Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 24 apr 2024 6:38



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2500 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 100  Volgende
Wel of geen inenting tegen covid 19 - Deel I 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
horn schreef:
Kunnen we geciviliseerd over een non-Porsche onderwerp praten met het respect dat andere mensen ergens anders over kunnen denken? Het is niet de bedoeling mensen uit 'het andere kamp' te bekeren, overtuigen of veroordelen. Als dat kan blijft het topic open, anders gaan we weer door over Porsche. :salut:


Ik ben bang dat je de afloop eigenlijk al weet........


24 nov 2020 10:34
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
We hebben al gezien dat er een goed debat gevoerd kunnen worden op dit forum zonder elkaar te gaan beledigen, dus ik heb nog hoop dat dit een interessant gesprek kunnen worden. Maar in alle eerlijkheid, Ik zie ook liefs dit soort topics niet trenden op een forum over onze echte passie...Porsche :drive:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


24 nov 2020 10:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Alles heeft zijn voor en tegen. Op dit moment weet ik nog niet of ik me laat vaccineren. Mag dat antwoord ook?

Wat ik heel erg vreemd vind is dan normaal een vaccin/medicijn enige jaren getest dient te worden voordat het goed gekeurd wordt.
Nu kan alles in eens veel sneller, is het dan nog veilig? Ik denk het wel, maar ja dat is een aanname van mij.

Verder vindt ik het echt niet kunnen dat wanneer iemand niet gevaccineerd is deze dan de toegang geweigerd wordt. Jullie kunnen denk ik zelf wel bedenken waarom ik dit vindt.
_________________________________________
Mvg,

René


24 nov 2020 10:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Jongens wat een lastig verhaal weer. Ook ik vind het een dilemma. Je zou misschien een vergelijk kunnen maken met de mensen die hun kinderen uit geloofsovertuiging niet laten inenten tegen de bekende DTP enz. Zou een ieder die er nu voor kiest zich niet tegen COVID-19 in te laten enten en het belachelijk vindt dat je dan niet het vliegtuig in mag stappen dan wel zijn/haar kind naar de crèche brengen als je weet dat er een aantal kinderen in de groep niet zijn ingeënt? Ik heb het antwoord ook niet. Kan alleen maar zeggen: wees een beetje lief voor elkaar.
_________________________________________
992 4S Cabrio / Taycan 4S


24 nov 2020 11:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
MY00 schreef:
Verder vindt ik het echt niet kunnen dat wanneer iemand niet gevaccineerd is deze dan de toegang geweigerd wordt. Jullie kunnen denk ik zelf wel bedenken waarom ik dit vindt.


100% mee eens!

Of iemand wel of niet wil vaccineren moet ieders eigen keuze zijn :thumleft:
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


24 nov 2020 11:09
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
MY00 schreef:
Wat ik heel erg vreemd vind is dan normaal een vaccin/medicijn enige jaren getest dient te worden voordat het goed gekeurd wordt.
Nu kan alles in eens veel sneller, is het dan nog veilig? Ik denk het wel, maar ja dat is een aanname van mij.


Dié vraag zat ik ook mee, zeker gezien ze in 30 jaar nog geen HIV vaccine hebben en ze ruim 40 jaar over de Ebola vaccine hebben gedaan. Maar waarom het nu zo snel gaan zit hem in twee dingen volgens mij; Wereldbelang en investeringsdrift.

Voor het eerst in een hele lange tijd, en zeker sinds het begin van vaccinatie, is er een virus die ieder persoon op aarde raken en ieder economie een mokerslag hebben gegeven. Het gevolg is dat er een gigantisch hoeveelheid research is losgelaten op COVID-19. De moderne onderzoek platformen maakt het mogelijk om razendsnel ontdekkingen onderling te delen met andere onderzoekers en zo kunnen we versneld leren.

Met dat kennis hebben ze de ontwikkeltraject in elkaar kunnen schuiven, want meestal loop het process voor een vaccine in serie, dus alles die je normaal moeten doen bij het ontwikkeling van een vaccine is dan ook voor COVID-19 gedaan, alleen in elkaar geschoven.

Het enigste risico die ik zien is dat ze niet heel goed kunnen voorspellen wat de langdurige effect van het vaccine is, want dat kan je niet in elkaar schuiven. Maar we weten inmiddels wel dat de gevolgen van een COVID-19 infectie je ook mogelijk jaren kunnen achtervolgen.

Dus de keuze die je moeten maken is, welke risico je voor jezelf groter inschatten. Bijwerking van een vaccine of gevolgen van een ziektebed.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


24 nov 2020 11:17
Profiel
PorscheForum Rakker
987 Cayman S Cup
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Ik heb recentelijk in de kwaliteitsmedia prima uitgelegd zien worden waarom deze covid-vaccins zo snel ontwikkeld konden worden.

Ik zie uit naar de dag dat ik het krijg.


