Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 apr 2024 7:43



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2500 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 100  Volgende
Wel of geen inenting tegen covid 19 - Deel I 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Dit weekend eens gelezen hoe ze het nu in China (Wuhan) hebben aangepakt.
Heel streng 2 maanden geheel op slot, maar dan ook echt op slot! hermetisch afgesloten van de buitenwereld.
Lijkt daar vooralsnog wel weer enigszins terug naar normaal te zijn.

Slechts 1 verhaal gelezen dus ik weet niet in hoeverre dit de realiteit is maar ik heb wel het idee dat iedereen zich daar gewoon schikt in het gemaakte beleid en dat het daarom wel werkt. Ik merk in Nederland (ook in kringen dichtbij) dat iedereen de regelgeving maar een beetje voor lief aanneemt en lekker hun eigen plan blijven trekken. Regeltjes buigen en het uiterste opzoeken.
Gaat nog wel even duren zo ben ik bang..
_________________________________________
footers zuigen! :D


25 jan 2021 9:54
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
giulia schreef:
Nee, geen faillissement. Gestopt en betaald wat mogelijk was. Los hiervan gaat het er om hoe je met de situatie omgaat en het helpt je echt niet door in een hoekje de Calimero uit te gaan hangen.


Sorry voor de aanname. Maar inderdaad, ik ben het met je eens, omgaan met de situatie. Ik bedoel alleen maar dat het voor Steef onrechtvaardig voelt, en vandaar de frustratie. Als het zijn eigen falen betreft dan zou ie inderdaad zijn auto (of iets dergelijks) kunnen/moeten verkopen, maar nu is dat niet zo. Dat schept een gevoel van onmacht en frustratie.


25 jan 2021 10:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
@Rad: ik heb het nergens over ondernemers, maar over een kansarme groep. En van mij mogen ze plunderaars met rubberen kogels bestoken.
Ik denk dat de meeste ondernemers die onder water staan, geeneens de kracht meer hebben om het land af te reizen om te demonstreren.

En @Dennis: daar zit m de crux!
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


25 jan 2021 10:10
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
DennisvdB schreef:
@horn en giulia: jullie vergeten 1 ding.

Ik vergeet zeker dat verschil niet. Ik ageer alleen tegen de beschuldiging van ‘dikbetaalde stoel’. Mijn branche (ontwerp en inrichting van werk- en leefomgevingen) ligt grotendeels stil. Moet ook alle creativiteit aanwenden om te overleven. En ben het ook niet eens met alle opgelegde maatregelen. Maar ik probeer er het beste van te maken.

Zoals gezegd: iedereen doet wat hij denkt dat goed is
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


25 jan 2021 10:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
alvin01 schreef:
Ik heb die 1ste 10 minuten even bekeken van Harry Mens met die dokter.
Tis een beetje wat Kelder, Zwagerman, de Winter ook beweren.
Bescherm de ouderen en kwetsbaren en laat de rest vrij.
Wie het echt weet mag het zeggen.... :scratch:



Da's wat mij betreft een oplossingsrichting die overigens zeer zwaar gaat zijn voor de ouderen.
Echter voor de miljarden steun die er nu uit vliegt kun je een aardig tijdelijk paradijsje opzetten en voor de helft......


25 jan 2021 10:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Ik denk ook dat je de term "dikbetaalde stoel" kunt lezen als een aantijging tegen de regering die de regeltjes bedenkt en oplegt. Zo lees ik het toch (wellicht ook vanuit frustratie naar beleid toe). En DAN zit er wel een grote waarheid in natuurlijk. En nu spreek ik weer vanuit Belgisch model waar een minister € 10.700 per maand krijgt (niet verdient), belastingvrij, en dit beleid beslist over het sluiten van de deuren voor bepaalde ondernemers.
En los van het feit of die beslissing correct is, het beleid levert geen euro in :bang:
De beleidsmakers zouden uit medeleven hun loon bijvoorbeeld voor de helft ter beschikking kunnen stellen om de zorg te steunen, ik weet het, een druppel op de hete plaat, maar het gaat over de geste.
Just my 2 cents.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


25 jan 2021 10:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Ik vind 11K/mnd voor een minister zwaar onderbetaald. Een dergelijke functie in het bedrijfsleven zou een veelvoud opbrengen.

