Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 apr 2024 15:34



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2500 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 100  Volgende
Wel of geen inenting tegen covid 19 - Deel I 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S
Goedereede
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Kheldar schreef:
De fout in bovenstaande redenering is dat we deze maatregelen niet doen exclusief voor die egoïstische 80+. In tegenstelling. Die doen we voor ons zelf om tezorgen dat het zorgsysteem overeind blijft. En niet in situaties terecht komen dat er te weinig resources (personeel/materieel) zijn om de voor de rest gezonde 20-60 die massaal hulp zullen nodig hebben te kunnen behandelen als ze met ademhalingsproblemen in het ziekenhuis belanden.

Kijk maar naar die landen die het niet meer aankunnen. Daar gaat iedereen dood die niet geholpen wordt. Zelfs als simpel zuurstof toedienen niet meer lukt. Tel maar uit. Om nog maar te zwijgen van alle niet doorgaande spoed behandelingen.

Realiseer je dan wat dat betekent voor de mortaliteitsgraad voor de de gezonde mensen die covid krijgen en hulp nodig hebben.


Klopt, ik zei ook dat het niet eenvoudig is voor onze beleidsmakers. U benoemd alleen het stukje Covid, niet alle gevolgschade voor de maatschappij. We zitten al maanden op 700 ic plekken. Personeel is meer het issue in de zorg. In april werd er al gewaarschuwd voor een 2e golf, de hele zomer hadden we dat op kunnen schalen, er is niks gebeurd. Testcapaciteit is juist afgeschaald na de 1e golf. Alleen maar dat vingertje naar het volk; "onze maatregelen zijn goed, maar jullie houden jezelf er niet goed aan".

En hier gingen ook doemscenario's rond van vinoloog Osterhaus en consorten, dat als we helemaal niks deden, er tot wel 3,5 miljoen slachtoffers konden vallen. Er zijn genoeg voorbeelden van landen die het totaal verkeerd aanpakken, tot covid compleet ontkennen aan toe, Brazilie, USA, Wit Rusland, ect, echter van die scenario's komt niks uit. Dan zou de US tot 60 miljoen slachtoffers kunnen tellen aan het eind van de rit. Nog niet een fractie daarvan. Dan worden we toch verkeerd voorgelicht?

Groepsimmuniteit, nog zoiets. Rutte zei in maart dat we het niet kunnen stoppen, en dus groepsimmuniteit een belangrijke bescherming wordt. Wordt nu ontkent, omdat een percentage nog een keer ziek kan worden. Zegt toch niks? Vaccin beschermt toch ook niet 100%? Toch kunnen beide strategieen wel naast elkaar een effect hebben.
Echter door de lockdown wordt het ontstaan van imminiteit sterk vertraagd/gestopt.


19 jan 2021 11:48
Profiel
PorscheForum Rakker
200D automaat bj 77, van Jasser Klavet gekocht.
Immer volle pulle
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
:thumleft: :thumleft: :thumleft:
_________________________________________
Geen andere keus dan een ster op de neus.
200D rules, Immer volle pulle.


19 jan 2021 11:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Nou,Amazone in Brazilie is disaster territory. Mensen gaan gewoon dood aan verstikking. Gewoon omdat er geen zuurstof is. U zult nu argumenteren dat Brazilië en Europa niet te vergelijken is. Prima. Maar u zult zich ook wel kunnen voorstellen dat geen enkel zorgstelsel is berekend op exponentiële groei.

Zelfs al verdubbel je de IC capaciteit. Dan zit je gewoon een 2-3 weken later aan je max. Want daar ga je uiteindelijk toch op sturen. En de piek qua druk op de hele zorg gaat a ratio nog veel hoger zijn.

U vergeet dan ook nog het meest belangrijke. Namelijk de nog veel grotere hoeveelheid normale ziekenhuisbedden die u daarbij nodig zult hebben . Het is helemaal niet een rekensommetje op IC capaciteit. Maar het globale plaatje. De focus op IC capaciteit is in deze Covid discussie enkel van secundair belang als het echt mis gaat. Het gaat er dan om of u dat buisje zuurstof op tijd onder de neus van een benauwde 20-60er kunt steken.

