Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 apr 2024 5:17



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2500 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 100  Volgende
Wel of geen inenting tegen covid 19 - Deel I 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Ik las net op twitter een bericht van de GGD met goed nieuws voor degene die graag ingeënt willen worden maar nog niet in de "eerste lichting" van januari zitten.

:scratch: Indien blijkt dat de vaccins die snel beschikbaar komen ongeschikt zijn voor de risicogroepen kunnen de vaccins worden gebruikt voor andere grote groepen.
:scratch:

Afbeelding

Dus als er teveel ellende / doden wordt veroorzaakt bij de mensen met een risico dan kan het in mensen zonder "risico" gespoten worden?


of lees ik nu iets wat ik "eigenlijk" wilde lezen?

:popcorn:


03 dec 2020 15:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
MarcoB schreef:
Je lijkt wel een Jehova

Daar moet je juist een 'believer' voor zijn ;) en daar gaat deze situatie aardig op lijken. Een soort godsdienstwaanzin, en dat bedoelde ik met het herhalen van historie.
Hersenspoelen is niet zo moeilijk hoor. Hoeveel zijn er inmiddels overleden aan Covid op dit forum? Voor zover ik weet 100% herstel, en dat zonder vaccin :wink:
Statistisch gezien (volgens voorspellingen van 'jullie vriendjes') hadden dat er al een aanzienlijk aantal moeten zijn, toch?
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


03 dec 2020 16:00
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Nog een leuke, op eenvandaag/avrotros over het (mee) inspuiten van Nano-chips :scratch: :scratch:


'Nederland moet allianties smeden'

Voor Nederland geldt ook dat het straks een uitdaging kan worden om aan het vaccin te komen. De ervaring van de strijd om de mondkapjes eerder dit jaar leert dat wij als klein land betrekkelijk weinig in de melk te brokkelen hebben. Daarom moeten wij allianties smeden met andere landen vindt oud-minister van Buitenlandse Zaken Uri Rosenthal.

"Wij moeten betrouwbare partners zoeken waarmee we zoveel mogelijk samen kunnen werken. Dan moeten we ook zorgen dat we wat te bieden hebben. Wij zijn niet sterk in het produceren van miljarden vaccins, maar we zijn wel sterk in nanotechnologie bijvoorbeeld. Dus het zou dan onze chips voor hun vaccins kunnen worden. Dat is een heel bekend punt in internationale handel," aldus Rosenthal.


03 dec 2020 16:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Dat bericht van 6 maanden geleden bedoel je. Er is idd genoeg online te vinden, als je je verveelt. ;-)
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


03 dec 2020 16:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
steef schreef:
MarcoB schreef:
Je lijkt wel een Jehova

Daar moet je juist een 'believer' voor zijn ;) en daar gaat deze situatie aardig op lijken. Een soort godsdienstwaanzin, en dat bedoelde ik met het herhalen van historie.
Hersenspoelen is niet zo moeilijk hoor. Hoeveel zijn er inmiddels overleden aan Covid op dit forum? Voor zover ik weet 100% herstel, en dat zonder vaccin :wink:
Statistisch gezien (volgens voorspellingen van 'jullie vriendjes') hadden dat er al een aanzienlijk aantal moeten zijn, toch?


Aan deze zijde 2 collega's verloren aan Corona. Man van 62 en vrouw van 33 (ja je leest het goed). 3 collega's voor lange tijd uit de running door long problemen (geen van de 3 rokers). 1 van deze 3 collega's heeft tevens verlammingsverschijnselen die mogelijk te relateren zijn aan Covid (niet aangetoond). Ik praat over een organisatie van 70 medewerkers.


03 dec 2020 17:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Ik heb een rondvraag gehouden onder mijn 60 + collega’ s echter de meeste twijfelen ook nog steeds.........
Blijft lastige keus
_________________________________________
don't drive faster than your guardian angel can fly


03 dec 2020 17:53
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Uitsluiting voor mensen die zich niet willen laten vaccineren gebeuren toch al?
Volgens mij mogen bijv. Kinderdagverblijven kinderen weren die niet ingeënt zijn (DKTP).

Mensen die zich niet laten inenten en een ander besmetten moeten opgepakt worden voor poging tot doodslag/dood door schuld etc. :popcorn: :mrgreen:
_________________________________________
footers zuigen! :D


03 dec 2020 22:39
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Taco, ben je nu al dronken? of ben je proefpersoon geweest bij de vaccin test en hebben ze de Nano chips met 5G geactiveerd :mrgreen: :mrgreen:


03 dec 2020 22:41
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Citaat:
Taco, ben je nu al dronken?


niet nu al, nog steeds :mrgreen:

mijn ongevraagde/ongezoute mening over het vaccineren tegen Covid?

