Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 apr 2024 0:08



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2500 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 100  Volgende
Wel of geen inenting tegen covid 19 - Deel I 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Goed nieuws voor Hugo: After completion of the main part of mass vaccination in Russia, RDIF can provide EU with 100 mln doses of #SputnikV vaccine for 50 mln people in Q2 2021 (subject to EMA approval). Sputnik V is registered in 15 countries and documents have been submitted for EMA rolling review.


30 jan 2021 9:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
BMW E30 M3
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Heb vernomen dat eigenaar van de Moscow Times @derksauer het sputnik vaccin heeft gekregen. Da's wel erg veel vertrouwen in de russische overheid die beter bekend staat om productie en toediening van novitsjok.

Ik sta vooraan voor een prik als ik aan de beurt ben maar bij voorkeur geen vaccin uit Rusland of China


30 jan 2021 12:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Ze doen allemaal waar ze voor gemaakt zijn. Heb dan ook geen specifieke voorkeur. Hoop wel dat dat snel kan gebeuren voor iedereen zodat de beperkingen kunnen worden opgeheven. En ik respecteer nog steeds de mensen die dit niet willen.
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


30 jan 2021 13:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
BMW E30 M3
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
De EMA heeft het Russische vaccin nog niet goedgekeurd. Door leveringsproblemen kan Sputnik wel in het zicht komen op de Europese markt. Aan de andere kant geldt de wet van de grote getallen:
In NL zal er gevaccineerd worden als het in andere landen op grote schaal al is toegepast.
Het Russische staatsinvesteringsfonds RDIF meldt dat het Sputnik-vaccin behalve in Rusland ook al is geregistreerd in Wit-Rusland, Servië, Argentinië, Bolivia, Algerije, Palestina, Venezuela, Paraguay en Turkmenistan. Mocht het tot een goedkeuring voor Europa komen zullen er nog onderhandelingen plaats moeten vinden over de aankoop van vaccins voor gebruik in de EU.


30 jan 2021 13:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
onderblok schreef:
Heb vernomen dat eigenaar van de Moscow Times @derksauer het sputnik vaccin heeft gekregen. Da's wel erg veel vertrouwen in de russische overheid die beter bekend staat om productie en toediening van novitsjok.

Ik sta vooraan voor een prik als ik aan de beurt ben maar bij voorkeur geen vaccin uit Rusland of China

Ik zou persoonlijk niet zo bang zijn voor het spoetnik vacin.
Waar ik wel bang voor ben is dat Rusland er wat tegenover wil stellen. B.v. jullie laten MH17 rusten ondanks dat we er niks mee te maken hebben.


30 jan 2021 22:48
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
993-c2 ,2cv
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
MarcoB schreef:
Ze doen allemaal waar ze voor gemaakt zijn. Heb dan ook geen specifieke voorkeur. Hoop wel dat dat snel kan gebeuren voor iedereen zodat de beperkingen kunnen worden opgeheven. En ik respecteer nog steeds de mensen die dit niet willen.



Gelukkig dat we dat als Nederlander nog zelf mogen weten van u.

:roll:


31 jan 2021 9:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Zuur :roll:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


31 jan 2021 9:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Het is ook nooit goed :roll:
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


31 jan 2021 12:06
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
black-993 schreef:
MarcoB schreef:
Ze doen allemaal waar ze voor gemaakt zijn. Heb dan ook geen specifieke voorkeur. Hoop wel dat dat snel kan gebeuren voor iedereen zodat de beperkingen kunnen worden opgeheven. En ik respecteer nog steeds de mensen die dit niet willen.

