit (nvdr: de T5) en alle boeren op klompen die hun T3 en T4 gewoon zijn met 5pk die niet vooruit te branden zijn, kunnen er niet mee om.

Cazzo Super Veloce schreef:
Tilt! schreef:
net als bij de 911 weet je dat je geript wordt,


Meuk voor de hoofdprijs, je moet het willen :lol:

Hier nog 3 te gaan en dan ben ik VAG-Vrij, heerlijk, een moment om naar uit te kijken 8)

In jouw plaats zou ik uitkijken naar een wagen die ergens op lijkt ipv eentje waarvan het kleimodel bij de ontwikkeling een paar keer op zijn smoeltje gevallen is :salut: :mrgreen:
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


10 mei 2021 12:16
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 51 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.