Daarnaast; er zijn zeker individuele gevallen van ondernemers die het slecht hebben in deze crisis omdat ze niet in aanmerking komen of net buiten de boot vallen voor de diverse steunmaatregelen. Maar hoe komt het dat het aantal faillissementen veel lager is dan normaal?
_________________________________________
GREEN IS GOOD


25 jan 2021 11:36
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Cazzo Super Veloce schreef:
Ik vind 11K/mnd voor een minister zwaar onderbetaald. Een dergelijke functie in het bedrijfsleven zou een veelvoud opbrengen.


Helemaal mee eens, ik denk dat in de regel het zwaar onderschat word hoe lastig hun baan is, zeker de premier, minister van financiën, en inmiddels Gezondheid. Het is al heel moeilijk om beweging to creëren in een grote bedrijf, laat staan een land. Ik heb middel managers die voor mij werken die al meer verdienen dan het genoemde bedrag en ze moeten maar 30 - 50 mensen orchestreren en missen dan ook best vaak deadlines...laat staan iets zo complex als de zorgsector aansturen :idea:

Een land besturen lijk mij dan ook zeer uitdagend. Ik denk dat het zelfs lastiger is dan een grote multinational besturen. Denk maar hoe traag een multinational van richting veranderen bij een disruption (Nokia, Kodak, etc.). Het kabinet heeft een onmogelijke taak, ze moeten ineens snel en agile zijn terwijl dat totaal niet in het natuur van een regering zit. Een regering stuurt op stabiliteit niet flexibiliteit. Als je dat in gedachten houd, kan je alleen maar respect hebben voor hoe de Ministers ons door dit crisis sturen. Ik weet zeker dat ik het ze niet nadoen.

Oh, en voor de duidelijkheid, ik heb mijn stem niet uitgebracht op de partijen van Rutte of de Jonge in de vorige verkiezing en zal dat dit keer waarschijnlijk ook niet doen, maar ze doen het gewoon goed en verdient respect :salut:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


25 jan 2021 13:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Het is net als voetbal de beste stuurlui staan aan wal


25 jan 2021 13:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
porschenot schreef:
Het is net als voetbal de beste stuurlui staan aan wal
Ja, dat is min of meer een terechte opmerking.
Ik spreek vanuit het Belgische model, dat qua complexiteit denkelijk het tienvoud is van het Nederlandse. Zo hebben wij o.a. 9 ministers van volksgezondheid. Dan spreken we voor volksgezondheid alleen een netto loon van € 96.300 per maand. Vereenvoudig het systeem en dan kan je de minister van volksgezondheid € 48.150 per maand uitkeren en € 48.150 per maand meer spenderen aan de zorg. Ik spreek hier over slechts één ministerpost, dus roughly over de ganse regering makkelijk € 500.000 bespaard. Peulschil, wellicht wel, maar toch een stap in de goede richting: overhead rendement optimaliseren.
En ja, de beste stuurlui staan aan wal. Dus ik mag geen mening uiten of iets in vraag stellen want ik ben niet onderlegd genoeg. Dan zwijgen we maar eh.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


25 jan 2021 14:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911, 996 Carrera Coupe
Soest
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Structurele uitbreiding zorgaanbod, lees Ziekenhuis/IC- verpleeghuishuisbeddenbedden in het kader van de vergrijzing en al jaren afgegeven waarschuwingen van onze virologen voor pandemieën, zie ik nog steeds niet in het beleid opgenomen! :bang:
Wat gaan we doen met Covid 20/21/22? Nog verder lockdown of china vragen om hulp :mrgreen:
De ontsporingen en agressie dit weekend zijn uit de boze, maar dit wurgende beleid lokt dit wel uit.


25 jan 2021 14:13
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Tja het zal wel aan mij liggen maar ik vind het geweld, demonstaties en aangerichte schade van het afgelopen weekend in geen verhouding staan met de 'opgelegde maatregelen'. Vind dus ook absoluut niet dat de maatregelen dergelijke slooppartijen 'terecht' uitlokken.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


25 jan 2021 14:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
718 Boxster - PDK
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Pondje schreef:
De ontsporingen en agressie dit weekend zijn uit de boze, maar dit wurgende beleid lokt dit wel uit.

'Het is natuurlijk niet goed, MAAR....' Dat is zoiets als de klassieke: 'Ik ben geen racist, MAAR...'
KOTS! :bang:


25 jan 2021 14:33
Profiel Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
De verdwaalde (echte) demonstrant ten spijt, die bedenkt zich volgende keer ook wel, je dacht toch niet dat dit nog om een anti Corona maatregelen demonstratie ging.

Afbeelding
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


25 jan 2021 14:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Op een paar na hebben ze allemaal wel netjes een mondkapje voor :mrgreen: .

