Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 26 apr 2024 23:16



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2500 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 100  Volgende
Wel of geen inenting tegen covid 19 - Deel I 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
996 GT2 - 991 Cabrio Project
Sint-Niklaas, Oost-Vlaanderen
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
MarkS schreef:
Hellraiser schreef:
Is hier nu ondertussen al iemand die corona heeft gehad?


Die is/zijn er zeker. En dit is jouw uitnodiging aan diegene om zich hier dan maar te melden? :roll:


Nee, ken gewoon nog niemand die het gehad heeft..


29 dec 2020 12:54
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Ik heb het gehad en ik ken genoeg mensen die het ook gehad hebben :salut:
Ik hoop ook dat de vaccinatie breed gedragen gaat worden en dat we komend voorjaar/zomer weer een beetje een normaal leven kunnen gaan leiden.
Snak naar een biertje op een zonnig terras...
_________________________________________
GREEN IS GOOD


29 dec 2020 13:15
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Mijn tante is vorig week overleden aan Corona, vrijdag positief getest en zondagmorgen 6:13 overleden op de IC. Zo hard kan het gaan :cry:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


29 dec 2020 13:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 "GT3", ex 986S
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Kennis van ons - woont eind van de straat. 41 jr sportlerares - topfit dus... Wel corona in de eerste golf t/m ic aan toe. Is nu nog aan het revalideren...

Dus...
_________________________________________
Approved Detailer Labocosmetica - GlanzDetail


29 dec 2020 13:52
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Gecondoleerd Johann.

Ben vandaag voor het eerst in 3 maanden weer eens op de MTB gestapt. 12km gefietst, moest halverwege even stoppen om uit te rusten.
Voorheen reed ik het dubbele met gemak in 50 minuten. Gaat nog maanden duren voordat ik een beetje op mn oude niveau ben.
Maar ik mag niet klagen, toen ik in het ziekenhuis lag was de afstand van het bed naar het toilet (3m) al bijna onoverbrugbaar...
_________________________________________
GREEN IS GOOD


29 dec 2020 13:54
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Ik begreep op FB anders dat corona niets anders dan een griepje was... :twisted:


Sterkte met het herstel en gecondoleerd Johann.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


29 dec 2020 14:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Ja het is een apart iets, mijn pa 7 weken op ic.
Hij was een van de eerste. Daarna 3 weken op de longafdeling en daarna revalidatie centrum.
Kon niets meer bewegen zelfs zijn vingers niet.
Totaal 4 maanden van huis geweest.
Had niet gedacht dat hij het zou halen maar hij is er nog.
Nu nog elke dag naar de fisio. Wat een gedoe man.
Dat er nog mensen zijn die niemand kennen die het heeft gehad wonen wel ergens afgelegen denk ik.
Kan er zo wel 50 opnoemen.

Gr anton


29 dec 2020 14:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Schoonvader in maart Corona gekregen. Heeft 3 dagen geduurd voordat het kaarsje bij hem uitging.

Ik begrijp nog steeds niet dat er mensen zijn die denken dat de overheid de zelfstandigen bewust om zeep willen helpen. En dan komen weer van die Feestboek statistieken waaruit blijkt dat het wel zo is.

Straks de spuit in mijn donder en hopelijk in de zomer weer een biertje op het terras en gezellig met vrienden en familie samen zijn.
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


29 dec 2020 15:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Hellraiser schreef:
MarkS schreef:
Hellraiser schreef:
Is hier nu ondertussen al iemand die corona heeft gehad?


Die is/zijn er zeker. En dit is jouw uitnodiging aan diegene om zich hier dan maar te melden? :roll:


Nee, ken gewoon nog niemand die het gehad heeft..


Apart.

Gecondoleerd en sterkte allemaal, ook voor degene die nog aan het herstellen zijn.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


29 dec 2020 17:57
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Hellraiser schreef:
Is hier nu ondertussen al iemand die corona heeft gehad?