24 nov 2020 12:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
horn schreef:
…..anders gaan we weer door over Porsche. :salut:

Daar kun je anders ook behoorlijk ziek van worden :mrgreen:
_________________________________________
Een vriendelijk woord kost niets!
www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA


24 nov 2020 12:15
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
De snelle ontwikkeling begrijp ik ook wel. Maar het effect op de lange termijn kun je niet versnellen. Zoals ook al reeds beschreven is door Johann.
_________________________________________
Mvg,

René


24 nov 2020 12:16
Profiel
PorscheForum Rakker
987 Cayman S Cup
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
De lange-termijn gevolgen van het niet hebben van een gevaccineerde populatie gaan nog veel erger zijn.

We moeten wel. "Beggars can't be choosers."


24 nov 2020 12:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S
Goedereede
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Eens, vaccin is klaar, kosten vallen mee, 10 euro pp ongeveer. Deze onzin heeft lang genoeg geduurd. Ik ben 35, kom wss niet eens aan de beurt, als alle ouderen en zieken en zorgpersoneel is geweest, is het virus wss wel weg.

Maar de grote vraag is, hoe gaan we hier in de toekomst mee om? Er zijn nog honderden potentieel gevaarlijke virussen die van dieren naar mensen zouden kunnen muteren. De WHO heeft hier 10 jaar geleden al voor gewaarschuwd, de nieuwe pandemie wordt veroorzaakt door zitten, slechte gezondheid en weerstand.

Ben bang dat als covid straks weg is, dit snel vergeten wordt, en dat het wachten is op de volgende. :roll:


24 nov 2020 12:34
Profiel
PorscheForum Rakker
987 Cayman S Cup
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
ATanis schreef:
Ben bang dat als covid straks weg is, dit snel vergeten wordt, en dat het wachten is op de volgende. :roll:


Yup denk dat we moeten beginnen met het drastisch inperken van vliegverkeer, door dat ook eindelijk véél duurder te maken. "The global village" blijkt niet echt prettig bewoonbaar :)


24 nov 2020 12:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera 4S
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
ATanis schreef:
Eens, vaccin is klaar, kosten vallen mee, 10 euro pp ongeveer. Deze onzin heeft lang genoeg geduurd. Ik ben 35, kom wss niet eens aan de beurt, als alle ouderen en zieken en zorgpersoneel is geweest, is het virus wss wel weg.

Ben bang dat als covid straks weg is, dit snel vergeten wordt, en dat het wachten is op de volgende. :roll:


Hier maak je volgens mij wel een fout.. Covid 19 is een griep variant welke zich constant blijft muteren / ontwikkelen.
Net zoals de huidige griep prik loop je constant een jaartje achter, maw de griep prik die zojuist gegeven is is enkel voor de griep zoals hij er in 2019 was, de griep prik die volgend jaar gegeven wordt is enkel voor de griep zoals hij er in 2020 was.
Dit zal zeer waarschijnlijk voor Covid 19 ook een terugkomend taffareel worden.

Of ik hem zou nemen of niet ben ik eerlijk gezegd nog niet over uit, zou ik in de catagorie +60 vallen zou ik vooraan in de rij staan, die maken wss de lange termijn bijwerkingen niet meer mee, maar ik ben begin 30 op dit moment. Wanneer ik hem "nu" zou nemen zou dit vooral uit respect naar de medemens zijn..

Ik vind overigens het registreren hiervan en personen uitsluiten van bepaalde "delen" in de samenleving zoals theaters, musea's ect. echt 100 stappen terug de middeleeuwen in. heel cru gezegd is het risico alleen voor zichzelf toch? want als jij je ingeent hebt ben je toch niet meer vatbaar?
_________________________________________
vroem vroem.......


24 nov 2020 12:56
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
arenarood schreef:
horn schreef:
…..anders gaan we weer door over Porsche. :salut:

Daar kun je anders ook behoorlijk ziek van worden :mrgreen:


En de kosten van die ziekte worden niet vergoed door een ziektekostenverzekeraar. Veuls te duur :D


24 nov 2020 12:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Johann schreef:
MY00 schreef:
Wat ik heel erg vreemd vind is dan normaal een vaccin/medicijn enige jaren getest dient te worden voordat het goed gekeurd wordt.
Nu kan alles in eens veel sneller, is het dan nog veilig? Ik denk het wel, maar ja dat is een aanname van mij.


Dié vraag zat ik ook mee, zeker gezien ze in 30 jaar nog geen HIV vaccine hebben en ze ruim 40 jaar over de Ebola vaccine hebben gedaan. Maar waarom het nu zo snel gaan zit hem in twee dingen volgens mij; Wereldbelang en investeringsdrift.