Blijf voorzichtig met het virus maar ook met met het vaccin. Iedereen moet voor zichzelf bepalen welke risico's zwaarder wegen. Een versneld op de markt gebracht vaccin vs het grotere risico op infectie met Covid. Lees je goed in en laat je adviseren door mensen die verstand hebben van medische biologie.

voor de rest:
Blijf streven om menselijk te blijven en geef mensen de ruimte, ook al ben je het niet met elkaar eens. Niemand heeft om dit virus gevraagd maar iedereen heeft ermee te maken. Mensen reageren nou eenmaal niet hetzelfde op problemen. Blijf ook proberen om zoveel mogelijk de gestelde regels te volgen, ook al ben je het er niet (volledig) mee eens. Wees sociaal in deze tijd en stop met het maken van statements en het schoppen tegen alles en iedereen. Dit polariseert de samenleving alleen maar en voegt niets toe. De maatschappij is al hard genoeg zonder Covid. Verder, blijf je gezond verstand gebruiken en wees wat coulanter naar je medemens. Doe is lief......

Dit is slechts mijn mening en daar mag je het mee oneens zijn natuurlijk. Ik begrijp ook wel dat niet iedereen het geluk heeft gehad zo interligent geboren te zijn als ik. :mrgreen:
_________________________________________
footers zuigen! :D


04 dec 2020 10:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Ik ben blij dat ik niet zo interligent ben idd. :mrgreen:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


04 dec 2020 12:06
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
:wink: :mrgreen:
_________________________________________
footers zuigen! :D


04 dec 2020 12:19
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
horn schreef:
Wat mij betreft mag iedereen daar wat vinden. Zit ik niet mee. Ik erger me vooral aan die jehova-achtige bijdragen vanuit beide kampen die - soms op de meest lompe manieren - het 'andere kamp' van hun gelijk proberen te overtuigen. Hier, op social media, in tv-programma's etc. Lees je in, verdiep je in de beschikbare informatie en achtergronden en trek je conclusies. En baseer daar je acties en mening op. En laat anderen de ruimte om tot andere conclusies te komen.

Mensen worden überhaupt steeds asocialer en egoïstischer. Dat de laatste maanden de lontjes ook steeds korter worden maakt mensen er niet mooier op. Gewoon ruzie in de plaatselijke Appie maken. Get a life.


Helemaal mee eens :thumleft:


04 dec 2020 12:40
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Cazzo Super Veloce schreef:
horn schreef:
Cazzo Super Veloce schreef:
Prima, maar dan ook de consequentie aanvaarden; niet naar het ziekenhuis als je (dood-)ziek wordt van Corona.
Neem je tenminste niet de plaats in van mensen die wel verantwoordelijkheidsgevoel hebben.

^^ dit bedoel ik dus. Als je je niet laat vaccineren kan je daar een goede reden voor hebben. Wil niet zeggen dat je geen verantwoordelijkheidsgevoel hebt. Volledig misplaatst verwijt.
Zolang iemand die besluit zich niet te laten vaccineren jou niet van 50 cm in je gezicht gaat lopen hoesten maar zich netjes aan de afgekondigde maatregelen houdt, heeft hij het goed recht zich niet te laten vaccineren.


Besmettingen kunnen op allerlei manieren plaats vinden. Bijvoorbeeld via een deurklink.
Hoesten is slechts 1 van de manieren van overdracht.
Als je je niet laat vaccineren, neem je bewust het risico om anderen te besmetten, moet je ook de consequenties voor jezelf dragen. Mijn mening.


Hoe gaan we dan om met mensen die; roken, in het weekend een sport beoefenen en een been o.i.d. breken, teveel drinken, zonder gordel in de auto rijden, bungyjumpen, ongezond eten enz enz. Allemaal eigen keuzes die mensen maken waarbij anderen een risico lopen of de maatschappij belast wordt. Gaan we die allemaal "opruimen" of op een eilandje stoppen ?


04 dec 2020 12:47
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
MarkS schreef:
Volgens mij was die trend al ingezet ruim voor Corona ... en om daar nou de media de schuld van te geven ...


Eerste ben ik met je eens. Tweede; feit is wel dat de MSM in NL grotendeels links georienteerd is en vanuit overheidsgeld in stand gehouden wordt dus "onafhankelijk" ?. 80% van NL zit 's avonds voor "de buis" en laat die info in het bovenkamertje indalen zonder eens kritisch na te denken en alternatieve media te raadplegen. Niet de schuld van de media … ja deels ook waar.


04 dec 2020 12:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
redriver schreef:

Hoe gaan we dan om met mensen die; roken, in het weekend een sport beoefenen en een been o.i.d. breken, teveel drinken, zonder gordel in de auto rijden, bungyjumpen, ongezond eten enz enz. Allemaal eigen keuzes die mensen maken waarbij anderen een risico lopen of de maatschappij belast wordt. Gaan we die allemaal "opruimen" of op een eilandje stoppen ?