Volgens mij heb je de afgelopen weken lang niet alles (hier op ‘t PF) gelezen ......


29 dec 2020 18:17
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Ik heb mijn twijfels ,niet over de onmiddellijke werking, maar om mogelijke effecten op lange termijn.
Momenteel zijn enkel RNA snel in elkaar geknutselde vaccins klaar. Dit is de eerste maal dat dit type gebruikt wordt. Geen enkele
langdurige studie of vergelijk met een voorgaande mogelijk. Ze beïnvloeden het DNA en men weet niet wat de reactie is op nieuwe andere besmettingen of ontstekingen. Andere bedrijven werken aan meer traditionele vaccins, maar dat neemt iets meer tijd in beslag. Voordeel hier,
slechts één maal vaccineren en minder kans op blijvende bijwerkingen.
Zelf zou ik zorgen voor een zo optimaal mogelijke intrinsieke immuniteit , en die staat of valt met een gezonde darmflora en belangrijk in de donkere periode van het jaar , vit AD.(o.a. levertraan)
Ik vind het hoogst eigenaardig dat niet meer aandacht gaat naar basis gezondheidsondersteuning die zo de ernst van de aandoening
kan beperken.


29 dec 2020 19:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Dat is behoorlijk wat onzin en onjuiste informatie in 1 bericht. :thumleft:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


29 dec 2020 19:53
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
hugo minnebo schreef:
Ik heb mijn twijfels ,niet over de onmiddellijke werking, maar om mogelijke effecten op lange termijn.
Momenteel zijn enkel RNA snel in elkaar geknutselde vaccins klaar. Dit is de eerste maal dat dit type gebruikt wordt. Geen enkele
langdurige studie of vergelijk met een voorgaande mogelijk. Ze beïnvloeden het DNA en men weet niet wat de reactie is op nieuwe andere besmettingen of ontstekingen. Andere bedrijven werken aan meer traditionele vaccins, maar dat neemt iets meer tijd in beslag. Voordeel hier,
slechts één maal vaccineren en minder kans op blijvende bijwerkingen.
Zelf zou ik zorgen voor een zo optimaal mogelijke intrinsieke immuniteit , en die staat of valt met een gezonde darmflora en belangrijk in de donkere periode van het jaar , vit AD.(o.a. levertraan)
Ik vind het hoogst eigenaardig dat niet meer aandacht gaat naar basis gezondheidsondersteuning die zo de ernst van de aandoening
kan beperken.


Zeg Hugo, stel jezelf eens voor.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


29 dec 2020 20:19
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Ik ken niemand die is overleden aan SARS-CoV-2 maar wel mensen die het virus hebben gehad. Is natuurlijk triest als je iemand verliest wat de oorzaak ook is. Vraag me af of er onderliggende aandoeningen aanwezig waren bij de hier gemelde overledenen en de leeftijdscategorie, die vraag mag toch gesteld worden om wellicht een genuanceerd beeld te verkrijgen ?

Kwam dit artikel nog tegen in the Guardian, wat leesvoer voor dinsdagavond, effect vaccin en endemie;

https://www.theguardian.com/world/2020/ ... he-big-one


29 dec 2020 21:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Johann schreef:


Afbeelding

:salut:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


29 dec 2020 22:21
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
redriver schreef:
Vraag me af of er onderliggende aandoeningen aanwezig waren bij de hier gemelde overledenen en de leeftijdscategorie, die vraag mag toch gesteld worden om wellicht een genuanceerd beeld te verkrijgen ?