Gelukkig dat we dat als Nederlander nog zelf mogen weten van u.
:roll:

Volgens mij staat dat er niet.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


31 jan 2021 12:46
Profiel
PorscheForum Rakker
993-c2 ,2cv
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Excuses

Bedoelde: Fijn dat een andere keuze gerespecteerd word hier.
Daarnaast is het wel fijn dat we dat in Nederland nog zelf mogen beslissen. :thumleft:

Al weet ik het zelf nog steeds niet wat mijn keuze zal zijn.


gr
Hubertus


31 jan 2021 13:09
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
:thumleft: :salut:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


31 jan 2021 19:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S
Goedereede
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Deze man (79jaar) heeft recht van spreken;

https://www.nrc.nl/nieuws/2021/02/01/deze-oude-psychiater-wil-niet-naar-de-ic-als-hij-ziek-wordt-a4030069

Zal het nog lang gaan duren voordat we dit in gaan zien?


03 feb 2021 12:26
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Goed verhaal, stof tot nadenken.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


03 feb 2021 12:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Wat is de gemiddelde leeftijd eigenlijk van de mensen die nu op de IC terechtkomen?
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


03 feb 2021 12:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
ATanis schreef:
Deze man (79jaar) heeft recht van spreken;

https://www.nrc.nl/nieuws/2021/02/01/deze-oude-psychiater-wil-niet-naar-de-ic-als-hij-ziek-wordt-a4030069

Zal het nog lang gaan duren voordat we dit in gaan zien?


En alle ouderen die nog niet dood willen hebben evenveel recht van spreken.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


03 feb 2021 12:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S
Goedereede
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Leeftijd is eigenlijk geen eerlijke vergelijking. Het is meer de groep met veel binnenbuik vet (visceraal vet), wat weer zorgt voor allerlei onderliggende klachten. Dat zijn wel vooral mannen van 60+ met een ongezonde levens stijl. Maar ja er zijn ook veel 70tigers die perfect gezond zijn.


03 feb 2021 12:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S
Goedereede
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Cazzo Super Veloce schreef:
En alle ouderen die nog niet dood willen hebben evenveel recht van spreken.


Dat wordt dus het grote dilemma voor de toekomst. Is dat wel zo? Als jij doelbewust jarenlang zeer ongezond hebt geleefd? We leven niet meer in de jaren '50 toen we nog niet wisten dat roken slecht voor je was.


03 feb 2021 12:56
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Als je verzekeringspremie en belasting hebt betaald, op welke gronden ga je dan zorg weigeren? Roken en drinken is nog altijd niet verboden. Lijkt me een onhaalbaar standpunt.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


03 feb 2021 13:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911, 996 Carrera Coupe
Soest
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Waarom zie we nog steeds niet in het corona beleid een structurele opschaling van onze zorgcapaciteit, lees IC- en ZH-bedden?
Miljarden gaan naar de vaccins, alsof dat samen met de lockdown het enige is wat ons kan redden.
Covid 19( dadelijk 20, 21, 22 enz) gaat niet meer weg, dus dan maar doorgaan met stelen van de vrijheid en geld van de jonge en volgende generaties?
Want de geestelijke ontwikkeling van de jeugd staat ernstig onder druk en we kunnen natuurlijk niet bij blijven drukken en eens zal het moeten worden terugbetaald.


03 feb 2021 13:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 4S
Goedereede
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
horn schreef:
Als je verzekeringspremie en belasting hebt betaald, op welke gronden ga je dan zorg weigeren? Roken en drinken is nog altijd niet verboden. Lijkt me een onhaalbaar standpunt.


Nee uiteraard niet. Er wordt wel een ontmoedigings beleid gevoerd. Patienten uit de risico groep wordt uitgelegd wat hun kansen zijn op de IC, en vele zien daar dan vanaf. Zo hoort het ook.

Ik bedoelde het meer voor de toekomst. Een ongezonde levensstijl zou net zo aangepakt moeten worden als roken. De overheid kan alleen aan de knoppen draaien met geld, dus slechte dingen duurder maken. En de maatschappij zal hier zo tegenaan moeten gaan kijken zoals we nu naar rokers aan kijken. Dat gaat lang duren, maar zal toch nodig zijn om deze welvaarts crisis, want dat is het, in de toekomst te voorkomen.