Onder aan de lijn de verkeerde aanpak dus! Althans ik zou het zo als beleidsmaker niet durven doen. Maar ik besef wel voor wat voor keuzes de beleidsmakers staan.

In Manaus heeft men geschat ahv onderzoek dat 70-75% van de mensen Covid heeft gehad. In principe zou dit genoeg moeten zijn voor groepsimmuniteit. Of op zijn minst een dempend effect. Men is zich dus tot geschrokken van deze onverwachte uitbraak. Een voorsmaakje van wat ons nog te wachten staat zolang het virus vrij rondwaart en tussendoor af en toe eens muteert.

Toch maar inzetten op een werkend vaccin?

En in de tussentijd? Survival of the fittest?


19 jan 2021 12:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S
Goedereede
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Ik ben ook blij dat ik hier woon en niet in brazilie of de US. Maar de cijfers die U noemt over oa Manaus, tonen toch ook een beetje aan dat immuniteit werkt en beschermd? In Ischgl meten ze ook vergelijkbare percentages. Ik ben zelf verbaasd dat in de US niet veel meer slachtoffers vallen. Ben ook benieuwd hoe snel het in Israel gaat, daar zitten ze op 70% gevaccineerd onder 70+ers.

Las pas een stuk van een arts, naam vergeten, die stelde de vraag; hoe toon je de werking van het vaccin vast? De groep ouderen of mensen met onderliggend klachten is niet representatief, dus moet je kijken naar gezonde mensen. Sterftecijfer is 5 op 10000 voor Covid onder deze groep. Hoe bepaal je dan de werking van het vaccin? Als het cijfer omlaag gaat naar 2 of 3 op 10000? Dat is simpelweg niet te meten. Massaal vaccineren van het gezonde deel van de bevolking is weggegooid geld. Voor de risicogroepen uiteraard niet. De snelste weg naar einde covid is toch een combinatie van imminiteit en vaccinatie van de juiste groepen. Dat proces zijn wij aan het vertragen.
Het is niet uit te leggen dat NL als allerlaatste land is begonnen, nog geen strategie of draaiboek klaar hadden, niks. :bang:


19 jan 2021 12:30
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Ik ben bang dat dat het uitvloeisel van het poldermodel is. Eerst wil iedereen ergens zijn mening over geven en daar nog een keertje plenair over beraadslagen, evalueren en nog eens 'in de groep gooien'.
Komt de doortastendheid en besluitvaardigheid helaas niet ten goede....
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


19 jan 2021 13:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Ik ben erg benieuwd naar de mening van de mensen die tegen het beleid van kabinet Rutte zijn. Wat vinden jullie van de standpunten van bijvoorbeeld Duitsland? Die kijken nu naar een mega lockdown. Is Nederland nu te soft dat we die regeltjes straks gaan volgen (net als de huidige lockdown)? Of vinden jullie dat ook daar een wanbeleid gaande is met als doel de economie om zeep te helpen?
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


19 jan 2021 13:24
Profiel
PorscheForum Rakker
200D automaat bj 77, van Jasser Klavet gekocht.
Immer volle pulle
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Nu we een avondklok krijgen zit ik toch met een aantal vragen hier over:

Waar hij moet hangen ?
Mag je zelf de muur kiezen ?
Mag je er ook overdag op kijken of is hij alleen voor in avond ?
Is er keuze qua model , kleur ?
Zitten de batterijen er bij ?
Moet ik hem zelf ophangen of word dat voor je gedaan ?

???? :scratch:
_________________________________________
Geen andere keus dan een ster op de neus.
200D rules, Immer volle pulle.


20 jan 2021 10:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Kijk, al doet doet soms vervelend, deze vind ik dan weer hilarisch.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


20 jan 2021 10:26
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
944 1987 #Pitchblack944 Ex: 996 TURBO 2001 488PK/727NM arena metallic 996 C2 1999 ex: witte 944 type 1 uit 1984 ex: 996 violet 1999 ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI. ex 944S2 1991 zwart ex 928 1980 grijs Oost-Souburg
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Het Facebook staat er vol mee sinds gisteren.