Voor het eerst in een hele lange tijd, en zeker sinds het begin van vaccinatie, is er een virus die ieder persoon op aarde raken en ieder economie een mokerslag hebben gegeven. Het gevolg is dat er een gigantisch hoeveelheid research is losgelaten op COVID-19. De moderne onderzoek platformen maakt het mogelijk om razendsnel ontdekkingen onderling te delen met andere onderzoekers en zo kunnen we versneld leren.

Met dat kennis hebben ze de ontwikkeltraject in elkaar kunnen schuiven, want meestal loop het process voor een vaccine in serie, dus alles die je normaal moeten doen bij het ontwikkeling van een vaccine is dan ook voor COVID-19 gedaan, alleen in elkaar geschoven.

Het enigste risico die ik zien is dat ze niet heel goed kunnen voorspellen wat de langdurige effect van het vaccine is, want dat kan je niet in elkaar schuiven. Maar we weten inmiddels wel dat de gevolgen van een COVID-19 infectie je ook mogelijk jaren kunnen achtervolgen.

Dus het keuze die je moeten maken is, welke risico je voor jezelf groter inschatten. Bijwerking van een vaccine of gevolgen van een ziektebed.


Heel simpel en kort samengevat. De vaccins voor COVID-19 konden in de basis worden gebaseerd op voorwerk dat al jaren eerder is opgestart tbv andere eerdere virusinfecties en vaccins en goedkeuringsprocedures kunnen vanwege de urgentie sneller worden doorlopen. En wat ik er verder van begrijp is dat het verder ontwikkelen van een vaccin voor het COVID-19 virus relatief makkelijk is en niet zeer complex omdat bekend was obv welke (eiwit) eigenschappen dit kon gebeuren.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


24 nov 2020 13:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911, 996 Carrera Coupe
Soest
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Links om of rechts om in een rechtsstaat mag het niet zo zijn dat je verplicht gesteld mag/kan worden om een vaccinatie, waarvan geen garantie kan worden afgegeven op de veiligheid!
De vaccinatie wedloop wordt al ongeloofwaardig met de stellingen van 95-99% effectief en veilig :scratch: :scratch: :scratch:
Er bestaat geen enkel medicijn met dergelijke cijfers en nu met enkele maanden “BINGO”???????????
Kortom ieder moet hierin onvoorwaardelijk zijn eigen afwegingen/keuze kunnen/mogen maken.


24 nov 2020 13:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Ruviano schreef:
als er termen als het nieuwe fascisme gebruikt moeten worden om je argumenten kracht bij te zetten is er wat mij betreft al een grens overschreden.... ik ga het topic verder niet meer bekijken. Wat betreft de vraag inzake vaccinatie, ja graag. Al moet men er niet vanuit gaan dat vaccinatie zalig makend is en alles oplost...


+1

Heeft voor mij weinig met “andere meningen” meer te maken als ik in hele reactie epistels termen als facisme tegenkom. Ik zoek wel weer andere topics op.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


24 nov 2020 14:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Ook ik heb nagedacht over wel of niet vaccineren. Eén van mijn kinderen valt in een risicogroep en moet zowieso.
Mijn vrouw en ik hebben een contact beroep in de zorg en twijfelen.
Er is niets bekend over lange termijn effecten. Aan de andere kant kan het op de huidige manier (zonder vaccin) nog jaren duren voor Covid onder controle is.
Als niemand het vaccin zou nemen dus ook.
Ik denk dat een dergelijke situatie voor de maatschappij/economie verstrekkende gevolgen heeft en dus eigenlijk ook geen optie is.
Als ik alles tegen elkaar afweeg neig ik ernaar om het wel te doen.


24 nov 2020 14:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Ach, de afgelopen jaren al zoveel rotzooi in mn lijf gehad, dit kan er ook nog wel bij.
Los daarvan heb ik gewoon vertrouwen in de toelatingsprocedures. Inenten dus!
_________________________________________
GREEN IS GOOD


24 nov 2020 15:22
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Heb jij niet al genoeg anti-lichamen voor deze ronde :?:


24 nov 2020 15:27
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Nee, helaas door immunotherapie geen opbouw anti-stoffen.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


24 nov 2020 16:02
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Spijtig :!: :(


24 nov 2020 16:29
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
wanneer ze de hele regering inclusief familie en het gehele koningshuis even op een rijtje zetten en voor de camera live vaccineren, dan ga ik ook wel een prikje halen. anders kijk ik nog ff de kat uit de boom denk ik. :mrgreen:
_________________________________________
footers zuigen! :D


24 nov 2020 16:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Alleen dan?

Krijgt Maxima een prik in dr billen dan ga ik wel even kijken :mrgreen:
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


24 nov 2020 16:56
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Ik ben er voor mezelf eerlijk gezegd nog niet uit..

Maar hoorde deze stelling van een vriend en vond hem wel sterk/grappig.
_________________________________________
footers zuigen! :D


24 nov 2020 17:04
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2500 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 100  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.