Met voetballen of zonder gordel rijden breng je geen andere mensen in gevaar. Eigen risico, nix mis mee.
Roken mag ook bijna nergens meer en terecht.
Van mij mag alles, zolang je maar geen anderen in gevaar brengt of hindert. Doe je dat wel, moet je de consequenties dragen.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


Laatst bijgewerkt door Cazzo Super Veloce op 04 dec 2020 13:15, in totaal 1 keer bewerkt.



04 dec 2020 13:14
Profiel
PorscheForum Rakker
200D automaat bj 77, van Jasser Klavet gekocht.
Immer volle pulle
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Toch het meeste vertrouwen in de Spoetnik-V van Poetin.

Laat iedereen lekker zelf beslissen.
_________________________________________
Geen andere keus dan een ster op de neus.
200D rules, Immer volle pulle.


04 dec 2020 13:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Iemand ergens nog een oude vastgelopen grammofoonplaat liggen?
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


04 dec 2020 14:27
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Cazzo Super Veloce schreef:
Met voetballen of zonder gordel rijden breng je geen andere mensen in gevaar. Eigen risico, nix mis mee.

Maar de vraag is dan wel - in het kader van jouw eerdere reactie - als je zonder gordel rijdt en ergens achterop klapt; moet de ambulance je dan laten liggen of mag je wel naar het ziekenhuis? :scratch:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


04 dec 2020 14:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
horn schreef:
Maar de vraag is dan wel - in het kader van jouw eerdere reactie - als je zonder gordel rijdt en ergens achterop klapt; moet de ambulance je dan laten liggen of mag je wel naar het ziekenhuis? :scratch:

Als er dan prioriteiten moeten worden gehanteerd en er zijn b.v. drie gekwetsten, de twee inzittenden van de auto waar jij, zonder dat je je gordel droeg, achterop geklapt bent en jij, en er zijn maar twee plaatsen in de ambulance, wat is dan de juiste keuze?
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


04 dec 2020 15:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
horn schreef:
Cazzo Super Veloce schreef:
Met voetballen of zonder gordel rijden breng je geen andere mensen in gevaar. Eigen risico, nix mis mee.

Maar de vraag is dan wel - in het kader van jouw eerdere reactie - als je zonder gordel rijdt en ergens achterop klapt; moet de ambulance je dan laten liggen of mag je wel naar het ziekenhuis? :scratch:

Ja, want de ambu of het ziekenhuis mag geen onderscheid maken.
Maar een wedervraag; vind jij het acceptabel dat kankerpatiënten niet geopereerd kunnen worden omdat het ziekenhuis vol ligt met anti-vaxxers?
_________________________________________
GREEN IS GOOD


04 dec 2020 15:25
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Tja, je moet keuzes maken. Of een corona patient zwaarder weegt dan een kankerpatient mbt behandeling is een medische vraag gebaseerd op spoed en noodzaak. Daar heb ik geen verstand van. Of de corona patient gekozen heeft voor wel of niet vaccineren is imho niet relevant. Dit is een vrijwillige keuze, waarbij iemand wmb gewoon het recht op behandeling behoudt.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


04 dec 2020 15:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Als er genoeg mensen gevaccineerd zijn hoeft de arts die keuzes niet te maken :idea:
Dat is waar het hier om draait.


04 dec 2020 15:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera 4S
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Sorry jongens, maar dit gaat helemaal nergens meer over....

Sommige opmerkingen hier zijn echt bijzonder zwart / wit geformuleert, waarbij geen ruimte gelaten wordt voor andere mensen om voor zichzelf te bepalen wat voor hun de juiste weg is.
Ik vind het beoordelen van andermans keuzes en hier consequenties aanhangen eigenlijk wel een grens overgaan en
daarnaast opent dit eindeloze discussies zoals ze hierboven al beginnen waar toch niet een eenduidige conclusie uit gaat komen.
_________________________________________
vroem vroem.......


04 dec 2020 16:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
... zwart/wit ... eindeloze discussies ... geen conclusies

Ja, dat klinkt wel een klein beetje als een forum. :mrgreen:

Ik had zelf eigenlijk stiekem ook wel verwacht dat we samen tot een eenduidige oplossing waren gekomen.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


04 dec 2020 16:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera 4S
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Begrijp mij niet verkeerd Mark, ik vind een discussie prima en zelfs prettig.
Zou wel fijn zijn als dingen onderbouwd worden en waarbij er ruimte is voor andere om iets anders te vinden.
Dit is meer welles nietus spelen, wat ons uiteindelijk nergens naartoe brengt.

Het zou fijn zijn als op basis van die hier bijelkaar gebrachten ideeen, meningen en informatie mensen geholpen kunnen worden met het vormen van hun beslising.

Misschien wat naief van mijn kant :mrgreen: :drive:
_________________________________________
vroem vroem.......


04 dec 2020 16:21
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2500 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 100  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.