20 jan 2021 11:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
ruud janssen schreef:
Het Facebook staat er vol mee sinds gisteren.
Had ik nog niet gezien.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


20 jan 2021 11:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Moet ik die avondklok op zomer of wintertijd instellen?
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


20 jan 2021 13:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911, 996 Carrera Coupe
Soest
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Gommers op z’n vingers getikt en stelt zijn mening bij :scratch: :ba: :cheers: :cheers: :mrgreen:


20 jan 2021 14:14
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Wie heeft op Gommers' vingers getikt?

Hij zelf?
Zijn schoonmoeder?
Gebeurde het met een hamertje?
Met een potlood?
Deed hij het alleen?
Was de pers aanwezig?
Moest er een dokter bij worden geroepen?
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


20 jan 2021 14:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911, 996 Carrera Coupe
Soest
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Vast niet naar Jinek gekeken :drive: :mrgreen:


20 jan 2021 17:32
Profiel
PorscheForum Rakker
200D automaat bj 77, van Jasser Klavet gekocht.
Immer volle pulle
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Targa Floriaan schreef:
Moet ik die avondklok op zomer of wintertijd instellen?



Ligt eraan in welke provincie je woont.
_________________________________________
Geen andere keus dan een ster op de neus.
200D rules, Immer volle pulle.


20 jan 2021 17:41
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Dus als ik het goed begrepen heb komt die 3e golf er sowieso. En het plan is nu nog meer zware maatregelen om die 3e golf nog even weg te houden.
Het plan is dus uitstel van de 3e golf, met het gevolg dat we nog langer in lockdown zitten?
Ze wilden toch zo snel mogelijk weer terug naar normaal, en nu gaan ze het expres uitstellen.

Wat gebeurt er eigenlijk als er een coronavariant uitbreekt waar de vaccins niet tegen werken? Gaan we dan weer een jaar in lockdown?
Zo kunnen we namelijk eeuwig doorgaan, dan is het wachten tot er een andere variant verschijnt. Het virus is nooit 100% uit te roeien, dus hoe de f#ck gaan we dit oplossen? Ik mis een beetje de lange termijn plannen van "onze regering".

Zomaar 2 overdenkingen.


20 jan 2021 19:34
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Pondje schreef:
Vast niet naar Jinek gekeken :drive: :mrgreen:


Wie :?:


20 jan 2021 19:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
redriver schreef:
Ik mis een beetje de lange termijn plannen van "onze regering".


Daar ben je denk ik niet de enige in. Waar verschillen volgens jou de standpunten van onze regering dan met die van Duitsland?
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


20 jan 2021 19:38
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Probeer het antwoord anders zelf eens te geven redriver :idea:
_________________________________________
footers zuigen! :D


20 jan 2021 19:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Die 3e golf zal er zeker komen, maar ze willen natuurlijk in
Afgezwakte vorm zodat de ziekenhuizen het aan kunnen.

Gr anton


20 jan 2021 19:52
Profiel
PorscheForum Rakker
200D automaat bj 77, van Jasser Klavet gekocht.
Immer volle pulle
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Er is al een Golf 8 ondertussen,
_________________________________________
Geen andere keus dan een ster op de neus.
200D rules, Immer volle pulle.


20 jan 2021 20:37
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110 ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4
Koekhapper PBVH
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
https://vwforum.nl/

Graag


20 jan 2021 20:43
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
De lijst met uitzonderingen voor de avondklok is bewust klein gehouden om het simpel en handhaafbaar te maken. Effectiviteit en redelijkheid spelen daarbij geen rol.
Die benadering was bij de toeslagenaffaire ook al zo'n daverend succes.


21 jan 2021 23:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
K.utland waarin we leven he?
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


21 jan 2021 23:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S
Goedereede
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
MarcoB schreef:
redriver schreef:
Ik mis een beetje de lange termijn plannen van "onze regering".


Daar ben je denk ik niet de enige in. Waar verschillen volgens jou de standpunten van onze regering dan met die van Duitsland?


Dat is toch geen redenering. Het is niet erg als je fout zit, zolang iedereen maar fout zit. (quote van econoom Kees de Kort BNR)


22 jan 2021 8:37
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2500 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 100  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.