Mijn tante was hartpatiënt en ze had vorig jaar longontsteking. Ze was maar 56, 10 jaar ouder dan ik.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


29 dec 2020 22:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
De ene “onderliggende aandoening” is de andere niet. Met veel van die aandoeningen kun je ook oud worden. En als zo iemand dan nu komt te overlijden als (direct) gevolg van een Corona infectie wat wil je dan precies voor “genuanceerd” beeld daarover krijgen hier? Onderliggende aandoening of niet, de ene persoon staat er nu eenmaal zwakker voor dan de andere, ook los vd leeftijd, daarbij weten we van Corona ook nog niet waarom de ene persoon meer risico loopt op complicaties of overlijden dan de andere. Het neigt imho een beetje naar vragen naar de inmiddels bekende weg en iets proberen in je eigen (mening) straatje te blijven plaatsen of ter discussie te willen stellen. Zeg dan gewoon direct wat je zelf ervan denkt en vindt Redriver. De meeste van die “vragen stellen” is meer impliciet je eigen mening geven toch?
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


29 dec 2020 23:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S, VTX1800N Twente
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Hellraiser schreef:
Is hier nu ondertussen al iemand die corona heeft gehad?


Ik heb begin november Corona gehad.
Op 9 november had ik een bespreking met een collega, waar ik zeker 2 meter vanaf zat. Op 12 november kreeg ik van haar de melding dat zij positief getest was. Heb op vrijdagavond (13-11) nog 9 km hardgelopen. Van vrijdag op zaterdag had mijn vrouw corona achtige klachten, zij liet zich testen en na enig aandringen heb ik ook een afspraak gemaakt.
Zondag 15 november kregen wij beide de uitslag. Ik was positief en mijn vrouw negatief getest.

Een week in isolatie gezeten en gedurende die week 1x (18-11) een paracetamol ingenomen i.v.m. hoofdpijn. Gedurende de week ook spierpijnklachten. Na de isolatie ook het hardlopen weer vrij vlot op kunnen pakken.

Heb ik geluk gehad? Zeg het maar.
Ga ik mij laten inenten? Zoals ik er nu over denk niet.
_________________________________________
Don't drive faster than your angel can fly
- Twentse Arretjes Rit -
http://www.instagram.com/twentsearretjesrit


30 dec 2020 1:12
Profiel
PorscheForum Rakker
200D automaat bj 77, van Jasser Klavet gekocht.
Immer volle pulle
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Zo word het kaf van het koren gescheiden . Duidelijk .
_________________________________________
Geen andere keus dan een ster op de neus.
200D rules, Immer volle pulle.


30 dec 2020 8:13
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110 ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4
Koekhapper PBVH
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
onbeschofte pummel


30 dec 2020 8:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Die is niet helemaal goed idd
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


30 dec 2020 9:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
@w.w.Doet: misschien even toelichten wat je bedoelt. Kan namelijk heel hard overkomen.
Of bedoel je 'gewoon' dat ook mensen die corona hebben gehad, kunnen overwegen zich niet te laten inenten?
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


30 dec 2020 9:33
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
944 1987 #Pitchblack944 Ex: 996 TURBO 2001 488PK/727NM arena metallic 996 C2 1999 ex: witte 944 type 1 uit 1984 ex: 996 violet 1999 ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI. ex 944S2 1991 zwart ex 928 1980 grijs Oost-Souburg
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Na een maand kan je het weer krijgen begreep ik.
De kinderen hadden er minder last van dan ik ,


30 dec 2020 10:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Nou wat ik me dan dus afvraag,
De mensen die zich niet laten inenten zijn die een gevaar voor andere? Of alleen voor de mensen die zich ook niet laten inenten? Je zal maar iemand aansteken en die komt teoverlijden. Ga je dan sorry zeggen ofzo?

Gr anton


30 dec 2020 10:56
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
De Chief Scientist van de World Health Organization, Dr. Soumya Swaminathan geeft tijdens de persconferentie van de WHO op 28 dec j.l. het volgende aan:
"I don't believe we have the evidence on any of the vaccines to be confident that it's going to prevent people from actually getting the infection and therefore being able to pass it on.

Kijk vanaf 59:25 https://www.youtube.com/watch?v=oveH0zBgHaM






Wappie?


30 dec 2020 12:17
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2500 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 100  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.