Sinds 2008 bij m'n huidige werkgever waar het eigenlijk standaard is dat buitendienst medewerkers
een "busje" rijden i.v.m. het meenemen van apparatuur die wij zelf afleveren.
De eerste was een Peugeot Expert uit 2002, overgenomen van m'n voorganger, waar ik 3 maanden (tot januari 2009)
in heb gereden. In die 3 maanden 1 probleem gehad, de startblokkering bleef er in eens op staan

. Omdat de
Peugeot er toch uit ging is dit tijdelijk opgelost door deze uit te laten schakelen d.m.v. het inschakelen van de stadsverlichting. Dit
had een beetje aparte startprocedure tot gevolg..... voorgloeien, stadslicht aanzetten en dan starten

In januari 2009 z'n opvolger gekregen die ik zelf uitgezocht had, een Renault Trafic L1H1 1.9Dci

Met deze bus 6 jaar gereden, alleen beurtjes, remmen en banden gehad. Vrij in het begin is de turbodruk
sensor vervangen en later nog een keer de schakelkabels (de kunststof bevestigingsnokken van de schakelkabels braken af
bij de bak) Een bekende kwaal....gelukkig gebeurde het net voor een rotonde en kon ik in z'n 2 de Renault Dealer bereiken die
een provisorische reparatie uitvoerde met T-rips en ik kon weer verder..
Tegen het einde van 2014 was de Renault aan vervanging toe, bijna 6 jaar oud en 320.000 Km op de klok. Uiteindelijk
voor een Ford Transit Custom 2,2 Dci gekozen. Deze is in februari 2015 geleverd. Ook mede door het feit dat ik in die periode een grote order aan een Ford erkend schadebedrijf
had geschreven en de bus bijna met gesloten beurzen kon worden aangeschaft.

Deze bus heb ik momenteel nog en heeft nu ongeveer 275.000 Km gelopen. Ook met deze bus nog geen grote reparaties gehad op 1
defecte verstuiver (die in het uitlaatspruitstuk voor de roetregeneratie) Deze bus heeft maar een nadeel en dat is z'n korte wielbasis, verkeersdrempels moet je echt rustig nemen anders is je lading even gerangschikt. Achteraf gezien had ik voor de verlengde versie moeten gaan. Einde dit jaar zal ik naar een opvolger uit moeten kijken. Heb nog geen idee wat het gaat worden, ga in het najaar wel eens oriënteren. Een ding is wel zeker het moet een automaat worden. Misschien toch eens een VW transporter proberen, ook al omdat we tegenwoordig veel VW gehomologeerde apparatuur verkopen