03 feb 2021 13:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Pondje schreef:
Waarom zie we nog steeds niet in het corona beleid een structurele opschaling van onze zorgcapaciteit, lees IC- en ZH-bedden?
Miljarden gaan naar de vaccins, alsof dat samen met de lockdown het enige is wat ons kan redden.
Covid 19( dadelijk 20, 21, 22 enz) gaat niet meer weg, dus dan maar doorgaan met stelen van de vrijheid en geld van de jonge en volgende generaties?
Want de geestelijke ontwikkeling van de jeugd staat ernstig onder druk en we kunnen natuurlijk niet bij blijven drukken en eens zal het moeten worden terugbetaald.


Zelfs een verdubbeling van het aantal IC bedden is bij lange na niet voldoende om het aantal zieken op te vangen als we het virus ongecontroleerd laten rondgaan. Je krijgt dan namelijk een exponentiële groei. :idea: Daarnaast heb je niet zomaar binnen een paar maanden de zorgmedewerkers bij elkaar die al die patiënten kunnen behandelen/verzorgen. Ic verpleegkundige/arts is nu eenmaal geen cursus van een paar maanden.
Dan kun je beter inzetten op lockdown/vaccinatie want anders staan al die bedden na afloop van de pandemie weer leeg en zitten de nieuwe zorgmedewerkers zonder werk.


03 feb 2021 13:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
ATanis schreef:
Een ongezonde levensstijl zou net zo aangepakt moeten worden als roken.
Ik denk dat vandaag reeds velen er een gezondere levensstijl op nahouden. We worden wat dat betreft goed geïnformeerd. Voor diegenen die nu pas inzien dat het anders moet, die zijn niet op 1 2 3 slank en fit. Er heeft zich tot hiertoe nog nooit een dergelijk dreiging aangediend en bij velen zullen de ogen opengaan. Maar ik vind het jammer hen zomaar te laten vallen vanwege hun levensstijl. De sla eters zijn de goei, de snoepers, tjah, jammer maar helaas?
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


03 feb 2021 14:56
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
GinnFizz schreef:
De sla eters zijn de goei ....


Meer dan 2x per week sla eten is ook niet gezond :popcorn:


03 feb 2021 15:00
Profiel WWW Facebook 
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Ewout schreef:
Pondje schreef:
Waarom zie we nog steeds niet in het corona beleid een structurele opschaling van onze zorgcapaciteit, lees IC- en ZH-bedden?
Miljarden gaan naar de vaccins, alsof dat samen met de lockdown het enige is wat ons kan redden.
Covid 19( dadelijk 20, 21, 22 enz) gaat niet meer weg, dus dan maar doorgaan met stelen van de vrijheid en geld van de jonge en volgende generaties?
Want de geestelijke ontwikkeling van de jeugd staat ernstig onder druk en we kunnen natuurlijk niet bij blijven drukken en eens zal het moeten worden terugbetaald.


Zelfs een verdubbeling van het aantal IC bedden is bij lange na niet voldoende om het aantal zieken op te vangen als we het virus ongecontroleerd laten rondgaan. Je krijgt dan namelijk een exponentiële groei. :idea: Daarnaast heb je niet zomaar binnen een paar maanden de zorgmedewerkers bij elkaar die al die patiënten kunnen behandelen/verzorgen. Ic verpleegkundige/arts is nu eenmaal geen cursus van een paar maanden.
Dan kun je beter inzetten op lockdown/vaccinatie want anders staan al die bedden na afloop van de pandemie weer leeg en zitten de nieuwe zorgmedewerkers zonder werk.


Ik riep ok al eerder in dit theater dat ik niet begrijp waarom er niet werk word gemaakt van antivirale middelen, dan kan je het virus ook doden met medicijn en hoef je niet allen op de immuunsysteem te vertrouwen om de virus te doden. Voor heel veel andere virale infecties gebruiken we wel virusremmers etc. waarom niet Covid?
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


03 feb 2021 15:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Ook die behandeling is ten opzichte van het begin van de pandemie al sterk verbeterd. De kans op overlijden op de IC is enorm verminderd.


03 feb 2021 15:07
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2500 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 100  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.