Stelletje kneuzen bij elkaar :bang:
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


25 jan 2021 14:51
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Haha, ja dat was mij ook opgevallen. Dit beleid is zeker niet best voor een vreedzame samenleving, maar wat we nu meemaken is buiten alle proporties en zegt meer over de mensen die deelnemen dan over het beleid van de regering. Het is wel zo, dat de rellen niet uit niets is ontstaan, het is een ophoping van heel veel factoren...fabeltejsfuik, afnemen van vrijheid, werkeloosheid, verveling etc. En als je dan een jochie bent met aderen vol testosteron en een wat zwakkere redeneringsvermogen dan snap ik wel dat je met je vrienden uit wanhoop gaan rebelleren. En helaas met dit soort activiteiten escaleert het snel als je daar ook nog adrenaline en tegenstaanders (Politie en BOA's) aan gaan toevoegen.

Maar ik zou niet weten wat de alternatief moeten zijn voor de huidige beleid. Het probleem is dat de een ding die echt alles omringd op dit planeet i.e. lucht het probleem verergert want zonder lucht kon dit virus zich niet verspreiden. Was het maar een virus die via contact/bloed verspreiden als HIV of Ebola, dan hadden het al lang de kop in gedrukt en was de draconische maatregelen niet nodig.

Wellicht is de oplossing iets in die richting?

Afbeelding Afbeelding

Als de lucht die je ademen niet meer levensvatbaar is, zal je toch die kant op moeten bewegen.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


25 jan 2021 14:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
steef schreef:
@Rad: ik heb het nergens over ondernemers, maar over een kansarme groep.

OK, dan heb ik het verband verkeerd gelegd.

Kansarm.... de groep van gisteren zit meer in de categorie kansloos
_________________________________________
"Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"


25 jan 2021 15:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911, 996 Carrera Coupe
Soest
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Deze formulering van Johan kan hopelijk net volgens Erik :mrgreen:


25 jan 2021 15:48
Profiel
PorscheForum Rakker
200D automaat bj 77, van Jasser Klavet gekocht.
Immer volle pulle
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Politiek correct zijn !
_________________________________________
Geen andere keus dan een ster op de neus.
200D rules, Immer volle pulle.


25 jan 2021 16:34
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Afbeelding
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


25 jan 2021 16:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
MarkS schreef:
De verdwaalde (echte) demonstrant ten spijt, die bedenkt zich volgende keer ook wel, je dacht toch niet dat dit nog om een anti Corona maatregelen demonstratie ging.

Afbeelding


Respect voor die ene zonder mondkapje. :thumleft:
Als je dan rebelleert, doe 't dan echt. :mrgreen:
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


25 jan 2021 17:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Het leger inzetten tegen dat tuig :bang:
_________________________________________
don't drive faster than your guardian angel can fly


25 jan 2021 17:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Ronaldo schreef:
MarkS schreef:
De verdwaalde (echte) demonstrant ten spijt, die bedenkt zich volgende keer ook wel, je dacht toch niet dat dit nog om een anti Corona maatregelen demonstratie ging.

Afbeelding


Respect voor die ene zonder mondkapje. :thumleft:
Als je dan rebelleert, doe 't dan echt. :mrgreen:


Ik denk dat die mondkapjes hier vooral een ander doel dienen. Of ze waren al jaren helderziend want is zo’n beetje standaard uitrusting. :wink:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


25 jan 2021 18:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
MarkS schreef:
Ik denk dat die mondkapjes hier vooral een ander doel dienen. Of ze waren al jaren helderziend want is zo’n beetje standaard uitrusting. :wink:

Het "virus" wil vooral niet herkend worden. Een virus nog gevaarlijker dan covid.
Het PROTEST virus dat een vrijgeleide geeft voor blind geweld, vernieling etc... waarmee hele hordes besmet zijn maar waarvan de deelnemers cameraschuw zijn. Erg moedig hoor !!!
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


25 jan 2021 18:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Dit zijn geen rellen meer, maar er is sprake van opstand. Het hele land is in chaos. Vasthouden aan de maatregelen betekent nog veel meer ellende.....politie en veiligheidsregio’s waren juist om deze reden tegen een avondklok.

Tempo met die vaccinatie’s, en geef perspectieven! Gooi de boel onder voorwaarden open! Klaar! Dan kan iedereen weer aan het werk.....

De fout van Rutte is dat hij ‘hoop’ ontneemt.
(En hij moet zijn GGD’s beter onder controle houden!)
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


26 jan 2021 0:42
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2500 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 100  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.